Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Indretning af soveværelse
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 11:09

Jeg er ved at stirre mig blind på vores soveværelse, der ellers er ret stort, men alligevel mangler 5-10 centimeter, for at den indretning, jeg ønsker, passer.

 

Nu har jeg brug for nogle friske øjne :)

 

Billede

 

Vi skal have nyt skab, og jeg havde forestillet mig, at det skulle indrettes som på ovenstående billede. Men det giver kun 30-40 centimeter mellem seng og skab, og det er bare ikke nok synes jeg. Er sikker på, jeg vil blive træt af det.

 

Alternativet er et skab med almindelige låger, men så vil lågerne sikkert ikke kunne åbnes helt op. Det er også noget rod.

 

Men jeg kan slet ikke se, hvordan vi ellers kan gøre det, når vi:

1. ønsker mest muligt skabsplads dvs. ikke de smalle skabe på 37 cm dybde.

2. gerne vil have et frit område med plads til en lænestol + bord og/eller yoga plads på gulvet.

 

Sengen er 220 x 180 cm.

Alle skabe med skydelåger er ca. 65-68 cm.

Værelset er 3,15 m x 4,65 m, med en skorsten i det ene hjørne.

 

Kunne vi gøre det på en helt anden måde, som jeg bare ikke kan få øje på?

 

I dag ser soveværelset således ud, men der er alt for meget spildplads langs væggen + for lidt skabsplads.

Billede

 



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke, om jeg
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 11:28

ser forkert, så måske er det slet ikke en mulighed, men hvis det var mig, så ville jeg vende sengen med sengegærdet imod vinduet, og så skubbe den helt ind i hjørnet/op mod væggen. Så har du mere plads imellem skab og seng og bibeholder den frie plads i den anden ende af lokalet. Det kræver dog, at en af jer (hvis I er to) er OK med at kravle ud af fodenden/over den anden person Det gjorde vi i en 3-4 år, det kan man godt vænne sig til.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ideer?
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 23:26
Hvad med at stille sengen med en langside op af den væg der er dør i. Dvs fjern kommoden og vend sengen 90 grader.
Så går sengen ikke 220 men kun 180 cm ud. Og så skabe langs hele langsiden og lænestol på den væg der vender længst væk fra vinduet, der hvor I har skab nu?
Evt kasser hovedgærdet, hvis du vil have et mere luftigt udtryk.

Vh.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smalt skab?
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 08:44

Jeg ved godt, at du siger, at du ikke vil have de smalle skabe, men har du overvejet en kombi? F.ek.s som jeg har tegnet nedenunder får du udnyttet indhakket, så det mere ligner indbygningskabe. Jeg synes faktisk, at de smalle skabe fra Ikea er udnyttet ret godt - især til sko, hvor skohylderne er fine, men også med skuffer/trådkurve (synes aldrig jeg får udnyttet dybden i et alm. skab til trøjer f.eks. ordentligt alligevel, da de kommer til at lægge i to stakke foran hinanden) og bøjlestangen, der vender på tværs istedet (www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ S89119374/). En stol/skammel kan du evt. have stående på siden af sengen væk fra døren som en slags natbord/fralægningsplads til tøj.

 

 

Billede

 

Ellers smider jeg bare lige nogle forslag an på om du kan leve med ikke at have fodenden/siderne fri på sengen:

 

Billede

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det var i hvert fald bare lidt inspiration, hvis man sidder lidt fast i én løsning


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

6
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 09:38

Mange tak for jeres forslag. Der er da lidt at overveje :)

 

Generelt er jeg ikke glad for at have sengen op ad vinduet, simpelthen fordi der er et indhak, som vil give et underligt hul mellem seng og vindue.

 

Den første løsning, Charlotte kommer med, er faktisk ret god, men så må jeg gå på kompromis med mit lænestols/ og yogaplads ønske, for der ville kun blive plads til en mindre spisebords-agtig stol.

 

Det største ønske for soveværelset fremover er faktisk at gøre det til mere et "være-rum" end bare et soveværelse. Vi har kun stuen ud over soveværelset, og ind i mellem når den ene vil se tv og den anden vil læse, så var det bare bedre, man kunne være i hvert sit rum. Eller hvis den ene har venner på besøg og den anden gerne vil læse lektier, så duer det bare ikke, at man kun har en seng eller lille stol at sidde i en hel aften. Derfor vil vi gerne have plads til en god lænestol med tilhørende cafebord/skammel.

Men samtidig vil vi også gerne have mere skabsplads Det er ikke nemt

 

Hvor meget plads bør man beregne mellem skab og seng for at man kan gå forbi på almindelig vis?



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 09:45

Hov forresten, jeg glemte at skrive at sengen ikke har noget hovedgærde. Det er bare to madrasser på meder med en samlet topmadras.

Men jeg er begyndt at overveje, om et hovedgærde måske var en løsning, da sengen så ikke nødvendivis skal stå med hovedenden op ad en væg.

 

Og så er sengen vist egentlig kun 200 cm. lang. Det er i hvert fald en standard størrelse, og så vidt jeg kan se, er de kun 200 cm.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skydelåger
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 09:54

I kan da også bare købe skydelåger på specialmål og så selv bygge indmaden i skabet/købe på specialmål. Så kan skabet jo tilpasses præcis til jeres ønsker og rummet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krav...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 10:04

Jeg tror i første omgang, at du skal have lavet en prioritetsliste til dig selv Mere skabsplads vs. være-rum vs. sider/ende fri på seng. Hvis den ene side og ende på sengen gerne må være opad væggen, så I skal kravle over hinanden gør det det nemmere at nå målene om mere skabsplads og lænestol. Skal sider og enden på sengen være fri, tror jeg ikke, at I få plads til det hele.

 

Ift. kanten ved vinduet, ville jeg sætte en lodret hvid plade, der er plan med væggen, så I ikke har indhakket. Så ville jeg sætte en vandret hylde i niveau med vindueskarmen/på vindueskarmen ud til den lodrette plade med nogle hængsler, så I kan åbne den. Så kan I opbevare ekstra dyner/puder osv. nede i indhakket.

 

Ellers har jeg muligvis nogle andre ideer mere utraditionelle ideer, men det kræver lige lidt mere visualisering og forklaring + I ikke skal være bange for gør-det-selv, så det bliver specialbygget til rummet.


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

3
0
Svar på denne tråd
 
 indretning
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 15:23

Hej

 

Nu er jeg ikke den store kreative indretningsnørd, men jeg har lige et par tanker.

 

Hvis I gerne vil have mere opbevaringsplads, kan sengen så evt hæves og der gøres plads til opbevaring under den?

Nogen gode skuffer/bedrollers kan jo bruges til de ting som man ikke bruger så tit og som ikke kræver at de hænger. f.eks håndklæder, lagner, dynebetræk osv.

Alternativ hvis der er højt til loftet og man er til det, så at lave en hems til at sove på og indrette rummet nedenunder til et lille hyggehjørne.

Kan døren vendes, for umiddelbart ser det ud til at den tager en del "gang areal"

 

Vi har ca 60 cm mellem enden af vores seng og væggen og det er det mindste jeg synes der kan være

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 charlotte
Forfatter: 
Dato:  02-02-2016 21:56

Holddaop, du er kreativ Charlotte!! Så seje ideer :-)

 

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 07:48

Kender flere der har hævet sengen og brugt ikeas kommoder under. Det giver i hvert fald meget plads og så har de bare brugt en skammel til at kunne komme op i sengen.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 09:09

Endnu engang tak for jeres hjælp. Det har i den grad sat gang i tankerne :-)

 

Vi er absolut ikke handymænd, så alt skal laves af håndværkere. Vi kan ikke engang finde ud af at hænge et billede op Derfor er det nok begrænset, hvor kreative vi kan være.

 

Vi har intet imod at sengen står op ad væggen, det er bare det der hul ved vinduet, jeg ikke er glad for pga. det vil ende som et "støvhul". Men Charlottes ide med at brug det til opbevaring er ikke helt tosset. Omend jeg tænker, at jeg nok ville lave det som en vandret plade/hylde, der flugter med sengen, så man kan bruge det som natbord. Og så måske stadig med hængsler, så man kan bruge pladsen under til opbevaring.

 

Jeg har også fået en helt anden ide, hvor jeg har taget udgangspunkt i en af Charlottes tegninger med den forudsætning, at vi køber et hovedgærde til sengen. Jeg skal lige have målt op, om denne løsning reelt kan give den stole-plads jeg ønsker (stolen skal kunne være ved hylden, som også Charlotte forslår). Hvis nedenstående kan lade sig gøre, vil det også give nemmere plads for den, der ligger ind mod væggen til at komme op i sengen fra fodenden, og man ville kunne ligge i sengen og kigge ud af vinduet :-)

Ellers kan det være, vi gør som Charlotte forslår med sengen helt op til vinduesvæggen, så er der måske også plads til en kommode bag døren.

Billede

 

Der er en, der foreslår et skab i specialmål, og det er selvfølgelig også en mulighed, men hvis der skal kunne hænge en bøjle i skabet, giver det et vist krav til dybden.

Dog kunne jeg godt finde på at lave det efter specialmål alligevel, hvis det bliver ovenstående løsning, for det vil være pænest, hvis det bliver lavet som "indbyggede" skabe.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 18:32

kommer med mange gode ideer.

 

Vi er også ved at lave soveværelse, med walk-in.

Der har vi taget udgangspunkt i, hvor lang en bøjle er. Har en del flotte træ-bøjler som er 43 cm så bøjlestængerne kommer til at hænge 45 - 50 cm fra væggen, men bøjlestængerne er ikke kommet op endnu.

 

Billede

... et kik ind i 'skabet'.

 

Som Charlotte også nævner så får jeg heller aldrig udnyttet dybden i skabet (dvs. jo jeg gæmmer gaver bag tøjet op til jul og fødselsdag, men det er en hemmelighed. ). Kun hvis det er til sængetøj, bliver hylden fyldt helt ud.

 

Tilgengæld så har vi et par bedroller under sengen som ekstra opbevaring. Nemt og praktisk. Det var måske også en ide..


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

2 Welsh heste sælges.

Den ene er 2 år og den anden er 6 år.

0
0
Svar på denne tråd
 
 seng..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2016 18:42

vi har denne fra Ikea

www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ S59931627/#/S19931629

den har skuffer under til opbevaring og der kan man komme sko, sengetøj m.v. så det evt kun er tøjet der skal være i skabene så skal man ikek have så dybe skabe :)


Hilsen Maria

 

***Frk-Maluie***

 

Gør livet til en fest,

rid islandsk hest.

 

I regn, slud, sne og blæst, har vi det alle bedst på en Islandsk hest!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 09:22

Mht. at udnytte dybden, så vil jeg gerne have alm. hylder øverst til sengetøj og opbevaring, mens pladsen til tøj skal være med kurve, der kan trækkes ud, for at undgå at man glemmer, hvad der ligger bagerst.

 

Den MALM seng Maria viser har jeg også kigget på mange gange. Den kunne nemlig være god til dyne- og taskeopbevaring. Men jeg vil ikke købe en seng, før jeg ved, hvor den skal placeres, for hvis det bliver op ad væggen, duer det jo ikke med skuffer i den ene side :)

 

Min svoger er tømrer, så når han kommer hjem fra skiferie, giver jeg lige ham et kald. Der er nemlig nogle praktiske ting, jeg gerne vil have styr på, inden jeg tager den endelige beslutning med indretningen, men I har helt sikkert givet en masse gode ting at tænke over.

 

Mange tak :)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Specialmål
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 11:02

Fordelen med et skab i specialmål er også at det kan lavesfra gulv til loft. Det giver rigtig meget ekstra opbevaringsplads, at man kan opbevare fra gulv til loft på en hel væg. Jeg er rigtig glad for at kunne gemme mit "rod" bag låger. Det får bare hele rummet til at syne mere ordenligt og roligt for øjet.

 

Jeg jeg bryder mig ikke om at have for mange ting i soveværelset, så her kan det være en hjælp at have alt bag låger.

 

I vores soveværelse har vi en væg med hvide reoler med hvide skabslåger for. Bestå fra IKEA - der er helt neutralt og kan kombineres i uendelighed. Det system kunne måske hjælpe mht. at få lavet et være-rum. Hav et par lave reoler, med låger på. Hvor der f.eks. kan stå en lampe oven på og så fylde den ene væg rundt hjørnet og så lænestolen foran. Sådan at der både kan opbevares bøger bag lågerne og reolerne kan agere bord i læsekrogen.

 

Vi havde i en lejlighed vi havde på et tidspunkt en læsekrog, hvor vi blot havde en lænestol med fodskammel og en bred hvid hylde monteret på væggen som bord. Det fungerede faktisk rigtig godt og fyldte ikke alverden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 08:36

Jeg ville lige give en opdatering.

 

Efter samtale med 2 håndværkere (den ene en tømmer), bliver det væggen med døren, hvor skabet sættes op. Dette bl.a. fordi rummet ellers ville blive alt for langt og smalt + vinduet ville sidde dumt = ingen plads til gardin.

 

Jeg tænker, vi prøver med denne løsning, hvor vi så laver et opbevaringsrum i hullet mellem seng og vindue.

 

Billede

Skabene bliver PAX skabe med skydelåger fra IKEA, og for at få dem helt ind til væggen, skærer vi fodpanellet af.

 

Jeg tror faktisk denne løsning vil give endnu mere plads til lænestol/yoga end først forventet, hvilket jo bare er super dejligt :-)

 

Endnu engang tak for alle jeres tips og input.

 



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider