Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 alternativ sommerferie
Forfatter: 
Dato:  26-01-2016 22:27

Ja hej HN..

Jeg behøver jeres hjælp.. Jeg sidder her.. fattig studerende og kigger på mit verdenskort.. Jeg er forholdsvis godt berejst indenfor europa.

af destinationer som er besøgt kan nævnes.

  • london
  • athen
  • rom
  • nice
  • paris
  • barcelona
  • kreta
  • rhodos
  • malaga
  • lissabon
  • Geneve
  • -lidt udenfor er tykiet også berejst.

Jeg er dog så djævelsk rejselysten af natur og nu trækker lysten efter at se noget a den store vide verden til sommer, men...

Hvad og hvor?

Vi taler ingen lang ferie.. max en uges varighed, og budgettet er helt på low key. Jeg er ikke bange for at bo under kummerlige forhold, bare oplevelserne er i top.. og lysten til en alternativ ferie er der også...

  • Backpacking?
  • Trail?
  • rideferie??

Altså Island og en tur på Islænder er højtover ønsker, men kan dette på nogen måde gøres for en fornuftig pris? Jeg er en yderst erfaren rytter, så skulle jeg gå lidt til hånder tilgengæld er det ingen fare.. Men kan man det i bare 5 dage??
.. rideferie i de varmere regioner er heller ikke at kæmmes af, men har i nogle gode tips??

 

Jeg er åben for det meste.. bare ikke dase ferie. Der må meget gerne ske noget!

 

Evt. billige byer jeg ikke har set? Jeg er ikke fristet af Polen.

 

hilsner hende den rejselystne tosse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Egypten
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 07:29
Egypten er et fantastisk land, billigt at bo og spise i, og massere af oplevelser. Desværre er det nok ikke det sikreste sted lige for tiden, men du bør absolut skrive dig bag øret, at når der er faldet ro på regionen igen, er det et skønt sted for en rejselysten på lav budget.


It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Couchsurfing
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 09:56

Hvis du surfer andres sofaer, så bor du gratis, og inde på deres side kan du også komme i kontakt med rejsemål hvor du arbejder for kost logi, f.eks. på bondegårde.

 

Det kan bringe dig vidt omkring, og vil også ofte åbne for andre billige alternative, fordi din sofaven f.eks. kender et gratis kulturcenter som er meget federe end Disneyland, og tager dig med på lokale markeder i stedet for shopping i hovedgaden. Helt klart bedste måde at rejse på.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtig billig rideferie tror
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 10:17

jeg godt, at du kan skyde en hvid pind efter, hvis du ikke vil afsted i mere end en uge - jeg har tidligere arbejdet på hestegård (i Canada), hvor jeg havde mulighed for at komme med på heldagsture og den slags med turister, men der arbejdede jeg en hel sommer.

 

Couchsurfing har jeg aldrig prøvet, da jeg ikke har lyst til at være afhængig af andre på min ferie, men mange er varme fortalere. Husk dog ALTID at tjekke anmeldelser fra andre medlemmer - det er ikke helt ufarligt.

 

Jeg har taget Island på lavbudget for 10 år siden, men det er mit indtryk, at det er sværere i dag, da det er blevet en meget populær destination. Vi sov i telt og kørte øen rundt i den mindste lejebil, vi kunne finde - det var koldt om natten, selvom det var i juli måned, men en fantastisk tur for tre studerende

 

Hvis jeg var dig, ville jeg holde øje med hjemmesiderne for Norwegian, EasyJet osv. og fange nogle billige billetter til "hvor som helst" og så tage den derfra. Der findes billige hostels næsten alle steder, og hvis man finder et sted med gode muligheder for offentlig transport, så kan man sagtens gøre det for små penge.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Østeuropa
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 12:14

Jeg vil anbefale dig at kigge mod øst - for eksempel Rumænien og Ungarn. Der findes utroligt smukke byer og landskaber i begge lande, de lokale er rigtig søde og det er ganske billigt. Det er også spændende at opleve et europæisk land, hvor der er mange kontraster: i de store byer kører alle rundt i store, nye biler og generelt virker levestandarden til at være meget lig den danske, men så snart du kommer ud af byerne til de små landsbyer, ser du rigtig mange hestetrukne gamle vogne og uasfalterede veje.

 

Området Transsylvanien i Rumænien har meget smukke landskaber med bjerge, saltminer, gamle slotte (bl.a. Draculas Slot) og mange andre spændende ting, og der er gode muligheder for både vandre- og rideture...

 

Ungarns hovedstad, Budapest, er også en meget smuk by....


No hour of life is wasted that is spent in the saddle.

Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lowbudget
Forfatter: 
Dato:  28-01-2016 07:05

Hej

 

Hvad er lowbudget præcist for dig? Hovr meget regner du med at have til rådighed til ferien?

 

En god og spændende storby som jeg ikke lige kan se på din liste er Berlin. Der er masser af kultur og historie

Den er forholdsvis billig at komme til - du kan vist få flybilletter til omkring 500 kr retur, eller alternativt kan du tage bussen - jeg så reklame for flixbus forleden 21 euro for Kbh-Berlin (har ikke selv erfaring med dem)

Overnatning er også forholdsvis billigt i Berlin, tror du kan få et værelse fra omkring 200 pr nat - det er så vandrehjem/hostel.

Det generelle prisniveau er også lavere end i Danmark.

 

Ellers er muligheden jo også at blive i Danmark :) Evt blive frivillig på en festival.

Masser af god musik, sjove oplevelser og "næsten" gratis

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Østeuropa
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 18:04

jeg har en gård i Letland du kan låne men det kræver leje af bil (ca. 2500.-) mad og flybillet er billigt

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 drømmene
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 20:08

ja drømmene blev vidst ikke mindre af jeres herlige svar..
Rumænien og Ungarn står klart på listen fremover...

 

Og den der gård i Letland?? Jeg e jo næsten fristet.. Fortæl fortæl!

 

Imidlertidigt tror jeg dog at valget bliver en smuttur til Amsterdam på camping.. Ja i læste rigtigt. Camping i Amsterdam? Hvem havde troet det var muligt? Også kan man leje cykler eller kano og drage indtil byen. Det er da vildt!

Så kom glad!! Erfaringer pg tips på Amsterdam?

 

Vi kan få fly for 500kr t/r og skal betale knap 19 euro for telplads og 2 pers pr nat.. Så bliver det vel næppe billigere??

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider