Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 når partneren vil holde pause
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 17:36

Sagen er den at for nogle mdr siden, begyndte jeg og se en skøn fyr, som jeg er meget vild med og glad for og tror også han er glad for mig. Sagen er den for et par uger siden, fik han nyt arbejde fordi at det andet gjorde ham stresset, og han har nu fået et nyt arbejde hvor han arbejde om natten. For en uge siden, skrev han at han synes vi skulle holde en pause, som jeg accepterede, ved dog ikke hvorfor og om det har noget med det nye arbejde og gøre. Jeg skrev til ham at han bare skulle skrive når han vil se mig igen. Men jeg savner ham rigtig meget og ved ikke om arbejdet er årsagen til pausen, eller hva det er, synes vi har det godt sammen, så tror ikke det har noget med mig og gøre, men ved det ikke.

 

Håber nogle kan sige hvad jeg skal gøre

0
1
Svar på denne tråd
 
 Du skal gøre følgende
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 18:28

Ingenting, absolut intet !!!

 

Han vil dig bare ikke (nok), sorry to say, men hvis han ville kunne han ALTID finde tid og overskud (ja, jeg taler af erfaring). Overvej også seriøst at skrotte ham selvom han selv skulle foreslå at I ses igen. Hvis der kun skal et nyt arbejde til at stresse ham, så han ikke orker/gider dig, og dét efter blot nogle få måneder, vil han aldrig kunne overskue større ting, såsom at bo sammen, ferier, fælles økonomi, større anskaffelser (hus, bil), børn, m.m. og det lyder jo ikke særligt tillokkende, vel?

 

Så slik dine sår, slet hans nummer og kom videre. Der findes masser af søde og rare mænd, der vil dig noget mere end ham her - han er ikke værd at samle på .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

17
0
Svar på denne tråd
 
 Er nok ret
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 19:34

Er nok ret enig med Jensen. I min verden bør det GIVE energi at være sammen med den man holder af. Det burde ikke dræne én, så man ikke kan overskue nyt arbejde osv. Med mindre man selvfølgelig er psykisk sårbar, og ikke kan overskue sit eget liv i i forvejen. Overvej om det er noget, som du vil og kan bruge dit liv på (hvis det er tilfældet). Det kræver store resourcer, at være i et parforhold med en person, som har det SÅ svært. Er du klar til den opgave?

DOG vil jeg tilføje, at man bare ikke giver besked om noget så vigtigt et punk i et parforhold via en besked. Det er sgu for slapt. Dér var min respekt nok røget. Kan man ikke snakke face to face om svære emner, så varsler det, for mig, om et meget spinkelt grundlag at bygge en fremtid på.

men nu er jeg også en "halvgammel" kone i et 15 år gammelt forhold/ægteskab. Så det orkede jeg ikke at begynde at arbejde med. For har været dér. Og det var ikke det værd :-)

Hvis jeg var dig, ville jeg troppe op og forlange en forklaring, så jeg i det mindste ikke følte mig holdt for nar. Giv mig i det mindste sandheden, så jeg kan træffe et velovervejet valg. Så meget respekt forventer jeg fra en partner. Ligegyldigt hvor stresset eller nede han end måtte være. (Skal jeg være ærlig, så ville en besked uden yderlig forklaring, som den, du har fået, få mig helt op i det irrationelle felt og uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg var steget helt af og bedt ham om at holde sig laaaangt fra mig, hvis han havde sin førlighed kær.)

Håber du finder ud af det med din selvrespekt i behold.

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

7
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 13:40

Jeg vil mene at du har krav på at vide hvad denne pause indebærer.. Hvis jeg var dig ville jeg kontakte ham - og sige at I lige skal snakke det her igennem.

 

Spørg ham hvorfor han har brug for en pause

Hvad denne pause indebærer - må I se andre ?


Jeg synes det der med pauser bare er en måde at holde en kæreste lidt på afstand imens man ser hvad der ellers er derude.

 

Hvis han virkelig er stresset, så ville jeg nok mene at han bare skulle sige "jeg er lidt stresset, så får nok ikke så meget tid til dig" en pause er altså noget vulapyk.

 

Enten er man sammen ellers er man ikke.. Man holder ikke pause fra et forhold

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Pause uden forklaring
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 17:59

Nu har jeg aldrig troet på det der, med at holde pauser.

Har endnu til gode at opleve et forhold, der har overlevet sådan en og er kommet styrket ud på den anden side.

De findes da sikkert, men tror det er fåtallet.

Kan slet ikke forstå du bare uden videre har accepteret en pause via sms, uden at få uddybet hvad det præcis indebærer.

Tror desværre heller ikke, han vil dig nok.


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-11-2015 18:10

At holde pause er bare en dumsmart måde at skubbe dig væk, fordi han ikke har modet til at slå op.

Sorry, han er ikke din tid værd. En RIGTIG kæreste havde ringet/kommet på besøg og forklaret problemet.

 

Ud til højre med ham, sikke et spild af dine følelser. Det er da et fint råd at snakke med ham først, og det synes jeg også du skal, men lad nu være med at forvente for meget, du skal ikke såres :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holde pause
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 08:11

Holde pause er desværre kode for at "jeg har droppet dig" øv og æv, har selv prøvet det. Find en som fortjener dig


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-11-2015 08:45

Min erfaring er, at når den ene part beder om en pause, så er det oftest for at tjekke de andre fisk i akvariet, du ved: "ride løs", få "pølsen i svøb", "skifte kaninhul" - du har fattet det, ik'?

 

Han er en vatnisse der er stukket af, uden en egentlig ordentlig grund!

Én ting er at skifte arbejde, fordi det man havde før stressede mere end hvad sundt var, at man så en uge efter start på nyt job pludselig vælger det man havde fra, kan betyde 2 ting i min verden:

 

1: Han har mødt en på arbejdet som lige skal tjekkes ud først.
2: Han har svært ved at koncentrere sig om kærlighed og nyt arbejde på samme tid.

 

Spørg ham direkte hvad årsagen til "pausen" er, og bed om et ærligt svar, men forvent at hør det du helst ikke ville høre.

 

Jeg krydser fingre for at den rigtige Mr. Grey pludselig dukker op i sin fine helikopter og flyver dig til de lyserøde skyer


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

0
1
Svar på denne tråd
 
 ud med ham
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 16:46

Som de andre siger: ud til højre med ham! Det er da noget underligt noget at skrive en sms(!) om at man pludselig vil holde pause - og uden at forklare hvorfor?

Dét ville jeg simpelthen ikke finde mig i! Jeg vil spørge hvad grunden er (på en pæn måde) og så tage den derfra.

 

Men jeg syntes det lyder som en super dårlig undskyldning... Hvis man virkelig vil en anden person så lader man sig ikke 'slå ud af' et nyt arbejde men får det til at fungere - særligt i starten af et nyt forhold, der er man tit nødt til at gøre en lidt ekstra indsats.

 

Min kæreste var super dårlig til at lave aftaler dengang vi startede med at ses - de første par uger var det fint men efter lidt tid kunne der går op til 1 uge før vi sås. Og vi boede altså kun 6km fra hinanden! I København! Så jeg sagde 'det er simpelthen for dårligt, jeg har lige haft et langdistanceforhold i 2 år og jeg er ikke interesseret i sådan ét igen så det må vi gøre bedre!'. Det gjorde vi så og i dag skal vi flytte sammen ;)

 

Min veninde ser også en fyr som for et par uger siden også lavede den der "jeg skal lige fokusere lidt på arbejdet" blablabla... Hun savner ham ad h*lvedes til, dog skriver han stadig (søde) beskeder. Dog føler jeg bare at han skriver for at holde hende lidt ved ilden og jeg har opmuntret hende til måske at stoppe det "forhold" der nok aldrig bliver til andet end nogle sms'er.

 

Jeg er måske blevet "gammel" men jeg gider ikke længere alt det der dansen rundt om træet.. Vil man være sammen med den anden, så ER man det også og ellers venter man med at komme i et forhold til at man er klar! Og når man så ER i forholdet, SÅ tager man de udfordringer som så kommer i form af feks nyt arbejde osv. Men så ved man da i det mindste at man har hinanden - fordi man faktisk gider hinanden!

 

 

Wow sikken en smøre jeg lige fik skrevet der alligevel hva'


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 17:23

Snak med ham? Alt hvad folk skriver her er kun gætterier. Der kan være en million årsager til hans udmelding. Så jeg synes uanset du bør snakke med ham for at finde ud af årsagen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider