Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Valg mellem ungpony eller lidt ælde pony
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 11:53

Hejsa

 

Jeg står i et dellemma at der er en ungpony til salg som mange siger de synes jeg skal vælge at købe. Den er nemlig ikke så dyr. Så er der den lidt mere rutineret pony på 9 år som de udlåner. Jeg ved virkelig ikke hvilken jeg skal vælge. Den på 9 kan lidt i forvejen men ikke super meget. Folk siger at ungponyen kan blive lige så god på kort til, men jeg er bare ikke sikker. :( hvad synes i? :)

 

Mvh Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 14:29

Hej.

 

Hvor ung er denne ungpony? Er den tilredet?

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 16:38

Nej den er ikke tilredet endnu har kun haft sadel på :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar.....
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 16:51

Der er jo en del arbejde i sådan en ungpony. Og hvor meget ved du om det og hvem har du til at hjælpe?. Jeg tror jeg vill låne den anden får en periode hvis jeg var dig og så se hvordan det er at have egen hest.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar :) :)
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 16:58

Ja har erfaren med ungheste samt har haft min egen men har kun 2 pony år tilbage så ved ikke hvad der kan svare sig. samt har min underviser til at hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad vil du med den?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 09:14

Hej,

 

Du skriver, at du kun har 2 ponyår tilbage. Det vil efter min mening sige, at hvis du vælger at købe den unge, utilredne pony, så skal du gøre det udelukkende for glæden ved at starte en ung pony op og give den nogle gode oplevelser, en god grunduddannelse og måske nogle få stævner, så du kan sælge den om 2 år. Hvis du i stedet vælger den ældre pony, som ikke kan så meget lige nu, så kan du med et halvt års god træning måske kunne nå at ride stævner i 1½ års tid, hvorefter du skal aflevere ponien igen.

 

Jeg kan ikke sige, hvad der er bedst for dig. Er du mest interesseret i stævneridning, så er det nok den 9-års jeg ville anbefale, og så burde du poste en masse penge i god undervisning, hvis du siden hen vil fortsætte stævneridning på en stor hest, så du har et godt fundament. Er du mere interesseret i processen at lære en helt rå hest op fra bunden, så er det helt klart den unge pony, du burde gå efter.

 

Held og lykke med at finde den rette beslutning!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

4
0
Svar på denne tråd
 
 Måske er det en
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 18:29

Helt tredje pony du skal vælge?

Det skal jo være en du virkelig får glæde af,så nytter det jo ikke noget hvad alle andre siger.

Og når det så er sagt, så betyder kemi jo altså også rigtig meget. Du skal klikke med ponyen, i skal passe sammen i temperament og du skal synes den er sjov at træne/ride.

 


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

 

Følg med på min fb-side Kathrine og Kastanielunds Znif :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider