Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 opsigelsesperiode uden kontrakt
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 03:45

Hvor lang tid opsigelse har man på en boks, hvor der er ikke er lavet kontrakt?

 

Normal laves der kontrakt i stalden, men de har aldrig afleveret en til mig, og har været opstaldet, der siden februar.

 

Ville jo umiddelbart mene at jeg kan flytte til den 1. august. Men de siger deres regler er at jeg skal opsige boks inden den 20. i en måned og har så en måned og 10 dages opsigesle, så jeg tidligst kan fraflytte den 1. september.

 

Har spurgt om vi kan indgå forlig, således jeg kan få lov at flytte den 1. august, fordi de aldrig er kommet med kontrakten, så jeg ikke havde en jordisk chance for at kende til opsigelsesreglerne, og så fordi grunden til at jeg vil flytte er at hesten ikke kan tåle at stå på halm, han får diarre. Og det kommer til at koste kassen i strøelse at lave en spåne eller træpille boks derude, da jeg selv skal skaffe støelsen.

 

Hagen ved det hele er jo bare, at de har mit depositum som "gidsel"...

 

Så nogen der ved hvad loven siger i dette tilfælde?

 


Med venlig hilsen

Zooropa - Anne




*** Impossible as they may seem
You've got to fight for every dream
'Cause who's to know which one you let go
Would have made you complete ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen kontrakt
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 06:59

ingen regler

 

ulempen er bare at hvis du har lagt depositum så mister du det....

 

 

Karina

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 08:11

Loven siger ikke noget.

Så du flytter bare til den 1.

 

Men som du selv påpeger, så har de dit depositum som "gidsel" og det må du så forsøge at inddrive ved en småsagsproces. Når ikke der er en underskrevet kontrakt burde det dog ikke være det store problem, men du skal selvfølgelig have gjort dig klart, at tager du retslige skridt mod dem, så er dén bro brændt for evigt.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan flytte...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2015 08:18

....når du vil, men skal selvfølgelig betale i en evt. opsigelsesperiode, hvilket nok passer med dit depositum.

 

Staldejer behøver ikke nogen kontrakt for at håndhæve 1. måneds opsigelse, hvis det er bekendtgjort på anden vis, f.eks. mundtligt, via opslag i stald, på hjemmeside, el. lign. Et opsigelsesvarsel er gensidigt, dvs. at staldejer skal give samme varsel, hvis han ikke ønsker dig som lejer mere.

 

Man kan næppe få en ny lejer ind så hurtigt som du vil ud, så i bund og grund er det helt rimeligt med en måneds opsigelse. Prøv at vende den om; hvis du selv blev opsagt et sted til d. 1 aug., ville du så synes det var et rimeligt varsel?


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider