Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 1 død, en skambidt, igen.
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 14:08

 

I mangel af bedre overskrift, men igen er vores høns overfaldet og bidt af naboens hund. IGEN er en hønd død og en skambidt.

 

Pigerne opdagede det og hentede mig. Da jeg rundede hushjørnet så stod køteren med en høne i munden. Pigerne hentede farmand. Vores store hund som jagtede naboens hjem, men en ½ time senere var den her igen. Den har slået hjernen fra i sin blodrus....

 

En høne lå som var den død og to høns gik rundt i chok.

 

Hvad kan man gøre når nu naboen ikke kan eller vil holde styr på sin møghund?

 

Hvad ville i gøre?

 

Det foregår på egen matrikel så må vi skyde kræet?

 

Det er dybt fustrerende især da det skete første x så benægtede naboen det.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

2
2
Svar på denne tråd
 
 Fra idyl til ....
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 14:13

Så fredeligt gik de rundt i formiddags.

 

Billede

...

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Indfang
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 14:13

indfang dyret og indlever det, så kommer naboen til at betale for udlevering. Man må vist ikke længere skyde løsgående hunde og hvis man stadig må, skal det vist varsles godt og grundigt først.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 nedskydning...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 15:14

I må faktisk gerne skyde hunden. Det er ifølge den nye lov om hundehold lovligt at skyde en hund der angriber andre husdyr (Paragraf 3, stk. 3). Men I kan da starte med at indfange den og aflevere og indlevere den. Naboen bliver vel træt af at skulle betale for at få sin hund udleveret. Men det kommer også an på hvor mange høns i vil risikere på den konto.

 

En nabo som din bør jo slet ikke have hund, hvis dét er hans indstilling. Men det er jo naboens skyld og ikke hans hund. Jeg ville have det meget svært ved at skyde hunden, når det er naboen der burde straffes.


 

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Jeres nabo
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 15:29

Jeres nabo er vel af den opfattelse, at hans hund har mere ret til at gå frit end jeres høns har.

 

Jeg ville nok også forsøge at indfange hunden og aflevere den et sted. Alternativt begynde at advare ham efter forskrifterne med varsling om at hunden vil blive skudt.

 

Jeg sidder netop og kigger på mine løsgående gedekid og mine græssende udstillings-kaniner - alt egen matrikel naturligvis. Og jeg ville ingen skrupler have med at få en hund skudt - såfremt den gentagende gange fik blod på tanden her.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
1
Svar på denne tråd
 
 Anmeldelse
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 16:01

Anmeld det til politiet. Førhen kunne man advare om at den strejfende hund ville blive skudt hvis den kom igen. Advarslen alene var i reglen nok. Men det må man ikke længere.

 

Men i burde jo have krav på ertstatning af de døde høns, og hundeejer burde stå til en bøde og en henstilling om at holde kræet hjemme.

Så ja, jeg ville anmelde det.

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den ny lov
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 16:11

Den ny lov giver da netop IKKE ret til at skyde en hund? Der er da flere sager, hvor jægere er kommet i gevaldigt modvind, fordi de netop skød en hund, der gentagne gange dræbte udsat vildt. Der var blevet advaret men intet hjalp.

Men det gælder måske ikke, når det er husdyr?

I så fald så tjek lovgivningen grundigt om rettidig varsling osv. Der er ikke grund til at I kommer i klammeri med loven og derved selv blive skydeskive. Både fra naboer, lokalbefolkningen for ikke at tale om hele DK via facebook..

 

Kontakt politiet og hør ad, hvordan I står og hvad I må gøre. Det er ikke sikkert, at de vil tage imod en hund, særligt, hvis den har hundetegn på. Så bliver I nok bare bedt om selv at kontakte ejeren. :-/ Men I kan vel indgive en anmeldelse og forlange erstatning for de døde høns som minimum?? Men det er muligvis et civilt søgsmål?

Selv om det er uretfærdigt, så ville jeg nok holde hønsene inde i deres hønsegård i den nærmeste fremtid. Bare for at hunden ikke får chancen for at få udløst jagt instinktet.

 

Af de lidt mere opfindsomme muligheder, har jeg hørt om folk, der har hældt maling (selvfølgelig uskadeligt á la fingermaling) over hunden. Så bliver ejeren vel træt af at tørre hjemmet af og vaske hund, når den kommer hjem?

Eller at halsbåndet "forsvandt", dermed kunne man jo ikke finde ejeren, og så indlevere hunden til internat. Så får ejer en bøde for manglende hundetegn oven i.

Men det betyder nok også krig mellem naboer, hvilket kan være svært at komme overens senere. Men det lyder lidt som om I er ovre dét punkt allerede ;-D

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

4
0
Svar på denne tråd
 
 Revideret hundelov
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 18:33

Nej Mia, i den nye lov gælder (som Lnilsson siger) at hunde undtagelsesvist må nedskydes hvis de angriber dyr eller er til fare for mennesker. Det står i hundelovens § 3 stk.3


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lov om vej og markfred
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 19:04

...giver stadig mulighed for at skyde en omstrejfende hund, men jeg ville hellere politianmelde og lade dem ordne det med naboen.

 

Da en hundeforsikring er lovpligtig er det heldigvis ikke særligt omstændigt at få erstattet tab eller skade forvoldt af hunden. Kontakt blot dit selvskab og oplys dem om hændelsesforsløbet og naboens navn, så ordner de resten med hans hundeforsikring.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd
 
 Update.
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 19:49

 

Tak for jeres indput.

 

Har det virkeligt tungt oven på den her omgang.

 

Ejer er en kvinde på ca. 52 år. (Blev gift i dag. Første angreb var faktisk mens vi var henne og aflevere en blomst!)

Hun har ca. 5 hunde. Gårdhund / foxterrier str.

Tror ikke de er går med hundetegn.

Tror ejheller at der er forsikring på dem, med mindre det måske er over indbo forsikringen?

Hunden er (hold nu fast) et dvægpinscher lignende gade-x. Altså ikke meget størrer end hønen den angriber.

 

Vores høns går frit og her er ræve, men de har udelukkende været angrebet af de der hunde.. Det har så kostet os 3 høns ind til videre (ved ikke om Påske overlever. )

 

Jeg min høne i gabet på den hund og bidsårene taget i betragtning så er det uden tvivl den samme hund som angreb og bed min høne den 17/2-2015

 

I løbet af eftermiddagen dukkede hunden op igen og bed vores hund (Aussie) i halen...

 

Der er GODT NOK lagt i kakkelovnen.

 

Min mand har jagt tegn og han overvejer at gøre brug af det, men jeg syntes det er en god idé at melde det til politiet først. :)

Vi har selvfølgelig taget billeder af både den døde høne og den skambidte.

 

Hun har tidligere været advaret og er blevet det både mundligt og skriftligt.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forøvrigt
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 19:52

Det er forøvrigt hønen Putte i baggrunden af billedet der nu er død. Vi har 2 (havde 2) af den slags. Putte var klart den kønneste. Snøft.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skyde hunden
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 20:19

Mia F -ændringen i loven betyder at man ikke længere må advare om at en given hund vil blive skudt hvis den findes strejfende på matriklen igen.

Tilgengæld må man skyde (uden forudgående advarsel) såfremt man tager hunden i at overfalde ens husdyr (det kan vel sidestilles med nødværge e.l.).

ALtså er ens husdyr i fare her og nu, er det tilladt at gribe geværet og skyde hunden.

 

Men når nu det er naboer man formentligt skal leve ved siden af mange år endnu, ville jeg nu nok forsøge mig med andre muligheder først. Det er sgu svært at beholde et rimeligt naboskab efter at have skudt hunden, uanset hvor berettiget det så måtte være.

 

Så ja, anmeld først, evt. osse til forsikringen, som jo så er dem der må slås med hundeejers forsikring om dækning af skaderne.

 

Skulle hunden vise sig at være uforsikret, vanker der jo ejer en ekstra bøde.

Der findes desuden en fond som betaler når ukendte/ufosrikrede hunde laver skader -alle forsikrinegr indbetaler til denne.

 

Så uanset så burde skaderne kunne dækkes, men det kræver jo nok at man anmelder det (også til forsikringen)



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønsehund
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 20:33

Jeg føler med jer Det er en forbandet trist og bestemt undgåelig affære at miste høns til andre folks hunde.

Når det drejer sig om hyggehøns er erstatningen næppe mere end 50-75kr pr styk, og mange vil sige, at man jo bare kan købe nogle nye. Men det er jo ikke de samme høns, og os havehønseejere holder faktisk lige så meget af vores fjerkræ, som andre gør med deres kæledyr.

 

Jeg mistede to høns plus en kylling, der var ved at komme ud af ægget, sidste sommer til et par strejfende hunde. Jeg var ikke hjemme, men min nabo tog fotos, som jeg slog op på FB for at finde ejeren, og efter et tip kunne jeg næste dag køre over og tage en alvorlig snak med en meget brødebetynget ejer. I øvrigt anbefalede jeg dem på den pænest mulige måde, at de fik hundene aflivet, da det ikke var første gang, og hundene tydeligt strejfede, fordi de var stærkt understimulerede...

 

Når nu det som i jeres tilfælde er sket anden gang, ville min tålmodighed nok være opbrugt, og jeg ville indlevere hundene. Nogle mennesker forstår alvoren lidt bedre, når myndighederne bliver involveret, og de skal have penge op af lommen.

Det handler jo også om, at hundene nu ved, at der er sjov og ballade at finde i jeres have

 


 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 stød tråd
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 20:38

jeg havde meldt dem til politiet, kontaktet hundeejer, så havde jeg lavet stød om hønsehaven så hunden fik en over snuden og i sidste tilfælde om alt andet ikke virkede havde jeg skudt den



1
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 21:29

Så blev jeg da dét klogere.

Havde fået at vide af, skal vi kalde det: "Meget inkarnerede dyre venner", at det var helt forbudt.

Hvilket jo stemte godt overens med medierne og ivrige politikere, der havde travlt med at fordømme skydning af andres kældedyr.

Der var jo en frygtelig ballade over en hund, der blev skudt på helt lovlig vis af en jæger. Manden måtte jo gå under jorden pga trusler.

Lidt løjerligt, at man nu må skyde en hund uden varsel, bare man tager den på fast gerning i at volde skade. Det er vel oftest det, der gør, at man ikke ønsker hunden på sin matrikel??

Det har de tabloide aviser vist ikke slået helt så stort op.

 

Anyway. Hvad så med fasaner og agerhøns, som man har sat ud på sin jord. Gælder der den samme regel? Eller hører det ikke ind under husdyr..? En del skytter holder jo deres indtægt hjemme ved drivjagter på fasaner, som er sat ud fra de er ca 6 uger gamle. En hund i blodrus kan godt ødelægge en indtægt på 100.000 kr. (jep, jeg kender til et eksempel) Må sådan én skydes, hvis man tager den i det?

Lige for en god ordens skyld, så er jeg ikke tilhænger af, at man skyder en uønsket hund. Men jeg har dog forståelse for, at det kan være en sidste udvej, hvis en ejer ikke tager sit ansvar alvorligt.

Så mine spørgsmål er rent teoretiske. :-)

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønsehund
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 21:29

Men hvor mange får reelt en bøde, for at mangle chip og forsikring på hunden? Synes alt for tit man hører om at folk slipper med en advarsel - synes det er synd der ikke er ressourcer til at tage sig især sådan en del. Sæt gerne bøden op på manglende lovpligtig chip og forsikring

 

Nå men, ellers havde jeg nok også været kreativ og indfanget hunden og pillet evt. halsbånd af og indleveret den på et eller andet internat - evt. et, et godt stykke hjemmefra. Måske alliere sig med nogle venner der kunne indlevere den.

 

Måske hunden ville trives bedre med et andet hjem

 

Et er at den én gang gør det, anden gang er bare pinligt - men derefter, så er ejer udenfor pædagogisk rækkevidde når der ikke er forsøgt gjort noget ved det altså.

 

Og kan godt huske historien med jægeren der kom i problemer for at have skudt 'Balder' - eller den jæger som skød den tre-benede hund. Tænk hvis folk kunne se den omvendte situation, hvor magtesløs man må føle sig når sådan en hund gentagende gange generer og ejer intet gør og ingen ellers kan gøre noget - hvor mange høns/råvildt osv. skal lide under en hundeejers manglende ansvarlighed?!

 

Med en bekendt som indleverer hunden et sted langt væk hjemmefra, så kan I da ikke selv komme i knibe, ingen kan jo se Jer gøre det ;-)

 


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd
 
 indlevering
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 22:06

Kan da sige at indleveres en hund hos politiet/dyrlægen de samarbejder med og den er uden halsbånd og der er informeret om at den er fanget med en høne i munden, tja så er bøden ejeren får bøde for manglende halsbånd på ca. 1500-2000kr plus betaling for overnatningen hvis den har skulle overnatte og politiet kan vælge at varsle at hunden skal aflives pga bidet, så det kan ramme en ejer på flere måder, og er den så uden chip og uden forsikring tja så bliver det endnu dyrere.

 

Det er dybt frustrerende når man står i en situation med en hund der konstant angriber ens kære dyr og når man så også slal gå en balancegang i forhold til naboen, tja det gør det ikke nemmere.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

0
0
Svar på denne tråd
 
 At sove på det.
Forfatter: 
Dato:  07-06-2015 10:45

 

Her dagen derpå er episoden anmeldt til politiet.

 

Hunden har ikke halsbånd på. Derfor bliver det også svært at indfange den ikke mindst da den tydeligvis fremstår som angstbider.

 

Hanen mangler også fjer på brystet så hvem ved, om han også har været tæt på..

 

Naboskab... Tjaaa, jeg tror vi overlever.

Der er trodsalt 80 - 90 m. der hen!

 

Vi har set igennem fingre med de første angreb, som trodsalt kostede 2 høns livet, men vi ikke tør tænke tanken, at det måske er et barn den angriber næste x, for der bliver uden tvivl en næste x.

 

Kirstine/ Du har ret i at man har et specielt forhold til hobby-høns.

Børnene snakker stadigvæk om Pippi og Rölla som vi mistede sidste x og nu mistede vi Putte.

En af grundene til at vi har dem er de her:

Billede

 

Isa og Fru Grøn var tydeligvis i chok. Påske vil ikke forlade hønsehuset.

(*Påske lægger chokoladefarvede æg, derfor hedder hun Påske. )

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

4
0
Svar på denne tråd
 
 blodrus
Forfatter: 
Dato:  07-06-2015 10:54

Åh hvor er det ærgeligt! Jeg ville nok selv starte med at indlevere hunden, og så måtte ejeren betale for at få den udleveret. Hunde der får smag for blod er jo nærmest uden for pædagogisk rækkevidde, og vil bare gøre det igen og igen Jeg synes dog (i forhold til naboskabet) at det er lidt drastisk at skyde den uden varsel - som man så tilsyneladende ikke må mere


Har du set min hesteblog: http://www.hestezonen.dk ?

blog - produktanmeldelser -spørgehjørne - faglig info - video

2
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaaaa
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 00:53

...man føler sig fristet til at skyde hunden og grave den dybt, dybt ned.

 

Så bare det, at I nøjes med at anmelde det, må da være tegn på goodwill og at bevare det gode naboskab (som naboen i sin manglende handlekraft har spoleret).

 

Helt ærligt, hvis min kat, æder alle naboens fugleunger, er det sørme da mit ansvar, at holde katten hjemme, og jeg burde og ville være taknemmelig for advarslen.

Skyder naboen så til sidst min kat med fugleunger i mundvigen er det mig som har svigtet katten. (og graver han efterfølgende katten ned, har jeg fortjent uroen og frygten, for jeg har budt naboen og dennes dyr de samme).

 


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

4
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville da
Forfatter: 
Dato:  15-06-2015 09:35

Jeg ville gå over med en regning på de 3 høns - min kammerats hund angreb naboens høns og dræbte 3 han fik en regning som han selvfølgelig betalte.

 

Sådan en regning på x antal tusinde (ved ikke hvad en lægge høne koster) gør måske at de får mere tjek på hunden.

Min erfaring er at skal man "ramme" folk så skal man ramme dem på pengepungen.

 

Jeg ville samtidig pointere at viser hunden sig på jeres matrikel igen vil den blive skudt, og pointere at politiet er orienteret, så de kan forstå at I tager det alvorligt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt i dag
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 09:18

 

Har haft en politimand i røret som har forklaret, at man ikke må skyde naboens hund. Men naboen SKAL holde sin hund på egen matrikel så den ikke gør det igen.

 

Han mener ikke at den bider vores børn da hunde (ifg. ham) sjældent er til både og, det er enten eller. HVIS den bider mine børn næste gang så vil hundeejeren få et påbud om mundkurv og gør den det igen, igen så vil den kunne kræves aflivet...

Men fanger jeg den så dør den! Desuden så sparers samfundet jo for flere omkostninger!

 

Jeg kan kræve erstatning for hønsene, men naboen mødte frivilligt op her d. 18/6 og smed 300.- i en hesteboks og fortalte at jeg da var fuldstændig til grin, at have høns rendende frit rundt.

 

AWHAT tænker jeg! Jeg accepterer fuldstændig, hvis ræven tager en høne (hvilket den ALDRIG har gjort) men en skide uopdragen hund der hverken er renlig eller kan gå i snor, det vil jeg ikke finde mig i!

 

Hun får en bøde på 4000.- for overtrædelse af hundeloven sagde betjenten, så måske hun nu også ofre et halsbånd og en kæde den kan stå bundet i.

 

 

Jeg har ikke mistet en høne, jeg har mistet Putte! Min skønne Köniksberger med den smukkeste lyssegrå fjerdragt.

 

Før angrebet fik vi 5 - 6 æg om dagen nu får vi 1 - 3 æg. Jeg tror at fordi det skete så tæt på deres hønsehus ( og 2 m uden for vores soveværelse) så er hønsene gået i chok på en måde, der er ingen anden fornuftig forklaring på at hønsene ikke lægger æg. Den høne der blev skambidt kommer måske aldrig til at lægge æg igen..


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

3
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 13:55

Jeg tror, politimanden har ret i, at du ikke må skyde hunden med varsel. Altså du må ikke skyde den, fordi den er på din grund, eller fordi den har taget en høne engang.

 

Som jeg forstår loven, så er det sådan, at du må forsvare dig selv, dine børn og din ejendom med hvad du har, også et gevær. Så hvis hunden står med din høne i munden, eller hvis den jager den, så må du skyde. Men den slags selvforsvar kan ikke "varsles" hos politiet, for forsvar opstår først, når der er et angreb, og det er der ikke endnu.

 

Jeg håber, at hønsene kommer over det. Og at ejeren finder ud af at holde hunden hjemme. Man har sådan lyst til at bande over hunden og kalde køter, men det er jo ikke dens skyld, at den følger sin natur og har en ejer, der ikke kan finde ud af det...

 

mvh. tina


Barylere rule!
3
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hund
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 09:33

 

Tina du har ret i at det ikke er hundens skyld, men at ejer er ude af stand til at opdrage sin hund (så vel som at gøre den stueren) OG indse at det er forkert at den slår en andens høns ihjel, så er det IKKE hundens skyld; Men hvem skal jeg ellers tage fat i! Hundens ejer, ejer ikke fornuft, så derfor er det rart, at der er en lovgivning som kan hjælpe her.

 

 

Måske vi skal have en ny vagthund her til at passe på de 2 benede. Måske en magen til den der blev "dog of the year" i USA

www.youtube.com/watch?v=43TJoQROpaE

I love it!


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak på 5 å ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anette....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 09:49

Jeg ville også skyde hunden, hvis den jagtede høns igen, hvis jeg kunne komme til det. Det ER synd for hunden, når den har fået sådan en møgejer - men når det nu er den, der tager hønsene, så ville jeg forsvare mine høns med hvad der skal til...

 

Så det var bestemt ikke ment som, at du skal stå og se på og sige nååårh lille hund, hvor er det synd for dig ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 Onsdag
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 10:13

 

Tina, det var heller ikke sådan jeg opfattede det du skrev. :)

 

Gør den det igen og jeg ikke fanger den så får hun en ny bøde, som måske bliver højere, håber jeg.

 

Men ja, den kan blive h e l t væk ligepludselig. Det skræmmer mig ikke. Dels er jeg virkelig gal over situationen og dels så har jeg via mit arb. aflivet en hel del dyr igennem årene (alle dog skadet eller syge).

 

Når kræet så ovenikøbet også har angrebet mine hunde gør mig kun mere urolig. Den er jo syg i sit hovede!

 

Der hvor jeg er dybt chokeret er udmeldingen fra politiet om, at der så åbenbart var en del elastik ifht. hvis den bider mine børn!

Hunde der bider børn skal aflives!!

Ligesom den hund i filmen ovenover blev det.


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

1
0
Svar på denne tråd
 
 høns vs børn
Forfatter: 
Dato:  01-07-2015 17:59

Betjenten har nu lidt ret i det han siger -ikke at det nødvendigvis altid er enten eller, men at en hund har jagtinstinkt (og det er jo reelt bare det der er tale om her) er altså ikke = at den er farlig for børn. De to ting har intet med hinanden at gøre.

En hund kan self godt BÅDE være aggressiv OG have meget jagtinstinkt/byttedrift, men intet af det skrevne afslører om det er tilfældet her.

 

Generelt er den der "hvad nu hvis det er et barn næste gang" hver gang en hund har bidt en anden hund/dyr lidt ramt ved siden af...

 

Men jeg håber da en bøde kan afskrække ejeren fra at lade hunden strejfe igen -måske det "bare er en høne", men ikke desto mindre holder vi jo alle af vores dyr... osse dem som andre måske ikke regner for noget



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Mystisk høne
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 20:01

 

forresten den høne, Påske, som blev skambidt har ligget i en redekasse lige siden. (hun har selvfølgelig fået behandlet sine sår) men har nægtet at forlade hønsehuset.

Da så dyrlægen var her bad jeg ham se på Påske, men Påske var væk!

Vi fandt hende gog'gende velfornøjet rundt i haven, og så tip top fin og frisk ud... Hun overlever lød det da også fra dyrlægen.

Siden har hun så ligget i sin redekasse...

Mystisk kræ.


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-07-2015 22:05

Det er sjovt som mange dyr pludelig kan blive helt OK, når dyrlægen kommer forbi

 

En venindes pony lavede samme nummer. Var tydeligt halt, indtil den onde dyrlæge med kanylerne kom... Så var hun helt rengående ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Møg hund
Forfatter: 
Dato:  04-07-2015 15:24

Eller møg ejere, men derfor er det træls for dig at DU skal have problemer med den. Har du overvejet at hegne din grund med en strømførende tråd, i højden : "møghund kan ikke undgå at ramme" Jeg ved godt at det er en udgift for dig, og ikke mindst et ret stort arbejde, men så burde du være sikker.

 

Hilsen Anni


Mor til en pragtfuld pige.

og lillebror i fuld fart

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider