Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sommer udgave af risalamande
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 14:45

Hej :)

 

Jeg sidder i dag og får helt lyst til risalamande, men syntes også det ville være underligt at skulle begynde at koge det nu her, når vi er ved at nå sommerperioden :D

 

SÅ...

Er der nogen af jer, der har en god idé, måske endda en opskrift på en erstatning for risalamanden i sommerperioden? :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 15:13

10 g. chiafrø (kan fx købes i matas eller helsekost)
15 g. havregryn
250 g. mandelmælk fra naturli' (som er let sødet)
4 g. vanillepulver (evt vanillesukker, i så fald hold igen, det kan blive en rigeligt sød fornøjelse)

lad stå i blød nogle timer eller allerbedst natten over.
Drys med mandler og evt kirsebærsovs, hvis du er til dét

Det LIGNER noget mærkeligt noget, men det har grødkonsistensen, og smager af mandle og vanille som god risalamande. Og så er det også super super sundt

Jeg putter det i et syltetøjsglas og spiser som madpakke :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Chiafrø
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 15:20

Det lyder virkelig spændende, og helt klart noget jeg skal prøve! :D

Hvor meget er der i sådan en portion, hvis vi taler i almindelige syltetøjsglas? :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 15:44

Øh. Jeg har købt nogle og ikke brugt fra faktisk marmelade, men ville gætte på et af de store fra den gamle fabrik? Ellers er det jo nemt at skalere opskriften op/ned i str. Jeg foretrækker konsistensen med en smule mere havregryn end chia, og så 10 gange så meget mandelmælk som chia+havregryn. Så kan du jo bare lave det, så det passer til det glas, du har :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Risen.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 16:34

Jeg spiser godt nok kun ris a la mande omkring juletid, til gengæld spiser jeg risengrød året rundt. Så det kan der ikke være noget mærkeligt i :P


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ymerris
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 17:02

Det er ikke helt ris á l'amande, men mere sommerligt. Vi har dog altid fået den med hindbær, ikke jordbær (samme fremgangsmåde), men ellers er resten det samme. Det er en af mine yndlingsdesserter!

www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ visopskrift.php?id=20127

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 risalamande cheesecake
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 17:12

jeg husker i juletiden at denne var delt på min facebook, og at jeg tænkte det så fantastisk ud.

 

risalamande cheesecake:

 

www.philadelphia.dk/ ProfessionalRecipes/ Risalamande%20Cheesecake?r=181792


"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 mandeltrifli
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 17:28

minder lidt om ris alamanda, men er noget helt andet.

prøv opskriften her:

 

www.isabellasveranda.dk/?p=2855

 

synes dog lidt mandelessens/mere mandellikør kunne bruges, men smager ellers godt


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 18:07

Jeg har en der minder meget om KBH Musses opskrift, tror faktisk det bunder i det samme.

 

Jeg bruger det som morgenmad, såkaldt "overnight oats", som er havregrød, der har stået i blød natten over.

Jeg laver den ikke for at få smagen af ris a la mande, jeg laver den som en mættende morgenmad. Men smagen er helt sikkert et lækkert plus!

 

Jeg bruger:

1 dl havregryn

2 dl Naturli' mandelmælk (Netto eller Kvickly)

2 tsk chia-frø

1 tsk vaniljesukker

 

Rør det hele rundt og stil det i køleskabet natten over. Om morgenen tager jeg det ud og smider lidt mandler eller andre nødder over.

Jeg elsker havregrød og varierer ved fx at lave dette "ris a la mande" :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fedt fedt fedt!
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 20:06

Hvor er det fedt at der er så mange der har gode ideer og løsningsforslag til mit "sommer/vinter projekt"!

 

Jeg skal helt klart prøve de opskrifter der allerede er lagt op nu her, især dem som også kan bruges som morgenmad (gad vide om jeg skal prøve at spice min hverdag lidt op? ). :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lækre opskrifter
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 21:24

Orv dem I allerede har postet, skal jeg klart smage!

 

Nå, men jeg har lavet denne, alt der der æble-eddikehalløj syntes jeg ikke var en succes, jeg river bare æbler til grøden. www.arla.dk/opskrifter/perlebyg-i- noddeskum/


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 22:49

Jeg spiser en del af hytteost, chaseay vanilie skyr, lidt flydende sød, mandelsplitter og ekstra vanilie :D Også en god protein kilde ;)


Følg mit vægttab og kampen tilbage til hest her www.facebook.com/ vejentilbagetillivetogridningen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ris ala mande
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 20:52

kan da fint spises hele året, man kan jo bare variere sovsen.

 

Ris a'la mande med rabarbersovs i maj og så med de bør der er modne gennem året :D

 

Jeg kan virkelig godt lide det med brombærsovs :)

 

Man kalder det muligvis prinsesseris når det er med andet end kirsebærsovs, www.gamledanskeopskrifter.dk/ page208.html

 

Ellers kan man jo lave ris a'la mande fromage eller is.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider