Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan træner I jer selv?
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 19:54

Hejsa. Jeg er interesseret i at høre hvordan/hvad I træner f.eks. Yoga eller styrketræning, og om I laver nogle opvarmningsøvelser før I rider?

Jeg selv går på nogle hold i Fitness World både dans, styrke og Step. Er lige startet med ridning igen, og kan mærke at jeg præsterer bedre, når jeg har trænet styrke dagen før :)

 



Isabella Vivi Nielsen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 20:00

Nu rider jeg desværre ikke pt., men jeg træner (når jeg kan klemme det ind med studiet!) og det vil jeg fortsætte med, når jeg begynder at ride igen :)

Jeg bilder mig selv ind at man kan ride bedre ved at træne ved siden af, samt man bedre kan "hjælpe" hesten, hvis man i forvejen har lidt styrke i musklerne.

 

Jeg har førhen altid trænet cardio (løb, samt diverse cardio-hold i Fitness World som bikefit, stepfit, latin mix, funk osv).

 

Nu har jeg besluttet at jeg gerne vil tabe mig, så nu står den på styrketræning på maskiner, efterfulgt af 30 minutters cardio, gerne hver anden dag, hvornår end studiet tillader det (vi møder tidligt og får sent fri).

 

Så ja jeg træner og vil fortsætte på ovenstående måde når jeg begynder at ride igen, jeg er helt sikker på det har en stor effekt!

 

Stram op-holdene har jeg prøvet, det virker ikke for mig rigtigt. Man er øm i hele kroppen i dagevis efter (ihvertfald mig... :P ), så der går alt for længe inden man kan træne igen.

Når jeg træner på maskiner roterer jeg mellem kropsdele, dvs. jeg kan sagtens træne dagen efter igen, for så træner jeg bare en anden kropsdel som jeg ikke er øm i :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rider ikke mere
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 20:02

Jeg rider ikke mere efter en ulykke, men hvis jeg gjorde så ville denne her bog være fast inventar.

 

Helmuth Lötzerich: I form til hest


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 20:33

Jeg rider ikke pt, fordi min ridehest døde for en måneds tid siden, og den arvtagerne er på pause et par måneder endnu. Jeg keder mig så meget uden ridning, at jeg træner mig selv som var jeg en hest - træningsprogram og foderplan, jowjow Men det er da også sjovt at arbejde på at styrke sig selv, der er jo mange ligheder til dressurtræningen. Kan godt mærke, at det trækker på noget af den samme passion, som dressuren trækker på.

 

Jeg træner 3x30-60 min hård... cirkeltræning? Når jeg har trænet 30 min ben, så gør det ondt i 3 dage bagefter, hvis det siger noget om, hvor hårdt det er, selvom det kun er 30 min

 

Jeg har sådan en rulledimmer, hvis pointe er at ehm... massere sig selv? Den ruller jeg rundt på dagen efter træning. For ikke at få for mange trælse spændinger.

Jeg har også tænkt, at jeg vil prøve det der yoganoget, og har prøvet noget begynder yoga mange gange - og så er jeg ikke kommet videre derfra Men jeg kan mærke, at jeg nok burde træne noget mere af den slags.. Jeg er simpelthen for ufleksibel.

 

Jeg forsøger at komme i lunte-løbe form, så jeg kan få noget kondi også, nu hvor jeg ikke rider jævnligt, men jeg er åbenbart en skovl til at gå på mine ben, for jeg bliver ved at lave skader, selvom jeg synes, jeg tager alle forholdsregler og gør alt "rigtigt", rigtige sko, ikke skynde sig, følge programmet etc etc etc

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaajuhuuuu
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 20:39

KBH (Musse): måske skulle du kigge på noget naturligt løb og løb:let workshops hvis du virkelig gerne vil løbe uden skader.

 

Charlotte : Den bog ser virkelig god og billig ud ;)

 



Isabella Vivi Nielsen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 21:08

Jeg er også en af dem, der har opdaget at anden træning rykker sig hurtigere og lettere, hvis man får styrketrænet.

Og folk, der har svært ved at komme i form, anbefaler jeg at styrketræne. Der skal ikke ret meget til, før der er effekt på de fysiske udfoldelser, som man gerne vil.

Jeg rider 2-3 timer 1 gang om ugen, træner body-sds træning ca. Hver 14 dag, og løber og styrketræner et par gange om ugen.

De fleste dage får jeg taget en del skridt, da jeg går frem for at cykle. Det tænker jeg også er en del af motionen :-)

Jeg har ingen ambitiøse mål med træningen - mål har jeg nok af i mit job - men jeg træner for at holde mig i en rimelig god form og for at have det godt med mig selv.

Det betyder også at jeg aldrig pisker mig selv til at træne. Hvis jeg har en offday, så tager jeg en slapper på sofaen i stedet.

Jeg er normalvægtig med bmi på 22,6, og selv om jeg ville være 'smukkere' - i hvert fald i bikini - , hvis jeg vejede 4 kg mindre, er det slet ikke noget, jeg har intention om at gå efter. Man skal vælge sine krav til sig selv med omhu, så man ikke får kvalt sig selv i ting, man skal overholde osv.

 

Ja, jeg ved, at det var et sidespor, men jeg synes, der er så mange, der er alt for hårde ved sig selv med træning og kost. Livet er meget bedre, når man giver sig selv lov til at nyde ved siden af alle de almindelige udfordringer med skole, job, tidslogistik, praktiske ting, personlige relationer osv :-)

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Jubijubiyay
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 21:13

spirillen: hvad er body sds træning?

 



Isabella Vivi Nielsen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 21:17

Hov jeg glemte yoga!

Jeg har nemlig været afsted et par gange, til Hatha yoga (som vist er den "chill" udgave).

Jeg gjorde det for mit hoved, var meget stresset i den periode, og syntes faktisk det hatha yoga gjorde mig afslappet, og gav mig velvære i kroppen og ro i hovedet.

 

Jeg er for dårlig til at komme afsted. Jeg er lidt ond ved mig selv og tvinger mig selv afsted til træning nogle gange (sommeren er jo nær!), så når jeg endelig skal ned og træne, så skal det død og pine være noget der virker, og derfor får jeg aldrig meldt mig til yoga :P

Men jeg burde virkelig gøre det noget mere.

 

Fleksibiliteten havde jeg intet problem med, men jeg har mig selv mistænkt for at være en smule hypermobil, så det er nok derfor.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Body-sds
Forfatter: 
Dato:  07-04-2015 22:08

Body-sds er et behandlingssystem for krop og psyke, og der er inden for den verden sammensat nogle særlige træningsprogrammer, som man kan følge.

http://www.body-sds.dk/traening/

At følge disse træninger giver en stærkere krop og en mindre risiko for skader.

Jeg har især glæde af at der bl.a. arbejdes med smidighed i fødderne, så jeg går og står rigtigt. Engang havde jeg meget mere tendens til skader, hvilket bl.a. Skyldtes ubevidste kroniske spændinger i fødderne (i svangen) .

:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 00:22

Er lige startet i fitness igen, træner kondi og straffer jern.

Guns, mave, læg og lår pt.

Varmer aldrig op inden ridning.

Jeg rider 5-7 gange om ugen, så det er kroppen vant til.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 træning af os selv.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 06:38

Ja vi skal også holde os igang med træning, ude over den træning vi får når vi rider.

 

Jeg er i LOOP cirkel træning 3-4 x om ugen. Det er en super træningsform til os ryttere, da man i cirklentræning, får rørt alle muskelgrupper.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træning
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 10:20

Jeg har ikke redet de seneste år grundet studie, men jeg har trænet en del. Jeg startede på spinning/bikefit i 2008 og blev nogle år senere uddannet instruktør og har undervist i Fitness World siden. Derudover kører jeg lidt landevej - det kan man næsten ikke snige sig udenom, når man skal undervise cykleentusiaster. Før eller senere har de drillet én så meget at man er nødt til at købe en racer...

For nogle år siden begyndte jeg at dyrke yoga for smidigheden og balancens skyld og min nyeste træningskærlighed er polefitness.

 

Så jeg har ikke ligget på den lade side i min hestepause. Jeg håber at kunne finde både tid og penge til at fortsætte med yoga og polefitness når jeg skal have hest igen til sommer. Jeg er sikker på, at den kropsbevidsthed, det giver vil være nytte på hesteryg. Cyklingen bliver nok nedjusteret til transportcykling til og fra stalden...

0
1
Svar på denne tråd
 
 Cardio
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 11:36

jeg løber tre gange ugentlig, jeg løber en del halvmarathons, så jeg får løbet en del kilometer hver uge. Om vinteren når det er vådt, koldt, mørkt og glat går til jeg spinning 2-3 gange i stedet for at holde formen ved lige. Jeg laver lidt cirkeltræning hjemme i stuen ca 1 gang om ugen, efter fulgt af lidt rytter yoga - inspireret af søs fejerskov.

jeg kan godt mærke på min ridning at jeg er i væsentlig bedre form end nogle af mine rideveninder/-venner de puster og klager sig over ømme lår og mavemuskler ;)

 

jeg mener det er vigtig at man holder sig i god form for at få det mest optimale ud af sin ridning :)


Sagde Julie

Med den fantastiske fuldblods vallak Sing a Long xx

Fuldblod - hesten med xx Factor!!

Og stjernehesten Portsmouth!

************************

1
1
Svar på denne tråd
 
 LOOP cirkeltræning
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 12:10

Som regel 3 - 4 gange om ugen.

 

Går ture med hundene og bevæger mig meget i dagligdagen og på jobbet.

 

Varmer ikke op inden ridning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 15:47

Jeg rider da!


Ej, ud over det går jeg meget, tager i fitness center to gange om ugen á en time, og dyrker yoga.


På hesteryg laver jeg også heste-yoga samt fysioterapi.


Mvh. Janni <3

Nu med ismulen Vidar fra Vestergård

1
2
Svar på denne tråd
 
 Fysio-pilates...
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 20:30

er godt for mig.

 

Jeg er para-rytter og mangler i den grad styrke og balance, så det er da hændt hist og pist, at hesten har tabt mig i en hurtig "vending".

 

Fysion-pilates styrker muskel-korsettet og øger kropsbevidstheden. Jeg kan tydelig mærke det stabiliserer mig. Det er lidt hårdt, men det er det jo også at ride.

 

Jeg mangler også kondition, men det er svært i min situation.


 

Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-04-2015 21:23

Hej.

 


Jeg cykeltræner (både landevej og mountainbike) sideløbende med ridningen. Jeg cykeltræner fra marts til oktober, cirka, kører lidt med en klub og deltager i nogle 100 km løb.

Min kondition og styrke bliver god af cykeltræningen, så jeg bliver en bedre rytter - og får nogle imponerende benmuskler! ;D

 

Hele vinteren har jeg dog siddet på min flade. Fandt først en hest i januar, som jeg har skridtet i 3 måneder og travede på for første gang i går. Jøsses! Jeg havde næsten ikke engang styrke til at ride nedsidning, som jeg ellers var så ferm til tidligere! Og jeg kan næsten ikke gå i dag... ;D

 

Heidi

2
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2015 08:39

Jeg rider ikke så meget, som jeg har gjort, da mine heste står 100 km. fra min bolig, hos min familie Det bliver derfor kun i weekender, ferier og når jeg har studiefri over nogen sammenhængende hverdage, at jeg får redet. Før i tiden, da jeg red hver dag, ofte to heste, var der ikke tid til at lægge anden træning ind, men det er der så nu, og sikke en forskel! Jeg går til "Hot yoga" et par gange om ugen (forskellige yoga-klasser med forskellige sværhedsgrader i ca. 40 graders varme). Det har givet mig en meget mere smidig og arbejdsvillig krop Husker tydeligt, hvordan jeg ikke tilnærmelsesvis kunne nå mine fødder med mine hænder før i tiden. Det er der lavet om på, og de korte, stramme muskler, som ridning jo giver, er blevet længere og mere smidige, og dét kan faktisk mærkes i ridningen - også selvom min kondi er langt dårligere nu, end da jeg red hver dag Det helt optimale ville nok være, at jeg tog mig sammen til at løbe et par gange om ugen også...

Men yoga kan virkelig anbefales ved siden af ridningen! Det er min opfattelse, at de to former for træning kompenserer hinanden rigtig godt! :)


1
1
Svar på denne tråd
 
 Bommelom
Forfatter: 
Dato:  12-04-2015 23:15

Jeg er instruktør i Fitness World så jeg træner en del hold i løbet af ugen, det som jeg har mest gavn af er nok Pilates, det styrker hele kroppen og sørger for at jeg træner hesten ens på begge sider og sidder helt lige, puls og styrke gør at jeg er mere udholdende og at jeg kan ride 2 heste i træk uden at skulle have kunstigt åndedræt ;-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 00:07

Jeg elsker der sidder en ærgerlig person og disliker halvdelen af indlæggene

 

Jeg prøver at finde et mønster i utilfredsheden, ved ikke helt om vedkommende er imod yoga/fysioterapi, eller folk der ikke rider hver dag? Hmm.

 

Jeg må tilslutte mig hvad en anden sagde, nemlig at pilates er SUPER godt, især til ridning! En stærk core gør simpelthen underværker, jeg var dybt overrasket over effekten da jeg begyndte at prøve pilates.

Pludselig fik jeg heller ikke så ondt i ryggen og lænden hele tiden, fordi min ryg blev styrket.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 træning
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 11:11

Jeg rider desværre ikke mere, men holder mig stadig i form.

 

Spiller håndbold 3 gange om ugen. 2 timer pr. gang. Derudover spiller jeg fodbold 1 gang om ugen med ca. 90 min. varighed. Jeg træner 2-4 gange om ugen i fitness eller løb. I fitness er det udelukkende styrketræning, og når jeg løber er det ca. 6 km. på en tur der tager 30 min.

 

Har et meget stillesidene job, så derfor føler jeg at jeg bliver nød til at lave noget hver dag. :-)

 


- Catine

 

Don't try so hard to fit in, when you were born to stand out!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider