Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ville i det?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 22:47

Hypotetisk set:

 

Forestil jer at i havde en shetlænder/3'er pony, måske ældre, evt med EMS eller lign, som i evt ikke havde tid eller ligende til.

 

 

Ville i så betale jer fra at den kom på halv vandrefold (jordfold) med hø i slowfeeder døgnet rundt, fuld forplejning (ordner smed, dyrlæge, fodring) hvor du kun skulle betale udgifterne? :-)

 

 

Det vil sige det skulle være en win win.

Er det overhovedet muligt i den tid vi lever i


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja hvorfor ikke?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 23:18

Ja det ville jeg da, hvorfor ikke?

 

Vi har vel alle lavet en vurdering af tid vs økonomi omkring det at have hest..

Nogle vælger at gøre alt selv, hvilket er billigst, men også meget tidskrævende. Andre (mig eksempelvis) vælger at have hest i 100% fuldpasning, hvilket er dyrt, men det kræver minimalt af ejer.

 

Jeg har valgt at hesten skal have det som blommen i et æg - uanset om jeg hopper en dag over eller ej. Jeg har hesten for min fornøjelses skyld, og jeg gider ikke være tvunget til at skulle i stalden for at muge ud osv hvis jeg ikke gider. Min hest mærker ikke om jeg kommer eller ej - udover at den så ikke bliver redet en dag. Jeg ringer selv efter dyrlæge og smed, men opstaldningsstedet tager min hest ind fra fold for mig.

I samme stald har der også været heste opstaldet hvor ejeren faktisk slet ikke kom. Men hesten har det jo godt, så hvorfor ikke? Hvis man har pengene til det? Og måske tiden til hesten kommer igen? Jeg tror ikke på at heste lider overlast af ikke at blive brugt, og jeg tror heller ikke på at heste har et kæmpe behov for at se deres ejere hver dag.

 

Det kræver dog selvfølgelig at man kan stole 110% på opstaldningsstedet! Så man ved at hesten bliver passer optimalt.


- Louise med dressurmussen Lo'moone!

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 00:11

personligt ville jeg så ikke have hest opstaldet ud (dårlig erfaring, har en hest som kan give alle grå hår mm)

så hellere lave forbedringerne selv.

desuden ville jeg prøve naturmedicin, da det oftes kan give et god resultat.

vil da også sige at mange oftes har den størrelse ponyer som selskabshest, så det vil være mange penge at give ud på en pony som ikke bliver brugt til ret meget.



1
5
Svar på denne tråd
 
 Special needs
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 01:04

Jeg kan da forestille mig, at der måske f.eks. er et par stykker derude, der som voksne mennesker tjener en ordentlig løn og stadig har deres barndoms III'er, eller deres søns/datters pony, som de ikke vil skille sig af med for noget.

 

Men jeg tror, det er et fåtal, og de få, der har det sådan, foretrækker at få ponyen passet hos nogen, de kender rigtigt godt og har fuld tillid til.

 

Er der ikke allerede steder, som f.eks. Nyt Hesteliv, der tilbyder fuldpas med specialhensyn?

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

 

Dejlig all-round hoppe 160cm, 7 år sælges - klik HER

2
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa............
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 06:49

Havde jeg ikke selv tid og stod med en gammel pony der var syg, ville jeg vælge at aflive.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

8
3
Svar på denne tråd
 
 kirstine..
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 09:29

Det præcis også det jeg tænker ;) Jeg tænker nogle der har haft denne pony i laaang tid og ikke vil skille sig af med den, men samtidig måske det næste 1-2 år ved de ikke har særlig meget tid :-) Det jo ikke fordi man ikke må komme

 

 

Men ja de skal selvfølgelig stole på os, hvor er det forfærdeligt verden er blevet sådan et mistroisk sted Vi lever og ånder for de små her ude, og ville komme med i vores "pony team"..

 

 

Og ja jeg ser så ikke EMS som en sygdom der er værd at aflive for, når man kan fodre sig ud af det :) Vi har jordfold året rundt som halv vandrefold med hø a libitum og godt foder. De lever bedre end nogensinde!


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor så have pony?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 18:42

Måske er jeg lidt kynisk her, men hvorfor i alverden vil man have en pony, som man hverken kan bruge til noget, og som man heller ikke har tid til at komme og passe - man ser jo så ikke engang ponyen, men har kun udgiften på den. Og når pony så bare er opstaldet ude, så får den næppe den mængde opmærksomhed, nus og kærlighed, som en gammel ven fortjener. Det lyder lidt som opmagasinering, og det ville jeg ikke byde pony.

 

Havde jeg sådan en pony, ville jeg forære den til en sød familie, der har tid og overskud til at nusse, passe og motionere den. Hvis den er så gammel eller har så mange skavanker, at det er umuligt at finde en familie, der vil have den gratis, så blev den aflivet.

 


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

7
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, hvis...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 18:53

...jeg måtte komme i tide og utide og se til min pony og den ikke stod for langt væk

Men prisen skulle afspejle ponys størrelse og evt træning.

Hvis den feks blev kørt til, ville jeg jo selv kunne komme på tur ind i mellem og derved også få glæde af ponyen igen, omend det ikke var på daglig basis

 

Mvh

Britt


 

 

Savnet er stort:

 

 

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

Miss Kath xx 1992-2014

 

Wintec wide dressur 16.5 - 17" KØBES

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 God ide
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 20:26

Først læste jeg det, som at du måske skulle af med Vito og ønskede at finde et godt sted. Så læste jeg det som, at du gerne ville kunne tilbyde det til andre, der har små og gamle ponier ;) Og hvad er så det rigtige???

 

Nå, uanset hvad så synes jeg det lyder godt. Det er jo kun nogle få mennesker du skal 'ha fat i'. Jeg er sikker på at de findes så pøj pøj med projektet herfra


Mvh. Sanne

 

Golan er sat til salg. Se på Markedspladsen, Oldenborghoppe, hygge, dressur eller avl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2015 22:18

Hej.

 

Ja, det ville jeg!

Sådan et sted ville have reddet Pingus liv.

 

Jeg passede selv en shetlænder, Pingu, som var min kæreste lille hest. Jeg passede andre heste sideløbende, som kunne rides, men ingen var som Pingu.

Han blev forfangen om sommeren og måtte aflives om vinteren (forfangenheden kom tilbage formentlig pga. frost).

 

Jeg ville have elsket sådan et sted, for så vidste jeg, at der også blev taget sig godt at Pingu, når jeg ikke kunne komme - men jeg ville selvfølgelig stadig selv stå for striglning, træning osv. :) Samtidig ville hans særlig behov blive tilgodeset.

Jeg kan dog kun tale for mig selv. Jeg ved ikke, om der er så mange andre, der ville betale. Det kommer nok også meget an på, hvor i landet det er.

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 12:48

Jeg er lidt rystet.. Debatten har også kørt et andet sted og fordi det "bare" er en pony ville de fleste aflive... Jøsses :( :( ja jeg har jo kun trænet de små i 7 år så jeg forstår ingenting.... :( havde jeg en periode i mit liv hvor jeg ikke havde tid til vito havde jeg elsker sådan et tilbud!

 

 

 

Når men det ikke vito der skal væk nej, men vi havdd overvejet at søge noget selskab til de to små :-) jeg tænker jo som sagt at man kan have denne pony som evt skal overtages af børnene men de lige ny fødte og der går måske 2 år før det aktuelt, så vil pony kunne stå og nyde livet og de kunne komme

når lysten var og hygge lidt uden forpligtigelse :-)

 

og så ser jeg intet syndt i at en pony står og hygger sig i en løsdrift ;) tro mig, ponyerne elsker når de får fri!

 

 

Det det er i Kbh området hvor jordfolde der ikke er et frimærke er svært at finde! Så vi er så beæret Over vores fold! Samtidig er det SÅ svært at finde nogle der fodre efter ponyer med special behov..

 

 

men ja kan nok blive svært at finde en der tager de små som andet end noget der skal stå til ingen penge uden for mange forbehold :/


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du spørger om...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 12:55

... hvad vi havde gjort i den beskrevne situation - og du får vidt forskellige svar fra vidt forskellige mennesker. Det må man regne med, når man spørger som du gør :)

 

Du KUNNE jo have spurgt, om HN'erne troede at den senere skitserede ide var realistisk - så havde du måske fået nogle andre svar.

 

Mit svar er: nej, jeg ville aldrig sende en ældre, syg hest ud af huset - udover på slagteriet/til aflivning.

 

Hilsen Sif, der ikke mener man skal holde liv i alting - uanset størrelse...


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Samme svar uanset størrelse på hyp
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 13:56

Maya for mit vedkommende havde svaret været fuldstændig det samme, selvom det drejede sig om en stor hest. Det har intet at gøre med, at det er en lille pony.

 

Havde jeg en hest, uanset størrelse, som måske er gammel og med skavanker eller særlige hensyn, og som jeg ikke har tid til, så ville jeg a) sælge den, b) låne den ud, c) forære den væk, hvis den ikke kunne sælges. Og var den så gammel eller havde så mange skavanker, at ingen af disse løsninger er mulige, så blev den aflivet, også selvom det var en fin, stor DV. En shetlandspony er dog så lidt værd rent pengemæssigt, at salg er urealistisk, udlån nok også, da folk får smidt disse ponyer i nakken gratis, så derfor mit svar - jeg ville bare være glad, hvis nogen ville have pony og give den et dejligt otium.

 

Snakker vi opstaldning, hvor ejeren selv kommer og passer og har glæde af pony, er det jo noget andet. Men for mig lød tilbuddet som om, at du vil stå for alting, inkl. dyrlæge og smed, sådan at man faktisk slet ikke skal komme og passe pony, men blot betale. Og sådan kan jeg ikke forstå, man vil holde hest eller pony! Så får man jo ingen glæde ud af udgiften.

 

Derudover tænker jeg stadig, at det lyder som opmagasinering. En opstaldet hest, som ejeren ikke kommer og passer, vil jo ikke få den opmærksomhed, som den ville hos en familie, der ville elske den og nusse om den. Uanset hvor gode forhold med løsdrift og vandrefold du tilbyder, så tror jeg, at pony ville have bedre af at finde en ny, sød familie.


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

4
0
Svar på denne tråd
 
 Ditte....
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 15:30

Jeg kan sagtens forstå din pointe, men jeg synes at du giver ponyer/heste menneskelige behov og kvaliteter.. Hvis ponyen går i en flok med andre ponyer, tror jeg helt alvorligt at den er ret så ligeglad med om den bliver børstet en gang om dagen eller en gang om ugen. Behovet for "opmærksomhed" tror jeg er et behov vi mennesker giver heste, og ikke et de faktisk har.

Og ja, min hest virker da også "glad" for at se mig når jeg kommer og henter hende på folden, men jeg mener stadig at hun ville have en masse livskvalitet selvom jeg ikke kom hver dag.

Det er altså heste, og deres basale behov for at være "lykkelige" er mad, sundhed og en flok - ikke en time på staldgangen med ejeren.

 

Maja: jeg synes at det lyder som en god ide, og jeg er sikker på at der nok skal være nogen som gerne vil betale for at deres pony lever et liv i luksus selvom ejeren ikke selv har tid.

 


- Louise med dressurmussen Lo'moone!

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 16:52

Hej.

 

Jeg forstod det ikke som ren opbevaring, men mere som opstaldning med fuldpas for små ponyer med særlige behov.

 

Jeg tror, at der er et marked for det, især i Københavnsområdet, hvor der jo er flere mennesker.

 

Som tidligere nævnt, ville jeg selv synes, at det var et spændende tilbud. Det er så sjovt at arbejde med de små og hvis jeg kunne komme hen i en stald, hvor både min kommende shetlænder og jeg kunne finde ligesindede - altså, det ville jo være en drøm! :) Man kan jo godt gå lidt død i det, hvis man bare ser alle de andre ride afsted og så står man bare der med sin shetlænder og glor.


... og der må da være andre end mig, der har det sådan, derude! :)

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 17:39

Det må blive et nej herfra. Jeg poster gerne mange penge i hest, men så har jeg også glæden af den. Hvorfor i alverden skulle jeg dog smide formuer efter en hest, jeg ikke havde nogen fornøjelse af? Så ville jeg hellere sælge den til én, der kunne have glæde af den. Eller låne den ud, hvis mit tidspres er for en kortere periode.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil lige..
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 17:56

Vil lige pointerer jeg int er har imod here svar! :-)

 

 

og nu behøver den jo ikke være gammel ;) min har haft "skavankerne" fra han var 6 år, var bare et eksempel :-)

 

det nok bare mig der aldrig ville kunne sælge eller udlåne hvis jeg ikke havdd tid, så ville jeg selv have det bedst med at han bare gik og nød livet til jeg havde tid igen, er ikke spild af penge for mig, vil aldrig kunne sælge pga manglende tid :-) men helt fair folk har det sådsn! Tænkte det nok :-)

 

 

tror vi skal satse egter en evt nybagt mor som kun kan komme et par gange om måneden :-)


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider