Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Søger ejer skab
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 15:59

JER FRA TAASTRUP/SENGELØSE

Jeg står i den situation at jeg har fået lov at købe min part MEN kun hvis jeg kan finde 1-2 der kan dele ejer skab med mig :) i må meget gerne være 12-16 vi skal selfølgelig blive venner hehe ;) håber nogen svarer det er en lille miniature knapstrupper

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænk dig godt om...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 16:03

Tænk dig virkeligt godt om...

 

Er der tale om, at du ejer 50% af hesten og en anden 50%?

 

Eller skal du stå som ejer 100% og du "bare" søger en part?

 

Nu skriver du ejerskab 50/50, så jeg må gå ud fra, at I skal være to om hesten, opstaldning, dyrlæge, smed og udstyr.

 

Hvem har retten til at starte stævner? Hvem har retten til at vælge dyrlæge og smed? Hvad skal der ske, hvis en af jer flytter eller bliver nødt til at sælge sin halvdel?


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg beklager...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 18:50

... men jeg er 100% enig med Camilla.

At købe hest og have part til den kan være en glimrende ide - men der skal kun være EN der har ejerskabet og bestemmeretten over hesten. Og man skal have økonomiske reserver til at have hesten uden betalende part i perioder (bliver den f.eks. syg i længere tid kan man ikke forvente at en part skal betale - men som ejer skal man stadig betale stald, smed og dyrlæge)

 

At have et fælles ejerskab åbner for SÅ mange mulige problemstillinger. Jeg ville kun turde det med et familiemedlem - eller hvis det var en person jeg havde f.eks. haft LEJET part sammen med i mange mange år - så vi kendte hinandens styrker og svagheder.

 

 

Her er der alt for mange "hvad nu hvisser"

 

Hvad hvis hesten bliver syg og den ene vil aflive og den anden bruge mange penge på en operation - hvem bestemmer?

Hvad hvis den ene af er flytter væk - og vil have hesten med - eller sælge. Den anden vil ikke flytte eller sælge. Hvem bestemmer?

Hvad hvis det fælles valgte opstaldningssted ikke længere er en mulighed - og de andre muligheder er meget forskellige i hvad de tilbyder - hvem bestemmer?

 

Hvad hvis den ene af jer bruger et par år på at hyggeride og den anden imens bruger alle sine penge på udervisning og stævner. Hesten stiger meget i værdi - i bliver enige om at sælge. Hvem ejer værditilvæksten?

Eller modsat - den ene gør etellerandet klumset så hest kommer til skade og enten skal sælges eller aflives - skal den anden bare acceptere tabet på det?

 

Skal alt udstyr være fælles og hvem bestemmer hvad der er nødvendigt og hvor dyrt det skal være (tro mig - bare DET kan komme til at skabe store problemer). Den ene køber eteller andet lækkert udstyr til fælles brug - den anden ødelægger eller mister det. Hvad gør man? Hvornår er det sjusk at noget går i stykker, hvornår er det forventeligt pga slid?

Eller der er et stævne i begge vil deltage i - hvem bestemmer? Måske let nok til dagligt hvor man kan skiftes - men lige pludselig er vi ude i et klubmesterskab eller noget andet specielt - og i vil begge to være med.

 

 

Nej - jeg ville ALDRIG turde det!!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

5
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en indskudt bemærkning
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 19:52

Tvivler på, at der er tale om at ride en miniatureknapstrupper, når ejerne skulle være 12 - 16 år.

 

Giver de andre ret i ovenstående.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider