Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Opmuntring
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 19:56

Når man sådan render rundt og er vinterdeprimeret, så er det skønt med en opmuntring Jeg har længe ledt efter en bestemt bog. I dag ledte jeg så mere intenst, og fandt faktisk ret mange til salg, men til en pris af 150+

Men så vendte heldet: Fandt bogen online i Aarhus. I pæn stand og kun 60 kr ( Plus 55 kr i porto) Så jeg fik lige overskud til at få vasket noget tøj
Bogen er iøvrigt: Landbokvinden : rok og kærne : grovbrød og vadmel / [af] Ole Højrup på 277 sider
En skildring af kvindernes daglige arbejde med at holde hus og skaffe familien føde og klæder. Især i tiden inden industrialismen.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 vi er nogen
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 20:48

Ja, vi er nogen (født i den tidlige middelalder) som stadig kan finde glæde i en god bog.

 

For at blive i din genre, så faldt jeg den anden dag over en lille perle "Veninder på trods", baseret på en såkaldt vandrebog "Solstrålen."

En forsamling kvinder, der gik på husholdningsskole under krigen, deler i små bidder ud af deres liv, som det former sig som årene går. Herligheden kostede 10 kroner i en genbrugsbutik.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 20:52

Vi har desværre ingen antikvariater i Haderslev, og de fleste genbrudsforretninger er ikke glade for bøger

 

Din bog ville jeg oxo elske at læse. Jeg har skrevet den på min liste Tak

 

Nogen der så Kender du typen med Bengt Burgh igår??(Genudsendelse) Når han har læst en bog, så brænder han den


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 brænde en
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 21:01

Brænde en bog?!!

 

Jeg tager ofte på loppemarkeder og i genbrugsbutikker og jeg slæber bøger hjem - til ingen penge. Uuuhhh, at komme ind i en genbrug, som har mange bøger og som har ofret tiden på også at ordne dem i emner mm - det er guf.

 

Det der med at skille sig af med bøger - det kan jeg bare slet ikke!!

Her på matriklen har vi en beboelsesvogn, hvor mandens store søn har boet - den er nu mit private bibliotek, for jeg har ikke plads til alle mine bøger inde i huset.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

4
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 21:44

Jeg har oxo en pæn samling bøger

 

Nogen gange kan jeg godt lide at drømme om hvad jeg ville bruge Den store gevinst til, når jeg vinder den (Det hjælper nok lidt på vej, hvis jeg spillede )

 

Udover at fordele penge til velgørenhed, og til familie og venner, så ville jeg elske at købe en stor bogsamling, eller en herregård med et bibliotek. Og så bare gå på opdagelse

 

En gang i mellem læser jeg billige kærlighedsromaner og især i Cartland-romanerne, er der næsten altid et kæmpe bibliotek med egen biblitokar


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Blasfemi
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:04

At brænde en bog tangerer da blasfemi medmindre den er angrebet af svamp. Jeg har også læst om nogen der bytter deres bøger når de har læst dem.

 

Hvis jeg er i tvivl om det er en bog jeg vil læse flere gange, så starter jeg med at låne den på biblioteket, så kan man altid købe den hvis den er et genlæs værd.

 

Både min mand, vores datter og jeg læser rigtigt meget, så vi er lige ved at måtte flytte ud af huset for at få plads til alle vores bøger.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det er så
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:28

dejligt, når man finder et sted at købe en bog, som man virkelig gerne vil læse!

 

Jeg fik en Kindle for 3 år siden, fordi manden og jeg flytter meget (imellem lande, så det er hundedyrt med transport af bogkasser...) og desuden har boet meget småt i nogle år, så der var ikke plads til, at mit minibibliotek kunne udvides. Men - jeg køber altså stadig halvdelen af mine bøger i papirform Og ønsker mig dem til jul (heldigvis er både min mor og svigermor ivrige læsere, så de elsker at købe hårde jule- og fødselsdagsgaver til mig ). Men e-bøger er altså smarte - så kan man få en ny bog på 30 sekunder! Og billigt

 

De to mest tilfredsstillende bogkøb jeg har haft de sidste par år var, da vi boede i Versailles. En dag gik jeg ned i slottets boghandel og brugte en halv time på at finde den Marie Antoinette-biografi på engelsk, der så bedst ud (udvalget var endnu større på fransk, men så langt rækker mine evner ikke). Og det flotteste postkort med et maleri af hende som bogmærke Og nej, det var ikke en gave - eller jo, til mig selv En anden dag tog jeg ind til Paris og gik i Shakespeare and Co, som er den ældste boghandler i Paris med engelsksprogede bøger, og købte mig en fin lille hardcover udgave af "Klokkeren fra Notre Dame" i kongeblå med GULDkanter på siderne Ej men altså, jeg elsker bare at KIGGE på den

 

Bogdamer kan være lige så skøre som kattedamer!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 23:17

Charlotte: Sådan gør jeg også tit: Låner på biblioteket først, og køber bagefter.

 

Sine: Jeg køber oxo gerne bøger i udlandet. Både online, men også gerne når jeg selv er der. Bare pokkers at de vejer så meget


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dick francis
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 08:45

Hov Pernille

 

Jeg kan se, du leder efter en Dick Francis bog.

Jeg har dem alle - men jeg vil ikke af med nogen.

 

Jeg køber dem nu ofte på engelsk via Sundaybooks.se og så er de jo også billigere end de oversatte.

 

Er du opmærksom på, at Felix Francis har overtaget "familiedynastiet"? Efter min mening, så er historierne såmænd ikke blevet ringere af det. Tværtimod.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 09:18

Man brænder sgu da ikke bøger .

 

Jeg læser efterhånden mest på min Kindlle, men må indrømme at det ikke helt er det samme som, at stå med en god papirbog.

Jeg har en veninde som jeg ofte bytter bøger med og har man en man gerne vil læse igen, så byttes den bare tilbage igen.

Jeg er vokset op i et hjem, hvor der var hjemmebyggede reoler på væggene i stuen proppet med bøger, så for mig har det altid været en naturlig ting at læse og det forsøger jeg at give videre til mine børn.

Det er tildels lykkedes, men tror ikke de bliver lige så store bogslugere som deres mor

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 11:04

Tina: >>Rækker tunge<< Jeg har næsten alle bøgerne af Dick Francis. Mangler 3-4

 

Og jeg giver dig ret i at bøgerne ikke er blevet dårligere af at Felix har overtaget. 1 år efter Dødt løb udkom skrev jeg til udgiveren for at høre om han havde flere bøger på lager, da alle steder meldte udsolgt.

Det havde han desværre ikke, men endnu værre er det, at det er ham der har rettighederne til de næste 4 bøger, men han har ikke råd til at trygge dem, så det kan godt tage lang tid, før der kommer nogen på dansk igen


VH Pernille

 

Leder efter bogen Dødt løb af Dick Francis 2011

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider