Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 The Sims 4?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 22:31

Hej.

 

Jeg ved, at der sidder andre Simsnørder end mig herinde. ;D Er der nogen af jer, der har prøvet Sims 4 endnu?

Jeg sidder selv fast i Sims 2 pga. min 5-årige computer. Den kan kun køre Sims 3 basispakke - ikke udvidelserne. Men nu får jeg den snart opgraderet, så den burde kunne køre 4'eren.
Jeg har derfor siddet, nok mest af almindelig nysgerrighed, og læst lidt om 4'eren, men der er godt nok flere ting, som får mig til at genoverveje, om jeg skal bruge næsten 500 kr. på det.

Det værste, synes jeg, er at man skal låse genstande op. Det er slemt nok, at jeg hele tiden skal stige i level og låse afgrøder op på min facebookbondegård (jep ;D ), det har jeg virkelig ikke lyst til, at jeg også skal i mine betalte spil!

Jeg ved heller ikke helt, hvad jeg synes om, at simmerne i den grad bliver påvirket af deres humør. Jeg kan godt lide, at jeg selv kan digte frit og skabe mine egne karakterer, når jeg spiller. Det andet, synes jeg, virker lidt fastlåst... og igen en smule facebookspilagtigt, for man skal konstant låse små opgaver for at gøre dem glade. Det ved jeg ikke helt, hvad jeg skal synes om?

Tilgengæld synes jeg, at build mode lyder rigtig godt. Det skulle være blevet meget nemmere - fedt, når man elsker at bruge maange timer på at skabe de perfekte huse! :) Desværre mangler den funktion, som jeg elsker ved 3'eren, hvor man kan designe alle sine ting.

Sidst, men ikke mindst, så kan jeg bedre lide simmernes lidt mere tegneserieagtige udtryk, som ser ud til at hvile lidt mere på Sims 2 fremfor Sims 3.

 

Men... der følger ikke svimmingpool med! Man kan ikke lave små høje i landskabet!

... og hvis vi nu køber grundpakken, gad vide hvor mange tusind kroner, vi så skal lægge til side til udvidelser? Den første (game pack) er allerede på gaden!

 

Nej, jeg vælger nok bare at udforske Sims 3, når min computer bliver genfødt om et par måneder! ;D

Hvad tænker I andre Simsentusiaster?

 

Heidi :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-01-2015 22:57

Jeg er også skeptisk omkring Sims 4!

Jeg spiller glædeligt stadig Sims 3, der er så mange gode udvidelsespakker. Vi kommer til at vente noget tid, før der kommer gode udvidelsespakker til Sims 4 (her tænker jeg især på en evt. Pets-udgave, som for mig betyder en del)

 

Jeg har fundet Sims 4 nogenlunde billigt, godt 280 kr ved at søge på Pricerunner. Men mit køb er lidt betinget af, at der kommer en Pets-udvidelse :)

Så jeg tror jeg venter til de annoncerer det (og der kan gå længe..)

 

Sims 3 er rigtig godt. Jeg er heller ikke vild med, at man skal udføre miniopgaver og låse ting op! Det er netop derfor jeg spiller betalingsspil, for at undgå tidsspilde, og bare spille 100% fra starten.

 

Så jeg tror lige jeg ser tiden an ;)

Men det med personlighederne lyder bestemt spændende.

Hvis de kommer med en Pets eller University pakke, så tror jeg at jeg køber det


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 08:07

Skal absolut ikke have Sims 4.

 

Eeeeelsker mine Sims 3 - der er alle de gode udvidselspakker i + Pets (så jeg kan have kæledyr og mine heste i) Det er godt nok til mig.

 

Jeg synes Sims 3 kører rigtig godt, til dato det bedste spil de har lavet((udvikling af spillet) Jeg vil ikke selv købe 4'eren.

 

Forstår ikke hvorfor de hele tiden skal lave nye versioner (jaja, for at sælge) men det er da sk'de irriterende. Kan de ikke bare opdragere Sims 3 og lave nye spil-ændringer og opdateringer i dét i stedet for at lave et "helt nyt".

 

Hvis nu, de udvikler Pets til at være fantastisk, endnu mere realistisk (med heste også) så vil jeg overveje det, men så skal det fandeme også være godt :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 11:22

Jeg savner bare min The Sims (Det oprindelige) Det kan desværre ikke køre på Win7


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 The sims 4 ejer her!
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 20:45

Jeg købte The sims 4 på dagen det udkom, og i de første par måneder var jeg faktisk utrolig tilfreds med det! Build-mode er FANTASTISK. Meget bedre end the sims 3.

Men her i december blev jeg mere og mere træt af det, da det kedet mig. Så er hoppet tilbage til 3'eren indtil der kommer en pets eller season til 4'eren

 

Ang. humøret i the sims 4, så er det altså ikke fordi det vil begrænse dig i så meget. Du kan sagtens lave de ting du gerne vil, den eneste forskel er at animationen er anerledes. Altså du kan ikke undgå at se hvis din simmer er trist, vred, glad eller flirtende(eller nogle af de mange andre). Jeg er vældig glad for det, og savner det lidt i the sims 3..

 

Ang pools, så kom det faktisk i en november opdatering, gratis. Så alle sims 4 ejeren har pools nu, med nye fede animationer.

 

Ang. det når du skal låse op for at få tingene, så er det altså super nemt, og det har vi nu også haft før i the sims 1. Og hvis du nu vil spille så lidt som muligt med mål, så kan du vælge det fra til div. begivenheder du laver. Selvom jeg synes det er meget sjovt. :)

 

Jobsene er også blevet sjovere, og mere udfordrende. I the sims 3 kunne du hurtig stige op af karrierestigen, hvorimod i 4'eren skal du nu udfører en røkke "job" eller stige i færdigheder før du kommer videre, ofte flere ting på en gang. Det gør så også at hvis du er udelukkende karrieremenneske, så er der ikke ret meget tid til andet end dit job i simmerens hverdag.

 

 

Fordi jeg synes det er blevet kedeligt, er udelukkende fordi at vi ikke har alle de ekstra- og udvidelsespakker som vi har til de andre simsspil. Men jeg er overbevist om at når der er kommet en god bunke af dem, så skal det nok blive sjovere.

 

 

Det største minus, personligt, er at det er en lukkede verden. Altså at der er loadingscreen hver gang du skal et nyt sted hen (Selvom når du skal besøge naboen next door). Dog er loadingscreenen ikke længere end 5-10 sekunder, maks 30 har jeg hørt fra andre.

 

Det kræver heller ikke en særlig stor computer at kører det. Jeg spiller det på min skolebærbar som heller ikke kan trække mere end tre sims 3 spil af gangen. Men sims 4 kører som smurt og uden problemer.

 

 

Hvis i har andre spørgsmål vil jeg meget gerne prøve på bedst muligt at besvarer dem, ellers kan jeg anbefale the sims forum (det amerikanske), der er mange gode indlæg med søde mennesker der også er klar til at hjælpe! :)


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-01-2015 21:27

Tak for beskrivelsen!

 

Jeg har faktisk lidt mere mod på det nu :) men jeg tror stadig jeg venter til der kommer en god udvidelsespakke, det ER bare sjovere så.

 

Ærgerligt de har fjernet open world, men det er okay hvis load time ikke er så slem. Kan huske i Sims 2 hvor man kunne vente EVIGHEDER bare man skulle ind i byen!

 

Det jeg synes Sims spillene er så gode til, er netop at sørge for at stort set alle computere kan trække det.

Da min nye gamer bærbar gik i stykker, brugte jeg min gamle bærbar. Og der spillede jeg så Sims 3, og hold OP en forskel i grafikken! Men spillet kørte som smurt, for det justerede grafikken efter hvor god din computer er, så alle kan være med.

 

Jeg glæder mig til at spille igen på min nye bærbare, efter eksamen :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sims...
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 00:16

Jeg er også lidt af en Sims-lover, men er stadig på 3'eren og ikke 4'eren. Jeg ved ikke, dels for dyrt, dels har jeg for mange dejlige udvidelser til 3'eren og er egentligt fint tilfreds med den!

 

Men nogle gange bliver jeg også bare så sur på spillet :P Især hvis jeg har spillet over længere tid og har en familie godt kørende, så begynder problemerne - så hakker det enooormt meget, de der bokse med simmerne forsvinder, så jeg ikke kan skifte i mellem dem - eller også forsvinder de, dvs... de er der, men, usynlige og de fylder som en aktiv simmer men jeg kan ikke røre dem.

 

Det er supertræls - især mit Paradise Island kan jeg ikke bruge uden skidtet hakker! :(


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 08:58

Allerede i Sims 3 synes jeg at det er svært for dem at stige i karrieren, så hvis et er endnu svære i Sims 4 - ihh.

 

Så når de skal besøge en by eller nabo, så kan man ikke bare gå rundt i nabolaget heller som i 3'eren? Det er da lidt "dårligt", eftersom det er helt tilbage til at det var sådan i 1-2'eren.

 

I har lige overbevist mig om at jeg i hvert fald ikke skal have 4'eren :D

 

Rollo: Har samme problem nogle gange. Jeg har lagt mærke til det er hvis man tit lukker spillet ned og åbner igen. Lukker ned og åbner igen. Hvis jeg fx sidder og spiller en hel dag (ikke så tit jeg lige har tiden til dét) så gør den det nemlig ikke.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mig (sandra)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:03

Haha ja hvis du har svært ved at stige i karriere i 3'eren, for du ISÆR svær ved det i 4'eren

 

Og der er små områder du kan gå frit rundt i, samt en rimelig stor park, men hver gang du skal ind i en bygning, så kræver det en loading skærm. Hvilket jeg er rimelig træt af.

 

 

Rollo: jeg havde også paradise isle, det er så afinstaleret igen, havde ikke tålmodighed til alle de glitches og lags....


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 09:27

Sandra det er faktisk nemt at stige i karrieren i Sims 3, men det kræver man ved præcist hvad man skal gøre :)

Du skal ind under den der fane hvor du kan se hvor din Sims arbejder. Ude i højre side er der en måler, der viser hvor tæt du er på at stige til næste trin, så det kan du hele tiden holde øje med.

Det du skal gøre er:

sørg for at simmeren er mæt, har tisset af og er ren inden arbejde. Og det endnu vigtigere er at simmeren er i godt humør! Så sørg for at sende vedkommende afsted med så mange grønne barer som muligt.

Det der rykker mest er under samme fane, der kan du se hvilke færdigheder, dit arbejde kræver. Det niveau færdighed som dit arbejde kræver lige nu, lyser op :)

Det kan fx være karrisma, eller spille på guitar, havearbejde eller madlavning.

Så hvis du bare sørger for at stige i de færdigheder, så går det lyn hurtigt!

 

I Sims 3 kan jeg som regel få en forfremmelse hver anden dag; hvis jeg er rigtig god kan jeg få forfremmelse to dage i træk :) (mest i de små grader, da det selvfølgelig bliver sværere hele tiden)

Og eftersom der kun er 10 grader, går det nogenlunde hurtigt. Men det kræver man ved hvad man skal gøre! Og det hele står under arbejde-fanen :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 19:03

Dét, jeg synes er så besværligt ved at stige i jobs er at man hele tiden skal læse, gøre osv for at stige.


Godt humør er den altid i. Men det tager så lang tid at stige i fx at skulle få logik, stige i madlavning, skulle rode i skraldespande osv.

 

Jeg plejer dog at bruge et par cheats ;)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 19:29

Det er også det der tager længst tid :P

Min ene simmer havde valgt verdensleder, og der skal du have sygt høj karisma. DET tog en krig, for der skal man snakke med folk hele tiden. Du kan også øve tale foran spejlet, men det giver meget langsom færdighed, så jeg skulle hele tiden ud og plage alle de der mennesker og snakke med dem :P det var lidt øv til sidst..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sims 4 :)
Forfatter: 
Dato:  22-01-2015 22:34

Hej igen.

 

Dejligt at høre fra én, som faktisk har spillet Sims 4. :)

Jeg har jo ikke engang prøvet Sims 3 endnu - sådan rigtigt. Jeg har basispakken, men da jeg engang lånte alle udvidelser af en veninde, så syntes min computer, at det var for meget - og jeg vil ikke skrue ned for grafikken, så hellere undlade at spille!

 

Det, som især tiltaler mig ved Sims 4, er, at det er blevet bedre at bygge og så synes jeg altså, at simmerne er pænere end i 3'eren. :)

Jeg har snart spillet på det samme spil i 2'eren i 4-5 år og det er nu snart så fejlbehæftet, at jeg ikke rigtigt kan klare det mere. Der er grunde, man ikke kan bygge på, der er Sims, der har glemt, at de har kendt hinanden (alle Sims mistede deres indbyrdes relationer med dem, de ikke var i familie med!), der er huse med grelle grafikfejl og ikke mindst de 1000 almindelige fejl med at de ikke kan komme forbi hinanden, at hunden og katten ikke kan enes, at de ikke kan komme ud fra badeværelset, konsekvent går hele vejen uden om huset, fordi bagdøren er dyrere, at de pludselig har et postbud stående bag hækken og han kan ikke komme videre! (Hm, måske noget af det - hvis ikke en del - skyldes move_objects ;) )
Men! Det korte af det lange. Jeg orker ikke mit gamle nabolag længere, selvom der er mange gode historier... jeg prøver nok at starte et helt nyt op i Sims 3. :) Jeg har sammenlagt spillet det i 2-3 timer (!) siden jeg købte det på udgivelsesdagen dengang... Jeg installerede det i går, så nu er det måske ved at være tid til at lægge Sims 2 bag mig!


Mine problemer med Sims 3 er nok mest grafikken - jeg har lidt svært ved Simmernes udseende, især deres øjne. De er så "nuttede" og runde i hovedet på en måde... Derudover irriterer det mig, at man inde i spillet kan se de ting, man kan købe for Sim Point... i 2'eren var der jo bare det, som fulgte med spillet og så mine mange downloads... men det er jo nok en vanesag.

Så kan jeg endelig få heste!
Sidst, jeg havde en hest i Sims, så det sådan her ud: ;D

Billede

 

Gode, gamle Sims 1! :D

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffff
Forfatter: 
Dato:  23-01-2015 10:18

Det er helt sikkert dét der tager meget tid. At skulle læse alle de bøger og udvikle deres færdigheder. Kan man ikke snyde med færdighederne og få dem til at stige hurtigere :D haha


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sims spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 23:38

Hej.

 

Nu er jeg så begyndt at spille Sims 3 og har spillet det i nok ca. 20 timer efterhånden. Jeg har et spørgsmål og tænkte, at jeg lige så godt kunne bruge den her tråd til det.

 

Jeg har nu to familier.

Jeg troede, at jeg havde slået det fra, som gør, at mine sims aldrer, selvom jeg ikke spiller på dem (story progression - spiller på engelsk), men nu mødte jeg lige min anden sims nede i byen - og han bar rundt på en toddler! Sidst jeg spillede var det en baby.

Har jeg lavet en fejl?
Jeg vil ikke have, at mine sims lever sit eget liv, når jeg spiller på nogle andre.

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 23:42

Her er et screenshot.

Er det ikke slået fra?

Billede

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-01-2015 23:47

Det mener jeg ikke familierne burde, hvis du har slået aging fra inde i indstillinger.

Men må sige jeg ikke er sikker, da jeg aldrig spiller med mere end én aktiv familie.

 

Jeg tror umiddelbart du kan løse det ved at tage den familie du ikke spiller med, og flytte dem ud i udklipsfolderen (hedder den det?). Det der sted hvor der er en masse forskellige husholdninger som spillet kom med, og hvor man også har sine egne familier, indtil man flytter dem ind i et hus.

Så gå ud i redigér by, klik på den families hjem som du ikke vil spille aktivt på, og vælg flyt til udklipsfolder.

De burde ikke blive ældre, så længe de er der. Så skal du bare flytte dem tilbage i huset, når du vil spille med dem igen.

 

Det er mit bud ihvertfald..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 08:06

Spiller også kun med en familie af gangen.

 

Du skal flytte de familier du vil bevare, men uden at spille på lige nu - ud i udklipsholderen. Så lever de ikke videre imens.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 11:26

 

Okay - tak for svar. Det var også lidt forvirrende, da jeg skulle bygge en til familie.

 

Kan mine egne Sims så stadig godt kende hinanden og f.eks. blive kærester?

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddd
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 11:33

Er ikke helt sikker på jeg forstår præcist hvad du mener?

 

Dvs du har lavet to familier som du skiftes til at styre i? Hvorfor?

 

Hvorfor opretter du ikke bare en familie og leger med. Så tag ud i byen og mød alle de andre simmere, så kan du blive kæreste med en af dem :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er for din aktive familie
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 14:06

Jeg er ret sikker på at det kun gælder din aktive familie når du slår aldring fra. Men er ikke sikker.

 


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Når jeg spiller Sims
Forfatter: 
Dato:  28-01-2015 18:50

Hej.


Det er fordi, når jeg spiller Sims, bygger jeg videre på nogle gamle historier, som jeg startede helt med Sims 1 i 1999, og derfor er det vigtigt for mig, at alle mine simmere er nogen, jeg selv har bygget (fordi NPCerne var så afskyelige!)

Jeg har spillet Sims 2, siden det udkom, og er derfor vant til at have omkring 50 familier, jeg selv har bygget, som interagerer med hinanden. Der plejer jeg selv at styre aldringen, så de altid er lige gamle, havde lange kort og skemaer over deres relationer osv. Det var så sjovt, især efter mange generationer. Jeg ville gerne have noget lignende i Sims 3. Altså en masse familier i samme nabolag, simmere, jeg selv har bygget. Det gør selvfølgelig ikke noget, at der også er NPCer i spillet - det gør det sjovere.

 

Vil det sige, at Sims 3 fungerer sådan, at man egentlig kun kan spille på én familie ad gangen?
Hm, hvordan skal jeg forklare det... F.eks. spiller jeg på familien Jensen. De bor nede ved stranden. Hvis jeg så vil spille på familien Sørensen, så bliver jeg nødt til at loade et nyt spil, og i den version findes familien Jensen nede ved stranden slet ikke? Strandgrunden er tom og de er i Family Bin (eller hvad det hedder i 3'eren og på dansk :-P ).

Jeg vil da gerne have, at familien Sørensen, Jensen, Schmidt og hvad de ellers hedder alle sammen bor i samme nabolag - uden at de dog ældes, når jeg ikke spiller på dem. Ligesom i 2'erens Pleasentview. Er det umuligt?

I så fald er jeg ret skuffet. :-( Jeg har ellers lige fået fat i alle udvidelserne til 3'eren.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sims...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 11:39

Både godt og skidt, at jeg ikke er den eneste med problemer med Paradise Island - her blev det også afinstalleret, det kan slet ikke køre.

 

Men tror du har ret Sandra, mht. åbne/lukke spillet, jeg kan dog også opleve problemer inde i spillet, nogle gange forsvinder den bar hvor man kan skifte i mellem simmerne eller også kan jeg bare ikke skifte i mellem dem generelt etc.

 

Nogle gange kan det køre glat nogle få dage i træk men er som om at får jeg fyldt for meget "ind" i spillet, så begynder fejlene :-/

 

Men synes det er ret sejt at Plovbæstet har kørt et spil siden '99 (Y) :-D Mit Sims 3 kan ikke engang klare nogle få dage, og så kan andres klare nogle år :P Mit Sims 2 begyndte også at drille, derfor jeg stoppede i sin tid...

 

Men har også svært ved at greje hvilke krav til computeren det egentligt stiller, for at man kunne køre i "højeste gear" og det måske failede lidt mindre undervejs.


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 12:09

Et godt tip er at huske dig selv på at gemme spillet min. hver halve time. Det gør jeg altid.

 

HVIS nu det så sker at den pludselig hakker, går i stå eller der forsvinder ting i spillet, er det kun ca 15 mins spil der går tabt. Så lukker jeg spillet ned uden at gemme det. Så plejer jeg at køre en Disk oprydning på min computer og starte spillet igen.

 

Vupti, så virker det igen :)


Tror simpelthen det hele bliver for forvirrende for computeren indimellem.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 13:12

Jeg har aldrig oplevet de problemer i beskriver, med at det hakker eller ikke virker.. Jeg har spillet Sims 3 siden det udkom, og har kun haft ét møgirriterende problem:

Man kan melde sig som selvstændig inden for visse brancher, som ikke har et "normalt" job. Dette kan gøres på rådhuset, når man har mindst ét niveau i den pågældende færdighed.

Eksempelvis kan man melde sig som selvstændig magiker, hvis man har mindst én færdighed i trylleri i Overnaturligt.

 

På samme måde kan man melde sig som selvstændigt "hestemenneske", hvis man har mindst én færdighed i ridning.

 

Dette holdte så bare op med at virke en dag! Jeg har altid meldt mine rytter-simmere som selvstændige hestemennesker nede på rådhuset så snart de lærte at ride. På denne måde står de ikke som arbejdsløs - men de opnår ogsp belønninger, hver gang de tjener en bestemt sum penge på heste, osv. Dette synes jeg er rigtig sjovt.

 

Men den funktion holdte bare op en dag, jeg ved ikke om det har været efter en ny opdatering eller noget.

Det er SÅ irriterende, jeg har søgt nettet tyndt, og kan finde nogle få andre der har samme problem. Men ingen løsninger virker! Der er også folk der skriver at man skal have den der pakke med ekstra job før det virker, men nej for den har jeg aldrig haft, og har altid kunne gøre det.

 

Hvis i kender til en smart løsning må i gerne skrive det :(

 

OG så har jeg Sims-abstinenser lige nu! Har jo fået min nye computer, og her efter eksamen har jeg en uges fri. Så er hjemme hos kæresten i Odense, og tog mit Sims 3 med for at installere det. Derefter hentede jeg mine to udvidelser som er købt som downloads via Origin, Pets og University.

Efter de er hentet siger de så, at de ikke kan installere fordi de kun har én licens -.- hvilket jeg ikke lige havde tænkt på! Så jeg kan ikke spille før jeg kommer hjem, afinstallerer de to udvidelser på min gamle computer, og derefter installerer dem på min nye igen....


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 14:24

Det lyder mærkeligt Sophie.

 

Ring evt til EA games, det gjorde jeg på et tidspunkt da jeg havde problemet med Sims. De hjalp :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 14:33

Hej.

 

Nu skal jeg til at installere hele molevitten, men vil lige høre igen:

Kan man kun spille på én familie ad gangen i Sims 3 og så må man bare have f.eks. 20 "paralleluniverser?" Sørensens version af byen, Jensens version af byen osv?

Er det ligesom i Fantasy spil, hvor man kun kan have én karakter ad gangen?

 

Det er jo rigtig ærgerligt, hvis det er sådan, for så skal jeg ændre hele min måde at spille Sims på...

Jeg har dog heldigvis hele Sims 2 liggende endnu med et gammelt spil, men som før nævnt, er der snart mange fejl i.

 

Jeg havde slået Story Progression fra, men alligevel aldrede de andre Sims - lagde f.eks. mærke til en toddler/tumling, som pludselig blev child. Ret irriterende!

 

Men det kan jo være, at jeg bare skal lære at spille på en ny måde. Heldigvis er de Sims, som spillet selv har genereret ikke grimme og man kan jo se deres traits, så man ikke køber katten i sækken. ;)

Nå! Nu vil jeg installere nogle udvidelser. Min PC kan desværre ikke klare så mange, men skal i hvert fald have Pets, Årstider og alle tilbehørspakkerne! :D

 

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 14:36

Synes du skal overveje at ændre hele din måde at spille Sims på ;)

 

Det duer faktisk ganske udmærket alligevel da spillet selv laver sim-familier til at være i byerne. Så laver du fx en single Simmer kan man tage i byen og prøve at date osv med nogle af spillets egne simmere. Det gør det meget mere realitisk at du ikke i forvejen "kender simmeren" fordi du ikke selv har lavet dem til at starte med, men spillet selv har lavet dem.

 

Alle i den virkelige verden ser jo heller ikke perfekte ud, nogle er tykkere, nogle er tynde, nogle har briller, nogle har store øjne osv. Det synes jeg er fedt.

 

Når spillet laver simmerne selv må du vælge selvom manden du dater ikke ligner en model ;)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 14:38

Når de så får børn kan man se arvemassen går igennem fra fx faren eller moren ;)

 

Dater du og bliver kæreste med en Simmer med en kæmpe næse kan barnet ende med også at få sådan kæmpe tud :D

 

Det er jo mest realitisk :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-01-2015 14:42

Vi må forresten snart lave en ny billedetråd, den var SÅ hyggelig :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Sims...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 20:42

Det er også så hyggeligt at læse om andre som nørkler med Sims også :P

Tiltrods for problemerne med det nogle gange, er det bare vanedannende :-D Desuden også rigtig sjovt at høre hvor forskelligt folk spiller det!

 

Jeg har aldrig haft sådan meget faste familier etc. og bruger nok en del snydekode mht. behov - mest af alt fordi når spillet kikser og man skal gøre en masse forsøg på at få det til at virke, orker man ikke helt at skulle bruge lang tid på at kæmpe for at få det funktionelt igen :/


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 21:39

Jaa billedtråd igen!

 

Jeg har lige opdaget en ret vigtig ting i dag, som i måske kan have nytte af.

Jeg fik endelig installeret Sims 3 + mine udvidelsespakker på min nye computer.

Bruger dejlig lang tid igår på at finde en masse dejligt CC, så jeg kan få alt muligt flot tøj, hår, hestefarver, udstyr osv :D

 

Mit spil lagger så HELT vildt sindssygt meget! Jeg er faktisk rasende, det er en splinterny gaming pc. Alle indstillinger er sat til det højeste, det burde den simpelthen kunne trække, når spillet er så gammelt!

 

Efter lidt googling finder jeg så ud af, at EA på et tidspunkt er kommet med en opdatering til spillet, som gør at package-filerne skal læses hele tiden af computeren, frem for at blive indlæst én gang.

Det betyder, at hvis man har over 100 package-filer, så vil spillet lagge.

 

Jeg markede alle mine og kunne se, at der var 187....

 

Hvis i oplever samme problemer, ville jeg bare dele min løsning med jer.

Der er nemlig nogen der har været så smarte, at lave et lille program, der kan "smelte" en masse package-filer sammen til én! Det er nemlig ikke størrelsen på filerne der er problemet, det er antallet (åbenbart).

Med dette program har jeg sat alle mine packagefiler sammen til kun 3: hår+tøj, hesteting og blandet.

Så nu har mit spil kun 3 package-filer at håndtere.

 

Hvis i har rigtig mange package-filer, kan jeg godt sende jer et link til programmet.

Da jeg åbnede mit spil igen kørte det HELT smooth uden det mindste lag!

 

Jeg har lavet min nye karakter, i skal næsten se hende, er vild med håret!

 

Billede

 

Ja det er lige natkjolen, ved ikke hvorfor jeg ikke fik taget et billede med hendes hverdagstøj :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Paradise »Lost«
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 14:07

Ved du om der er forskel på EA's egne ekstra ting og så andre brugeres custom ting? :)

 

Uanset hvad må du da meget gerne dele et link, dét vil da være smart at se om det virkede!


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sims 3...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 16:20

Hej igen. :)

Nu har jeg fået installeret Årstider, Kæledyr samt soveværelse + bad, udendørsluksus og High End Loft. Mere tør jeg ikke byde min PC lige i første omgang, da den har et problem med en processor, der har det med at blive lidt for varm.

Det er nu også fint ikke at starte med alle udvidelser på én gang - det vil være for uoverskueligt! ;D

 

Nu har jeg fået bygget min første hesteejendom! Det tog mange timer, men hvor var det dog bare sjovt! :) Det var første gang, jeg så alle hestetingene, bortset fra i jeres tråde, og jeg var meget imponeret. :)

 

Jeg har den sidste uge overvejet min måde at spille Sims på og jeg tror, at jeg vil spille 3'eren på en anden måde - der er nemlig mange pæne simmere, som spillet selv har lavet. Jeg skal bare lige omstille mig efter 10 år med 2'eren! ;D

 

Jeg stemmer også for en ny billedtråd. Endelig kan jeg nemlig selv være med! :D Jeg tyvstarter lige lidt her. Det var første gang, jeg fik en sim til at interagere med en hest, så jeg var ganske imponeret. Derfor tog jeg et billede, selvom min sim (skønt han er arbejdsløs!) står og tænker på forfremmelse i en tænkeboble, som går ind i hesten! ;D
Hesten er en holstener og hedder Rinaldo. Hans ejere er et ægtepar. Der er plads til 2 heste på deres ejendom og jeg har mest bygget den, så jeg lige kan lære hvordan det er med heste! :)

Billede

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 17:09

Fedt, Heidi! Og hvor er det hyggeligt!

Kom gerne med flere billeder :P

 

Min simmer er på universitetet lige nu, så jeg har desværre ingen hesteting at vise frem :)

Planen er at møde en sød partner på uni og flytte sammmen (hvis man nu var heldig, ellers må jeg finde en partner i byen efter uni er færdigt).

Og så skal min simmer have en hoppe at træne op og avle heste på, og jeg skal bygge en FLOT flot gård! :D

 

Rollo:

Her er et link:

www.simlogical.com/ ContentUploadsRemote/uploads/189/

 

Under "Downloads" skal du vælge den der hedder "Windows Easy Installer version".

 

Og her er et link til hvordan man bruger programmet:

forum.thesims3.com/jforum/posts/ list/212825.page

 

De første par trin i hendes forklaring handler om at downloade programmer, dette skal IKKE gøres. Det er en gammel tråd, og de programmer hun nævner er ikke nødvendige :) hun linker også selv til det egentlige program, men det link skal du ikke bruge, da det er forældet. Nyeste version er fra november 2014, og det er det jeg har linket længere oppe, fandt det sidst i tråden.

Så du skal faktisk først starte med trin 4 og så følge det.

 

God idé at kopiere dine package-filer ind i en anden mappe inden, så du har dem i tilfælde af noget skulle gå galt :)

 

Jeg har ikke kunnet finde svar på, om det gælder både EA-content og det andre brugere laver. Der er nogen der skriver begge dele.

 

Jeg fik ihvertfald markant bedre ydelse ved at gøre dette, men det er ikke nødvendigvigt medmindre man har mange filer (folkene her påstår 100 eller flere)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 21:41

Hej igen.

 

Så vil jeg da lige vise lidt mere fra mit spil. Jeg øver mig stadig og synes, at det kan være lidt svært at overskue. I 2'eren kunne jeg klare de helt store husholdninger med både børn og dyr - nu er jeg udfordret af 2 voksne med en hest! ;D
Men jeg lærer det jo langsomt. :) Sjovt er det i hvert fald.

 

Her er lidt fra i går aftes.

 

Johans første ridetur på Rinaldo - han synes vist, at der var ret langt ned! ;D Heldigvis er Rinaldo en venlig og medgørlig hest. :)

Billede

 

Rideturen var en succes, selvom det begyndte at regne. (Jeg er ikke så god til at bygge simmere endnu, for de ser ret anderledes ud inde i create a family fremfor ude i selve spillet. Skal lige fatte det. :-P )

Billede


Der muges ud...

Billede

 

Johan og Rinaldo på deres første langtur op til en fiskesø.

Billede


Familiens nyeste medlem: Lille Mis Larsen :)

Billede

 

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 22:20

Hvor ser det hyggeligt ud Heidi :)

 

Jeg vil se om jeg kan få taget nogle nye billeder af mit nye spil her i weekenden når der er mere tid igen til at spille.

 

Du skal nok lære det. Pt har jeg en familie med tre unger (to børn og en tumling) mor, far, to katte og to heste ;)

Det går udmærket, dog bruger jeg også en snydekode som gør det væsenligt nemmere at håndtere en stor familie (Testingcheatsenabled true)

 

Nu når den af ungerne (børnene) er store og kan flytte hjemmefra begynder jeg at følge ham i stedet ;)

 

Jeg har nu lavet tre generationer på denne måde, det er sjældent jeg starter forfra i "Lav en sim", jeg "avler" mig frem til simmerne i hver familie, flytter ud og starter ny familie. Det er meget sjovt.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med the sims 4?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2015 13:24

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at se sims 4 billeder? Har lige downloadet (i nat) den nye game pack dertil, så når jeg får fri fra gym, så skal jeg da hjem og game! OG skal nok dele billeder derfra, men vil også gerne se flere billeder, gerne fra 4'eren også

 

Billede

 

Min første simmer (lavet tilbage i oktober) var hende, som egentlig skulle forestille mig. Elsker hvordan sims 4 er så nem ved at forme simmere, i modsætning til sims 3 meget ens-udseende simmere.


"Horses change lives. They give out young people confidence and self-esteem. They provide peace and tranquility to troubled souls, they give us hope."

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 12:42

 

Åh ja... Sims! Af alle spil, jeg nogensinde har spillet, er der dog ingen, der har så mange fejl.

 

Jeg har netop installeret det fra bunden og spillet ca. 9 simdage på min familie. 3 gange er den samme fejl sket, hvor grafikken pludselig bliver dårlig på dyr og simmere og samtidig kan de ikke bevæge sig. Den eneste løsning er at gå ud af spillet og ind igen - men den kan ikke gemme, når den er i den tilstand. Så står der, at der er en fejl.

Det er sket 3 gange på 2 dage, så nu gider jeg ikke lige mere foreløbig!

 

Der er også noget andet, der irriterer mig. Hestene skal godt nok gå mange gange rundt om simmerne, før de kan f.eks. strigle eller sadle op! Det ender ofte med, at både hest og simmer ignorerer ordren! De har sørme lidt svært ved at komme omkring de store dyr - den ene gang gik den igennem væggen, stod pludselig i stuen og kunne ikke komme ud!

Billede

 

Så måtte der slettes vægge for at få Rinaldo ud på græsset igen!

 

 

Jeg var ellers begyndt at få styr på det.

 

Kattene skulle have killinger :)

Billede

 

Rinaldo klarede sine første rigtige spring

Billede

 

 

Det er en mystisk fejl...! Så nu holder jeg nok lige en pause, for det er irriterende at skulle gå ind og ud af spillet samt gemme hele tiden - det tager jo så lang tid!

 

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 15:38

Det er ikke spillets skyld det går i udu som du beskriver. Men simpelthen manglede kapacitet på din computer :( Desværre.

 

Jeg tror det lyder som dit graffikort (hedder det ikke det) ikke er stort nok og derfor ikke kan trække alle spillene ordenligt.

 

Min computer har INGEN problemer med at trække alle Sims 3 spillene. Den hakker aldrig nogensinde og den går aldrig ud af spillene, eller går i stå heller.

 

Mht at heste og Simmere går rundt og rundt når du vil fx srigle. Det er fordi der mangler plads på din grund. Det kan være du har mast det hele lidt for godt sammen ude ved hestene og så er det "de går ind i hinanden" i stedet for når de skal lave noget sammen.

 

Prøv at lave mere plads omkring der hvor du vil have dem til at lave noget. Køb altid de store grunde til heste ejendomme.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 17:29

Det lyder som om din computer ikke kan trække det, desværre. Det er ikke en normal fejl i Sims, jeg har aldrig oplevet den :/

 

Prøv at gå ind i spillets indstillinger og sæt grafikken ned, så de ikke står på det højeste. Det vil se mindre pænt ud, ja, men i det mindste crasher dit spil ikke.

 

Jeg synes også det er irriterende, når hest og Sim danser rundt om hinanden for at strigle ;) men som Sandra siger er det (oftest) fordi der ikke er helt god nok plads til, at begge figurer kan stille sig "ordentligt". Men de kunne godt lave en bedre AI, så de regner deres rute ud ift. hinanden. Nogle gange er der helt tydeligt plads til det, men det er som om de to figurer ikke kalkulerer sammen om, hvordan de kan stå rigtigt, de kører ligesom hver for sig.

Men nu er det også et gammelt spil snart, og AI er kommet milevidt siden da :P

 

Jeg har oplevet meget få fejl med Sims 3 i alle de år jeg har spillet.

Én gang holdt mine simmere bryllup, og EN af gæsterne blev ved med at stå tilbage i mit hus og klappe! Også selvom festen var slut og alle var gået hjem. Jeg Google fejlen og fandt en cheat der fjernede ham fra min grund, så han kunne komme hjem i seng ;) Det var ellers meget pænt af ham.

 

En anden fejl jeg oplevede i starten med Pets var, at min hest hele tiden prøvede at gå ind i huset, når den ville sove! Jeg tror faktisk den prøvede at komme ind i en seng. Den blev ved med at prøve at gå gennem døren til huset (hvilket den jo ikke kan), indtil den faldt om af træthed og sov foran døren. Det var tydeligvis en programmeringsfejl, for efter næste opdatering kunne den godt finde ud af at gå ind i sin egen stald, og ikke en menneskeseng ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 12:42

Hej.

 

Øv, øv - så er det min computer.

Den er fra 2009 og er begyndt at føles lidt gammel i det her på det sidste. Den blev specielt bygget til at kunne køre Sims 2 med alle udvidelser.

Jeg havde tidligere installeret Sims 3 med alle udvidelser og det kunne den absolut ikke trække, så nu nøjedes jeg med få udvidelser - men det er nok stadig for meget.

 

Ja, der mangler formentlig plads på min grund. Det er jo første gang, jeg bygger heste og stalde og jeg kan faktisk se, at problemerne ikke er de samme, når min hest og rytter besøger andre grunde med mere plads. Der går det netop ikke "ind i hinanden", som det ellers sker hjemme ved min egen stald.

 

Heldigvis bliver mon computer opgraderet om et par måneder, så får den ny processer, nyt bundkort, nye RAM (8 i stedet for 2!) samt et nyt grafikkort! Det kan jeg jo bare glæde mig til så! :)

 

Jeg kan heldigvis også godt spille spillet. Det kører rigtig fint, indtil fejlen opstår. Der kan går 4-5 timer, inden det sker, hvis jeg ikke belaster den for meget. Som regel er det sværeste for min PC, når jeg bevæger mig rundt mellem en offentlig grund og hjemmet. Der sker fejlen.

Jeg kan jo altid bruge mellemtiden på at bygge de helt perfekte simmer til den helt perfekte hesteejendom, så jeg har det klar, når min computer bliver opraderet senere. :) Noget af det sjoveste er jo at bygge.


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 gggggggggg
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 16:06

Du må i gang med at designe og bygge i stedet. Det er også hyggeligt.

 

Inde på det officiele Sims 3 kan du downloade package files til dit spil med brugerlavet matriale. Derinde kan man finde ret mange flotte og forskellige trenser, sadler, dækkener, gamacher, bandager, underlag, man-former, haleformer og diverse til hestene :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 11:04

Hej.

 

Ja, nu vil jeg gå i gang med at bygge et stort hestecenter på en stor grund, så jeg både kan få min egen ridebane og plads til at hestene vender rundt.

Det tog lang tid, når jeg altid skulle ned på hestecenteret i byen for at træne min hest.

 

Jeg ville især gerne have nogle flere bokse at vælge imellem, for de to i spillet er lidt kedelige.

Jeg ved dog ikke, om min computer kan klare custom content :-P

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere grunde
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 17:09

Jeg plejer at købe flere tomme grunde og bygge på, simmerne kan eje flere grunde - og så kan man bygge stald på en for sig selv :D


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min familie
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 17:45

Ih jeg havde helt glemt hvor hyggeligt det er at spille sims, så jeg har også været lidt igang her i weekenden :-) Kan huske vi havde sådan en hyggelig billede tråd- skal vi ikke begynde med det igen??

 

Her kommer ihvertfald min gård - Familien Riis Lindbergs konkurrence stald

Billede

Her set ovenfra :-) Ud imod vejen er Alberte og Frederiks hus, i midten ridebanen og til højre staldbygningen.

 

 

Billede

Her er Cloe. Hun er en palomino hoppe på 14 år.

 

Billede

Og Frederik renser hove på Cojack.

 

Billede

Staldbygningen

 

 

 

Billede

 

 

Billede

Alberte justerer stigeremmene..

 

Billede

Og så stak Cloe lige af, og Alberte var lige ved at ryge af..

 

 

Billede

Her får i lige et billede af Alberte og Frederiks hus også.

Billede

Og ridebanen.

 

Billede

Alt for mange sadler...

 

Billede

Lige et billede af Frederik, som primært er springrytter.

 

 

Billede

Albertes smukke fletning.

 

Billede

 

Billede

 

 

Billede

Albertes svenske varmblods hoppe Confetti

 

Billede

 

 

Billede

Det nyeste skud på stammen Snowflake. Han er 8 år og hannoveranner.

 

Billede

Her ses Snowflake til daglig træning, dog er han primært springhest.

 

 

Billede

 

 

Billede

Her ses Alberte og Cinnamon. En 4 årig trakehner, som primært skal bruges til spring.

 

 

 

Billede

Der bliver trænet.

 

Billede

Snowflake er lidt af en mundfuld.

 

Billede

Springning er klart hans stærke side.

 

Billede

 

 

Okay, det blev til lidt mange billeder... Glæder mig til at se jeres familier :-)

 


- Tine.


2
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 17:53

Men Tine, de billeder er jo redigeret i. For ellers kan du ikke få hestene til at gå dressur ;)

 

Så du har jo taget dem fra spillet og rodet med dem efterfølgende for at få formen på hestene. Så de er jo ikke taget direkte inde fra dit spil af. (bare lige så TS ikke bliver mega forvirret over hun ikke kan få sine heste i spillet til at gå sådan)

 

Jeg synes din Showflake er så fin :D Kan du ikke lave nogle følle-bøller vi også må se.

 

Min har lige folet et rigtig fint brunt hingsteføl med tre strømper og bred blis. Han er virkelig lækker bisken :D

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 18:44

Sandra, jeg tror altså bare det er poses :)

Det er packagefiler ligesom alt andet, som man kan aktivere inde i selve spillet. Og så skal man bare tage et screen shot :)

 

Men ja det er ikke standard, og da jeg så det første gang tænkte jeg også WHAT, hvorfor kan mine heste ikke gå sådan?! :P

 

Min simmer er snart færdig med at læse medicin og videnskab på uni, så der kommer snart hestebilleder fra mig igen ;) det er næsten helt trist, jeg ELSKER university-udvidelsen, det er så sjovt.

Men så må jeg bare få ungerne sendt derhen også til den tid..

 

Så forresten at de har udgivet en ny udvidelse til Sims 4 nu :) med flere jobs! Bl.a. læge, kriminalforsker og gal forsker.

OG så kan man åbne sin egen butik! DET er jeg lidt vild med! Man kan fx åbne en high-end tøjbutik, eller et bageri :D

Har næsten lidt lyst til at købe Sims 4 nu... I skal forresten ikke købe det på Sims egen hjemmeside, det er overpris. Jeg kiggede på pricerunner og der er mange penge at spare ved at købe andre steder fra.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 18:52

Åh, det var ikke min intention at forvirre TS, undskyld TS! Jeg bruger blot mods, har ikke redigeret efterfølgende - de er taget i spillet, men det er noget ekstra der skal installeres oveni.

 

Tak for komplimentet til Snowflake- han skal helt sikkert snart lave nogle føller! Håber også du viser dine heste?? :-)


- Tine.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 18:54

Du har helt ret Sophie :-) Det er nemlig poses som jeg har lagt ind via Mods, så der er ikke tale om efterfølgende redigering. Tak for afklaringen :-)


- Tine.


0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 20:06

Præcist. Jeg blev selv meget forvirret da jeg startede med at spille Sims 3, hvorfor jeg ikke kunne få mine heste til at gå dressur haha.

 

Men nu ved vi jo hvorfor. Ellers flotte billeder Tine, rigtigt smuk staldsted du har lavet dig. Virkelig fedt.

 

Hvis bare jeg havde tålmodigheden til at lave sådan flot og stort sted. Men jeg er så utålmodig og vil hellere i gang med hurtigt at spille haha :D

 

Jeg skal nok prøve at få taget nogle billeder her lige om snart. Er faktisk i gang med at oprette en ny familie, blev lidt træt af den anden.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  08-02-2015 21:59

Så fik jeg sørme lavet min nye familie. Det tog virkelig sin tid så nåede kun lige at lave dem og smide dem af på den store grund.

 

Nsæte gang står den på byggeri af hus, stald og det hele.

 

Mød familien Tatum (lidt uopfindsom er man vel)

 

I skal møde hestene først.

 

Rainbow. Hun er en Holstener hoppe, meget ung og rå endnu. Kun 6 år gammel. 170 cm i stg. (lidt skal man vel også opfinde ikke) Springhest. Hun er meget godmodig, elskværdi og nem at arbejde med.

 

Billede

 

Amazing Rose. Holstener hoppe, lidt mere erfaren dame, hun er 8 år gammel. Hun er 166 cm i stg. Springhest, elsker også at ride tærrenspring. Har sin egen mening om tingene, men er meget lærenem.

 

Billede

 

Golden Touch. Han er også en Holstener, hingst. Ret fin, god afstamning og lækker palomino farve. Han er 8 år gammel, 168 cm i stg. Han elsker at springe, men også at gå galopløb og tærrenhop. Han er god til lidt af det hele. Han ses lige med udstyr på, klar til en omgang dressurtræning. Han har et rigtig godt sind, meget frygtløs, modig og lærenem. Dog kan han have lidt hingstenykker.

 

Billede

 

Så har vi kvinden i familien. 23 år gammel. Hun hedder Lexi. Hun er familieorienteret og elsker selvfølgelig sine heste. Aktiv konkurrencerytter. Hun er også rigtig god til at lave mad.

 

Billede

 

Så har vi lige Springer Spaniel hunden - Nicky. Meget lærenem, legesyg og trofast. Elsker vand, at svømme og sportræning. Samt at blive nusset på maven ej at forglemme.

 

Billede


Til sidst, Lexis kæreste - som hedder Ethan (jeg bruger altid engelske navne) Han er 24 år gammel. En rigtig guttermand. Drømmer om en karriere inde for politiet og efterforskning.

 

Billede

 

Så fik lige lidt historiefortælling for i dag.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 10:41

Tine: Hvordan installere man Mods i spillet? Og hvordan bruger man det?

 

Ved i andre hvordan man åbner package filerne når den ikke går direkte ind på Downloads i dit spil? Det har jeg ikke kunne hitte ud af?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar på..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 20:58

 

Sikke en fin familie du har lavet Sandra :-)

Her får du lige et link til en youtube guide, som jeg selv fulgte da jeg installerede det hele. Den viser også hvordan du bruger poses i spillet. Jeg synes den er meget nem at følge, men du skriver bare hvis du har spørgsmål :-D.
Her er linket:

www.youtube.com/watch?v=EHG7qbXSUrc


- Tine.


0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 21:18

Jeg har hørt at spillet kan crashe hvis man gør det? Er det korrekt?

 

Kan du forklare mig hvordan det sådan fungerer inde i selve spillet?

 

Har desværre ikke en Mac :)

 

Er ikke sikker på jeg tør vove mig ud i det.

 

Må vi snart se nye billeder af din fine familie også?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sims..
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 21:44

Jeg tror fint du kan følge videoen alligevel. Den er ikke som sådan decideret beregnet til mac - hun bruger blot en mac computer hende der har lavet guiden.

 

Altså jeg har ikke oplevet nogen form for crash, og jeg har bestemt ikke den bedste computer. Det fungerer sådan inde i spillet (som videoen også viser) at du køber en genstand i form af et 'klaptræ' (som også bruges på film). Denne klikker du så på, og så kan du vælge den pose du ønsker, og herefter poserer hesten eller rytteren i den valgte pose. Dette skal du gøre både for hest og for rytter. Herefter klikker du koden moveobjects on. Derefter går du ind i "byg" funktionen, hvor du så flytter rytteren oven på hesten, og nu er du så klar til at tage flotte billeder ;) Giver det mening? Jeg synes du skal tjekke videoen igennem- den hjalp virkelig mig :-)

 

Jeg har ikke fået spillet siden sidst, men jeg håber snart jeg får tid igen! :-)


- Tine.


1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddd
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 08:35

Ahh sådan. Men udover så at kunne tage flottere billeder af hesten i spillet, så betyder det vel egentlig ikke noget gør det?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mods...
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 21:31

Hej.

 

Tine: Det er godt nok en flot stald, du har bygget! Er vild med vandspiltovet og det vilde græs, som gror på foldene. :)

 

 

Ja, jeg kender godt mods, så jeg blev ikke forvirret. :) Dem holder jeg mig lidt fra i første omgang.

Jeg har fået downloadet mange fede ting fra The Sims Resource, så jeg snart kan bygge det helt perfekte hus og nogle gode simmere til at bo i det. Jeg regner med at bygge flere familier, indtil jeg er helt tilfreds - er jo stadig begynder i 3'eren og de skulle gerne være så pæne, at jeg har lyst til at spille på dem og få dem til at formere sig! ;D

Desværre kan jeg ikke spille selve spillet før min computer bliver opgraderet, når min bror kommer forbi til påske... men så er det jo godt, at jeg stadig har 2'eren! :) Der har jeg også gang i mange historier.

 

 

Jeg har lige et spørgsmål mere:

Men hvad gør I andre så, når I har en familie som får 3 børn og I kan lide alle børnene lige godt og ikke kan vælge, hvem I skal spille mest på?

... og: hvor får I downloadet hestetingene? Jeg har ledt, men kun fundet en lille smule. Jeg ville gerne have dækkener, bokse og måske lidt mere pynt til stalden.

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 23:24

Pas, jeg får stort set altid kun 1 barn, sjældent to :)

Ved ikke hvorfor, men jeg elsker at lave nye simmere og huse. Jeg får ofte spillet lidt videre med barn nummer 1, så gider jeg ikke mere og laver en ny familie ;)

Jeg har aldrig gjort det der med at føre det videre i flere generationer. Jeg VIL gerne, men har aldrig fået det gjort, jeg når at kede mig for hurtigt og vil lave noget nyt. Ved ikke lige hvorfor :P

 

Til hesteting Googler jeg "sims 3 horse mods"

 

Så kommer der alverdens ting frem.

Et par gode sider er:

www.equus-sims.com/forum/ viewforum.php?f=80

lakesidesaddlery.weebly.com/

www.sugarslegacystables.com/custom- miscellaneous-deco.html

 

Kig i drop-down menuerne på hjemmesiderne, de laver ofte mere end en slags content.

 

Men ja, bare søg på google efter sims 3 horse mods, tack mods osv


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 08:57

Jeg har princippet der hedder at jeg altid spiller videre (når barnet bliver voksent) på det første barn simmerne før ;)

 

Så går der tilpas tid til man er ved at være lidt træt af dén familie og så flytter man ud med første barn når det ligesom er stort.

 

Jeg gør det også fordi jeg så aldrig ved om det bliver en dreng eller pige. Så selvom jeg måske helst ville spille med en pige så er jeg tvunget til at spille videre på en dreng ;) Det er faktisk godt.

 

Du kan jo også sige nr 2 spiller du videre på eller hvad du ønsker.

 

Husk ikke altid at spille "på det perfekte". Det er faktisk sjovt at lade vær.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 08:58

Sophie: Hvordan downloader jeg filerne med hjemmelavet hesteting og får dem korrekt ind i spillet? Kan du hjælpe med det? Især når det er packets files?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-02-2015 19:31

Sandra: Først skal du bruge en lidt speciel mappe, så dit spil kan læse package filer.

 

1. download den fil, som findes i dette link:

modthesims.info/ wiki.php?title=Game_Help: Installing_Sims_3_Package_Files/ Setup_and_Files

 

Hvis du scroller ganske lidt ned af siden, så kommer der under step 2 en fin, blå download knap på midten af siden. Tryk på den, så downloader du filen.

 

2. Pak filen ud (det er en zip-fil)

 

3. Når den pakkes ud får du en mappe der hedder Mods. Denne mappe skal du kopiere ind så den ligger her: dokumenter -> electronic arts -> Sims 3

 

Det er meget vigtigt du ligger den inde i selve Sims 3 mappen. Og du SKAL gå via dokumenter, IKKE via programmer osv. For det er ikke det samme nemlig.

 

4. Nu har du Mods-mappen liggende i din Sims 3 mappe. Åbn Mods-mappen, og åben så den mappe der hedder Packages. Der ligger to filer i, SLET dem begge.

 

5. Lav en ny mappe på dit skrivebord, som du fx kalder "Sims 3 CC".

 

6. Find en masse seje ting på nettet du vil bruge, og hent dem allesammen ned i din Sims 3 CC-mappe på skrivebordet.

 

7. De filer du henter ned er ofte zip-filer. Når du pakker dem ud, får du en package-fil, og nogle gange også en .sims3pack-fil. Den sidste kan du blot slette.

 

8. kopier alle dine package-filer ind i dokumenter -> electronic arts -> sims 3 -> mods -> packages

 

Åbn dit spil og alt dit content vil være der :)

 

Du finder packagefiler ved at søge på Google efter "sims 3 horse mods" eller lignende :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddd
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 09:41

Hvordan pakker jeg filen ud? :D Skal have det skåret i pap, er en nød til computere :D


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 12:46

Du skulle gerne kunne højreklikke på filen, og så er der en mulighed der hedder "pak ud" eller "udpak" eller sådan noget. Hvis ikke, så skriv lige igen ;)

Jeg overvejer at lave en video der viser hvordan man gør, det er meget nemmere end st forklare det i tekst form :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 13:53

Åhhh PLEASE lav en video :D

 

Jeg er SÅ dårlig til computere og sådan nogle ting at det er helt voldsomt haha.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider