Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dansk som 2. sprog - voksen - lydbøger
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 16:59

Så kunne jeg ikke gøre oversskriften mere kompakt og tydelig

 

Nå, sagen er, at jeg hjælper en ukrainsk kvinde med at blive bedre til at tale dansk. Fokus er på udtalen. Vi har heldigvis engelsk som fælles sprog, så vi kan forstå hinanden.

 

Hun vil meget gerne lytte til lydbøger på dansk, hvor hun kan have teksten (må gerne være små enkle tekster i begyndelsen) og samtidig lytte til udtalen, indlæst langsomt og med tydelig udtale.

 

På biblioteket har de CD lydbøger .... som stort set ikke kan afspilles.

 

Ved I om der findes apps der kan bruges, eller filer man kan download fra nettet?


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dansk...
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 17:58

Jeg kender ikke dette, men det er da et forsøg værd:

 

https://netlydbog.dk

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lydbog
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 20:51

Der er også Audible.com hvor man downloader en MP3 - kan afspilles via app eller på PC. Saxo sælger også lydbøger som man kan få ned som MP3. begge er betalingssider - dog kan man være heldig at finde "rabatkoder" til Audible.com hvor man kan få en gratis lydbog efter eget valg. De har nemlig samarbejde med forskellige kanaler (fx roosterteeth og king of random) på Youtube og de tilbyder så til tider gratis lydbøger.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi taler dansk
Forfatter: 
Dato:  12-01-2015 22:19

Går hun ikke på sprogskole?

 

Hvis ikke, er det her en af de bedre lærebøger, som bruges på sprogskolerne - men man skal selvfølgelig betale for den.

 

synope.dk/vi-taler-dansk.htm

 

Eller skal det være romaner?

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 07:50

Anna A - nej hun er ikke begyndt på sprogskole endnu. Det bliver nok en gang i februar.

 

Det, der i første omgang er afgørende, er at der tales langsomt og tydeligt.

 

Ud over at se på jeres forslag, så har jeg hentet et program så jeg kan indtale tekster som mp3 filer og sende det hende. Så det prøver vi også.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 08:12

Det er ikke helt det du efterspørger, men der er en lille "app" som kan downloades til enhver computer. Den læser en markeret tekst højt. Programmet er beregnet for ordblinde, men det har en nogenlunde udtale - det er måske værd at prøve af. Programmet er gratis og kan hentes på:

http://www.adgangforalle.dk


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan man ikke låne
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 00:04

lydbøger fra biblioteket over nettet?

 

Min venindes lillesøster er også ved at lære dansk, hun har haft stor glæde af at lytte til Rasmus Seebachs sange, de er åbenbart perfekt banale til den slags :D



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak ......
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 20:25

Tak for alle jeres forslag, jeg tager dem med mig.

Indtil videre har jeg indtalt en meget kort Ole Lukøje og Halfdans ABC til hende.

 

Og så har jeg afsløret HNs eksistens og orakelry for en meget sød og hjælpsom bibliotekar, nu ved hun også, at det er herinde man får svar på alt! :)


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2015 20:54

Har I prøvet her: https://ereolen.dk/

 

Her har bibiliotekernes digitale lydbøger som kan lånes

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider