Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er der et geni til stede?
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 21:33

... For jeg er ved at blive idiot over at jeg ikke kan finde ud af det her! Jeg vil rigtig gerne lave en hundesnor til min far, af denne type:

 

Billede

 

Som man kan se på billedet består den dybest set bare af to faste løkker, som laves ved at de to snore sættes "ind i hinanden" vha huller i lædersnoren. Og det kan jeg godt finde ud af... Eller rettere, jeg kan lave én. Så langt så godt. Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue at lave nummer to løkke, da den løkke jeg har lavet i forvejen jo ikke kan komme igennem hullet i snoren.

 

Hvis der er NOGEN der kan gennemskue hvad jeg skal gøre, vil jeg blive evigt taknemmelig! Det er sikkert ganske nemt og ligetil, men nu har jeg siddet i flere timer med en "prøvesnor", og det vil bare ikke lykkes. Hjæææælp!


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Jeg tegner heste, laver brochurer, logoer og meget andet :-)


Kig ind forbi min facebookside

www.facebook.com/ Cillesartworklogodesign

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv på youtube.
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 21:59

Du skal søge på mystery braid eller noget i den stil.

 

Men den du viser der ser relativt enkel ud. Der er lagt et snit - snoren ført igennemen og der er lavet et snit til.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:03

Formoder det er den til højre der driller dig :).

 

Som jeg ser det skal du tage enden og lave en løkke som hunden skal have om halsen. Så bøjer du enden ned rundt hvorefter du fletter ind.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mystery braid
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:05

Hvis jeg googler "mystery braid", så kommer der noget bestemt fletteteknik op. Det er ikke det jeg er ude efter.

 

Jeg når hertil på prøvesnoren:

 

Billede

 

Herefter er det så "meningen" (hvilket jeg ikke ved om det er), at enden med løkken skal igennem hullet ved min finger - hvilket enden med løkken jo er alt for stor til. Forstår du?

 


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Jeg tegner heste, laver brochurer, logoer og meget andet :-)


Kig ind forbi min facebookside

www.facebook.com/ Cillesartworklogodesign

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:47

Fejlen er at du har flettet inden du har bukket rundt om snoren.. Kan ikke vise det på pc desværre..

 

Men forestil dig at enden som du har kørt ind i snoren (som er fejlen) ligger under og den så blir bukket rundt om (der hvor du har flette ind) og kørt tilbage /flettet i sig selv igen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du nu
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:51

 

kun laver den øverste løkke på første tegning, og lægger den på samme måde .... så kan du tage ved den lille endestump med venstre hånd, og med højre hånds fingre holde det "højreste" hul i snoren stille. Hvis du så trækker til venstre med venstre hånd, trækker du løkken ind gennem sig selv, og så forsvinder den.

 

Er du med?

 

Så skal du "bare lige" gøre det modsatte, så kommer den igen -- i stedet for at forsøge at tråde den modsatte ende af snoren igennem hullet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv, jeg læser og skriver for
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:52

 

langsomt ... i forhold til spritten

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 22:56

eller sagt på en anden måde..

 

Den del af øvesnoren du har lavet rigtig fører du, den anden ende igennem og laver et håndtag i den anden ende :P


1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 08:40

Tak for svar allesammen. Det er ikke dén løkke der driller mig :-) det kan jeg godt se er ganske logisk.

 

Se på billede 1, og glem alt om "kvæler-løkken". Så er det i princippet "bare" en snor med en fast løkke i begge ender. Den ene større end den anden:

 

Billede

 

For at lave de to løkker, skal der laves 4 huller i snoren:

Billede

Ende 1 til venstre, ende 2 til højre

 

For at lave en fast løkke, skal man putte snoren ind i hinanden, så den låser sig selv. Det gøres ved at tage ende 1 igennem hul 2 og dernæst føre ende 2 gennem hul 1. Dette ses på den færdige løkke til venstre (ikke der hvor jeg peger :-D )

 

Billede

 

Når jeg så gerne vil lave løkke nummer to, kommer jeg i problemer, fordi den "lange ende" jo skal igennem et meget lille hul i snoren for at låse. Hvis jeg tager udgangspunkt i tegningen, skal ende 2 igennem hul 3, hvorefter ende 1 skal igennem hul 4. På ende 1 er der altså nu en løkke, som IKKE kan komme igennem hul 4! :-)

 

Min kæreste mener problemet løses ved at lave et større hul i læderet, og det kan også godt være det er løsningen...


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Jeg tegner heste, laver brochurer, logoer og meget andet :-)


Kig ind forbi min facebookside

www.facebook.com/ Cillesartworklogodesign

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 09:02

Kan godt se hva du mener :P. der står jeg pt af , men glæder mig til at høre hva du kommer frem til ;)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vende vrangen ud?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 13:09

Kunne løsningen være at 'vende vrangen ud' på snoren gennem hul to?

Først lave den lille løkke.
Dernæst trække enden med hul 1 gennem hul to så hullet vrider sig.
Dernæst montere hul et, som du har gjort.

Til slut trække snoren tilbage gennem hul to så den ikke længere er vredet.

 

Det er rent tankespind fra min side, jeg sidder på jobbet og har ikke mulighed for atprøve det. Og der er nok noget med at man skal finde ud af om snoren skal bøjes den ene eller den anden vej i forhold til den vridning, man har lavet, men der kan man vel forsøge sig frem.

 

Eller du kan tage den løkke du allerede har lavet færdig og prøve at trække snoren helt gennem hul tre og se, hvordan det ser ud.


Kh NinaSt

Du kan se mine heste-videoer på min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mjaeh...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 14:10

Jeg tror, at du skal starte med at lave den store løkke først?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nåh nej...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 14:13

Nåh nej, det hjælper da overhovedet ikke, kan jeg godt se, når jeg nu kigger nærmere på den. Håber at der er andre, der er kvikkere end mig ;-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjernevrideri
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 14:41

Nina, jeg har lidt svært ved at forstå hvad du mener med at "vride" hullet... Og jeg ved heller ikke helt hvordan det skulle hjælpe.

 

ARGH jeg bliver vanvittig!

 

Jeg er tæt på at nå til den konklusion at det ikke KAN lade sig gøre, uden at lave det "sidste" hul så stort, at den ene løkke kan gå igennem. Jeg tænker at det så er smartest at lave den lille løkke først, fordi det så vil være den man skal have igennem hullet i snoren. Det gør måske heller ikke så meget, fordi det andet hul i låsningen vil holde det store hul lukket og forhindre det i at åbne sig.

 

Jeg ved ikke om det er sådan den snor er lavet, men det er den eneste løsning jeg kan få til at fungere.


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Jeg tegner heste, laver brochurer, logoer og meget andet :-)


Kig ind forbi min facebookside

www.facebook.com/ Cillesartworklogodesign

0
0
Svar på denne tråd
 
 At løsne knuden
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 16:28

Billede

 

Prøv hvad der sker hvis du trækker, der hvor jeg har markeret. Du burde kunne trække den yderste lykke igennem hul to og dermed kunne trække snoren gennem hul et uden at involvere den anden ende (hvor du i teorien allerede har lavet en løkke). Og du skulle nu have en snor, der er vredet gennem sig selv i hul to (som en klejne).

Hvis du kan det, burde du også kunne gøre det omvendt og montere løkken igen uden at involvere den anden ende.

 

Jeg kommer til at se om jeg har noget materiale derhjemme, som jeg kan eksperimentere med - det er jo en spændende udfordring, du har giver os.


Kh NinaSt

Du kan se mine heste-videoer på min youtube-kanal

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vride...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 16:41

Nina: Ahh nu forstår jeg. Jeg har prøvet at få hullet vredet, men læderet er simpelthen for stift til at det kan blive vredet ud på den måde. Tror at hvis man har held med at få det vredet, så er hullet alligevel blevet så stort, at man ville kunne få hele den anden løkke igennem


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Jeg tegner heste, laver brochurer, logoer og meget andet :-)


Kig ind forbi min facebookside

www.facebook.com/ Cillesartworklogodesign

0
0
Svar på denne tråd
 
 tarveligt!!!
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 21:24

Ja, det er det sådan at sætte os alle sådan på prøve her! ;)

 

Jeg er enig med NinaSt. Knuden til venstre i billede skal laves til sidst, ved at du fører enden af hundesnoren (når halsbåndet er lavet) igennem hullet længst mod midten af snoren. Derefter tvister du den lykke du lige har lavet og fører den igennem hullet helt ude i enden af snoren :)

 

At det så ser helt umuligt ud med den type læder du sider med, det har jeg ingen løsning på :P Er du sigger på at hundesnoren ikke er lavet af noget blødere mere elastisk materiale?

 

Jeg har testet med gavebånd lol og det er jo nemt nok når det er fladt ;)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 19:21

Nu når I var så søde til at hjælpe, så synes jeg da lige I skulle se det færdige resultat :-D

 

Hundesnorene blev super fine. Det endte med at jeg lavede et større hul, så hele molevitten kunne føres igennem der. Man ser det slet ikke, når knuden er lavet færdig.

 

Billede

 

Billede

 


Med venlig hilsen

Cecilie

 

 

Jeg tegner heste, laver brochurer, logoer og meget andet :-)


Kig ind forbi min facebookside

www.facebook.com/ Cillesartworklogodesign

9
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for opdateringen
Forfatter: 
Dato:  28-12-2014 20:10

Tak for opdateringen, dine snore ser rigtig lækre ud med de flotte snørringer


Kh NinaSt

Du kan se mine heste-videoer på min youtube-kanal

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider