Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erfairng med sager i Huslejenævnet?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 12:27

Sagen er at jeg er nødt til at slæbe min udlejer i Huslejenævnet. Det er ikke fordi hun hverken er en kælling, strid eller andet men hun er simpelthen så sløset med vedligeholdelsen i ejendommen at det halve kunne være nok.

 

Jeg er i gang med at melde mig ind i LLO.

Jeg har tænkt mig at bede dem køre sagen. Jeg har ikke lige viden til selv at gøre det. Og hvis jeg kan betale 700 kroner for at de kører sagen, så gør jeg gerne det.

 

Hun er både sød, rar og venlig og til at snakke med.

Jeg fik lov til at ændre det fra at have hund til at have en kat i stedet for fordi jeg ikke lige have råd til at anskaffe den hund jeg gerne vil have.

 

 

Men problemet at jeg kan nævne de første 15 ting i ejendommen der er deciderede mangler og som virkelig burde udbedres, så er man bare alt for sløset.

 

Det største problem er nok dørtelefonen.

Hun har ifølge de andre i ejendommen nægtet at vedligeholde denne siden januar - disse er dog flyttet nu, så jeg kan kun dokumentere, at jeg påtalte det ved indflytningen i juni.

 

Hendes kommentar har været

"Jeg ved godt den er i stykker - og den bliver heller ikke lavet"

 

Hun nægter altså at vedligeholde ejendommen.

Det samme gælder i øvrigt for andre fejl- og mangler som jeg påtalte da jeg flyttede ind. Hun har ikke ville tage stilling til dem - og forsøger at undgå dem

 

Nu kan jeg se at flere er flyttet som følge af hendes manglende vedligeholdelse.

Så nu har jeg fået nok. Jeg magter simpelthen ikke hendes forsøg på at krybe uden om problermen og nægte at vedligeholde ejendommen.

 

Er der nogen erfaring med at slæbe folk i Huslejenævnet når hun er decideret sløset?

Jeg tænker at hun bare bliver ved i forhold til de næste lejere hvis ikke nogen har tænkt sig at gøre noget, og derfor så har jeg tænkt mig at være "mand" nok til at slæbe hende et sted hen hvor hun ikke kan løbe fra det faktum, at hun ikke vedligeholder sin ejendom.

 

Jeg har det meget svært ved at acceptere det faktum at hun konstant kryber uden om tingene - og derfor havde jeg egentligt tænkt mig at høre om der er nogen der har erfaring med den her typer af sager?

 

Jeg er i gang med at indmelde mig i LLO og har tænkt mig at involvere dem da jeg ikke har tænkt mig at dumme mig og tabe sagen fordi jeg kører den forkert.



 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Nu ved..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 14:05
Jeg ikke hvad det er hun ikke vedligeholder..

Men vi var på et tidspunkt i kløerne på en hushaj som ikke gad gøre en skid udover tomme løfter.. Da vi havde manglet ovn i 8 uger og varmeanlægget stadig ikke blev lavet, stoppede vi med at betale husleje..

Det hjalp.! Og vi havde retten på vores side, der står noget med det i lejeloven..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er lidt svært.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 14:29

Hvis alt i din lejlighed er iorden, så der ikke er noget galt med dit el, din varme- dit vand osv. Så tror jeg ikke du kommer nogle vejne med at melde dig ind i LLO.
En dør telefon som ikke virker, er vist ikke nok, og der er jo mange som bor steder hvor der ingen dør telefon er..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Huslejenævnet
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 15:11

Er enig med ovenstående, med mindre de ting der ikke vedligeholdes står i din kontrakt, så er der vist ikke noget at komme efter. Kun hvis det drejer sig om el, vand og varme forsyning eller noget der gør det livsfarligt for jer at komme til og fra lejligheden vil I kunne klage, så vidt jeg ved.

 

I bund og grund er det jo bare hendes ejendom der falder i værdi, med mindre det efterhånden er så forfaldent at huslejen måske kan nedsættes.

 

Men uanset så er LLO en god ting og bed forhåbentlig tingene helt præcist.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis dørtelefonen...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 17:25

....er det største problem, som du jo skriver, får du næppe noget ud af at melde dig ind i LLO og køre en sag, udover at du bliver uvenner med udlejer.

 

Væsentlige mangler skal udlejer udbedre jvf. lejeloven "inden for rimelig tid". Det kunne f.eks. være toilet, afløb, vand, varme, el, eller hvidevarer. En dørtelefon der ikke virker er ikke en væsentlig mangel, så udlejer kan frit vælge om hun vil overhøre dig eller bare helt fjerne dørtelefonen, med mindre du specifikt er blevet lovet en dørtelefon i din lejekontrakt.

 

Derudover skal du være opmærksom på at nogle af de ting som lejere mener er vedligehold på et lejemål rent faktisk er forbedringer og dermed berettiger udlejer til at hæve lejen .

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

4
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 18:26

ovenstående Vil også mene dør telefon er i små tings afdelingen.

 

Synes jo din udlejer har været meget large i og for sig at tillade husdyr.

 

Selv ville jeg da ønske at jeg havde en instans at klage til som formand for vores ejerforening

 

Så ville jeg klage over at der trods præcedens ( men desværre ej tinglyste regler ) er flyttet lejere ind under mig med labrador hvalp, og at møg forkælede unge mennesker i forældrekøbs lejligheder ikke kan finde ud af at vaske trappe.


 

Mvh Janni

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 20:58

Nu spørger jeg jo altså om råd og erfaringer.

Jeg synes ikke min udlejer er hverken modbydelig m.m. og jeg opfører mig i øvrigt MEGET pænt og følger anvisninger forsøger at være på god fod med hende med mere.

 

Og i modsætning til min nu fra flyttede overbo så kunne jeg da heller ikke finde på at vække mine naboer i alle retninger med høj techno kl. 04 om morgenen flere weekender i streg.

 

Nu har jeg jo sådan set lejet lejligheden med det formål at jeg må have dyr.

Hvis jeg ikke måtte have dyr så boede jeg her ikke - og jeg kunne egentligt heller ikke finde på at holde husdyr i en lejlighed hvor jeg ikke må have det - og dermed bryde kontrakten.

 

I min forrige lejlighed så var jeg da mange gange fristet til at anskaffe mig en hund/kat fordi jeg virkelig manglede det men jeg gjorde det ikke før jeg var fraflyttet lejligheden. Netop fordi det stod i min kontrakt at jeg ikke måtte holde det.

 

 

Jeg spørger om erfaringer fordi jeg aldrig nogensinde har prøvet at stå i en situation hvor jeg føler at udlejer faktisk er fuldstændig ligeglad med sit inventar uanset standen.

Det siger jeg fordi jeg ved det tog min overbo 3 år at få udskiftet et toilet der løber - og mit løber også halvdelen af tiden.

 

Et andet eksempel på hvor sløv hun kan være - og derfor jeg er nødt til at have noget hjælp til at håndtere hende, så jeg gør det efter reglerne:

 

 

Da jeg flyttede ind vidste hun at jeg skulle flytte ind til en given dato. Vi aftale faktisk datoen sammen, og jeg spurgte mange gange om den dato passede dem i forhold til at få lejligheden færdiggjort. Det gjorde det helt sikkert.

 

Jeg rykker flere gange for nøglen til hoveddøren.

Den skulle hun nok få lavet. Jo nærmere vi kommer den her dato hvor jeg skal flytte ind, jo mere frustreret bliver jeg over at jeg ikke har nøglen til døren så jeg kan komme og gå som jeg gerne vil - uden at jeg er afhængig af dørens åbningstider.

Det var først da jeg sad i lejligheden, og vi næsten truede med at flytte ud igen hvis ikke vi fik den her nøgle at vi fik den.

 

 

Nøglen så jeg kan gå ind og ud af bagdøren har jeg endnu aldrig set. Selvom jeg har rykket for den mere end 1 gang.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 07:04

Og vi kommer jo med vores råd og erfaringer at LLO sandsynligvis ikke vil gøre noget ved feks. dørtelefoner eller ligende UDVENDIGE misligeholdelser med mindre de specifikt er nævnt i husleje-kontrakten.

 

Et toilet der løber derimod, er noget hun bør lave, mens nøgler til diverse (bagdør) igen ikke er noget hun er forpligtiget til med mindre det står i din kontrakt at du har fået nøglerne, eller at det betyder at du ikke kan komme til din lejlighed.

 

Så uanset hvor frustrerende det er, så har hun ikke pligten til at gøre noget mange af de nævnte ting.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er helt..
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 08:08

enig med de andre.. En dørtelefon og en nøgle er nok ikke noget LLO gider tage sig af..

 

Har du spurgt om du må stå få at få det fikset.? Det kan jo være at hun blot ikke kan overskue det og vil sætte pris på din hjælp..

 

Jeg anbefaler ikke at man tilbageholder huslejen, men mindre man er sikker i sin sag.. Og det var vi i og med at det var varmen der ikke virkede..

 

Der står noget i lejeloven med at man må tage pengene til reperation udad huslejen og selv få det lavet får ejers regning.. Men det skal selvfølgelig være vigtige ting som el, vand, varme..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 advokat
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 11:03

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til en advokat, der plejer at have den slags sager. Jeg har endnu ikke oplevet en advokat, som tager betaling, imens man telefonisk afklarer, om der overhovedet er en sag :-) (Jeg har haft en sag i huslejenævnet som udlejer, hvor jeg havde jeg en advokat til at tage den)

 

Så kan du i hvert fald på en proffessionel vurdering, om der er sandsynlighed for, at du kan få noget ud af at tage udlejeren i huslejenævnet.

 

Og helt ærligt, så ville jeg da godt nok også blive rigtig irriteret, hvis ting som dørklokke, nøgler til bagdør og den slags ikke virker eller bliver udleveret. Og måske er det ikke noget, der står i kontrakten, og en enkelt ting er en lille ting, men jeg tænker, at hvis der er mange af den slags ting, så kan det da sagtens være, at hele bunken kan føre til en afgørelse alligevel. Det betyder jo, at lejligheden er i en noget dårligere stand, end du forventede, da du skrev under på kontrakten, tænker jeg, sådan helt uvidende om det juridiske i det ;-)

 

Med toilettet betaler du vel for vand, og så skal du selvfølgelig ikke betale for, at det forsvinder i toilettet, fordi udlejeren ikke gider at lave det.

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider