Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Julegaver - en idé...?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 01:58

Jeg har 11 familie-medlemmer, som jeg giver julegaver.

 

Beløbet er fra mig sat på ca. 100 kr. pr. person, da det ikke er selve pengene det kommer an på, men tanken og op-pakningen, som tæller.

(alle er enige i, at det ikke er beløbets størrelse, men jo færre penge man giver for, des vanskligere bliver det også at finde på noget ???)

 

Nogle familie-medlemmer har forgæves prøvet, at afskaffe, at vi giver julegaver til hinanden, dette fungerede ikke, vi skal have pakker, at pakke op, det hører sig bare til...

(hyggeligt at se alle pakkerne under træet, plus dejligt at pakke op, så det skal vi have)

 

Jeg har hvert år gerne samme tema til alle (hvis det kan lade sig gøre, ingen små børn), ex. sidste år, oplevelses-kort til fri benyttelse. (fint)

Nogle er par, så ex. brunch for 2 til 199,-

 

I år, har jeg tænkt mig, at "give" alle et doneret beløb til et godt formål, dvs. alle får et betalt "giro-kort" af mig, de får så et foto med tekst, ifht. hvad det er gået til, pakket flot ind.

 

Der er ingen i min familie, der mangler noget materielt, hvis de mangler, så køber de det.

 

Derfor, er mine julegaver til familien, sådan i år.

(er kørt lidt træt i "døde" ting)

 

Mit spørgsmål er så, hvem/hvilke kan bruge 1.100 kr. ?

 

Helst 11 forskellige, ...

(har selv nogen/mange ideér til hvem, for der er jo mange, der mangler penge, ved godt, at 100 kr. ikke er ret meget, men som jeg ser på det, så har lidt vel også ret)...

 

Hvis I har gode idéer til hvem, så skriv gerne...

 

(ex.: kattens værn, julemærkehjem, hus-forbi...osv...)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 07:40

Det var da en god ide :)

 

foreslag:

- nordjysk dyreredning

- Prince fluffy Kareem (en organisation i Egypten som hjælper dyr (særligt heste), i virkelig dårlig stand. Det drives af et par engelske kvinder - du kan se mere om det ved at søge navnet på Facebook, men OBS voldsomme billeder). Det er denne jeg selv helst vil støtte ;)

- kræftens bekæmpelse

- wspa

- dansk flygtningehjælp

- red barnet

- folkekirkens nødhjælp

- inges kattehjem

 

 

det var lige dem jeg kunne komme i tanke om - vil ikke foreslå dyrenes beskyttelse da jeg personligt er lidt træt af dem ;)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med giv en ged?
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 07:55

Okay, den ged overstiger beløbet, men måske der er noget andet nyttigt.

 

giv-en-ged.noedhjaelp.dk/giv-en- ged?utm_source=Google&...gn=Jul2014

 

Et år gik min familie sammen og gav til en gris, som en gave fra os til en afrikansk kvinde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor så..
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 08:25

give gave.? Undskyld, men nogen har forsøgt at afskaffe gaveræset og nu vil du så dele donationer ud på deres vegne.! Hvad med at du bare melder du at du ikke giver gaver fordi du hellere vil donere pengene og så selv vælger at donere pengene til det du føler for.?

 

Syntes det er noget underligt noget at give donationer, ville se det som en hadegave.!

 

Hvis du er fast besluttet på det stadig:

- Nyt hesteliv

- Kræftens bekæmpelse

- Hus forbi

- Inges kattehjem

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

8
2
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 14:09

Tak for svar og ideér.

 

Annemette:

Måske udtrykte jeg mig ikke klart nok, eller forkert...

 

Nogle familie-medlemmer har forgæves prøvet, at afskaffe, at vi giver julegaver til hinanden, dette fungerede ikke, vi skal have pakker, at pakke op, det hører sig bare til...

(hyggeligt at se alle pakkerne under træet, plus dejligt at pakke op, så det skal vi have)

 

Hensigten var at forklare, at vi har prøvet en jul uden gaver,

dette fungerede ikke, vi følte (næsten alle, på nær 1) at der manglede noget...gaverne under træet og det hyggelige i at pakke op .....og give en gave.

(Kunne naturligvis lægge tomme indpakkede gaver under træet, det hygger jo at se på dem, men de er kedelige at pakke op)

 

Vi er dog samtidig enig om, at det ikke skal være et overdådigt gavebord til flere tusinde kroner.

 

At en donation i julegave betragtes som hadegave af nogen, er jo en smagsag, for mig giver det mening og ved også at min familie ville kunne lide det, flere af os støtter i forvejen forskellige ting og deltager i frivillig arbejde.

Så, at give "døde ting" såsom pynte-nytte-ting til hjemmet, er ingen af os interesseret i. (smag og behag)

 

Søgte bare nogle forslag til div. donationer, da det er 11 forskellige personer, som jeg skal give en gave og vil gerne prøve, at ramme noget inden for hver deres interesse-felt.

 

Ved at spørge her, kunne der jo evt. komme noget op, som jeg ikke havde tænkt på.

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 JjHhhhh
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 14:54

Jeg er helt enig med Annemette.

 

Du skriver du ikke vil bruge pengene på fx pynt osv og det forstår jeg godt. Men til omkring 100 kr kan man sagtens få noget forkælelse eller fx noget praktisk.

 

Kan være creme, deo, shampoo, fodbad, neglelak osv. I den praktiske del bliver man da altid glad for et par lækre vanter, hue, ørevarmere, tørklæde osv osv.

 

Sådan nogle gaver kan man som regel gøre alke glade med.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
1
Svar på denne tråd
 
 personligt...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 15:11

Ville jeg altså også blive noget skuffet, ved sådan en "gave"...

Jeg mener, at hvis jeg ville støtte noget/nogen forening eller andet, så ville jeg selv gøre det...

Men bare min mening ! ;)

 

Jeg ville så i stedet for, råd til dig, om du vil bruge det eller ej, frit valg !

 

Tage i en lækker specialitetsforretning, få lavet en lille kurv/æske/kasse, pakket fint ind til hver, med kaffe/te, chokolade, krydderier, lækre bolcher/små kager - ALT fra sådan en forretning - altså lidt, men godt !!

De har i øvrigt også en del fair-trade produkter sådanne steder, og så støtter du jo samtidig noget bæredygtigt ;)

 

Sådan noget ville jeg selv blive vildt glad for, og virkelig føle var forkælelse, især hvis jeg materielt havde alt ;)

 

Men held og lykke, hvad du end vælger og gøre !!

 

Hilsen Tina

 


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 15:25

Vi har givet hinanden (og gør det også fra tid til anden) gaver ifa. forkælelse såsom alt til kroppen, noget der kan nydes gennem munden, tøj ect., de sidste flere år (også til fødselsdage) har vi givet primært givet hinanden oplevelser ifa. brunch, kro-ophold, koncert-billetter, middage, teater-billetter, gavekort til ansigtsbehandling, fodpleje, wellnes-ophold osv...dvs. ikke ting.

 

Og alt bliver da også stadig givet, men nu vil jeg gerne prøve donationer i år, hvis jeg kan finde ud af noget, der giver mening for alle.

 

Og vi SKAL have gaver ved vores juleaften, traditionen tro.

 

NB,

kom lige til at regne sammen på, at hvis vi alle giver for 100 kr., giver dette 13.200 kr., så jo, vi bruger jo til sammen for flere tusinde kroner. (nogen giver sikkert for mere)

Pointen var, at hver især ikke skal bruge for flere tusinde kr.

(jeg gør i hvert fald ikke, ikke i år, da det er mig der holder juleaften, så på den konto bruger jeg flere tusinde...)

 

Vi bruger sjældent ønske-lister, da vi gerne vil overraske hinanden, plus at flere af os, har meldt ud, at vi ikke ønsker os div. pynte-nytte ting, personlig pleje ting, osv.

 

Problemet er, hvis det kan kaldes et problem, at alle køber hvad de hver især har brug for i dagligdagen, dvs. mangler ingenting.

Så vi vil gerne overraske hinanden med noget, som vi evt. ikke har tænkt på og vil give glæde.

1
0
Svar på denne tråd
 
 God ide!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 16:51

Jeg synes at det er en rigtig god ide!

Og jeg ville selv gerne være modtaget af sådan en gave :) hvis alternativet er at få noget man ikke har ønsket sig, så ville jeg hellere have 100kr doneret i mit navn end en tilfældig creme fra Matas.

Jeg er selv typen der støtter diverse organisationer, og hvis dine familiemedlemmer er på samme måde, er jeg sikker på at de ser værdien i en sådan gave :)

Doner evt til en organisation som du ved de støtter i forvejen :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider