Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestesalg
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 22:46

Jeg står i en meget uheldig situation. Min elskede pony hoppe gennem 9 år. Som nu er 13 år. Kan jeg desværre ikke have mere grundet personlige årsager. Men jeg synes der er umuligt at finde en køber til hende. Ved godt hun ikke kan en masse ting. Og skal trænes op igen. Er der nogle der har et forslag til hvad jeg kan gøre. Vh. Sine

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-11-2014 22:52

det gør mig ondt du skal af med din pony, var lige inde og kigge på hendes profil, det ville hjælpe meget hvis du fik lagt nogle gode billeder ind af hende, f.eks et ridebillede, et helkrop fra siden og et godt af hendes hoved.

 

held og lykke med salget.

 


Mvh Naja

 

 

Smart velgående 1'er pony

5 år, cool og nem sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 09:07

Lækker pony, men jeg tænker også billeder, går man ind på annoncen, er der ingen billeder.

 

Og så skriver du pris afhænger af hvor meget udstyr. Er den så billigere uden udstyr, eller er prisen sat uden udstyr og så koster den mere med ? Det kan man ikke rigtig tolke udfra sætningen.

Og måske også skrive hvilket udstyr der er til hende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestestald
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 09:26

Det ved jeg godt. Annoncen er heller ikke aktiv fordi jeg ikke kan få taget ridebilleder. Jeg har ikke redet så meget det sidste år pga. Sygdom. Det bliver svært at tage billeder af sig selv uden hjælp og når hun ikke har været redet så meget. Ja det er uden sadel, da den ikke er min men med trense og strigler og tæppe.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Avlsforeningens salgsliste
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 09:43

For 500 kroner kan du blive medlem af New Forest-ponyernes avlsforening, og så er det gratis at reklamere pony til salg på deres hjemmeside. Jeg ville jo mene at det var en hoppe der var mest interessant til avl.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ponysalg
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 10:15

Sikke en smuk pony!

 

Jeg synes sagtens, du kan bruge nogle af de billeder, du har på din profil, i en annonce, selvom de ikke er helt tidssvarende, men du bør så nævne i annoncen, at hun ikke har været redet i noget tid, pg.a. af føl og din sygsom, eller hvad der nu er årsagen.

 

Jeg ville nævne i overskriften, at hun er sølvmedaljehoppe. Fx kunne du skrive 'Sølvmedaljehopppe - super temperament' i stedet for 'Super dejlig ponyhoppe' - dem er de så mange af

 

Har du prøvet at annoncere flere steder?

 


"Frygt ikke det utrolige! Vig ikke tilbage for det fantastiske! Når du er i tvivl, vælg da den farligste, den mest uhørte løsning." K. Blixen

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hestestald
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 17:14

Jo. Føllet fik hun da hun var 8 år. Og det er kun det sidste år hun ikke været redet så meget pga. Mig. Men tak for gode forslag. Jeg har bare ikke lige råd til at melde mig ind i new forest foreningen. Så det udelukket, selvom folk derinde jo godt ved hvem hun er. Jeg har prøvet et par andre steder, men det var ikke helt seriøse køber.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke som
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 18:21

det ofte er, at prisen skal en del ned ?


 

 

Mvh Janni

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hestestald
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 22:33

Jo. Men synes jo. I forvejen at hun er sat billigt, da hun er forsikret for 34.000. Men fordi hun ridemæssigt ikke er tilsvarende en stævnepony så har jeg sat hende så billigt jeg kan med mulighed for lidt afslag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 22:45

en køber er ret ligeglad med hvad du har forsikret din pony for.

 

Den er kun interessant som enten rideklart dyr eller avls hoppe.

 

Og avlshopper handles ikke til høje priser desværre; ved det kun alt for godt selv - derfor tog jeg turen med min 8 års DV hoppe til slagteriet i 2012.


 

 

Mvh Janni

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Salg af pony
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 07:04

Tror bare det generelt er umuligt at sælge hest pt. Jeg har selv en dejlig pony til salg, og har fået 2 seriøse henvendelser.

 

Er blevet overrasket over, hvor meget betydning, det åbenbart har, at ponyen har forsko på. Flere har droppet den pga. dette.

 

Fint med mig, for hvis man ikke kan overskue at give 800 kr. hver 8. uge, så tør jeg ikke tænke på, hvis hesten bliver syg.

 

Held og lykke med salget.

 

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 07:39

Super svært at sælge heste, de skal helst kunne alt og sælges til langt under deres værdi.

Gode billeder kan hjælpe.


Dunbroget 1 års vallak sælges.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestesalg
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 09:29

Synes bare det virker temmeligt drastisk at køre på slagteriets med en pony der er sund og rask. Hun har aldrig haft sko på. Det jeg heller ikke hørt noget dårligt om. Men ja det er svært at sælge hest. Men jeg vil jo heller ikke forære den væk. Har prøvet at have et føl. Og det løber altså hurtigt op i 10.000 for sådan en, lidt noget folk ikke tænker over. Jeg vil sige at 8.000 som min søster fik for ham. Det da fint men økonomisk kan det faktisk ikke betale dig at lave et føl.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 10:49

En hest er ikke mere værd, end det køberen vil give :-)

Man kan i øjeblikket få rigtig meget hest for få penge. Selv har jeg netop gjort et, i mine øjne, fantastisk køb af en pony. Der var rigtig mange interesserede købere til denne pony, og jeg var heldig, at jeg nåede at ligge pengene på bordet, før en af de andre gjorde det. Jeg havde kig på en del ponyer, inden jeg fandt denne, og de fleste af dem nåede jeg ikke engang at prøve, fordi de simpelthen blev revet væk! Ponyerne jeg kiggede på lå i prislejet 18.000-28.000.

Så når jeg hører, at folk finder det umuligt at sælge heste i øjeblikket, kan jeg ikke lade være med at spærre øjnene op - for det var absolut ikke min opfattelse som køber :) Jeg tror, at hvis sælgerne er realistiske omkring, hvad de kan få for deres heste, som priserne ser ud lige nu, er det ikke så svært igen.

Dermed ikke sagt, at jeg vil udelukke, at du kan få den pris for din pony, som du har sat, men hvis man kigger markedet igennem, kan man altså mange steder få rigtig meget hest for de samme penge. Og når en køber går på markedet med de dér 20.000 på lommen, vælger man selvfølgelig de heste ud, hvor man føler, at man får mest for de penge, man nu engang har til rådighed.

Jeg ønsker dig al held og lykke med salget af din pony, og vil, ligesom de andre, stærkt opfordre dig til at få lagt nogle gode billeder på annoncen. Også gerne noget video, evt. bare hvor hun løber løs, så man kan få en fornemmelse af gangarternes kvalitet. En pæn og fyldestgørende annonce betyder alt for os, der sidder og kigger :)


2
0
Svar på denne tråd
 
 også her
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 12:46

jeg har kig på 2 heste der desværre begge er reserveret af andre der var hurtigere en jeg, så der må da være gang i hestesalget

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestesalg
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 14:40

Kan være jeg bor det forkerte sted.... ?

 

hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 15:08

Der mangler nogle billeder i din annonce. Da jeg skulle købe hest sprang jeg let og elegant annoncer over uden billede. Helt ideelt ville det også være en god ide med en video, så man kan danne sig et indtryk af hendes gangarter.

 

En mere uddybende beskrivelse ville nok også hjælpe på salget.

 



2
0
Svar på denne tråd
 
 Annonce
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 21:40

Nogen der har nogle fif til min annonce?

 

Der er er billeder og video.

 

den er set over 1000 gange, og der er 3 der har ringet!

 

Hilsen Camilla

0
1
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 02:37

Det er godt nok ærgerligt, at du er nødt til at sælge hende...

Tror desværre det er billederne - det er førstehåndsindtrykket.

Billeder skaber typisk den første interesse, så de ska gerne komme hele "vejen rundt"

Hoved, hel krop fra siden, trav og ridebillede.

Så er man rigtig godt på vej.

 

Håber det lykkeds, at finde et godt hjem til hende.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 07:21

Jeg har lige været inde og kigge din annonce.. Og der er i hvertfald ingen billeder, så det skal du nok lige kigge på igen


Sagde Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jyllands posten
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 10:03

 

Sjovt at tænke på at for 10 - 20 år siden så annoncerede man i avisen, hvis man havde en hest til salg i dag gider flertallet ikke endgang at åbne en annonce, hvis der ikke er billede på! Gode billeder vel at mærke! OG så kræves der video. GOD video naturligvis!

Den skal helst ligne 1.000.000, koste en brøkdel og så nævner jeg slet ikke krav til kåring og rideresultater....

 

Måske ikke altid, men sådan er det desværre ALT for ofte.

 

Held og lykke med salget TS, jeg syntes du har en dejlig hest og kan godt se igennem med at det er helt naturlige og glade billeder du har af din hest.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

8
2
Svar på denne tråd
 
 10 thumps-up
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 10:17

Hvorfor kan man kun trykke én gang på thumps-up? Jeg ville have givet Shagya 10 for hendes indlæg.

 

Jeg kan forstå at en køber fra Nordjylland gerne vil se video af en hest på Sjælland eller lige nord for grænsen. Men jeg står af når en køber her fra Sjælland henvender sig på en af vores heste og spørger efter video, de skal squ bruge kortere tid på at komme forbi og kigge den end vi skal bruge på at shine, filme, redigere og uploade. Og ja, selvfølgelig kan videoen genbruges, men hver køber har alligevel forskellige krav til hvad videoen skal indeholde. Plus at halvdelen af dem der spørger til video bare skriver fordi de keder sig/er nysgerrige.

 

Derudover så kan en video nærmest klippes til at vise hvad som helst man ønsker, det er langt fra den evigtgyldige sandhed. Jeg kender en meget lovende pony der lige er blevet solgt, køberne valgte den blandt andet fordi det var den første pony de så som levede op til den video de havde set på nettet (og mere til ), de øvrige ponyer de havde set var ringere end videoen.

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-11-2014 11:20

Jeg har selv fornyligt været på hesterkiggeri i Jylland, køretur fra Lolland, den anden ende af landet. Jeg havde ikke video af en eneste af hestene, jeg skulle se. Jeg var heldig denne gang. Dejlige heste jeg kiggede på. Men jeg har da før spildt min tid på heste, der var fanget i MEGET heldige momenter på billederne, men som ikke helt levede op til det i virkeligheden Jeg forstår udemærket, at køberne efterspørger video, inden de kører ud. Finder man ikke den rigtige hest indenfor de første fem-ti der prøves, kan det ende med at være en meget tidskrævende affære at lede efter hest. Vil gætte på, at halvdelen af dem der ser interessante ud på billederne, kan frasorteres efter et videoklip. Selvfølgelig er nogen uhyggeligt gode til at klippe en meget flatterende video sammen, men oftest synes jeg, at man kan få et ret reelt billede af hestens gangarter og ridelighed på bare en kort video taget med en iPhone.

 

C (GK)
Jeg synes faktisk, at det er en god annonce du har strikket sammen! Vil du gøre den endnu bedre, tror jeg, at du skal satse på nogle rigtig gode ridebilleder, så køberen bliver fanget med det samme Videoen er mere flatterende for din pony end billederne er, og det er ikke altid man som køber når til videoen, hvis billederne ikke fanger. Vil dog sige, at hvis jeg havde set din pony for halvanden måned siden, da jeg var ude at lede, havde jeg formentlig henvendt mig. Der skal nok komme en køber til hende

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 09:26

Hun er rigtig fin og lige en for mig ( dog ikke før næste år :P )

 

men ja folk vil have det hele for det halve :/

 

havde min datter været nogle år ældre var sådan en pony jeg ville kigge på med det samme.

 

flere billeder, find en veninde der lige kan knipse nogle billeder imens du rider ;)

 


 

 

Eddiebarnet <3

Elmholst Nutella <3

Zsa zsa <3

Zurreal Perfection <3

 

Nu mor til Frida <3 (11.11.12)

Og Mille <3 (04.06.14)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøve andre medier
Forfatter: 
Dato:  10-11-2014 21:18

også.Mine heste er blevet solgt via HN, men mange heste under 25000 bliver solgt på face.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestsalg
Forfatter: 
Dato:  19-11-2014 16:56

Ja jeg har så sat hende til salg på hestegalleriet og der har været nogle. Men de vill købe på afbetaling dog på kontrakt, men det tør jeg altså ikke, da jeg har hørt skrækkelige historier om det. Og en ville ned på 15.000 med alt udstyr. Det kan jeg bare ikke. Da sadlen ikke er min. Men min søsters. Puha jeg synes det svært når man selv har det svært og egentligt bare gerne vil have hun får et godt sted.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 12:52

jeg hører hvad du siger, og forstår dig som sådan.

 

Men du er jo heller ikke den der er mest ude og kigge hest!

 

Jeg har efterhånden været ude og kigge en del heste. Både til mig selv og veninder.

Og hold nu hel kegle, hvor er der mange sælgere der overdriver i deres annoncer!

Af samme årsag "gider" jeg ikke køre med ud og kigge, med mindre der foreligger en video af en hest i afslappede gangarter. Den behøves ikke at være mere end 20 sek lang. Men jeg har brug for at se om den overhovedet kan bevæge sig (efter at have været ude hos ihvertfald 6 heste med stærk piphas, som eftersigende var mb heste med gangarter over middel, bliver man lidt skeptisk).

 

Ja måske solgte man heste på mere rolig facon i gamle dage, men jeg tror heller ikke, at der blev smurt lige så meget på annoncerne som der gør idag.

 

Det er ærgeligt, det skal gå udover dem, som rent faktisk gør et godt stykke arbejde, men faktum er, at markedet er oversvømmet og flere sælgere griber til den lettere uærlige metode, hvilket gør vi købere har alle gode kort på hånden til at være "krævende".

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ja Tine
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 20:49

er enig med dig.

 

Kigger ikke ofte heste annoncer og når jeg gør er det oftest på "ridehesten". Fik i aften øje på en 10 års vallak fra Sjælland i prisklassen 150.000 til 250.000 kr og tænkte at den måtte jeg se. Helt klart en fin hest Der nævnes i annoncen at den har været ude og starte MB, men når man går ind på DRF GO og søger har den startet LA1 på distriktsplan i oktober dette år som det eneste i hele dens liv.

 

Jeg ved ikke om man kan starte MB på klub plan ? Men synes det er en temmelig høj pris så.

 

Så jo man kan godt undres...


 

Mvh Janni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 11:31

Billeder og video ville være afgørende for mig for overhovedet at se på en annonce.

 

Tag nogle billeder af hesten uden rytter, og læg 1-2 op af de gamle med dig på ryggen, skriv i overskriften at hun er Sølvmedaljehoppe, ja gør ALT for at du har mulighed for at få hende solgt. Fremhæv ALT det gode ved hende, og hav gerne en god, forklarende tekst omkring hvad hun er for en hest, hvad hun kan, om hun har startet stævner, hvordan hendes sind og nerver er osv.

 

Jeg fik solgt min sidste år. Jeg satte ham til salg i september, og den 31. oktober var han solgt. Han havde lige snuset til MB klasserne i dressur og kunne springe LB og var 9 år på det tidspunkt, så det handler om at ramme det rigtige prisleje, og at kunne vise den frem bedst muligt.

 

Har du ikke mulighed for, at få den redet mens at den står til salg alligevel og måske låne en sadel af en eller anden imens?

 


Dét du gør bliver du bedre til! Så øv dig hver dag, i dét du gerne vil blive bedre til. Øvelse gør mester :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har jeg lige
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 11:43

haft 15 min, jeg ikke vidst hvad jeg skulle bruge til, og sneg mig ind på markedspladsen.

Her er der super velgående heste, der voldsom tydeligt fejltakter på samtlige billeder. Her er heste der snart kan gå DM, hvor videoen viser en småt gående musse, stærkt under lod og uden at vise en eneste øvelse. Også er der springheste, som kan gå S, men hverken har en eneste placering på DRF eller viser et eneste billed med en fornuftig teknik, hvor billedet oftest er taget på en mark, med en hest der springer over en tønde eller lign (her skal det så siges, at der jo findes topheste med forfærdelig teknik).

 

Hvis jeg kan finde det (og vi snakker over 10 heste) på under et kvarter, så holder jeg stadig på, jeg går ingen steder, med mindre jeg har et lille videoklip med hesten i afslappede grundgangarter.

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider