Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Brandsikkerhed
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 14:56

Der har desværre været en række påsatte brænde i nærheden af hvor vi bor, og det fik mig til at tænke på brandsikkerheden i vores hjem.

 

I den forbindelse kom jeg til at tænke på at man engang kunne få nogle klistermærker til at sætte op på døren der gjorde opmærksom på at der er husdyr i hjemmet. Men hvor får man dem fra?

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Dyrenes...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 15:27



Mvh DorteCL


2
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis man er så
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 17:43

afsporet at man vil sætte ild til andre menneskers bolig, mon det så hjælper med et klistermærke på døren af "lille pelle" ?


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

4
6
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 18:06

Janni: Nøh, men så ved politiet og brandmænd at der er levende dyr i lejligheden. Ihvertfald derfor jeg har sat mærker op.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen det er
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 18:18

da dejligt hvis brandmænd har tid til at tjekke sådanne detaljer !

 

Håber ikke levende mennesker brænder inde så fordi de har glemt at sætte et klistermærke på døren....


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

2
11
Svar på denne tråd
 
 tjaaa............
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 19:16

brandfolkene vil netop gerne ha de klistermærker på dørene.. så supert du får den tanke og vil anskaffe de klistermærker.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Inger
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 19:23

Hvor ved du det fra ?


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

1
6
Svar på denne tråd
 
 tjaaa..........
Forfatter: 
Dato:  26-10-2014 21:15

hvorfra tror du jeg ved det..

 

Jeg gider ikke engang fortælle dig det Janni, du må selv ha lov at gætte dig til svaret..

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

5
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 10:35

Janni: Det er da en mærkelig holdning du har? Jeg gider ikke engang prøve at forklare dig hvordan tingene hænger sammen når der opstår brand, du virker lidt uden for pædagogisk rækkevidde....

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 10:37

Og til jer andre, tak for link osv.

3
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 10:49

Nu har jeg bestilt en stak så kan mine forældre også få op, de har nemlig også to katte. Og de koster jo nærmest ingenting

5
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 11:13

Jeg ved ikke om klistermærker hjælper, har svært ved at forstå det.

 

Mine forældres hund indebrændte for 30 år siden. brandfolkene var dygtige og kompente tror ikke de skyndte sig langsommere fordi de ikke viste der var en hund i huset.

 

Vi har brandalamer, overalt i huset og i stalden. Tror de er bedre end klistermærker, Vi har brandslukker, til at stå lige uden for huset inde ved fyret. Plus 4 brandslukker til at stå i forskellige hjørner i stalden. Har ingen hø eller halm oplageret i stalden, plus jeg har en branddør i stalden.

Mine alarmer larmer ikke kun, men giver også en SMS.

Har stor respekt for brand. Jeg har ingen klistermærker.

 

MVH Hanne.

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 11:22

Hanne: Det ene udelukker jo ikke det andet. Altså man kan godt have både klistermærker og brandalarmer.

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Pædagogisk
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 00:48

rækkevidde har jeg heldigvis hele mit liv levet ganske udmærket foruden...

 

Nå, men vil gerne prøve at forstå jeres tankegang Bor selv i etage ejendom og hvis der opstår brand, så mener I simpelthen at brandmænd vil have tid til ( prioritere ) at gå rundt og se på klistermærker ?


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

2
5
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 10:11

Janni: Nu skal jeg alligevel prøve at forklare dig det. Men forestil dig f.eks dette sker. Der er en lille brand i en anden lejlighed som kan udvikle sig. Via klistermærket kan dine naboer, brandmænd og andre nu blive opmærksom på at der inde i din lejlighed er et dyr. Derved har de mulighed for at agere hurtigere og få dyret ud. Det kan også være hvis du er ude for en ulykke og bliver indlagt, nogle folk har ikke et stort netværk, hvor man ved der er et dyr i hjemmet.

 

Står hele ejendommen i flammer er det selvfølgelig en anden situation men brande udvikler sig på mange måder.

 

Desuden forstår jeg ikke du er så meget imod og tilmed søger at latterliggøre at vi er nogen der prøver at gøre så meget for vores dyr som muligt

 

Nu ved jeg heller ikke hvorfor du synes at tro at brandmænd render rundt som hovedløse høns hvis der opstår en brand. Jeg vælger at tro de er så godt trænet, og har en klar plan for eventuelle evakueringer. Et sådant klistermærke kan så ses som en håndsrækning for brandmændene, og derved måske gøre arbejdet mere effektivt og hurtigt

11
0
Svar på denne tråd
 
 Klistermærker
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 11:51

Desuden er det vel også hensynsfuldt at oplyse om dyr til brandfolk, et skræmt dyr kan blive agressivt og fare i hovedet på folk det ikke kender. Og nej, under en brand kan man ikke altid høre en hund der gør, der er meget andet larm.

 

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor i alverden det ikke skulle være en stor fordel at oplyse om levende dyr i hjemmet!

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 12:34

Jeg har lige spurgt en gut jeg kender der er brandmand og han synes faktisk det var en god ide med en eller anden tilkendegivelse af at herinde bor et dyr. Om det så var i form af det her diskuterede klistermærke eller "her vogter jeg" skilte var sådan set ligemeget.

 


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

7
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 19:46

Må man bruge tråden til, at gøre opmærksomhed på en et andet mærke?

Hos dansk kennelklub (kan også bare laves selv), har jeg fået en seddel, hvor der står "levende dyr i hjemme" der skrives så adresse på og de stikkes i pungen. Hvis jeg en dag er ude for en ulykke, så kan det ses, at jeg har dyr derhjemme. Forhåbentlig kommer de så ikke til at sulte :)

8
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Caroline
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 21:08

Tak for svar

 

Jeg har intet sted i mine svar antydet at brandmænd skulle løbe rundt som hovedløse høns, så den må du tage på dig selv.

 

Tværtimod har jeg stor tiltro på, at de vil gøre alt de kan

 

Brande udvikler sig lynhurtigt opad i etage ejendomme, så ved ikke om de har tid til at redde en chihuahua på vejen ?

 

Men I har en anden mening om klistermærker end mig - fred være med det og alt godt fremover

 


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

1
5
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 08:43

Janni Forstår ikke din agenda i denne tråd andet end du fremstår ekstremt usympatisk og uvidende, men det må du jo tage med dig selv

4
1
Svar på denne tråd
 
 chris »97«
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 15:51

Det synes jeg godt nok er smart. Sådan et kort skal jeg også have lavet

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dyr eller ej.
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 14:57

Mon ikke brndmænd altid går ind i et hus og tjekker hvis de finder det forsvarligt. Der kan jo også ligge børn, eller voksne og sove, eller være besvimet af røgforgiftning i huset eller lejligheden. Men et klistermærke skader vel aldrig, så ved de da hvad de skal gå efter, hvis dyret er bange og krøbet sammen i et hjørne. Men gad vide hvad man gør hvis man har flere dyr de ved jo ikke om det er 1 eller 5 dyr i huset? Vi har 4 hunde og 3 katte.

 

Hvor må det være ubehageligt at bo et sted med påsatte brænde.

 

Vi bor langt ude på landet og jeg tænker tit at vores hus godt kunne få en god ild før det blev set. Vi har brandslukkere til at stå de "kritiske" steder som ved vores brændeovne og pillefyret. Og røgalarmer selvfølgelig.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123453223
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 22:05

JLH ?Wannamus?: Janni du virker godt nok ikke lige som den hurtigste knallert på havnen med de spørgsmål du kommer med

Tror du seriøst, at brandmændene ville lede efter dyr førend mennesker, fordi der er klistermærke på døren? Øhh nej vel?

Men hvis der nu skulle opstå brænd i din etageejendom, så sender de jo nok ikke kun lige 2 brandmænd ud skal du se.

 

For ikke så længe siden, kørte vi forbi et hus der var i brand og var dem som tilkaldte brandvæsnet. Der var ingen mennekser hjemme (heldigvis), men det er da rart at vide, om man skulle begynde at lede efter dyr. Hunde og katte kan jo godt gemme sig, når de bliver bange.

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider