Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til Gmail
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 04:51

 

Er der nogle teknisk kloge HN'ere?

 

Jeg har to Gmail-konti; en gammel (og lettere pinlig), som jeg bruger til private ting og en ny, som jeg bruger til mere 'officielle' ting.

 

Jeg har gjort så den nye er "ejet" af den gamle og alle mails i den nye bliver sendt til den gamle, så jeg kun skal tjekke én mail.

 

Men når jeg sender mails fra den nye, får jeg nogle gange svar på den gamle, hvilket jeg har undret mig over.

Fik så også en mail, hvor afsenderen nævnte at det var da en sød mail jeg havde - ih, det var jo ikke meningen

 

Jeg fandt så ud af, at når jeg sender en mail fra den nye, ser det sådan ud hos modtageren:

 

Billede

- Så der står altså at mailen er sendt af min gamle mail, hvilket altså er forholdsvist irriterende.

 

Jeg har prøvet at fedte rundt med indstillingerne, men kan simpelthen ikke få den til at lade være med at vise min gamle mail.

 

 

Nogen der kan hjælpe en dum?

 


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 16:57

Du har skam sat den rigtigt op - gmail er bare bygget op sådan.

Jeg har 3 mails i min gmail og den skriver altid "hovedmailen" (den jeg logger ind med) når jeg skriver hvilket selvfølgelig er irriterende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 17:55

Jeg mener også, at Gmail bare er sådan. Du har ikke gjort noget forkert.

 

Jeg har selv stået i samme situation, med en mail jeg lavede som præ-teenager og dertilhørende fjollede navn, og så ville jeg egentlig gerne have en ny..

Mit valg var også båret af, at min gamle mail var hos Hotmail, hvilket jo var populært dengang. Det er selvfølgelig nu en mail som er plaget af hacking og spam, hvilket gav mig endnu mere lyst til at skifte.

 

Min løsning blev at skære navlestrengen, simpelthen. Oprettede en ny mail på Gmail, og fik overført de gamle i en måneds tid.

Alle de steder jeg fortsat ville have nyhedsbreve fra, gik jeg ind og tilmeldte min nye mail manuelt. Hver gang jeg skulle indtaste min mail, brugte jeg min nye.

De hjemmesider/indstanser hvor min gamle mail var indskrevet, fik jeg ændret efterhånden som jeg kom i tanker om dem eller loggede ind.

Som sagt fik jeg overført mails de første 30 dage, så kan man også blive mindet om hvilke steder, man skal have ændret sin mail til den nye.

Familiemedlemmer fik en sms med den nye mail, og vupti, så kom jeg langsomt over til kun at bruge den nye og helt undvære den gamle :)

 

Bonussen er, at man også får ryddet ud i alle de nyhedsbreve og andet crap man har fået hægtet sig på gennem årernes løb.

 

Så det ville være mit råd til dig; glem din gamle mail og brug kun den nye. Man har jo aldrig lyst til at give en "fjollet" mail ud, så der er ingen grund til at du hænger på den :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan
Forfatter: 
Dato:  06-10-2014 22:09

altid vælge hvilken konto man sender fra. og under indstillinger og fanen konti og import er det muligt at lave en af emailsne som standart, her er det også muligt at vælg,at man altid svare fra den konto, som har modtaget mailen, så der ikke går kuk i mailadresserne.
PS jeg har 6 adresser tilknyttet min g mail, så det kunne hurtigt skabe forvirring, hvis jeg konstant svarede fra en ny adresse.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ADMK ..
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 13:15

 

Fanen "Konti og import" er kun på min hovedmail/gamle mail.

- Jeg har 'redigeret oplysningerne', så der nu står at min nye mails svaradresse er min nye mail.

Men den viser stadig min gamle mail, når jeg sender.

 

Jeg har fundet ud af, at hvis jeg sender en mail fra min gamle mail, kan jeg vælge fra-mailadresse. Hvis jeg så vælger min nye mail, som fra-mail, så viser den ikke min gamle mail til modtageren.

Fuldstændig ulogisk.

Desuden viser den så heller ikke den sendte mail i "Sendte e-mails" hos den nye mail, selvom det er den der står som afsender i mailen.

Så bliver det pludselig rigtig besværligt, hvis min nye mails afsendte emails ender hos den gamle mails udbakke.


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  07-10-2014 14:28

Kan du lave indstillingerne på alle dine mail kontoer.

Du kar oppe i højre hjørne under billedet fra din konto, noget der ligner en blomst/ et tandhjul, der vælger du indstillinger, når du gør det kommer du ind i opsætningen, hvor alle faner er

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ADMK ..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 06:14

 

Nix.

Jeg har, som sagt, kun fanen "Konti og import" i min hovedmail.

 

Det ser sådan ud på min nye mail:

Billede

 


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen..
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 16:46

Er det så ikke fordi, du bruger gmail offline ??
Kan se der står offline på linjen..
Så må du jo logge ind og ændre det...

1
0
Svar på denne tråd
 
 ADMK ..
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 02:53

 

Jeg bruger ikke Gmail offline, det er bare en mulighed og derfor det er på listen af indstillinger.

 

Som du kan se her er det muligt for mig at downloade det under den fane, men det har jeg ikke gjort.

 

Billede

Tror uanset ikke offline muligheden ville ændre afsenderadresse, da jeg tror det fungerer lidt ligesom Outlook og lignende, hvor mails downloades til computeren.

 


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider