Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Storby-juleaften
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 16:49

Jeg overvejer at rejse udenlands omkring julen/nytåret. Priserne på charter er stadig en anelse høje, så jeg tænkte på noget storbyferie i Europa i stedet.

 

Nogen der har prøvet at fejre juleaften eller nytårsaften i noget storby? Altså som turister ;-)

 

Jeg tænker mest om der er noget praktisk bøvl med det, f.eks. restauranter der er lukkede og den slags? Eller hvor man lige skaffer sig noget at spise, når nu resten af verden fejrer juleaften.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juleaften
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 13:11

Du skal huske på, at der i rigtig mange lande verden rundt ikke fejres juleaften d. 24. december, men først juledag d. 25. Så hvis man f.eks. holder jul i Rom, så er problemet først d. 25., hvor mange restauranter kan være lukkede. Rom kan i øvrigt anbefales til jul, der er julemarkeder og fin stemning. Og så er Rom bare altid et besøg værd, uanset årstiden! :-D

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke jul, men
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 13:18

det var rigtigt svært at finde restaurant i Paris uden reservation nytårsaften. Fyrværkeriet var skuffende.

 

Jeg har også været i Edinburgh nytårsaften, men det var til en privat fest - vi nåede aldrig ned i midtbyen, men der afholdes hvert år Hogmanay (gadefest), hvilket er meget populært: http://www.edinburghshogmanay.org/ .

 

Personligt var jeg nok taget langt væk - altså et sted hen, hvor solen skinner, og man kan nyde solnedgangen med en parasol-drink i hånden d. 24. For at få en helt anderledes juleaften alene, ellers var det nok gået fra "alene" til "ensom" for mig. Men det kommer jo an på, hvem man er!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 15:25

Det bliver ikke i år, men min plan for julen 2015 vil jeg holde en dansk herregård/ kro med julearragement og julemad, for både par og enlige.

 

Kunne oxo finde på at tage til England for det samme.

 

Men jeg elsker vinter, så aldrig til varmen ved juletid


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 17:32

Tak for tips. Det kan godt være at charter bliver det lettere, selvom at det er lidt dyrere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juleferie
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 17:48

Hvad med en rideferie?

 

Så har du nogen at fejre med - dog med jul d. 25. december, men nytåret falder "rigtigt" - og samtidig få nogle gode (og som oftest sjove) rideoplevelser sammen ligesindede hestefolk fra andre lande....

 

Mange hilsner

Melina

 


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 23:29

Jeg har fejret nytår i Liverpool, og blev lidt ærgerligt over, at jeg ikke så fyrværkeri, da det åbenbart kun skydes af ved havnen. Men det kunne jeg jo have sat mig ind i, inden jeg rejste - så var jeg nok ikke blevet skuffet over det :-)

 

Mine forældre har holdt i London og overvejer at gøre det igen. De fik ikke set fyværkeri den første gang, fordi alle strømmer til Themsen flere timer forinden, og det var derfor umuligt at komme til. Men næste gang planlægger de at booke noget (hotel eller bare restaurant) med udsigt over Themsen.

 

Jul har jeg holdt i Norge et enkelt år. På det tidspunkt holdt jeg jul kun sammen med mine forældre hvert andet år, fordi jeg var single, og mine søskende holdt med deres svigerfamilier. Derfor foreslog jeg, at vi tog på skiferie i juledagene.

 

Det var en af mine bedste juleaftener. MASSER af sne, stå på ski fra morgen til tidligt på eftermiddagen, hjem og forberede julemaden (en del taget med hjemmefra) samt pynte med juledug, lidt julepynt og et lille plastikjuletræ (også alt sammen taget med hjemmefra) og så ellers bare nyde aftenen i ro og mag. Efter mad og julegaver gik vi en dejlig tur i snelandskabet. -Det kan anbefales!



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 09:25

Vi var på Gran Canaria sidste jul/nytår

 

Ud over at rejsen var meget dyere, blev der lagt 25% på regningen den 24/12 og 31/12 pga større lønudgifter til personalet...

(Det stod på skilte ved restauranterne)

 

Det var en rigtig god ferie - men ikke meget julestemning. Nytår var et brag af en fest, med masser af fyrværkeri...

 



Mvh Charlotte


Livet er en fest, og du er inviteret...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 20:17

London og Sydney har uofficielt de flottelse fyrværkerishows i verden, så hvis det er noget, så er det der du skal være :)

Jeg har familie i England og har holdt nytår der en del gange, men desværre aldrig set det smukke fyrværkeri over Themsen andet end på tv (hvor det virkelig også er flot!)

Når jeg er i Danmark skal jeg også altid ind og se fyrværkeriet fra London på nettet, de skyder jo af en time før os andre :)

SÅ flot!

 

Jul har jeg holdt én gang i et sydligt land. Jeg var barn og vi var på juleferie på Tenerife.

Det gør jeg ALDRIG igen, ingen julestemning og der var varmt! Det passer jo slet ikke til jul.

Jeg elsker jul, og for mig er det helt forkert at fejre det i et eksotisk land.

Jeg savner stemningen og julemusikken og duften af brændeovn og kulden der bider i kinderne :)

 

Har engang holdt jul i Skotland hvilket er helt fantastisk! Vi boede hos nogle venner ude på landet, og der var sne overalt, og de havde højlandskvæg som gik rundt på marken og hyggede i sneen. Om formiddagen den 25. går man en lang tur efter gaveoppakning, det er rigtig hyggeligt og man møder mange naboer på turen (har holdt jul en del gange i England hvor de gør det samme).

Elsker jul i England. Man pakker gaver op i nattøj og spiser mince pies og får stuffed turkey.

SÅ hyggeligt <3


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider