Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Laminere pap eller?
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 08:35

Vores Welsh Mountain-hoppe var til kåring i lørdags og show søndag, det gik over al forventning, hvilket har skabt et problem. Hun har fået 2 "plaketter" i noget tykt pap, dem ville vi jo gerne have hængt op i stalden, men vi kan jo også godt regne ud at de så får en yderst begrænset levetid. De er for tykke til at jeg tror jeg kan laminere dem, så snakkede min mand om de kunne lakeres, men ved heller ikke om det er optimalt.

 

Er der nogen der har gode ideer til hvordan man kan gøre dem holdbare?

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 10:04

Man kan lakere dem hvis man bruger den rigtige lak.

Det er vigtigt at lakere begge sider samtidigt hvis det lakeres og give lige mange lag på begge sider ellers bliver pappet krumt så det er noget med at få det lagt så man kan gøre det. Det er ikke nok at lakere først den ene side og derefter den anden når det er tørt - så er det for sent. Så begge sider samtidigt.
Jeg vil ikke kloge mig i hvad der er 'den rigtige lak', men jeg ved at terpentin, cellulosefortynder osv. tager tryksværten af eller tværer det ud så det er i hver fald den forkerte slags! Man kan få noget der er beregnet til at fiksere akvarel og vandfarve med i hobbybutikker. De ved sikkert hvad du skal bruge.

 

Alternativt så kan i jo også sætte dem i billedrammer? Så er de også bedre beskyttet imod støv og at falme.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider