Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Søger Veterinærstuderende, bøger??
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 21:19

Jeg er kommet ind i år, og skal bruge lidt hjælp og erfaring, mht bøger

Det gælder følgende bøger, da KU skriver det skal være nyeste udgave, men er det nødvendigt??

Fysiologi:
- Cunningham, J.G. (seneste udgave Textbook of veterinary physiology.
- Silverthorn, D.U. (seneste udgave Human physiology.

 

Og så har jeg også hørt at bogen for zoologi ikke er nødvendigt, er det rigtigt?? Og betyder det meget at have de helt nyeste udgaver, har fået at vide at man bare kan kopier indholdsfortegnelsen fra den nyeste udgave, så kan man følge med sidetal i den gamle udgave? Hvordan gør i?? :)

 

 

Hvis i har andre råd, så smid dem gerne her tak for hjælpen



- C. Rasmussen -


Military/Dressur rytter

 

Underviser - privat og i FJR

 

Rytter på Stutteri Hønnerup

 

http://www.fjelstedrideklub.com

 

rasmussen_cecilie@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bøger...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 21:52

Cunningham og Silverthorn: God idé med de nyeste imo. Jeg havde en gammel Cunningham og den var DØDen.. Da jeg så en medstuderendes nye udgave var der en VERDEN til forskel! ;) Andre bøger er det mere ligegyldigt med..

Jeg åbnede aldrig min zoologibog og bestod uden :)




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Taaaaaaak
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 22:06

Taaak :)



- C. Rasmussen -


Military/Dressur rytter

 

Underviser - privat og i FJR

 

Rytter på Stutteri Hønnerup

 

http://www.fjelstedrideklub.com

 

rasmussen_cecilie@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 ???????????
Forfatter: 
Dato:  03-08-2014 08:22

Er du evt. Medlem af VMF Event Brugtbogsalg, da jeg har ansøgt med ikke blevet medlem :)



- C. Rasmussen -


Military/Dressur rytter

 

Underviser - privat og i FJR

 

Rytter på Stutteri Hønnerup

 

http://www.fjelstedrideklub.com

 

rasmussen_cecilie@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 brugtbogssalg..
Forfatter: 
Dato:  03-08-2014 12:29

Desværre ikke længere, da jeg selv skifter studie nu her :/ Men mon ikke der snart er nogen der lige får dig godkendt (hvis ikke de allerede har gjort det).. :)

Desuden vil dine RUS-instruktører ofte kunne være behjælpelige ift. at finde brugte bøger, de kender tit nogen af deres studiekammerater (eller dem selv), som skal af med nogen :)

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  03-08-2014 16:41

Først rigtig meget velkommen på studiet :-)

 

Jeg er rusvejleder i år, og som Julie skriver skal vi nok gøre alt hvad vi kan for at guide jer igennem bogjunglen her i starten :-) Men jeg kan sagtens forstå hvis du gerne vil have dem inden så man kan få kigget på det i forvejen.

 

Jeg har overlevet flere fag med ældre udgaver af bøgerne, men det ER altså nemmere med den nyeste udgave. Jeg plejer at vurdere det med ny/gammel bl.a. ud fra sideantal. Det kan man typisk se på nettet, og det giver en meget god idé om hvor meget der er tilføjet til den nye udgave :-)

 


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til de 2 dejligste låneheste <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 12:21

Velkommen til :)

 

Det er meget forskelligt, om man skal bruge den nyeste udgave. For nogle gange ændrer de måske et par ord, indsætter et ekstra billede, eller tilføjer et kapitel du alligevel ikke skal læse.

Og i de tilfælde kan man spare mange penge ved ikke at have nyeste udgave, når de ændringer alligevel ikke betyder noget.

 

Som sagt er det forskelligt hvor store ændringer der er fra bog til bog, så dit bedste bud er at snakke med dine rusinstruktører på turen, de skal nok sætte jer ind i tingene :)

Tit vil der være instruktører fra årgangen lige over jer, så de kan fortælle hvor stor forskel der er på de nye og gamle udgaver.

 

Som tommelfingerregel gør jeg det tit lidt sådan, at hvis det er "vigtige" bøger, så går jeg efter nyeste udgaver. Hvis det er "mindre vigtige" bøger kan jeg godt slå mig til tåls med en ældre udgave.

 

Som en anden siger, så meld dig ind i VMF Brugtbogsudsalg på Facebook. Jeg kan tilføje dig, hvis det er? :)

 

Fysiologibøgerne er vigtige, så der ville jeg prøve at få de nyeste.

 

Zoologibogen skal du ikke læse vildt meget i, men du skal til gengæld bruge den igen senere til parasitologi, så den er god at have.

Men vær endelig ikke bange for at købe dem brugte! Der er mange penge at spare, også på de nyeste udgaver!

Lige præcis på veterinærmedicin har vi et meget stort marked for brugte bøger, fordi de er så dyre, så langt de flrste gange kan man finde de bøger man skal have uden problemer, også i de nyeste udgaver :)

 

Og så vil jeg bare sige held og lykke, det er et hårdt men dejligt studie!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lån og kopier
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 17:56

Du kan jo også altid låne den nyeste udgave og så kopiere den, hvis du har adgang til at kopiere billigt og er udstyret med god tålmodighed.

0
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:01

Kopiering går vist ikke! Vi taler om meget tykke bøger her, bare lige inden TS skulle få den idé :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brugte bøger
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:46

Hej..

 

Tillykke med studiepladsen på det fedeste (og hårdeste) studie!
Jeg har sendt en besked til dig herinde, da jeg har en del førsteårsbøger til salg.

 


//Rebekka
Stud. med. vet '12

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 19:19

Ved du hvad nyeste udgave hedder? Jeg har Cunningham "Textbook of Veterinary Physiology" second edition, men det er jo en gammel sag efterhånden. Og så lidt forskelligt, Stryer "Biochemistry" fourth edition, Klug Cummings "Concepts of Genetics" fifth edition.


Sælges: Skøn 2-års hoppe efter L'Espoir/Gold Away xx. Smuk, rigtig velgående, enormt sød at arbejde med, og sund og rask. Se mere på min hjemmeside, under afkom - Krones Goldie.

 

www.stutterikrone.dk ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kopiering
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 23:02

Ja de tykke bøger kan det ikke betale sig med. Det koster jo typisk omkring en krone pr. side. I hvert fald den gang jeg læste på KU. Godt nok et andet fakultet, men mon ikke det er nogenlunde det samme mht. kopiering.

 

Men en nogle bøger, der kan man jo så låne og kopiere efter læseplanen. Hvis man kun skal bruge 100 sider ud af 1000.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider