Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvem taber æg?
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 13:20

Et af mysterier en bondepige i byen oplever er, at der 3 gange i løbet af sommeren har ligget udsplattede æg i baggården.

 

Hvem taber dog dem? Så vidt jeg har set, har vi havmåger, duer, solsorte og andre småpippere. Æggene er hvide. Størrelsen er svært at bedømme, da de er udsplattede når jeg ser dem. Men ud fra de krumninger jeg kan se, er de mindre end hønseæg, men ikke så små som småpippere, hvis æg jeg tidligere har set i udsmattet tilstand.

 

Og hvorfor smides de? Jeg ser for mit indre øje, en højgravid måge, der føder dem mens den flyver, meeeen... Er der rovfugle på spil. Vi har nogle mørkegrå kragefugle i parken vedsiden af lejlighedskomplekset. Er det dem der stjæler andres æg? Eller er det bare mennesker, der kaster dem?

 

Så altså hvis æg er det?

Hvem har smidt dem der?


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Æggetyv
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 15:13

Mit bud på tyv er ræv, mår, ilder eller lignede. Hvis de altså ikke er røget ud af reden. Eller måske fra fritgående høns i nærheden.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 16:11

KRAGERNE!!!! De stjæler æg og indmellem, ja så ryger der en på vejen Mærkeligt nok så elsker krager æg og kravler gerne ind i hønsehuse og lignende for at få fat i dem


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok men hvide
Forfatter: 
Dato:  01-08-2014 19:40

Tak for svar. Jeg glemte at sige, at æggene ligger langt fra et sted de kan være faldet ned fra (altaner, tagrender osv.) Men ude midt i baggården. Det lyder sandsynligt med krager, fordi æggene bærer præg af at være tabt fra en hvis højde (SPLAT!). Hvem har så lagt disse hvide æg uden vildtfugleagtige prikker på?


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan det være duer ?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2014 00:09

Jo de hører med til livet, men er sgu ikke for kloge - lægger æg hvorsomhelst...

 

Skaden er slem til at plyndre reder, så måske det er den der har været på spil ?


 

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumme duer
Forfatter: 
Dato:  03-08-2014 12:24

Hehe nu ser jeg sådan en yndig due for mig, som lige prutter et æg ud, mens den flyver over baggården.

 

Det lyder sandsynligt at det er en flyvende æggehapser af en eller sort slags.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider