Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 vejret hos JER : regn eller tørke?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 23:50

jeg er flyttet til Humble på Langeland, eller rettere ca 1 km syd for - for 4 uger siden.

på de 4 uger har vi fået 5mm vand og det er snart 3 uger siden. så mit græs til hestene ligner mere noget som er helt dødt

 

så jeg følger trofast med i vejret bare for at se om der kommer nogle våde dråber. MEN nej. vi har i dag kunne hører at der var torden øst for os, men regn - stadig en by i rusland

og det er selvom at man bare ikke hører om andet end skybrud mm i tv´et hver dag i disse dage.

 

 

Hvad med dig ?

skybrud eller tørke? og hvor henne?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nord Falster
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 05:39

Seriøst tørke! Vi har ikk ser noget som helst til regn i 7 uger nu! Så ja alt er tørt og kedeligt


hvor intet vover intet vinder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Århus...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 07:32

Århus - Tørke

 


Bøger søges

Centreret ridning - Sally Swift

Ridning i balance -Claus Toftgaard

Sælges

Ute Lehmann - I harmoni med hesten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tørke (sådan da)
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 07:43

Det har været en alt for tør sommer her mellem Århus og Silkeborg, men ikke så slemt som mange andre steder. For 14 dage siden (på min fødselsdag ) fik vi endelig godt med regn, men det er jo forlængst væk. Igår kom der ti dråber, men en på mit arbejde, der bor ti km væk havde fået en del. Græs og wrap har jeg dog rigeligt af trods tørken. Og desværre nøjsomme heste, der ikke kan tåle særlig meget af hverken det ene eller det andet.

Og jeg får snart pip af meteorologer, morgentv-værter m.fl. der trods tørken kalder det "risiko for regn", hvis der meldes om en smule vand (der alligevel aldrig bliver til noget ). Og generelt folk, der synes, det er ganske forfærdeligt, hvis der skulle komme en enkelt regnvejrsdag eller to og da slet ikke i ferien uha uha. Og tror at alle elsker hedebølge.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordsjælland
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 08:09

Jeg bor i nordsjælland - og her er også tørke.

 

I går kom der ENDELIG lidt regn - men ca 1 mm er jo nærmest bare en hån - det fordamper før det når at trænge i jorden - og er ikke nær nok til at græsset har glæde af det.

 

Jeg tror at vi skal bruge en hel dags sileregn før det begynder at gøre en forskel for græsset.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare meld til
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 08:59

I skal da bare melde til stævne, få slået hø, eller planlægge en familietur med masse af udendørsaktiviteter - så skal I se regn på disse dage :-)

 

Stævne Jysk rideuge i Silkeborg for et par uger siden, meldt til to dage, og det p...øs regnede begge dage - Dmi registrere omkring 60 mm på de par dage !

Jeg bor 40 min kørsel nord for Silkeborg, og vi fik stille dagsregn, og nok omkring 20-25 mm.

 

I går startede kæresten og min ferie med besøg i Rold skov for at se Blå kilde - opgav pga lyn, torden og øspøsende regn.

Kørte mod stranden ved Øster Hurup - opgav pga torden og lyn.

Kørte til Mariager for at få en lækker is - hvilket blev spist indenfor mens regnen væltede ned.... Men isen var god :-)

 

Så vi kørte hjem, og kunne så se at vi havde fået et par mm, og i løbet af aftenen fik vi et par små hidsige byger - skønt :-)

 

Så jo det er stadigt ikke gennemvådt i jorden, men vi har fået nok og tit nok til at græsset ikke er total svedent af.

 

Mvh charlotte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Søndag d. 13...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 11:06

fik vi 50 mm regn over 24 timer. ellers får vi intet!

Vi bor ca. 5 km fra vandet og ligesom da vi boede på langeland så trækker regn ofte ud over vandet.... . Jeg ved ikke nøjagtig hvorfor, men møg irreterende er det!


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 11:20

Her i Slagelse er der heller ikke kommet de store mængder vand - vi fik en hurtig byge i lørdags ellers er det længe siden Jeg er ved at blive aldeles adfærdsvanskelig af den varme og ingen udsigt til vand oppe fra

 

Mvh Kit

1
0
Svar på denne tråd
 
 ingen regn her
Forfatter: 
Dato:  28-07-2014 14:20

de sidste mange dage og uger. Ok ret skal være ret 10 dråber forleden dag. Heldigvis ser græsset stadig pænt ud på trods af vores lette jord og der er nok til 4 hestemuler og 4 kvægmuler, inge må lide græssult her endnu, men vi træææænger til regn.

Køkkenhaven er "heldigvis" indrammet af meget højt ukrudt. der også har bredt sig ind i bedene. Det er simpelthen så varmt at jeg bliver syg af at være derude og "ædt levende" af mitter og klæg hen på aftenen, når jeg prøver at luge lidt. Men jorden er stadig let fugtig ´når jeg graver kartofler op.

Igår går fik de masser af regn ca 8 km væk - ikke en dråbe her. Men tåge i nat og til morgen.

tre fire nætter med silende regn tak.


Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider