Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tid - en mangel
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 11:50
Hej i kloge ænder.
Jeg har for 3 måneder siden fået mit højeste ønske opfyldt. Min helt egen hest og så endda i baghaven....men jeg synes medaljens pris har en bagside, der er ingen tid til noget andet.
Hestene går i løsdrift og kræver derfor ikke meget på det punkt, alligevel synes jeg, at jeg har svært ved at få enderne til at nå sammen.
Jeg er væk hjemmefra i 10 timer om dagen, 8 timers søvn, lidt tid til mad (som kæresten ikke synes han skal lave hver dag) og pasning/ridning af to heste. Det giver -tid jo.
Jeg har før været aktiv løber og cykelrytter, men løbeskoene er kun luftet 2 gange og cyklen står helt stille.
Hvad gør i for at få enderne til at nå sammen?

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prioriterer...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 12:26

... og accepterer at hesten ikke bliver redet hver dag, støvsugeren bliver ikke motioneret dagligt - og jeg kan sagtens spise det samme flere dage i træk (man kan også fryse ned og have "færdigretter" til de dage hvor man ikke lige vælger at bruge tid på madlavningen)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

8
0
Svar på denne tråd
 
 prioritering
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 12:47
Uhhh ja, det har nok været det største kamel at sluge, det at hestene ikke rides hver dag, det har jeg dog alligevel slået mig til tåls med.
Med hensyn til rester gemmes de allerede, dog til frokost til kæresten.
Jeg tror mit store problem består i accept delen. Jeg vil det hele, og det kan jeg ikke.
Det har været så voldsomt at salg har ramt mine tanker...ikke fedt.
Flere erfaringer og råd modtages gerne

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 organiser!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 13:06

Nu har jeg ikke to heste, men to børn. Jeg laver madplan, handler og laver mad til en uge ad gangen. Deler maden op i bøtter til fryseren, og så skifter jeg selvfølgelig imellem hvad jeg laver, så jeg har et udvalg og vi ikke skal spise det samme hver dag.

 

Ellers kan man ofre weekenden til alt det ekstra - at handle, støvsuge mm., så tiden i hverdagen kun bliver brugt på det vigtigste :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
1
0
Svar på denne tråd
 
 Prioritering.....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 13:24

Det er virkelig et spørgsmål om prioritering :-)

 

Kæresten og jeg bor på gård, som vi selv renoverer. Jeg har fuldtidsarbejde med rejsedage ect. Og så lige to heste, som trænes i dressur på L/m niveau.

 

Jeg gør som Lisbeth - det er sjældent jeg rider begge heste i hverdagen. Det gør jeg så i weekenderne :-)

Jeg har valgt kun at have dem hjemme i sommerperioden, ca april til oktober - herefter opstaldes de ude på fuldpas.

 

Al opstaldning hjemme er lavet så simpelt/nemt så muligt, så jeg sparer tid.

Mad er simpel/nemme retter i hverdagen, hvor vi skiftes til at lave mad. Den dag jeg rider undervisning spiser vi "varm mad" på arbejde, så vi kan nøjes med rugbrød til aften.

Rengøring er jeg ikke hysterisk med.

Byggeprojekter laves i weekender og ferier. Men man kan altid nå at slibe og spartle, eller male et rum om aftenen på en hverdag.

 

Kæresten går eller cykler ture, og jeg prioriterer at komme med ham et par gange om ugen.

Ellers er min eneste form for motion ridning, og meget af mit daglige samvær er med hestefolk.

 

Og så vigtigst af alt - jeg har valgt ikke at have dårlig samvittighed, hvis hestene få en ekstra fridag ect. Jeg har weekender hvor jeg meddeler, at i dag har jeg tænkt mig at ligge i hængekøjen og læse bøger - og så gør jeg det med god samvittighed :-) Jeg har aldrig oplevet hestene reagerer negativt på at få en ekstra fridag, tværtimod :-)

 

Lige nu står jeg desværre med en skadet hest, så min sommeropstaldning hjemme i løsdrift er blevet til et gigantisk puslespil af flytten rundt på sygefold på græs, heste på boks, skifte bandager ect - så er helt glad for jeg kun har en hest at ride og starte stævner på :-)

 

Min berider er mit store forebilled - hun har 3 børn, en mand som rejser meget, er i gang med at læse til lærer og har 4-6 heste i ridning, sammen med et par dages undervisning hver uge. Hvis hun kan nå alt det, så kan jeg godt nå to :-)

 

mvh charlotte

4
0
Svar på denne tråd
 
 svært....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 13:55
Hvor jeg misunder jer jeres umiddelbare sans for prioritering. En evne jeg ellers normalt synes jeg besidder, men gud hvor er det svært.
Madplan har været indført mange år før hestene kom.
Hvor langt har i på arbejde, jeg tænker hvor mange timer har i hjemme om dagen?

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nem mad....
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 16:59

Madplan og nem mad skal der til på en hverdag - mad købes altid ind søndag, samtidig med det ugentlige biblioteksbesøg.

 

Nem mad er fx frisk pasta (kogetid 2 min), salat og ørredfilet stegt på pande (3 min hver side) Så tager madlavningen ingen tid :-)

Kartofler i ovn incl 2 stk kyllingefilet (40 min) passer fint med at man i mellemtiden, når at få ordnet bokse, hældt hø, halm og vand op til de næste 24 timer, samt trukket ind og fodret. 1 agurk og 1 rød peber og et æble til hver - så er maden nem.

Hvis kæresten ønsker mere længerevarende speciallavet mad, så må han hjertensgerne lave det på hans maddage.

 

Vi spiser oftest tidligt kl 1730 eller sent kl 20, alt efter om jeg rider før eller efter maden.

 

Arbejdsmæssigt så arbejder jeg hjemmefra, dvs mine dage går nogle dage om ugen fra 08-16, men pga en del rejsedage hvor jeg er hel væk og aftenundervisninger, så har jeg også ofte dage fra 0630-1730. Og jeg optjener ikke afspadsering...!

De dage jeg rejser er så meget så muligt lagt klar til kæresten, så det er nemt for ham. Men derfor prioriterer vi, at hestene er opstaldet ude på fuldpas om vinteren, da jeg der ofte har 3-6 rejsedage om måneden.

 

For mig er ridning(oftest) afslappende/afstressende, og derfor kan jeg fint komme sent hjem, spise hurtigt og smide hesten i trailer og drøne ud for at ride en times tid. Så er jeg ganske afslappet, når jeg kommer hjem ved 2130 tiden.

Men kæresten og jeg sidder da ikke lårene af hinanden :-) Han elsker sine computere, og sender mig ofte ud i stalden, hvis han gerne vil have "ro".

 

Men det vigtigste er nok, at smide den dårlige samvittighed langt væk - ja hestene får en gang imellem en kort uge. Men så længe de går og hygger sig på fold, så bliver de ikke træningsmæssigt specielt dårligere af den grund.

 

Måske er det det sociale du mangler ? Jeg rider flere forskellige steder/ridehaller, og sørger for at være social alle steder. Det er altid hyggeligt at småsludre lidt med Gud og hver mand når man nu alligevel skridter af/til. Jeg hjælper den lokale klub til stævner ect. Jeg rider ofte skovture med forskellige, hvor vi sms'er og kører ud og mødes ect.

For hvis man næsten aldrig rider med nogle, og snakker med nogle, så kan jeg personligt godt blive lidt svær at motiverer mig selv.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 17:37

Som jeg ser på det, så sender du dig selv på en uoverkommelig opgave:

 

-gårdejer (på en gård er der altid noget der skal rep.)

-2 heste (rides og passes, selv om at de går i løsdrift - stadig meget arbejde, rider du hjemme, eller skal der også køres til bane, ridehus)

-job (alt i alt 10 timer pr. dag, måske 5 dage om ugen)

-kæreste (pleje af forhold og tid til hinanden)

-søvn

-andre fritids-int.

-familie

-afslapning og tid til dig selv

-en dag din egen familie ifa. børn

 

Dette er ikke muligt, desværre.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg begynde at prio., for alt dette kan ikk e hænge sammen i længden.

(måske for en årrække, men ikke for altid).

 

Døgnet har altså kun 24 timer, om du vil det eller ej, så tilrettelæg det mest optimalt ifht. dine egne behov og indse at der kan desværre ikke blive tid til alt.

 

Prio. evt. kun 1 hest (og en selskabshest), gå ned i tid på job, hvis det er økonomisk forsvarligt, vigtigst af alt, find tid til dig og din kæreste, hvad er formålet hvis i hver for sig knokler r.... ud af bukserne og aldrig har tid til hinanden, du har heller aldrig tid til at være nærværende over for din/dine heste, fordi alt er i hast.

 

Mit råd vil være, sæt målet en kende ned og find ud af, hvad virkelig er dit formål m. livet og hvad du vil have ud af det.

 

Selvfølgelig er det fedt med egen gård, egen heste hjemme, men du betaler også prisen på andre områder.

 

Jeg arbejder selv kun 32 pr. uge, bor til leje, hesten er opstaldet på fuldpas på en privat gård, så har også tid til "andet og ingenting", dejligt.

 

Håber, at du finder en løsning.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tak......
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 19:49
000 du skriver netop det som mine tanker prøver at sætte på plads.
Mit problem er jeg ikke kender det endelige svar, eller mit problem er at det gentagende svar der kommer er ikke et jeg synes er sjovt men det mest fornuftige nemlig salg.
Job er 5 dage om ugen, der vil ikke komme børn men der er som du skriver stadig resten.
Jeg ville rigtig gerne høre fra folk der havde hesten hjemme hele året, arbejdede ude og fik det tidsmæssigt til at løbe rundt, men det er nok ikke helt realistisk begynder min hjerne at fortælle mig.

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er en...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 20:46

... som før har skrevet på ve, ble-forummet. Hun har 2+ børn, fuldtidsarbejde og rider så vist jeg husker mindst to heste. Kyyyyy.... nej, jeg kan ikke huske, hvad hun hedder :-)

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 22:08

Jeg har to heste og et barn på 2 år, dog har jeg en part til den ene af mine heste 2-3 dage i ugen, mine heste står opstaldet ude men i en stald hvor man selv ordner boks og blander foder. Min hverdag ser sådan ud.

Mandag-torsdag:

Kører på arbejde kl 5.30

Kommer hjem fra arbejde kl 16

Henter min søn i vuggestue

Laver aftensmad så vi spiser kl 17.30

Hygger med min søn og kæreste

Putter min søn kl 19.30

Kører i staden og rider en hest og ordner bokse

Er hjemme kl 21 ca.

Går i bad og slapper af en halv time på sofaen

Kl 22 går jeg i seng.

 

Fredag:

Dette er min ride fri dag er dog lige hurtigt ude og ordne bokse, men laver stadig alt det andet.

 

Lørdag og søndag:

Her får jeg ordnet alt det praktiske som rengøring, madplan og indkøb.

Jeg er ude og ride 1-2 heste mens min søn sover til middag, så jeg kan slappe af med familien om eftermiddagen/aftenen.


Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 suk......
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 09:57
Jeg kan godt se på det hele at mit engagement nok ikke er stort nok, jeg duer bare ikke til hver dag først at være klar og færdig 3 min i lukketid.
Hedevang jeg bliver nødt til at spørge, hvordan når du transport frem og tilbage, ridning og klargøring af bokse på halvanden time? Det kan jeg ikke.
Charlotte, du har nok fat i noget af det rigtige, men uden trailer og uden klub i nærheden så er der kun de få naboer. Jeg kan se at de dage du kalder dine lange de nærmer sig mine almindelige dage, så derfor er der kun 6 timer (5,5) til for mig at nå alt det jeg skal.

Aftalen med kæresten er at vi tester et år og ser hvordan det går i de forskellige årstider, og tager den derfra.

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 10:39

... godt en times transport hver vej på arbejde.


Så jeg er væk hjemefra 10 timer om dagen (tidligere havde jeg MINIMUM 2 timer hver vej - men der var jeg så også brugt op om aftenen)

 

Gården jeg bor på er ikke min egen, så det meste af det der er af vedligehold, tager ejeren selv. Dog er jeg ofte med og påtager mig en del mere end en opstalder normalt gør - f.eks, fik jeg ikke redet i går, fordi en af avlshopperne skulle hentes hos dyrlægen og vi skulle ud og se en af unghestene der er i tilridning. Men det er jo en del af det - og jeg ville ikke undvære det :)

Jeg har ingen kæreste der skal tages hensyn til - så min fritid er min egen. Det betyder selvfølgelig også at madlavningen svinger fra det helt store (i store portioner der kan fryses) og til "nej, jeg tager bare et æble"

 

Andre interesser bliver passet eftr hvornår der er overskud. For tiden er der ekstremt travlt (periodisk) på mit arbejde, så om aftenen har jeg egentlig mest behov for at besvime på sofaen. Hesten bliver selvfølgelig passet - men ridningen er som der nu er krudt til - og alt andet er aflyst pga udmattelse (og ja, jeg søger et nyt arbejde hvor man bliver behandlet som en slags menneske)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 10:55

Da jeg boede hjemme havde vi op til 10 heste af gangen, på vores egen gård. Både min mor og far havde fuldtidsjobs.
Det var cirka halvdelen af hestene der stod på stald, resten gik i løsdrift. Jeg kan ikke huske at vi tidsmæssigt var særlig pressede. Det var kun et par stykker af hestene der blev redet til konkurrenceniveau, resten gik skovtur, når der var tid og lyst.

 

Tror det handler om ikke at sætte ridning som 1. prioritet. De overlever fint ikke at blive redet hver dag. Og så kan du koncentrere dig om alle de ting der skal gøres i stedet.

 

Jeg lever godt nok et lidt andet liv nu, men bliver stadig nød til at prioritere. Jeg arbejder som minimum 45 timer om ugen - gerne meget mere. Derudover træner jeg i fitness 5-6 gange om ugen. Og så kommer daglige gøremål og sociale aktiviteter oveni. Siger ofte nej til vennerne i hverdagene, for at få tid til min træning. Det er selvfølgelig surt, men tilgengæld får jeg mere overskud og energi af at løfte vægte - så det har jeg lært at leve med.

 

Uanset hvilket liv man lever er der valg og fravalg der skal tages.



1
0
Svar på denne tråd
 
 Det sjove er.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 11:07

Det sjove er, at da jeg arbejdede fuldtid som sygeplejerske med 2 timers transport tid dagligt oveni, der havde jeg bedre tid til at ride :-)

Fordi jeg nu aldrig har "fri/afspadsering/kun fuldtid", ja så skal tingene struktureres meget mere, end før.

 

Men nu er det altså heller ikke så længe I har boet hjemme med hestene endnu - og rutiner og smarte løsninger tager tid at opbygge :-)

Oven i skal lægges, hvis man har gået rundt med en idyliske tanke om hvor skønt det er at have hestene hjemme :-) For jo det er dejligt på nogle områder at have dem hjemme, på andre områder er det "træls" ifht opstaldning ude.

 

At jeg tager hatten af for dem, som kan få familie, børn m.m. til at gå op med konkurrenceridning, 3-4 heste hjemme ect - det er så en helt anden sag. De "damer" er sgu seje :-)

 

mvh charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 14:26
Det handler vist også kun om at være effektiv.
10 minutters kørsel ud til hesten
15 minutter til at ordne boks
15 minutter til at sadle op
ride 30 minutter
sadle af 10 minutter
køre hjem 10 minutter

Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bliver
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 14:52

nødt til at spørge dig, Pernille - og det er ikke for at lyde spydig - men vidste du ikke på forhånd, at du kommer sent hjem fra arbejde? Transporttid til job, osv. har vel ikke ændret sig. Og med hestene i baghaven på denne årstid er der vitterligt ikke meget andet man skal end at ride og tjekke vand. Det er den allernemmeste tid på året lige nu - og det er lyst så længe, at man kan nå at ride meget mere end om vinteren.

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Den er svær, den der
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 15:12

Jeg er enig med alle andre - du må vælge!

Og det er slet, slet ikke nemt - siger én, som har været der selv.

 

Kort sagt havde jeg for flere år siden 4 heste hjemme på egen gård, var alenemor til en lille pige og havde fuldtidsjob.

Det var SÅ hårdt!

 

Jeg måtte vælge - jeg solgte hestene (pånær en enkelt, som jeg opstaldede), flyttede fra gården, sagde jobbet op og blev studerende i et par år på universitetet på SU .

 

Min datter siger i dag, at det var hendes bedste år.

 

Hesten har jeg stadig og den er stadig opstaldet. Barnet er her også endnu og sidenhen er kommet mand og et nyt fuldtidsjob til. Jeg rider 4-6 gange om ugen afhængig af, hvor meget andre ting fylder og kan faktisk også nå at løbe 2-3 gange om ugen, når jeg ellers får taget mig sammen .

 

/Nat

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ang tid
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 15:47

Priotering, priotering og atter priotering er nøgleordet.

 

Det du nok skulle ha tænkt lidt over inden du købte hest nr 2 var om du nu havde tiden til det..

 

Jeg bestemte mig for i 2010 at gå igang med en gymnisiel uddannelse som 34 årig og startede i starten af august mens jeg havde deltidsjob og så liii købte en unghest på 3 år..

 

så min dag startede kl 4,20 hver morgen hvor jeg skulle på job (rengøring),derefter hjem og i bad og ud af døren og i skole..da jeg fik fri så hjem med tog og liiii på job i ca 2 timer og derefter et smut op til hesten som skulle rides/passes..derefter hjem og lave lektier og sove fra kl 23-04,20 hvor jeg så stod op næste dag.. Mandage-fredage..

 

Ja det var hårdt og det kan man kun holde til i en kort periode men det kan lade sig gøre..

 

Så det du skal gøre er at sætte dig ned og skrive ned hvad du bruger din tid til hver dag og så finde ud af hvad din prioteter er og hvad kæresten er med på(han skal også være med på det hele ellers går det ik..og ja jeg havde ingen kæreste og børn)

 

Hvis din priotet eller tid ik er til det så må du vælge om du vil gå på kompromis med ridningen eller få dig en part på den ene eller begge heste eller må indse du har gjort en fejl og sælge den ene eller begge..

 

hvis du når frem til det punkt at du ik vil sælge så er en part den bedste løsning og du kan få lidt luft i en travl hverdag og hesten/hestene kan blive rørt stadigvæk og er klar de dage du har tid og overskud..

 

Vi har alle ik mere end 24 timer i døgnet at gøre godt med..sig til hvis du skulle finde en time eller 2 mere

 

God fornøjelse med projektet

1
0
Svar på denne tråd
 
 mange svar...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 21:26

så har jeg fået læst alle jeres mange svar, og jeg takker for hvert et eneste af dem.

Jeg prøver at svare alle, glemmer jeg nogen er det ikke fordi jeg ikke viil svare :-)

Sine(Aslan) - du har så evigt ret, og jo jeg kunne have sagt mig selv det - og det er ikke fordi jeg ikke har haft med heste at gøre på denne måde før, men tror man har en ide om hvad man kan lige indtil man står i det. Nu går de ikke på døgn græs, så der er nogenlunde samme arbejde i det nu som der vil være til vinter med hensyn til fodring m.m. (faktisk skal der til vinter ikke ligges fluedækken på og af, og der skal ikke lukkes til og fra fold) - men ja så er der alt det andet der er vinter men ikke sommer - i kniw :-)

 

Nat - Ja valget er ikke nemt, og jeg vil gerne være sikker på jeg tager det rigtige valg, og det samme vil kæresten heldigvis, og vi er derfor enige om at give det lidt tid, for at være sikre.

Nu er vi så "heldige" at der ingen børn er, og derfor er der kun os selv det går ud over.

 

Estella - Begge heste blev købt på samme tid. Har aldrig selv haft hest før, og da der jo skal to til blev der købt to. Det jeg så havde forestillet mig var at købe en der skulle hygge sig hjemme og en der skulle rides fast. Og tror egentlig det er der hvor jeg mest af alt har taget r*ven på mig selv, for min hygge hest bliver redet mindst lige så meget som den anden.

Det kommer sig af at min "faste" ridehest kun lige er blevet 4 og derfor ikke rides så meget.

 

Jeg er rigtig glad for jeres svar, for de sætter virkelig tingene i perspektiv hos mig. De får mig også til at indse at det ikke bare er mig der er noget galt med, men at det virkelig tager den tid - jeg efterhånden også er ved at indse.

Indtil videre kæmper vi videre herhjemme. Jeg vil det så gerne, men ikke på bekostning af mit forhold til kæresten eller resten at livet.

 


Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

1
0
Svar på denne tråd
 
 hedevang....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 21:58

 

 

Ved ikke om dit tidl. indl. var ironisk...?

 

For hvor blev de 30 min. af, til omsorg, kæle, hygge med hesten ?

 

De indgik ikke ikke i dit indlæg ?

 

Dette savner jeg dog....(meget vigtigt)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig kan det hænge sammen
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:26

du kan bare ikke prioritere det hele 110% altid. I perioder har du mere fokus på ridning/renovering/arbejde/motion etc end andre. Hvis i virkelig kører hårt på med et renoveringsprojekt blive rhestene måske kun redet 3 gange i ugen. Senere kan du måske ride det dobbelte men så ligger renoveringen på vågeblus. Du må prioritere løbende.

 

Jeg har

To heste hjemme (pensionister men de skal stadig passes)

En hest udlånt

En hest opstaldet 28 km hjemmefra som jeg rider

Høns og katte derhjemme som også skal passes

64 km til mit fuldtids (godt og vel) job så jeg er hjemmefra pga arbejde og ridehest fra 06.45 til 19.30 flere dage i ugen. Før og efter skal menageriet derhjemme så fodres og passes.

Jeg løber eller tager forbi fitnesscenteret et par gange om ugen

Og så læser jeg deltids Diplom i Ledelse på universitetet ved siden af (45 km hjemmefra).

En gård som løbende kræver vedligehold, herunder byggede vi ny stald for ca 4 år siden.

En mand som heldigvis har masser af interesser selv

 

Men så er vi altså også helt ude i at jeg i perioder går tidligt i seng med en skolebog flere aftener i ugen og alt socialt i weekender aflyses for at nå at bruge mere tid med hesten, skrive opgave, handle ind og en sjælden gang imellem støvsuge...

Lige nu er der sommerferie fra skolen, men har allerede tre tykke bøger jeg vil have læst inden midt august hvo det starter igen med næste fag.

 

Så enten må du skære ned på antallet af ting eller også må du skiftevis udføre det ene eller det andet på 50-80% niveau. Perfektionisme brækker du bare halsen på :-)

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


1
0
Svar på denne tråd
 
 000...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 22:49
Nej det var ikke ironisk, sådan foregår det i hverdagene hvis jeg også skal nå at sove lidt inden jeg skal op kl 5 næste morgen. I weekenderne har jeg heldigvis bedre tid, så der foregår det hele i et noget langsommere tempo :-)
Jeg ville hellere end gerne give mine heste mere tid i hverdagene, men det eneste sted jeg kan tage den tid, er fra min tid sammen. med min søn og han har altså været i vuggestue fra 7-16 så det vil jeg hverken byde ham eller mig.

Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 kærlighed:-)
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 23:29

Jeg støtter mig til hedevang indlæg.

Mine heste bliver heller ik nusset bag øret i 30 minutter i hverdagene.

en dag staldenfor mig hvis jeg skal ride begge to så tager det 2 timer og 15 minutter ca.

 

5 min hente heste på mark

10 mn sadle første hest op. imens den anden spiser.

45 min ride.

5 minutter sadle af og skylle hesten hvis den er meget svedt.

 

Ja det går hurtigt men da jeg arbejde i hestestald var det den tid vi havde til at sadle op og af. Så får man sig nogen rutiner.

Vores stald er og indrettet såda at mine skabe står ligeved sden af opsadlingpladsen. jeg skal kun lige række ud efter hovedtøj osv.. så jeg ik skal løbe hele stalden rundt for at hente mit udstyr.

Havde jeg råd så stod de optaldet med fuldpas om vinteren.. men det er økonomien ik lige til pt. Og de tid det ville tage og kører ud til opstaldning er den tid det tager at ordne to bokse hvis man vel og mærket ik snakker tiden væk men i stedet kommer ud a starthullerne.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 08:05

Nu nævner du, at du er ked af ikke at få luftet løbeskoene. Til det vil jeg bare sige, at man sagtens kan træne hesten til at løbe med ved siden af.

 

Dengang jeg havde hest kunne jeg godt finde på at troppe op i stalden i løbetøj. Så fik hesten grime og træktov på, og vi løb derudaf. Hun lærte rigtig hurtigt at holde mit tempo samt trave i græsrabaten, mens jeg løb på asfalten.

 

Det var faktisk en super hyggelig måde at tilbringe tid med hesten, og både hende og blev motioneret :-)



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider