Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 str på penge gave?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 13:31

Hej i kloge herinde.

 

Dilemma. Min kæreste gennem snart 7 måneder har en søn der skal konfirmeres på lørdag. Jeg har aldrig mødt hans børn (endnu) Jeg har været i tvivl om hvordan jeg tackler hans konfirmation. Det skal siges jeg ikke skal med til festen (da jeg jo ikke har mødt drengen endnu!) Men han kender til min eksistens og alt det der. Jeg vil derfor gerne give ham et telegram på dagen og havde måske tænkt mig at lade det blive ved det. Men min kæreste siger så at jeg da også godt kan ligge lidt penge i.. hmm.. Nu er det jeg ikke kan finde ud af hvad der er smart. Skal der penge i? Hvis ja hvor mange? Skal han bare ha en lille hilsen uden penge? What to do?

Håber på jeres vidende indspark... :)


En gang PRE - altid PRE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld, men...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 13:45

... du har kendt en mand gennem syv måneder og du har endnu ikke mødt hans børn?

Og nu forventer din kæreste, at du vedlægger penge i et brev til et person, som du aldrig har mødt???

--- ---

Jeg ville sige 300kr...


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 13:49

Jeg ville ikke give nogen penge, men bare et fint kort med en pæn hilsen i.

Synes ikke det giver mening at give pengegave til en dreng du ikke har mødt. Synes også det er en underlig holdning fra din kærestes side, hvis jeg skal være ærlig.



12
0
Svar på denne tråd
 
 Overså...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 13:51

... lige, at du heller ikke skal med til festen.

300kr. er absolut maximum. Faktisk synes jeg godt, at du kan tillade dig "kun" at sende en hilsen (hvilket jeg faktisk synes er rigtigt betænksomt af dig).

 

En tommelfingerregel er, at man giver gave for hvad kuvertprisen er. Et bryllup er altid dyrere i gave end en fødselsdag.

Og eftersom kuvertprisen på dig er nul, såeh...


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 Tralalalulalej
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 13:55

Ingenting, syntes din kæreste er urimelig, du har jo aldrig mødt drengen så hvorfor give ham penge?

Syntes et kort er enormt pænt og betænksomt af dig :)


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

8
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville også...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 14:12

.... synes det er særdeles mærkeligt at give pengegaver til en man ikke kender.

 

Et kort er en god ide - og hvis du vidste at han var interesseret i noget specielt, at give ham en mindre ting der passer til det. Men skuda ikke penge!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

10
0
Svar på denne tråd
 
 Sammen el uden penge...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 17:04

Hvis du skal give en pengegave syntes jeg du skal gøre det i et fælles telegram med din kæreste, ellers et telegram fra dig uden penge med en hilsen der siger du har en gave til ham når i ses.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 God konfirmation...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 17:07

Vil lige tilføje at jeg syntes det er flot i har nydt at være kærester med børnene på sidelinjen, syntes alt for mange er for hurtige til at præsentere børn.

6
2
Svar på denne tråd
 
 tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 19:07

her i huset giver vi 200 kr pr mand når vi er inviteret.

ville nok give drengen 200 kr. Du kender ham jo endelig ikke.

 

vores avisdreng, fik 100 kr i gave sidste år, og han kommer da jævenligt ind og hilsen på vores katte, og han får da også en julekalender hvert år, og det samme gør hans lillebror.

 



2
0
Svar på denne tråd
 
 Takker for
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 20:15

jeres tanker.. Der er intet skummelt eller bagtanker i at jeg ikke har mødt hans børn (eller omvendt) og ej heller at jeg ikke skal med til festen. Mit helt eget valg. Det er en fest for barn, mor og far og ikke for fars kæreste der kun har været der i et split sekund. Min kæreste har jo heller ikke "krævet" at jeg lægger penge ved.. men sagde det ikke ville gøre noget (der er også en mor og en famile at tage hensyn til) Undrer mig over at flere er så hårdt dømmende uden at kende alle deltaljer? Men sådan er det måske bare?

 

Jeg tager en beslutning i morgen og gør det jeg føler bedst for. :)- tror det bliver et kort og måske en lille ting eller 200 kr.


En gang PRE - altid PRE

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tra lalalalalalalal
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 21:53

Syntes da ikke vi er dømmende? :) men måden du har skrevet det på, lyder som om du ikke er inviteret for i har ikke mødt hinanden og kæresten ville syntes det var passende (læs: upassende at lade være) at ligge penge i til drengen.

 

Jeg syntes stadig det er lidt sært, og jeg ville undrer mig meget over at få en penge gave fra en jeg aldrig har mødt, som teenager ville jeg nok have tænkt "slesk type, der køber sig ind"


Mor til en smuk dreng, 28.08.2012

 

venter endnu en dreng, termin: 07.08.2014.

 

Savner min prinssesse hver dag :'( i hjertet gemt men aldrig glemt, Daphne 07-10

8
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2014 23:07

Jeg vil bare sige, at jeg synes det er rigtig pænt af dig, at sætte barnets vilkår først, og lade ham have festen uden "fars nye, fremmede kæreste" med.

Ikke fordi du ikke er en del af familien! Men alt for mange skilsmissebørn bliver faktisk sat i 2. række, fordi forældrene skal have opfyldt deres egne behov først.

Så jeg synes faktisk det er dejligt at læse, at du i dine tanker har taget hensyn til barnet.

 

Nu er jeg selv skilsmissebarn, og kan skrive under på, at "nye" mødre/fædre godt kan virke meget intimiderende, så jeg tror faktisk du har valgt rigtigt, ved ikke at møde op til en formel og "lang" begivenhed som en konfirmation. Det er bedre at gøre det i mere uformelle rammer. Sådan føler jeg ihvertfald ud fra mine egne oplevelser.

 

Jeg var så heldig at mine forældre + nye forældre godt kunne finde ud af at holde min konfirmation sammen, uden sure miner, men jeg har alt for mange venner hvor det modsatte har været tilfældet, fordi de voksne sætter sig selv i 1. række.

 

Så det synes jeg bare du skal have tak for.

 

Et telegram er rigtig sødt af dig, måske synes jeg en lille ting er bedre end penge, måske en CD hvis han kan lide musik?


Mvh. Sophie (:

7
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-05-2014 12:07

Vi kan jo kun svare udfra hvad du skriver, da vi, som du selv siger, ikke har alle detaljerne.

 

Jeg synes stadig det virker mærkeligt at give penge, når du ikke har mødt drengen. Er selv skilsmissebarn og ville finde det lidt underligt med en gave, fra en, for mig, ukendt person. Ligemeget om det var fars nye kæreste.

 

Du får masser af mulighed for at give ham gaver, når I en dag har mødt hinanden og lært hinanden at kende. :)



2
0
Svar på denne tråd
 
 Biografbilletter
Forfatter: 
Dato:  15-05-2014 12:48

Tjahhh, du kan vedlægge 3 stk biografbilletter, og håbe at du og din nye kæreste bliver inviteret med i biffen ;)

6
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  15-05-2014 16:52

jeg synes faktisk at bio biletter lyder som en god ide, eller ja en 2-300 kr måske. Eller noget parfume, det plejer en knægt på den alder godt at kunne bruge :) bare noget der viser du ønsker ham tillykke med dagen

 

Kan godt følge din tankegang, mine børn skulle heller ikke møde min "nye" ( vi er på 5. år nu) kæreste lige med det sammen. Og ville nok også syens det var lidt sært at møde min mand børn første gang til en konfirmation.

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr.

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider