Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 sadel med i flyet
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 19:48

Nu spørg jeg i sidse øjeblik, men sagen er at jeg skal ud og flyve imorgen og planen var at have min sadel med...men HVORDAN??

 

Havde selv tænkt i en flyttekasse, men det bliver lidt bøvlet i tog fra Odense...tænker bære kufferet og en flyttekasse -ikke nemt.

 

 

Tænker nogen af jer andre må have rejst med en sadel, hvordan går I? Tænker ikke jeg kan have den som håndbagage, men hvordan så?


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 God rejse
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 19:52

Kan du i stedet for en kuffert have dine ting i en rygsæk og så have din sadel i en kasse?

Har du tjekket hvor mange kilo bagage du må have med?


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 20:00

Du skal under alle omstændigheder tjekke den ind som oversize/fragile baggage (hvad end de kalder det hos dit flyselskab).

Så kommer den på et separat bånd i lufthavnen når du er landet, og passes generelt bedre på.

Det gjorde jeg da jeg skulle fragte min guitar med fly.

 

Mht. hvad du kan gøre af den.. Du skal jo kun slæbe den indtil check-ind.

Måske er der nogle søde mennesker i toget, der vil hjælpe dig med at bære din kuffert op i toget, mens du bærer kassen?

 

Når jeg skal hjem på ferie har jeg tit en kuffert og en trolley. Så lader jeg alle mennesker gå ind/ud af toget først. Hvis du er bare nogenlunde høj kan du herefter sætte den ene kuffert/kasse op i toget, evt. stå op på det første trin. Og så tilbage ned og hente den anden fra jorden.

Derefter skal du jo bare sidde ned i toget, så det svære er jo egentlig bare at få den ind/ud af toget. Folk plejer også at være søde til at hjælpe synes jeg


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadel med i flyet
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 20:21

kommer nok til at betale overvægt lgiemeget hvordan jeg gøre, men det er jeg forbedret på.

 

Hvordan checker man det ind som fragile?

 

I toget tænker jeg lidt hvor jeg skal have flyttekassen stående? der er jo ikke meget plads, især ikke da jeg skal køre i myldertiden fra Fyn.


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 20:51

Svært at sige, det kommer an på flyselskabets hjemmeside :/

 

Tror jeg brugte easyJet da jeg skulle have min guitar med. Jeg loggede ind på deres hjemmeside og fandt min booking osv (samme sted du kan printe boarding cards ud og alt det). Og så var der en knap et sted, hvor du kunne tilføje bagage. Her kunne du så vælge typen: almindelig kuffert, sportsudstyr, skrøbelig (fragile), overvægt osv.

Det var altså noget jeg tilkøbte på min booking på deres hjemmeside.

 

Kan godt se det er et problem med plads i toget :/ jeg ville faktisk overveje at ringe til DSB og høre, om man gerne må bestille to pladsbilletter, og bruge den ene til bagage?

På den ene side har du jo betalt for pladsbilletten, så du burde kunne bruge den til hvad du vil. På den anden side bliver de andre passagere (i et proppet tog) måske nok lidt sure over, at et sæde bruges til andet end personer. Men du kan jo høre DSB ad..


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadel med i flyet
Forfatter: 
Dato:  08-01-2014 23:01

nu har jeg ledt og ledt inde på den hjemmeside, men er kommet frem til at jeg slæber den med og håber på det bedste.


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Modigt!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2014 11:28

Det er godt nok modigt!! Med SAS der SKAL sådan bagage "bestilles" på forhånd, altså de skal have oplyst på forhånd at du skal have det med, da de ellers ikke kan garantere at der er plads i flyet..... Hvad gør du hvis de ikke vil tage den med? De vil ikke opbevare den for dig?


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bagage
Forfatter: 
Dato:  09-01-2014 16:59

Nousy det passer ikke at det skal bestilles på forhånd. Man KAN, men det er ikke et must.

www.sas.dk/Alt-om-rejsen/Bagage/ Bagageovervagt/


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 flyveturen
Forfatter: 
Dato:  11-01-2014 10:32

Det viste sig at det absolut ikke var noget problem :) Jeg fik lånt en kæmpe sortstaske, og pakket den godt ind så den kunne sendes som bagage og endte med at tag så lidt tøj med at jeg ikke havde overvægt. De havde dog ikke mulighed for at sende den som fragile, men jeg fik istedet lov at tag den med som håndbagase.

 

Har da aldrig hørt at man ikke bare møder op med den bagage man har og så beltaler den ovevægt der er, det i ihvertfald det jeg har gjort de gange jeg har haft overvægt :P


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2014 11:11

Mikki: godt du fik den med :)

De fleste flyselskaber har intet problem med overvægt - det betaler du bare i lufthavnen.

Men mange har et problem med, at folk medbringer FLERE tasker end de har bestilt. Så kan man sagtens risikerer, at de ikke tager den ekstra bagage med.

 

Fragile bagage og sportsudstyr (fx ski osv) skal ofte bestilles i forvejen, da det er sart og skal behandles nænsomt.

 

Men hvis du fik det med som håndbagage løste det jo problemet.

 

Jeg er overrasket over at du kunne finde plads til en hel sadel inde på flyet :P

Jeg flyver normalt med easyJet, og der er PAKKET. Flere gange har jeg måttet sende min lille trolley ned i lastrummet, fordi den lige præcis var for stor til at være der (easyJet garanterer at du kan få din håndbagage på flyet HVIS den er under bestemte dimensioner, men hvis den er større ryger den ofte i lastrummet).


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 sadel.......
Forfatter: 
Dato:  11-01-2014 11:22

"paradis Lost" :

 

Jeg var også mega overrasket over at jeg måtte tag den med som håndbagage....sadelen er nu ikke voldsom stor - siger jeg bagefter, sådan føltes det ikke den aften jeg skulle forsøge at pakke den - det er en wintec islændersadel, som jeg tog cobjernet ud af for at kunne trykke den lidt sammen - den havde det bredeste i og så var det helt umuligt. Men den passede faktisk i den skuffe der er over sæderne, så det lå den. Flyvet var heller ikke fuldt så de havde nok fundet plads et eller andet sted.

 

I kastrup sagde de at de ikke længere snedte bagage som fragile, men at det var lidt an på flyselskaberne, men mit som SAS er handling agent for gjorde ikke.


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-01-2014 11:31

Mikki: ah okay, jeg troede ikke der var plads i de rum deroppe til en sadel! Men hvis du har kunnet få den trykket lidt sammen er det jo nemmere :)

Godt du fik den med ihvertfald.

 

Sjovt de ikke sender med fragile mere, det gjorde jeg med min guitar - men det er så også 5 år siden efterhånden.

 


Mvh. Sophie (:

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider