Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rideklub i Odense?
Forfatter: 
Dato:  30-06-2013 23:32

Hej HN.

 

Jeg undskylder på forhold, at mit indlæg er forholdsvis langt. But here goes:

 

Efter nogle års fravær er jeg nu tilbage på HN og i hesteverdenen - og straks får jeg brug for hjælp fra HN. Hvad ville jeg dog gøre uden?!

 

Jeg er 22 år og lige flyttet til Odense i forbindelse med studie.

Efter nogle år bosat i udlandet og flytning fra en anden del af landet, har jeg mistet hele min "omgangskreds af hestefolk".

Til gengæld har jeg fået lysten til at ride tilbage igen efter nogle år uden ridning. Mit liv har bestemt ikke været uden heste, da mine forældre fortsat har et hobby-stutteri.

 

Nu vil jeg rigtig gerne begynde at ride igen. Men jeg synes, at jeg har brug for at starte stille og roligt op igen på hesteryg. Derfor vil jeg rigtig gerne starte ud med at ride på rideskole 1-2 gange i ugen for at få grundtræningen i orden igen (det er vel lidt som at cykle?!), og også gerne møde nogle søde heste-mennesker at dele det med.

Egentlig har jeg mest bare brug for at komme på ryggen af en stabil ridehest, så jeg igen kan føle mig hjemme på hesteryg, inden jeg hopper på ryggen af vores mere urutinerede heste hos mine forældre.

 

Om ca. 6 mdr vil det højst sandsynligt også komme på tale, at jeg får en af mine forældres rideheste herover, som så skal opstaldes det pågældende sted. Det kommer selvfølgelig lidt an på hvor hårdt mit studie bliver, og om jeg til den tid stadig har lysten til at binde mig til egen hest igen.

 

Her er det så, at jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har googlet en smule for at finde ud af hvilket ry de forskellige klubber har. Jeg bor i Odense S, så Dalumgård og Killerup er jo de oplagte valg, da jeg skal på jernhesten derud.

Men al den information, som jeg kan finde, er forholdsvis gammel(indlæg på HN fra 2005 osv.), så jeg tænkte, at der må sidde nogle HN'er, som kan fortælle mig lidt mere om de forskellige klubber i omegnen. Når man ikke er fra omegnen, så er det svært at danne sig et overblik over mulighederne.

 

I er meget velkomne til at sende mig en PB, hvis I ikke har lyst til at skrive et indlæg.

 

Faciliteter er ikke det vigtigste, da jeg er mere interesseret i hestenes velfærd. Det eneste krav, jeg har, er, at der skal være mulighed for undervisning på elevHEST (ikke pony).

 

Er der andre muligheder end de to nævnte?

 

Så hvis nogen skulle have tips, råd eller vil dele ud af egen erfaring, så er jeg meget interesseret i at høre det.

 



Salg af avls- og sportsheste med holsteinerafstamning!

Heste skal på fold - hver eneste dag!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning i Odense
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 15:13

Jeg vil høre om der er nogen herinde der kan hjælpe med information om opstaldnings muligheder i Odense S, SV og SØ området - da jeg ligesom Line er tilfytter, søger jeg lidt nyere viden end den jeg kan søge mig til herinde.  

 

Desuden har jeg på en løbetur i Næsby (omkring Jernbanevej/Skolevej) set et par folde med heste gående ud til vejen - er der nogen der kender til stedet?

 

Mit eneste krav til stedet er at der er minimum 8 timers foldtid dagligt.

 

Håber I har nogle bud/information som I vil dele? :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 15:18

 

Trådstarter: Tag ud til stederne, se en ridetime uden at ridelæreren ved du er der og spørg ind til forholdene for hestene bagefter.

 

Cagolorion: Jeg ville nok ikke vælge de store rideklubber, mit indtryk er ikke at det er foldtid de gør mest i.

Ellers hvis du har facebook kan du tjekke Hestefolk Fyn og Hestefolk Fyn - køb - salg osv. Der kan du spørge og se annoncer :)


Nu meget eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 23:12

Nu er der en der skriver Næsby. Anderup rideklub ligger i nærheden, det er dog Odense N og ikke S som der efterlyses :)

Det er en lille rideklub, der både tilbyder undervisning (både hest og pony) samt opstaldning.

 

Da jeg havde pony der, var det nogle andre der ejede stedet. Det er siden solgt, men jeg har fået at vide at det kun er blevet bedre deroppe (da jeg gik der havde de kun ponyer til elever, og ikke så meget foldtid, men dette kan jo være blevet ændret)


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider