Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Akeem fra Thomsen til Helgstrand
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 01:57

 

 

www.ridehesten.com/dk/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=16464

 

 

Jeg synes, det er en skam at skille saa godt et par som Joachim og Akeem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 allallaalalal
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 07:07

Helt enig. Synd og skam!


 

Trine Pilgaard
med Himmelhest Chester <3


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:37

Øv altså De var sådan et smukt par, Akeem og Joachim, supertrist at skille dem ad...

 

Håber da, den bliver ligeså fin under Helgstrand.


Mvh. Katja

 


Pikeur Epsom stævnejakke, str. 76 (36), farve navy, sælges

Part søges til opmærksom dressurhest lidt udenfor Randers SØ

Se mere på profil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Akeem Foldager
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 08:46

Helt enig, havde sådan håbet og glædet mig til at se Akeem og Joacim sammen til EM i Herning til sommer.

 

Synes det er typisk at de gode heste altid skal ende hos dem der har pengene. Bevares Andreas er da super dygtig, men synes det er synd for en mand som Joacim der bestemt har samme kompetencer som fx. Andreas "aldrig" får muligheden for at komme helt på toppen og deltage i de helt store stævner. For inden de kommer dertil får hesten så stor en værdi, at folk begynder at byde store summer, så ejerne af hesten til sidst ikke kan modstå.
Synes det er super ærgeligt!


Mette Jepsen

- Kalumhus' Kazio <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sørgeligt nyt
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 09:49

Desværre ender Akeem jo nok som en i rækken af de mange superheste der som "færdige" rideheste er kommer til Helgstrand.
Så der går nok kun kort tid så hører vi ikke mere til Akeem.

Sørgelig udvikling, det havde næsten været bedre den var røget udelands, så kunne vi prale af en god Dansk hest.

Det undrer mig gevaldigt man tager en kanon equipage og laver en middelmådig.

Men mon ikke sælger har tjent en skilling,
Akeem har jo stået til salg længe,
så det må da også være rart for sælger at den nu bliver solgt.

Håber det bedste for Akeem i fremtiden.

Joacim er jeg ikke bekymret for,
han er god nok til at lave flere super heste.
Ikke som visse andre der er nødt til at få dem færdige.


Team Rahmberg
Find os på Facebook


* * *

Part tilbydes på dressurhest i Aalborg.
Opstaldet ved Ikea.
Vallak, stg 157. Pris 3 dg ugentligt 800.- kr.
Henvendelse kan ske på Tlf.:20 74 01 41

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 10:20

 

Altså - Paticia som ejer og har lavet Akeem, har haft ham til salg i alt den tid Joacim har redet ham. Patricia havde lige noget i maven der skulle vokse og ud efter 9 måneder, så derfor red Joacim Akeem.

 

Andeas har ikke haft råd til at købe ham alene - men har været interesseret længe, så nu ejer Patricia, Hanni Ecco og Andreas Akeem i fællesskab.

 

Når man lever af at sælge heste, kan man jo ikke bare låne de bedste ud, efter at have lagt flere års arbejde i dem.

 

Joacim og Akeem var et godt par, men mon ikke Andreas og Akeem også bliver det?

 

Hmm - gad vide hvornår Anna skal overtage Akeem.


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ikke så meget
Forfatter: 
Dato:  27-03-2013 11:17

som er svært når man arver 14 milliarder... ÆV ÆV Joachim er jo en unik personlighed som bare passede sammen med Akeem, men penge styrer sporten og med heste til 2-cifrede million beløb, ja så ender det jo ofte sådan...




0
0
Svar på denne tråd
 
 Tør øjnene
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 08:54

Tør nu øjnene folkene.

ja det er ærgerligt at Joachims og Akeems veje skilles, men Joachim har hele tiden vidst at det var på lånt tid da hesten hele tiden har været til salg.

glæd jer istedet over at hesten forbliver på dansk jord, og ikke som så mange andre gide danske heste, bliver solgt ud af landet.

Ja det er dem med pengene som kan købe de rigtig gode heste- sådan er det, sådan har det altid været og sådan vil det altid være. Ingen arme, ingen småkager. Hasteprogrammerering på det plan er benhård business- hvor D ryger mange penge ud- defor skal der også penge ind.

 

Held og lykke til Andreas og Akeem- håber at se dem i Herning til sommer :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 10:39

Så så længe hesten bliver i Danmark, skal vi altså bare være glade??? Det kunne jo os være, at mange ikke mener at den skal blive i dk for enhver pris. Havde helst fortsat set den under Joachim, men når den nu ikke skal det mere, men er enig med dig i at det desværre er en del af gamet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 15:48

 

Jeg havde da hellere set Akeem i Tyskland med Ingrid Klimke eller Uta Graf, eller i England med Emma Hindle, end i Danmark under Helgstrand.

 

Ja, penge styrer legen. Det er bare en skam, at Joachim ikke har de sponsorer, som Helgstrand har.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 19:05

der er jo samme regler for alle i ridesporten, har man ikke penge, jamen så har man heller ingen hest. og det er uanset om det det er en hest til 10 tusind eller en 10 millioner.

ærgerligt attitude der er omkring skiftet. Vi kan jo ikke rigtig dømme det før vi har set dem :)



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 okay så
Forfatter: 
Dato:  28-03-2013 19:18

Jeg melder mig lidt i koret. Er lidt træt af, at alle gode heste går til Helgstrand. Det kunne være godt, hvis gode heste, gik til gode ryttere, og ikke kun til dem, der har mange penge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har aldrig
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 20:15

set Akeem, men måske man kan være heldig at se ham under rytter når Andreas Helgstrand holder åbent hus.

Ellers nøjes jeg med pølserne...

Synes det er fint at hesten bliver på danske hænder; har åbenbart større tillid til AH end andre i tråden.

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-03-2013 21:46

Hvem er Joachim Ved i om han er for eller i mod ldr?

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Akeem Foldager
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 12:35

Det er en skam, at Andreas har fået det omdømme i Danmark. Han er nok en af vores aller bedste ryttere. Nu er det sådan, at Andreas har 100 heste i stalden (snart endnu flere). Deraf er størstedelen unge heste. Dermed er det altså ikke kun færdiguddannede heste, han får i stalden. Se fx på Sezuan, Zonik, UNO Donna Unique, Sir Caramello, Sir Donnerhall II, Pas Partout, osv. Der står mange unge og talentfulde heste i sgtalden og ikke kun gamle færdiguddannede heste. :-)

Jeg ser frem til at følge Andreas og Akeem.


Livet er, hvad du gør det til :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 12:45

 

Enig LKH. Men heldigvis tror jeg, at det ikke er i Danmark, han har et negativt omdømme - tror kun det er her på HN.

 

Zonik er solgt og står hos Edward Gal.


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 12:46

til alle dem der er træt af at dem med pengene får hestene : hvor skulle de ellers komme hen?
-skulle ejere sælge hestene billigere?
-hvordan skulle de "fattige" finansiere ridning på det plan de dyre heste hører til?

det er sport og levevej, selvfølgelig går de bedste heste til dem med flest penge, der er jo ingen idé i fortsat at skulle betale alle udgifter til sin hest bare for at en "god" rytter kan ride den, hvis en ligeså god rytter kan finansiere sig selv. i må jo være lidt realistiske :)

ja det er ærgerligt for os der ikke har pengene til de heste, men i tuder vel heller ikke over at være nødt til at køre rundt i en ganske almindelig bil bare fordi andre har råd til en farrari?



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Akeem Foldager
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 13:21

pony-mor: Ja du har ret, det er heldigvis mest på HN, han har dårligt omdømme. :-) Jeg ved godt, at Zonik er hos Edward Gal nu, da jeg selv er ansat hos Andreas, men han var også bare et eksempel på en hest, som er redet op hos Helgstrand Dressage og ikke købt som en færdig hest. :-)


Livet er, hvad du gør det til :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underlig holdning
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 19:47

Igen er det en underlig holdning mange har! Andreas er berider, en uddannelse man ikke kommer sovende. Og uanset om han var multimillionær, kan man ikke købe talent. Han flyttede tidligt hjemmefra for at forfølge sin drøm, med hårdt slid. Han lykkedes, men er det ikke bare dejligt Dem der rider på topplan på andres heste, de ved at det bare er til låns. Som andre skriver, det er da bare dejligt at hesten bliver i Danmark! En udmærket sammenligning med bilen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Like.....til pony-mor
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 20:58

For et sagligt indlæg bygget på fakta og ikke bare lommeholdninger og HN fnidder rettet mod AH.

 


Guldhår

 

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

 

Lavfruktan WRAP sælges og leveres

 

Stor ridebane harve sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridestil der er passé
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:12

Tror roligt, man kan regne med at Helgstrands grimme hollænderridning også er yt i udlandet. Han blev jo allerede bortdømt med Driver for nogle år siden. Og heldigvis for det, men stakkels hest, der havner oppe hos AH :-(




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:22

Hvorfor mener du, Søs, at det er synd for hestene hos AH? Så ved du vidst meget lidt om, hvordan hestene bliver behandlet deroppe. Men jeg kan fortælle dig, at de har det ualmindeligt godt! :-)


Livet er, hvad du gør det til :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kunne ikke være mere uenig
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:30

Det er så ikke min mening - jeg har også været der oppe og set boks efter boks med stereotopi-adfærd - dertil lagt en afskyelig og modbydelig ridning.




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:34

 

LKH hvis man er støvsugerrytter der rider sin hest på forparten, uden sug på biddet og i skovsk!derstilling - så er alt hvad AH gør hestemishandling.

 

Disse støvsugerrytterer har også en masse historier om stakkels heste der er gået til under træningen.

 

Luk ørene - eller få dig et hovedryster grin når du gider.


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:38

pony-mor: Ja, kunne lige læse på hendes profil, at hun var af den type. Jeg ville gerne kunne "like" dit opslag. :-)


Livet er, hvad du gør det til :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjertelig velkomne til
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:47

Ja ja - I skal selvfølgelig være velkomne til at være en del af den uddøde race, der stadil tiljubler en passé ridestil. Og I skal også være velkomne til fortsat at være usaglige og med yderste begrænset viden. På det område er der heller ikke sket den store udvikling - så det er nok naturligt, I stadig hænger med tungen ud af halsen efter en ridestil der heldigvis i stadig større stil internationelt bliver bortdøm.




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:51

hov hov søs, jeg husker godt diskussionen med dig hvor du kunne svarer på hvad der var forkert og hvor grimt det hele var, men du kunne ikke svarer på hvad der var rigtig og pænt og hvordan man udførte det.

 

jeg kender ikke til hesten, men vil da holde lidt øje med den fremover :)


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 21:56

 

Søs du aner intet om hvilken ridestil jeg er tilhænger af. Så ZIP.

 

Uvidenhed og historie opstod først i denne tråd, da du kom til.

 

Men så er alt jo som det plejer.


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony mor
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 23:58

kæmpe THUMPS UP til dig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joakim VS Andreas?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2013 23:59

Hmm så Joakim skulle være en engel sammenlignedt med Andreas.. Spændende...


Flashback her:
www.heste-nettet.dk/forum/1/483061/ 483061/

Jo, det var Joachim Thomsen der blev dømt, dengang red han også for Heslegård.

Fra Dyrenes Beskyttelses hjemmeside:
"Med henvisning til en artikel i dagbladet Politiken den 6. februar 1999 anmeldte foreningens præsident Joachim Thomsen, Heslegård Stutteri for overtrædelse af dyreværnsloven. Af artiklen fremgik det, at flere navngivne personer havde oplevet, at Joachim Thomsen under arbejde med rideheste havde straffet dem med pisk og sporer i en sådan grad, at der var efterladt sår og buler. Heste var tillige blevet tvunget til at løbe frontalt ind i barrieren. Som et resultat af anmeldelsen blev Joachim Thomsen idømt en straf på 6 måneders karantæne af Dansk Ride Forbund."

Han fik sin straf og har udstået den for længst. Heslegård har valgt at tage ham tilbage og sætte ham til at ride begge deres GP heste, så det må vel tages som et tegn på at de stoler på ham - enten at han var uskyldig dengang, eller at han var skyldig men ikke vil gøre det igen.

Den fulde og sande historie kender vel kun Joachim selv...

 




Savner Landy

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan også
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 00:09

Kan også sagtens huske tiden hvor Joakim, tævede hestene i et væk.

 

og det var ikke kun i 99 ;-)

 

Og kan huske at han derefter altid gav hestene sukkerknalder når han havde redet et program til et stævne, for rigtig at vise hvilken dyreven han var hahah.

 

Har aldrig været fan af hans måde at ride på, og behndle hans heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joakim
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 00:15

 

Jeg har så vidt jeg husker aldrig set manden ride selv.. Selvom jeg faktisk har været i mindst en stald hvor han her redet.
Men jeg kender mindst 2 der i fortiden har udtalt sig meget skarpt om hans behandling af heste.

www.heste-nettet.dk/forum/1/1135804/ 1135804/

 

Joachim?? - sympatisk...???


På ingen måde.


Jeg har set ham tæve Haddock så den til sidst lagde sig ned i ridehuset på vallensbæk - ikke noget kønt syn.

Og manden stoppede jo ikke fordi den lå ned.


Det har intet med sagen at gøre - og jeg vil ikke dømme om han har dopet Mikado.


Men en ting er sikkert - Han skyr ingen midler


Savner Landy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joachim
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 00:46

Skynder mig lige at rette min stave fejl, Joachim og ikke Joakim ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 At ville og at kunne
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 09:54

 

 
Ingen hest ?men leder løs?

Nu er der forskel på "ikke at ville" og "ikke at kunne".

 

Men ellers er jeg enig at Joachim ikke er meget bedre end AH - ikke desto mindre ser resultatet af AH's ridning bare grimmere ud end Joachims, som jeg ved gud heller ikke synes er lækkert bare ikke helt lige så grimt. Jeg har sjældent set heste bevæge sig så grimt som dem af Helgstrands. Videoer af glidetøjler i kandaren, artikler af bedrag i mio-klassen gør ikke mit indtryk af AH bedre.

 




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 i øvrigt
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 09:56

Ponymor - næh, det skulle jo nødigt høres sig ...




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 rettelse af fejl
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 10:06

det skulle jo nødigt hedde sig ... er vist den korrekt talemåde.




 

Især blandt visse segmenter af kvinder synes det at være obligatorisk at tænke positivt, være positiv og opføre sig positivt (hvilket som regel er lig med ukritisk).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det handler ikke
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 10:11

For mig handler, det ikke om ridestil, eller om jeg tilhænger af den ene eller den anden. Jeg synes bare det er dødhamrende ærgeligt at skille et makkerpar ad som gør det så godt sammen.

 

Jeg er dog ikke et sekund i tvivl om at Joakim er mere sammen med hestene on day to day basic end Andreas og derfor synes jeg at hans lidenskab for hesten absolut kommer til udtryk.

 

Men nej jeg synes at AH er en dygtig rytter og at alt dette hetz er trættende i længden om det så er den ene eller den anden. Jeg respekterer dem begge. Ved da selvfølelig at penge dominere sporten, men derfor kan man da godt synes, at dette er et sørgeligt faktum uden at være naiv.




0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hyp
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 10:13
personligt syns jeg Andreas rider godt (driver blev ik bortdømt for nogle år siden.dog var der et kritikpunkt pga hans samlingsgrad pga hans unge alder og derfor vandt den ik..men prøv i at ride en tændt hest i de kulisser de unge heste blir præsenteret for og udtal jer så kritisk igen)og har fortjent at få en grand prix hest igen men jeg ville ønske at Joachim havde haft mulighed for at beholde hesten ved et køb..

hvorfor ændre noget som fungerer..men ja den har været til salg hele tiden mens joachim har haft den men havde nu håbet han kunne ha beholdt den og ride videre..

hvad folk har gjort i deres fortid (i mere el mindre uheldig grad) er forhåbentlig forbeholdt deres fortid og folk har forhåbentlig lært af dette..

man kan jo ændre sig..
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 10:14

 

Søs forstår ikke - det skulle jo nødigt høres sig.

 

Hverken sætningen eller indholdet.


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala lu la lej
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 10:18

søs

 

egentlig ikke, når man er så¨meget ude med riven som dig, må man jo have en bred erfaring man kan tærre på, jeg har svært ved at tage dine indlæg seriøst når din holdning er "det er forkert og jeg aner ikke hvordan det skal gøres bedre"


Mangler du en proffesionel hjemmeside til dit firma?

så kig forbi http://xtnd.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bom Bom
Forfatter: 
Dato:  01-04-2013 11:10

Nu er jeg så af den stramme holdning, at hvis man har mishandlet en hest SÅ groft som Joachim har FLERE gange, så er fortid ikke bare fortid, han skulle aldrig have lov til at sætte sig i sadlen igen, og om ikke andet så skulle han bankes i hovedet med det hver eneste dag...

Alle kan begå fejl, og børn og unge mennesker kan være dumdristige, men voksne mennesker , har sku ingen undskyldninger for at tæve deres dyr på den måde.

 

Og han er stadig hård ved sine heste, kan ikke udtale mig om han stadig tæver dem i èt væk, men ved han er hård ved dem, og let bliver hysterisk på dem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 synes godt om
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 15:27

Synes godt om Team Rahmberg's indlæg.

 

Og synes, det er ærgerligt, at al kritik skal ende i hvordan man selv rider.

 

Man må ikke have en kritisk holdning, eller øjne i hovedet, hvis man rider på en bestemt (anderledes) måde?

 

Jeg rider ikke nogle af de yderpunkter i denne tråd - rollkur eller støvsuger, og synes som helt neutral, at det er ærgerligt, at det skal blive personligt.

 

Ponymor: "LKH hvis man er støvsugerrytter der rider sin hest på forparten, uden sug på biddet og i skovsk!derstilling - så er alt hvad AH gør hestemishandling."

 

Ponymor:

"Søs du aner intet om hvilken ridestil jeg er tilhænger af. Så ZIP."

 

Kaldes det ikke dobbeltmoral? At andres ridestil skal hagles, men man skal knytte sylten, når det sendes tilbage til dig? Tror da nok, du selv er kritisk (tror mere det kaldes led) overfor andre.

 

Man vil altid være kritisk overfor andres ridestil! Det ligger ligesom i pointen med at vælge en ridestil, at der er en årsag til, man vælger den. At man mener, den er bedre end andres (eller der er flere penge i det. ).

 

Så husk lige at pege en finger indad samtidig med, I retter den mod en anden. Der er vist ikke nogen, der er bedre selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 16:14

 

Hesteræs - velkommen tilbage under nyt navn.

 

Søg du på samtlige støvsugerer, der har lagt video ind af deres ridning og bedøm selv om hesten er på forparten, om den har sug på biddet og om piloten sidder i skovsk!derstilling.

Det er ikke en led kritik - det er fakta.

 

Hvor dobbelmoralen kommer ind kan jeg ikke se. Søs og jer andre har altid gerne ville kategoriserer "min" ridestil som RollKur!!??

 

Hvis I vidste hvilken ridestil jeg sympatiserer med, så måtte I da hagle den igennem, hvis det var det I ville. Men I ved det ikke, så jeg siger bare fra over for Søs` uvidenhed og konstant skyden i skoen (på 6. år?) - om ting hun intet ved noget om.

 

For mig må folk ride lige som de vil - bare de ikke skader hesten.

 

Om ridestil må folk da skrive hvad de vil, - men forherligelse af egen formåen og viden, på bekostning af usande historie om andre - det klæder ingen. (Her tænkes ikke på denne tråd)


No risk - no fun.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ih hvor det
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 16:45

glæder mig at høre at ikke alle er tilhængere af joachim..har stået i stald med ham i 90erne. og dengang var han en hård rytter, og det blev desværre ikke bedre. har hørt frygtelig historie fra nære veninder, som har set hvordan han har skamredet heste. huller efter sporer og piskeslag rundt omkring på kroppen. en veninde der er blevet bedt om at slukke sit videokamera, fordi hesten lige skulle "sættes på plads"...fy for satan siger jeg bare.så jeg siger da hurra for at hesten slipper væk fra ham.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 21:36

Søs, jeg synes simpelthen det er imponerende, ja faktisk vil jeg gå så langt at det er vildt imponerende :-)

 

Det som er så imponerende er at hver gang der er en tråd hvor AH´s navn bliver nævnt, jamen så er du der med alle dine negativiteter.

Hver gang der er en tråd om Herning, så fortæller du igen om alle din negativiteter og om alle de forfærdelige ting du ser der.

 

Hvorfor bruger du så meget tid og energi på noget som du ikke kan lide ?? Hvorfor tager du til Herning, hvis det er så forfærdeligt ?? Vi andre har fattet du ikke kan lide noget af ovenstående.

 

Jeg kan heller ikke lide den ride metode du går indfor, jeg fatter heller ikke dem der skal trække deres heste over og under presenninger, iført en bidløs trense, og med en plastikpose viftende oppe i luften. Men jeg har ikke et sygeligt behov, for altid at udtrykke det.

 

Enten må du kede dig gevaldigt, eller også så har du et eller andet form for problem, for at hele tiden at "hører dig selv", eller "svine" andre, som ikke tænker som dig.

 

Undskyld jeg siger det lige ud.

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Se flere salgsheste på hjemmesiden


12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest


Super dressur hoppeføl sælges


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende.
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 22:06

hejsa.

ja wup wup så er HN tilbage i god gammelstil, som ingen vegne føre.

 

selvfølgelig er det ærgeligt at skille noget som fungerer så godt. Men synes altså det er dejligt at når Joachim nu ikke kunne fortsætte, at den kan blive i Danmark. Og vi kan håbe at Andreas har god kemi med Akeem. det bliver da spændende på den gode måde at følge synes jeg.

 

Det med at Andreas' ridestil internationalt skulle være dømt ned, kan jeg ikke helt forstå. Ved at mener det var med Driver fik at vide at den var for snæver. Men det betyder jo ikke at det hele er skidt. Han har lavet mange gode ridt både på ungheste og GP heste, som han har høstet stor ros for.

Det er ikke fordi alt hvad Andreas gør jeg synes er fantastisk. Men jeg synes han er dygtig rytter og rider nogle flotte programmer. Så det skal nok blive spændende.

 

synes det er lidt ærgeligt at han på HN nemt bliver udråbt som noget grimt. Men dejligt at høre at der er flere her i tråden som har et mere nuanceret billed. Intet er jo sjældent kun sort hvidt.

 

hilsen Rikke.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-04-2013 23:25

Tak for svar, lyder som en fæl en, ham joachim


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2013 11:23

Skal ikke kunne sige så meget om, hvem der er den mest "onde" af de to ryttere.. Jeg har aldrig set dem live mishandle heste, hverken på den ene eller anden måde. Har da redet mod Joachim et par gange og har tværtimod været meget benovet over at han kunne holde hovedet så koldt, når flere af hestene har været meget urutinerede og derved noget levende. Min tidligere hest har gået hos undervisning AH(dog ikke med mig på ryggen) og her var jeg igen lidt imponeret af hvor roligt han tog det. Der var da ikke noget med at slå med piske og banke sporerne ind i den, selv om den på det tidspunkt havde gang i en meget voldsom magtkamp med rytteren(ja den havde lige fået lov til at få sin vilje lidt for mange gange med mig på ryggen ).

 

Alle har da lov til at ændre sig, og der er jo kommet meget mere fokus på at behandle heste bedre også af de professionelle.

 

Selvfølgelig kan man ikke blive enige om ridestilen, det er vi mennesker alt for forskellige til og vi rider jo alle med forskellige ambitionsniveauer og dicipliner.

 

Men helt ærligt, prøv at tage de positive briller på og lad tvivlen komme folk til gode. Der er jo et menneske bag det vi ser udadtil og de fleste mennesker er jo ikke onde, men har en historie bag som vi måske(eller rettere sagt højst sansynlig) ikke kender til..

 

God dag til alle herfra



Mange hilsner fra Dorte

-nu med den skønne Stald Carès Spartacus

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider