Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sadelmagerspørgsmål
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 16:47

Hej hn'ere :-)

jeg overvejer at købe en billig brugt sadel der passer min pony, men der er lige det ved det at den skal omstoppes og have nye gjordstropper. Jeg kunne derudover godt tænke mig at gøre knæstøtten større. Nogle her der ved om det er muligt og hvad det evt vil koste?

 

Sanne :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 17:52

Det kan sagtens lade sig gøre hvis der er noget tilbage af sadlen..

Du skal se efter om den strop helt oppe under klappen, som gjordstropperne er syet i er nogenlunde intakt. Det er ofte en vævet nylongjord de er syet på og hvis den er helt flosset i smadder er det ikke sikkert at der er noget at sy i.

 

Omstopning af div. puder er rutine og skulle der være en rift kan det lappes i samme omgang.

 

Jeg ved ærligt talt ikke hvad det koster. Jeg er normalt ca. et par timer om at sy nye stropper i selv.


Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Puha...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2012 17:53
Tilpasning koster omtrent 1.000-1.500kr.

Gjordstropper koster et par hundrede kroner stykket.

Knæstøtte er vel omkring 1.000kr. og opefter.

Men for det mest nøjagtige svar kan du vel kontakte den sadelmager, der skal lave opgaven for dig ;-)

 

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 en billig brugt sadel
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 11:23

kan hurtigt blive MEGET dyr hvis den skal tilpasses på alle mulige måder....jeg ville anbefale dig at søge blandt de billige sadler og købe med returret hvis den ikke ligger ordentligt på hesten....

Jeg ved at mange ikke vil være med til returret - men tror at lige så mange gerne vil - blot den bliver returneret i samme stand....hos mig blandt andet.

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er forskel på priserne....
Forfatter: 
Dato:  04-11-2012 12:30

.. alt efter hvor i landet du bor - men hos "min" sadelmager ville det nok koste 3.000 - 3.500 kr. alt i alt.

Det er dog bare et gæt. Mit råd vil være at du ringer rundt og spørger.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor billig?
Forfatter: 
Dato:  05-11-2012 07:59

Nu ved jeg ikke hvor billig en billig sadel er for dig, men jeg tror hurtigt du ender med en billig dyr sadel når der skal laves så meget ved den.

 

Måske får du mere for pengene ved at se efter en lidt dyrere sadel, der ikke skal ændres så meget, f.eks. kun en omstopning.


Mvh. Sanne

 

Golan - nyinstalleret, smuk og dejlig oldenborger

Dolly - afinstalleret = pensionist

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider