Jeg blev, af en bekendt oplyst om, at de refleksveste der blinker, er ulovlige at ride med.
Stor var min undren, da jeg er af den mening at jo mere synlig, jo bedre, og jeg valgte derfor at få denne oplysning bekræftet ved at sende en mail til Rigspolitiet.
Rigspolitiet sendte min mail videre til trafikstyrelsen, der gav mig dette svar tilbage:
"Som du selv skriver, så skal rytteren og hesten opfylde afmærkningskrav i henhold til BEK. nr. 22 af 20. januar 1977. Af denne fremgår bl.a., at der ved rytterens venstre ben skal være anbragt en lygte, der lyser hvidt fremad og rødt bagud. Lyset skal være synligt i mindst 150 meters afstand. Derudover skal hesten om hvert ben være forsynet med et reflekterende bånd af mindst 5 centimeters bredde.
Ovennævnte bekendtgørelse er fastsat i medfør af færdselslovens § 34, stk. 2, hvoraf det fremgår, at transportministeren kan fastsætte bestemmelser om afmærkning af ridende. Det fremgår af færdselslovens § 33, stk. 7, at : " Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, er forbudt."
Så fra at være undrende over ikke at måtte bruge min blinkende refleksvest, stiller jeg mig nu fuldstændig måbende over for at man, ifølge loven, ikke må bruge hverken refleksveste, refleksdækner, refleksfortøj, ekstra lygter og hvad man ellers kan få af sikkerhedsfremmende foranstaltninger.
I øjeblikket kører der endda indslag i fjernsynet om at markere sig med reflekser, men det gælder åbenbart ikke hvis du rider på store levende dyr 
Jeg har tænkt mig at skrive til transportministeriet, for det er i mine øjne fuldstændig åndsvagt.
Men indtil da vil jeg, der ellers altid sørger for at holde min sti ren, og følge loven, være en lovbryder. Så må vi jo se om politiet vil stå på lur nede i rideklubben, og uddele bøder til dem der har for mange reflekser på