Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridning igen hvornår?
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 00:00

Hej alle

 

Jeg skvattede af hesten for 2 1/2 måned siden, og var så uheldig at redde mig et overrevet forreste korsbånd og en meniskskade

For 12 dage siden blev jeg opereret, hvor jeg fik rekonstrueret korsbåndet samt udbedret skaden på menisken.

Jeg er desværre nok ikke den første der har været ude for dette, så jeg vil høre om I har erfaring med, hvornår man på forsvarlig vis så småt kan tage ridningen op igen? Kan godt mærke at det ikke lige bliver foreløbig, men ridning er næsten den eneste form for sport der desværre ikke er nævnt i skemaer over, hvornår man kan regne med at komme igang med diverse ting.

Håber at det er før end jeg regner med

 

Hilsen (med efterhånden lidt for mange skavanker pga de dejlige dyr!)

 

 



MARIA

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 14:52

Det er jo selvfølgelig positivt hvis ingen af jer har lidt samme skæbne som jeg, men kan det virkelig passe? Det kan selvfølgelig godt være, at det ikke er så almindelig skade når det gælder ridesport..

 

Mvh.



MARIA

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  03-07-2012 22:00

Altså jeg har lavet præcis samme skade som sig med det foreste korsbånd og menisken også ved fald.. jeg har dog gået et år med det nu og genoptrænet i håv om at kunne undvære en operation... desværre er jeg for hybermobil til at det har kunne lykkedes, så jeg skal ind i august og fikses..

 

jeg fik afvide at mellem 2 og 3 måneder, så kunne man forvente at starte nem og rolig ridning op... men skånsomt.

 

men det skal huske at det stadig er meget individuelt, både hvor godt man heler, men også hvor godt men selv får genoptrænet :)

 

håber det hjælper lidt :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 knd.effe
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 22:26

Tak for input

Jeg var også lidt i tvivl om operation var det rigtige for mig, men ortopædkirurgen var ikke et sekund i tvivl om, at det var det der skulle gøres. Efter det var aftalt gik der kun 5 dage før jeg var under kniven!

 

Jeg håber på hurtig heling Jeg vil gå for tidligt i gang, men det er bare ikke det samme at være publikum i længden

 

Hvis der er andre der har erfaringer må I endelig komme med dem

 

Hilsen



MARIA

0
0
Svar på denne tråd
 
 øvøvøvøv
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 01:03

Øv jeg var til kontrol hos fysioterapeuten på sygehuset i går. Jeg blev anbefalet at vente med at kravle til hest, til der er gået 6-9 måneder efter operationen Dvs. tidligst efter jul

Jeg håbede på, at min egen fys var af en anden mening, men han er enig i den tidshorisont. Øv med øv på siger jeg bare!

Jeg synes det er fuldstændig uoverskuelig lang tid!

 

Nå det var bare et lille øf fra mig



MARIA

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 06:48

Jeg lider (led) af fuldstændig samme skade og fik det "lavet" 3 gange vis kikkertoperation, dog blev mit korsbånd fjernet helt.. Jeg kom ikke til at ride igen før efter næsten 4 år, da benet var alt for ustabilt og det gjorde vanvittigt ondt hver gang jeg prøvede at ride. Til gengæld var svømning, cykling og styrketræning rigtig godt for mig..


JJ PleaseRepaintMe

 

American Painthorse Mare Born 2005

 

Sire: JJ Barred King

Dam: Repainted Breeze

0
0
Svar på denne tråd
 
 kdmæjm
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 16:17

Øv Kira det er da også noget af en omgang du har været igennem. Jeg regner også med at skulle i gang med at svømme når jeg er nået lidt længere i min genoptræning. Et eller andet skal jeg jo holde mig i gang med ved siden af styrketræningen, nu når jeg ikke kan ride.

 

Jeg håber (7, 9, 13) jeg kan komme problemfrit igang igen når den tid kommer



MARIA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Korsbånd
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 16:43

Jeg rev forreste Bånd på ski for ti år siden og blev opereret derefter. Jeg red nærmest så snart Don joyen eller hvad skinnen nu hed var taget af. Kan huske letridning gjorde ondt så skridtede mest.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider