Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Store hesteshow - Roskilde
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 16:15

Hej Ænder

 

Jeg tænkte at jeg kan da ikke være den eneste som har været til store hesteshow på Roskilde Dyreskue i dag.

 

Hva syntes i om det?

 

Jeg syntes der var både positivt og negativt

 

Under kvadrilien syntes jeg den ene Danske Sports pony ødelagde det for de andre ( dem i blå trøjer).

Rytteren havde ingen styr over den, og red ind i mellem de andre og generede dem. Findes der virkelig ikke en bedre repræsentant for denne race?

 

Til gengæld var mange af de andre heste en fornøjelse at se, især Jyderne og Belgierne, da de tordenede ud til sidst

 

Islænderenes eget show, var bare så flot og med fuld fokus på hestene.

 

Samme med køreshowet, smukke heste og dejligt at se en konkurrencevogn også, dem syntes jeg ikke man har set de andre år?

 

Pintoernes show virkede ikke helt gennemtænkt med alle deres rekvisiter, især pælene med snor, som 2 af hestene gik i panik og blev filtret ind i.. Synd..

 

Jydernes var til gengæld rigtig flot og imponerende syn, da de 4 heste kom trækkende med vikingeskibet.

 

Mere nåede jeg desværre ikke at se..

 

Hva syntes I?

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 16:16

Så det ikke selv. Men hvorfor synes du at DSP'erne ødelagde showet?


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 DSP...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 16:24

Hun havde ikke styr på den ene af dem, så den sprang rundt og ødelagde flowet i kvadrillien, og da de skulle ride ud løb den ind i mellem de 2 heste, som var foran og speakeren måtte bede hende om at holde den tilbage.

 

Syntes de burde have fundet en lidt mere nervefast DSP til sådan et show. Den anden der var med klarede det fint.

0
0
Svar på denne tråd
 
 897876876
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 16:53

Stortset enig med dig hele vejen.

 

Dog var det da den "velredene" DSP der rendte ind imellem de andre. Og ikke den der hoppede rundt med hovedet oppe i skyerne.

 

Jydernes og Belgiernes show var det flotteste jeg nogensinde har set på Dyrskuet. Virkelig virkelig flot.

 

Mvh Kit


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det store hesteshow
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 17:39

Jeg så det ikke i dag, men så det i går.

Heste er et levende dyr og derfor kan vi mennesker, ligegyldigt hvor meget vi træner dem, aldrig være sikker på vi har 100% styr på dem. Jeg håber og tror at hvis hende pigen som red på den DSP du omtaler vidste at hendes hest ville være ustyrlig, så havde hun aldrig redet den med i hesteshowet.

 

Og er der noget som irretere mig så er det når speekeren (f.eks. under udridningen) beder en rytter om at styre/standse sin hest, rytteren gør det jo ikke med vilje og de ved jo godt hvordan de skal ride ud!




Skrev Christina

 

Med Albert

og Himmelhesten Rubin

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uden at have planer
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 19:26

... om at tage til Roskilde i år, vil jeg nu gerne lige sige min menning om ryttere, der ikke kan styre hestene.

 

Jeg er, sammen med en anden, opvisningskoordinator for New Forest ponyer på Det Fynske Dyrskue, så derfor har jeg godt kendskab til den type ryttere ;) Jeg står får det på mit 2. år, og har inden da redet med 3 gange. De sidste år har vi haft et problem med nogle ryttere, som ikke har tænkt deres plan helt igennem, og de har faktisk ødelagt showet for mange andre. Derfor har vi i år blevet nød til at bede en om at lade vær med at deltage, da hun ville ødelægge det for så mange andre.

 

Det kan dog også godt ske at der er nogle heste, som reagere uventet, og nogle ryttere kan også godt få kolde fusser over at der sidder mange og kikker, så det kommer en masse stress ned i hesten.

 

Blot tanker fra en fynbo :P


Stutteri Hvedholm

Avl af Pinto, New Forest og Welsh Cob

0
0
Svar på denne tråd
 
 **************
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 21:17

Selvfølgelig reagere heste forskeligt og alle kender jo sin hest bedst selv, men lige præcis den pågældende pony, syntes jeg nu skule have været byttet ud allerede efter 2 show. (de byttede den anden ude efter 2 show, dog på grund af uheld hos rytter, men tilgengæld kom der en yderst velredet pony ind) Den omtalte røde pony er ikke en jeg vil sige havde "nerver" til sådan et show, nu taler jeg så som en af dem der red næsten lige bag hende(på fjordhest) og vores 2, + de 2 haflingere(lige bag sportsponyerne) reagerede da rimeligt meget af at ponyen hoppede ind i os flere gange.

ellers så jeg ikke så mange show, men de få jeg så der syntes jeg knapstrupperne havde et fint, de jyske/belgiske havde et fint, oldenborgerne var flotte, nogle kvadriller kan være flotte men kedelige hvis de bliver for lange.DSP det blev alt for vild deres show, i det sidste her søndag aften red 2 af dem lige ind i hinanden kraftigt og bagefter røg en af deres "banepersonale" sådan noget skal ikke ske, så går det simpelthen for stærkt.

Men ellers har vi haft en rigtig fed weekend, til trods for regnen om fredagen :)

 

Venlig hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteshow.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 22:16

Så hele showet her til slut søndag, og jeg syntes at islænderne og jyderne havde super gode shows..

 

Synes der var flere heste der var.. Hmm ... Hmm.. Lettere tændte.. Der i blandt DSp 'en samt den stejlende friser hvor rytteren røg helt ned på røven af den. Godt reddet siger jeg bare! Utroligt hun ikke røg af

 

Men ellers et fint show overordnet set, med de forskellige skønhedsfejl der jo altid er/ vil være.


Mor til 2 bulderbasser

Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja tja...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 23:03

Hej ænder..

 

Jeg så showet i lørdags, og så det også sidste år, hmm

 

jeg synes det er ærgeligt at det er det samme igen og igen, f.eks DSP'erne, altid spring og lign det samme show med udklædning, sys nu ikk der var så meget uro å, som andre beskriver...

 

og synes da bestemt a jydernes show var det bedste der var på meget oplevelse i et show...

 

og ja da de lige kom ud af lastbilen med 4 spandet var imponerende :)

 

men tror egentlig det var det der var a bide mærke i...


 

 

MVH

 

Mie

 

*Der har sine elskede Guldheste*

Stald Wede

 

*Tania Bambini*

* GULDLOK* / Welsh Cob

*Søndergårds Figaro*/ Shetlænder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 show.....
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 09:34

Jeg må sige at jeg personligt er lidt træt af at se det samme show igen og igen fra islænderne.

Pinto showet var GABénde kedeligt.

Det helt store var jyske og belgier showet, samt køreshowet.

Og kan kun sige, forstår ikke man ikke tager en pony som den røde sporspony ud af shovet og forsætter uden den, ødelage meget.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 showet
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 14:38

jeg var selv representeret til showet som springbærer i welsh showet og min pony med sin rytter red også med i showet, i år synes jeg at der var meget dårligt styr på musikken og lydniveauet som trickede mange af hestene, her lagde jeg mærke til at når de snakkede ind over showet så blev musikken skruet helt sindsygt op efter de havde snakket. min pony som ellers er det mest nervefaste kræ jeg har haft, fik et chok over det lydniveau den ene gang, det synes jeg var ret ærgeligt.

Jeg var meget imponeret over det fleste af showene, men ja synes at nogle af showene var ret langtrukket og måske ikke så godt kordineret. men der var heldigvis flere af showene der imponeret mig



Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09


Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

 

 

Chinchilla bortgives til godt hjem

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sportspony
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 15:44

hej

 

kan godt forstå jeres frostation over at sportsponyen ikke blev skiftet ud, jeg sider om racerep. inde på dyreeskuet for dsp og var selv pinlig over det er der skete der inde og det var over hoved ikke i orden den måde hun red på i showet, men i bliver nød til at forstå at når show kordinaterne ud vælger dem ser de på hvem der er bedst og ser pænest ud og så hvem der kan bære opgaven. på den bag grund blev de udvalgt, da de rytter som før har redet den takket nej til at ride den.

 

før i tiden har vi haft 4 ponyer der plajer at skiftes til at ride den da det er utroligt hårdt for ponyerne både at gå roskilde kvadrillen og showet . men det har dyreskuet lavet om til at det skal være de samme 2 ryttere i alle showne så der for kunne vi ikke bare skifte hende ud.

 

men i skal også huske på at det er børn der rider og man kunne tydelig se at rytter blev nervøs de ponyen ikke gjorde som den plajede.

 

men tak for et rigtig godt dyreskue i år ses til næste år.


Inseminering med sportspony fløjhingsten Lykkehøjs Dream of Dornik tilbydes

 

 

 

Stald KP v/

kasper petersen

 

www.kasper-petersen.dk


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 15:54

Nu vi er ved Roskilde Kvadrillen, er der så nogle der ved, hvad det var for race-repræsentanter, der var ved at komme for sent under kvadrillen fredag, men vist nok lige nåede med ind i ringen?

 

Jeg nåede ikke helt at opfatte, om det var 2 eller 4 ekvipager, men der var i hvert fald 2 ekvipager bestående af en skimmel og en brun pony.

 

Jeg tror måske, det har været connemaraponyerne eller sportsaraberne. Synes de bestod af en skimmel og en brun.

 

Nogen der ved det?



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider