Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nyt Galleri - hvad er meningen?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 17:50
Indsat fra nyheden Nyt Galleri - hvad er meningen?:

Vi har idag lanceret et nyt område: Galleri

Billeder og video har hidtil skulle uploades separat for Ryttersnak, Lodge-præsentation, Markedsplads m.m. På Ryttersnak har der i en længere periode været to metoder til at indsætte billeder.

Det laves der af følgende årsager om på med dagens introduktion af Galleri-området

1) Hovedidéen med det nye mediesystem er at billeder og video fremover fungerer ensartet over hele Heste-Nettet. Samt at man som bruger får et samlet overblik over alt, hvad man har lagt op og kan genbruge det andre steder, hvis det er relevant.

2) Det nye mediegalleri imødekommer også behovet for at kunne vise billeder frem og få dem kommenteret. Samt at kunne skjule eller slette kommmentarer og billeder, hvis man efterfølgende fortryder offentliggørelsen. Galleri bliver herved et modstykke til Ryttersnak, hvor formålet er seriøse indlæg med fælles debat. På Ryttersnak kan indlæg derfor fortsat hverken slettes eller rettes af debattørerne, men udelukkende suppleres med nye indlæg/oplysninger.

3) Endvidere er det muligt at "tagge" billeder og video på en måde så det bliver lettere at fremsøge billeder optaget af eller visende forskellige personer, heste, begivenheder m.m. Denne del er endnu lidt primitiv, men vil blive udbygget på basis af input fra brugerne.

4) Udover direkte upload er det fra starten muligt at importere billeder direkte fra Facebook til Galleri. Vi arbejder på at supplere med flere muligheder, herunder MMS, som man tidligere kunne benytte til upload på Lodge. Man vil fortsat kunne uploade billeder og video direkte hvor man har brug for dem. Eller man kan uploade dem på Galleri og derefter indsætte dem, hvor man ønsker det. Vælger man det sidste får man under uploaden mulighed for at tildele billedet titel, beskrivelse, album og tags samt få det vist på Galleri.

5) Muligheden for at linke til billeder andetsteds, så de kan ses direkte i debattråde lukkes, da der ofte bliver hentet billeder ind i meget store formater (MB), der kan få en tråd til at loade meget langsomt. Muligheden for at Heste-Nettet har billederne liggende og kan skalere dem i forskellige størrelser er bl.a. en forudsætning for efterfølgende at kunne lave en "mobil-udgave" af HN

I første omgang rummer "Dine filer" under Galleri alle billeder som en bruger har uploadet til Ryttersnak eller til sin Lodge-præsentation. Når vi har sikret at det fungerer korrekt for alle, omlægges samtlige billeder og videoer på hesteprofiler og markedsplads også til det ny system.

Opdateringen ændrer ikke på hvilke filer, der bliver vist på Lodge eller Ryttersnak. Eksisterende filer, der hentes ind i det ny system vil heller ikke automatisk blive vist på Galleri. Men man har under "Dine filer" mulighed for at placere filerne i albums, "tagge" personer, offentliggøre filerne på Galleri eller downloade udvalgte filer til sin PC. Bemærk at filer, der er benyttet i Ryttersnak-debatter jf. ovenstående kun kan fjernes fra brug på Galleri og andre steder, men ikke slettes fra Ryttersnak. I undermenuen "Benyttede filer" under "Dine filer" kan du se præcis, hvor du har benyttet dine filer på Heste-Nettet.

 

Mvh,

Heste-Nettet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt Galleri - hvad er meningen?
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 17:53

Så er der ny muligheder på Heste-Nettet


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undres
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 22:20

Når jeg kigger på "mine filer" kommer samtlige af mine Facebook-billeder frem - hvordan kan det ske? Det er jo ikke sikkert, at jeg har lyst til at lægge dem frem her på HN ......

 

Sys

 


Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 23:04

Syntes virkelig ens billeder blir forringet af det nye..

 

Når jeg kigger på de samme billeder på Hestegalleriet er de da meget bedre der end herinde..

 

Øv øv


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 @ Sys 1
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 23:55

På "Dine filer" vises pt. samtlige filer du har uploadet til Ryttersnak samt alle dine filer fra Lodge.

 

Hvis det er de samme filer, du har på Facebook er det simpelthen fordi du har uploadet dem begge steder.

 

Kun hvis du anvender den ny uploadmetode: "Importér fra Facebook" kan Heste-Nettet hjælpe dig med at hente billeder direkte fra Facebook over til Heste-Nettet. Og du importerer kun præcis de billeder, du selv udvælger under processen.

 

Og dine filer på Heste-Nettet bliver kun vist til andre, når du selv vælger at indsætte dem et sted eller du vælger at vise dem på Galleri (= fjerne hængelåsen).


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ Karina299
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 00:13

De billeder, du kan se på "Dine filer" og Lodge er de filer, du gennem tiden har uploadet til det gamle Lodge, som havde en begrænset billedkvalitet, da billederne kun blev vist i en lille størrelse.

 

Der er desværre ingen magisk metode til pludselig at øge kvaliteten af disse filer med tilbagevirkende kraft.

 

Men hvis du uploader nye friske billeder i god kvalitet direkte fra dit kamera/PC vil du opdage at det ny galleri fint kan hamle op med billedkvaliteten på andre sider.

 

Billedkvaliteten (af nye filer) bliver ved visning specielt tilpasset skærmstørrelsen for at optimere billedkvaliteten på store skærme og hastigheden på bærbare PC'er med små skærme.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-06-2012 11:57

Er der jo så ik noget og gøre ved..

 

Gider virkelig ik og skal sætte alle billederne ind igen..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ringe ændring
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 09:51

Personligt så syntes jeg at billedvisningen er blevet betydeligt ringere på folks profiler!

 

Hvem siger at man gider at bladre ALLE billeder igennem... .

 

Saver bestemt den "store" oversigt / overblik så det er op til hver enkelt, at klikke på lige præcis dét billede man ønsker at se.

 

Det er jo en skam, hvis man ikke får set billeder bare fordi de nu optræder i en 'skallet' visning..


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Mangler en ridehest!

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 12:22

Har du prøvet at klikke på "Vis flere billeder"? Prøv det!


Salvia

 

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 14:36

Er der nogen der kan forklare hvordan man skriver tekst til billederne.

 

Har jo været nødt til og sætte mange af billederne ind på ny da de blev forringet af det nye look men nu kan jeg ik lige se hvordan man så får skrevet tekst til billedet..

 

Sikkert nemt nok, måske bare mig den er gal med..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina299 ♥Amour♥
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 18:21

Gå ind via dit Galleri, og hold musen hen over et billede. Så kommer der fire symboler øverst på billedet, alle med en tekst til funktionen, når musen føres hen over dem.

 

Det næstsidste ikon hedder "Ret". Dérinde kan du skrive tekst til billedene m.v.

 

 


Salvia

 

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salvia
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 19:16

Tusind tak..

 

Det må jeg prøve..


Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det fungerer
Forfatter: 
Dato:  09-06-2012 16:44

rigtig skidt efter min mening.

 

Det er jo flot at jeg kan hente billeder i mit galleri og ideen er rigtig god - men jeg kan ikke hente billeder i mine hesteprofiler og skal derfor genoploade dem fra computeren. Det tager en mindre krig alene at få en ramme frem - men billedet kom aldrig på indlægget - ej heller ved prøvevisning!

 

Jeg forsøgte i øvrigt også at hente billedet via Facebook-interfacet - der ikke fungerede overhovedet. (Billederne kom slet ikke frem!)

 

Øv!

 

 

 

 


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ Trine T
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 03:51

Vedr. billeder i hesteprofiler: Se venligst det næstnederste afsnit i startindlægget.

 

Vedr. Facebook-interfacet:

1. Man skal være logget ind (eller logge ind) på Facebook og give HN adgang til Billeder.

2. Man skal vælge et eller flere albums ved at klikke på grå "søgebar" øverst til venstre og sætte et eller flere flueben i albumlisten)

3. Vælg ét eller flere billeder ved at klikke på dem

4. Klik "Indsæt valgte" til højre

5. Klik "Bekræft og Indsæt" i pop-up

 

Hvor(dan) gik det istå for dig? Svar meget gerne ved at oprette en tekniksag, så vi kan hjælpe med at få løst problemet:

www.heste-nettet.dk/omhn/ kontakt.php?query=new&...ame=Teknik


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumt spørgsmål :(
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 11:27

Men hvad betyder det om den lille hængelås er åben eller lukket?



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ LP-mor (Sanne)
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 12:22

På "Dine filer" vises hængelåsen nederst til højre, hvis filen kun er brugt de specifikke steder, du har valgt det, f.eks. i din Lodge præsentatation (vi kalder det "begrænset adgang")

 

Hvis der IKKE vises en hængelås nederst til højre er det fordi filen vises på Galleri (vi kalder filen for "offentliggjort")

 

Når man holder musen over et billede på "Dine filer", vises der 4 små knapper. Én af disse er til at ændre filens status fra "offentliggjort" til "begrænset adgang" og omvendt:

 

Hvis en fil i forvejen er begrænset (hængelås forneden) vil knappen vise en åben hængelås, fordi den betyder "Lås op" = "offentliggør" på Galleri.

 

Hvis filen i forvejen er offentliggjort (ingen hængelås forneden) vil knappen vise en lukket hængelås, fordi den betyder "Lås" = "begræns adgang" = skjul fra Galleri.

 

Men det vigtigste er altså blot at holde øje med om der er hængelås nederst til højre på en fil. Og vide at man kan skifte frem og tilbage ved at klikke på hængelåsknappen, der kommer frem ved at holde musen over filen.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 12:33

:)

 

Jeg hentede flere filer over og satte hestens navn på. Men 'kopier tag til alle billeder' fungerer ikke.

 

Men jeg synes det virker ret let at bruge og det er helt klart lettre at ha oversigt når man kan tagge og lægge i album.



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt mere
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 12:39

Hængelåsen igen: Når jeg 'låser op' står der at billedet vises på Galleriet - OK. Men når jeg klipper på billedet står der, at det kan deles på Facebook? Og det er for mig 2 ret forskellige ting.

 

Så er visningen begrænset her til HN eller er det fuld global offentliggøresle via Facebook?

 

Jeg prøvede at søge via hestenavn på et af mine albums, det virker ikke. Ig jer er sikker på at det hører til i 'småting fordi det her er ret nyt' ;o)



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ LP-mor (Sanne)
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 14:17

Et offentliggjort billede - eller rettere gallerisiden med billedet - KAN deles på Facebook, både af ejeren og af andre, der kan se billedet på Galleri. Men det kræver altså at man selv vælger det; der sker ikke noget automatisk. Offentliggjorte filer vil også være søgbare på søgemaskiner som Google, så hvis man først har offentliggjort et billede, må man være forberedt på at det kan tage noget tid fra man "begrænser" det til det også forsvinder fra Google søgninger og cache.

 

Hvis billedet er "begrænset" kan det IKKE deles på Facebook, heller ikke af ejeren, som selv kan se det. Det skyldes at Facebook lige som andre brugere (HVIS vi havde lavet en knap til det) alligevel ville blive nægtet adgang til gallerisiden med billedet. Det samme gælder søgemaskiner og Google, der ikke kan se billedet på Galleri, hvis det er "begrænset".


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt galleri
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 18:27

Det irriterer mit øje at de billeder der ligger på præsentationen er udstyret med stor grim lup. Det kan godt være kvaliteten af billederne er bedre, men helhedsindtrykket er ringere.


Mvh Janni

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ JLH ♥Wannamus♥
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 19:02

Det irriterer faktisk også os selv, så vi fjerner luppene inden for den næste uge eller to sammen med nogle andre forbedringer og features.

 

Luppen blev oprindeligt indført for at kunne skelne mellem billeder man kunne klikke på og ikke klikke på på Ryttersnak. Men nu kan man snart klikke på alle billeder både i Ryttersnak og andre steder, og derfor mister luppen generelt sin berettigelse.

 

Video-afspille-ikonet (trekanten) bevares derimod på alle videoer.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Henrik dejligt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2012 23:42

så må I sgu hellere til at speede lidt op - med alle de penge HN tjener så ser vi gerne I får fingeren ud af roeven


Mvh Janni

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 picasa
Forfatter: 
Dato:  14-06-2012 19:25

Alle mine redigerede billeder ligger på picasa og det var så nemt før at kopiere min url-adresse og så bare lægge ind. Det kan jeg så ikke mere, Eller hvad ????

 

For mig er det andet her 1000 gange mere besværligt, da jeg skal overføre mine redigerede billeder til min computer og derefter uploade dem til hestenettet.

 

Kan der ikke laves så man kan hente billeder fra sit netalbum også, pleassseee !!

Ellers så er mine billeder nok bare ikke til HN. mere

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ cooper ♥nr1♥
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 13:11

Som jeg har skrevet under punkt 4 i starten af tråden, vil vi udbygge med flere uploadmetoder. Dette omfatter også andre populære billed- og videotjenester, der ligesom Facebook har et såkaldt "API" til at hente billeder.

 

Vi har noteret dit ønske om import fra Google/Picasa, men vil samle ønsker op igennem nogle uger inden vi prioriterer og går igang.

 

Andre er velkomne til at fremsætte ønsker her i tråden(og for at vi kan bruge det til prioritering - også på ting, der allerede er ønsket af andre)

 

Man kan også fremsætte ønsker ved at oprette en sag til Teknik:

www.heste-nettet.dk/omhn/ kontakt.php?query=new&...ame=Teknik

 


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ønskeliste?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 13:16
Henrik, kun et forslag, men når I har en ønskeliste, kunne den så lægges ud til en uformel afstemning? Evt. sådan at man kunne vælge flere ting eller kunne vælge prioriteret?


Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ LP-mor (Sanne)
Forfatter: 
Dato:  15-06-2012 13:40

Det er meget muligt, at vi kan opstille en liste man kan stemme på, når vi har lavet de ting vi selv på forhånd regner for mest nødvendige. Og det gælder ikke blot importmetoder, men alle ting ifm billeder og video.

 

Det vil dog ikke være noget med et én ting vinder 29-28 over en anden ting, der så ikke bliver lavet. Men mere for at vurdere om der er mange eller få, der ønsker noget - og så holde det op imod hvor lang tid hver ting tager at lave. Det kan der jo være meget stor forskel på.

 

 


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 20:53

...er linket til alle de dejlige videoer, som vi før har kunnet se på Web TV ikke forsvundet nu? Kan finde mine yndlingsprogrammer via google, men ikke direkte på HN?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ Hesselholm (Highland Pony)
Forfatter: 
Dato:  17-06-2012 23:47

Der ligger en del gamle videoer her:

http://www.heste-nettet.dk/video/

 

Vi har blot fjernet linket i menuen for ikke at forvirre i forhold til det ny galleri.

 

Når vi er helt færdige med at omlægge alle brugernes billeder og videoer til det ny gallerisystem, er det planen at konvertere de fleste af ovenstående videoer samt nogle flere til det ny system. Så de vil ikke forsvinde permanent.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  20-06-2012 15:57

Håber virkelig at det bliver lavet af man kan sætte billeder ind fra alle hjemmesider!

Jeg synes det er virkelig frusterende og tidskrævende at jeg ikke kan ligge billeder herind, som ligger på min hjemmeside, men at jeg skal gemme billederne på min computer for derefter at ligge dem ind.

Det gør at jeg ikke har lyst til at lave billede indlæg, når det skal være så besværligt.

Det fungerede fint for mig før det blev lavet om.




Simone & Ja'thopa OX & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

 

SKØNNE OX ARABERE SÆLGES

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ønskelisten
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 07:45

Henrik, det var præcist det jeg mente, men nok ikke fik skrevet så klart



Mvh. Sanne

 

Overvejer pt. min nye signatur ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdateringer
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 23:33

Vi har lavet en del mindre opdateringer, som er lagt på i løbet at de seneste dage. Mange er tekniske småforbedringer, som de fleste nok ikke vil opdage.

 

En lille men meget synlig ting er at luppen på alle billeder fra det ny gallerisystem er forsvundet samtidigt med at vi har fjernet muligheden helt for at indsætte billeder hentet fra andre sider direkte i RS-indlæg. Derved vil man i ny RS-tråde fremover altid kunne klikke billederne op i stor størrelse.

 

Ved redigering af "Dine filer" på Galleri kan man nu rotere billederne samt skifte mellem op til 10 forskellige øjebliksbilleder som startbillede til sine videoer.

 

På mandag regner vi med at være klar til at opdatere hesteprofiler og annoncer til det ny system, hvorved den hidtidige begrænsning på antallet af billeder og video forsvinder.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så kom turen til hesteprofilerne
Forfatter: 
Dato:  27-06-2012 02:38

Nu er der frit antal billeder og video på hesteprofiler og annoncer - og man kan på uploadsiden frit trække rundt på rækkefølgen af dem. Billeder, der uploades fra nu vil blive vist i større format og kvalitet end de billeder, der er uploadet inden opdateringen.

Fra starten bliver billeder, der uploades til hesteprofiler og annoncer kun vist på disse. Men hvis man under "Dine filer" på "Galleri" fjerner hængelåsen, vil billeder og video af salgsheste på galleriet blive vist med tydelig en rød trekant i øverste venstre hjørne.

 

Flere detaljer og tips følger, når vi har fået rettet og tilføjet et par mindre ting. Hvis du opdager noget mystisk, eller noget, der ikke fungerer, så opret helst en sag til Teknik:

www.heste-nettet.dk/omhn/ kontakt.php?query=new&...ame=Teknik

eller skriv her.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 flytte rækkefølge
Forfatter: 
Dato:  02-07-2012 14:10

Nu har jeg fået inddelt alle mine billeder på min side i albums, men når jeg kigger på min side, er de stadig en en stor pærevælling.

 

Jeg ville gerne kunne vælge feks. dem jeg syntes er bedst eller repræsentere mig bedst, til at være dem andre ser når de besøger min præsentation. Ikke bare dem jeg har uploadet sidst.

 

Hvordan er er det lige jeg ændre det.. ?

 

Hilsner

Helle



"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ asferg
Forfatter: 
Dato:  04-07-2012 12:58

Før det ny galleri var præsentationen det eneste sted, man frit kunne uploade billeder til Heste-Nettet. Og præsentationen blev altid vist med de nyeste billeder øverst.

 

Med det ny galleri kan man gøre flere ting:

 

1. Sortere alle sine billeder i albums. I præsentationen vises altid en liste over albums, som andre brugere så kan klikke sig ind på, hvis de specielt vil se billeder af den type albumtitlen beskriver.

 

2. De billeder, der vises i toppen af præsentationen kan nu "træk og slippes" rundt med musen på den side, hvor præsentationen redigeres. Nye billeder tilføjes altid foroven, da HN jo ikke kan gætte, hvor de ønskes, men trækker man dem rundt, forbliver de på deres plads.

 

Er det den sidste mulighed, du ikke havde fundet frem til?

 

Og måske at albumlinksene i præsentationen ikke er tydelige nok?

(Vi spekulerer lidt på om der udover tekstlinks skulle vises thumbnails for hver album)

 

Med de ny Galleri-muligheder forestiller vi os at man ikke fremover vil vise alle sine billeder direkte på sin præsentation, men snarere et udpluk af de flotteste eller mest repræsentative billeder, som giver et hurtigt indtryk af hvem man er og hvad man beskæftiger sig med i hestesammenhæng eller generelt.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit billede
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 14:51

Hvorfor kan jeg ikke se mit billede jeg oploader på galleri siden af nyeste oploads?? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 @ JetteL 1
Forfatter: 
Dato:  10-07-2012 19:35

Tak fordi du gjorde os opmærksom på problemet. Det skyldes en fejl i den algoritme, der udvælger brugerne med de senest uploadede billeder.

 

Rettelsen er lavet og bliver lagt på senere i aften sammen med nogle andre smårettelser og forbedringer.

 

Jeg vil lige benytte anledningen til at fortælle hvordan udvælgelsen til "Seneste uploads" virker:

  • Hver bruger kan kun få én af pladserne i "Seneste uploads" lige meget hvor mange billeder, der uploades.
  • Der vises et tilfældigt af de billeder brugeren har uploadet op til 24 timer før sit senest uploadede billede.
  • Efter upload kan brugeren straks se sig selv på "Seneste uploads" oversigten. Der kan imidlertid af tekniske årsager gå op til ca. 15 minutter før alle andre brugere får opdateret placeringerne på oversigten.

OBS: Billederne skal være sat som "offentliggjort" for at tælle med. Hvis de er uploadet andre steder end på "Galleri" vil de lige nu være begrænset til kun at kunne vises, hvor de er uploadet. Det kan man så ændre under "Dine filer" på Galleri (= fjerne hængelåsen).


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 IT analfabeten her
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 10:23

kan ikke så godt finde ud af at sætte tekst på billeder på min præsentation.

 

Hvorfor er der ikke tydelig anvisning til at få tekst på, samme sted som billederne sættes ind?

 

Personligt så syntes jeg, at det er skønnest at se (og vise) billeder med tekst, men det er godt nok blevet bøvlet.. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Islænder udlånes.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 @Shagya
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 17:08

Der kommer meget snart mere forklaring + en måde at tilvælge billedtekst m.m. alle de steder, hvor man kan uploade/indsætte billeder.

 

Vi har bare ikke villet skabe forvirring med ny valgmuligheder før det ny billed- og videosystem var ordentlig indkørt.

 

Vejen til redigering af billeder og video er altså lige nu:

"Galleri" -> "Dine Filer"

 

Bemærk muligheden for at vælge redigering af flere billeder samtidig, som især er praktisk, hvis flere billeder skal have samme titel, tekst eller tagges med den samme hest.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fint nok
Forfatter: 
Dato:  04-08-2012 22:04

så er der håb endnu for en som mig.. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Islænder udlånes.

 

Jeg er ikke perkekt; Men det er også min eneste fejl!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er jeg den eneste
Forfatter: 
Dato:  17-08-2012 07:50

der har problemer med at hente billederne der lægges ind på eks Opslag og billeder?

 

Det tager en evighed efter de nye opdateringer.

 

Jeg ved godt at jeg er nødt til at leve med at jeg ikke kan hente billeder ind eks i mp, altså klikke op i stor str. Men at jeg ikke kan se billederne i indlæggene er rigtig træls.

 

Det kan da ikke passe at alle HN skal indlægge Chrome, når nu ikke det dur sammen med vores arbejdsprogrammer??

 

Hvad kan være problemet??




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er ikke noget galt med ...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2012 17:04

... at bruge Internet Explorer (IE). Det gør over halvdelen af vores brugere. Mens kun ca. hver syvende bruger Chrome og færre endnu Firefox.

 

Vi tester generelt med IE tilbage til version 7 fordi nogle er tvunget til at benytte denne forældede browser på deres arbejds-PC. Har man overhovedet mulighed for det, bør man imidlertid altid - både af brugsmæssige og sikkerhedsmæssige årsager - benytte en opdateret browser, d.v.s. IE 9, Firefox eller Chrome, hvor de 2 sidste normalt selv opdaterer sig til nyeste udgave.

 

Når der af og til opstår problemer med at bruge Heste-Nettet skyldes det normalt forkerte indstillinger eller konflikt med malware som har fundet vej ind i brugerens browser.

 

I den situation det vi pt. anbefaler at installere en alternativ browser fordi det normalt er langt hurtigere og lettere at installere en ny browser end at fejlfinde problemer i den gamle.

 

Hvis man ikke vælger at gøre den ny browser til "standardbrowser" påvirker det ikke andre programmer på PC'en

 

For tiden vurderer vi Googles Chrome som det bedste valg mht. hastighed og driftssikkerhed for PC-brugere. Bla. er det lige nu kun i Chrome vores medievindue åbner i ægte fuldskærm, mens brugere af IE og Firefox indtil videre må leve med at få billeder og video vist i deres normale "vinduesramme".


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider