Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sygeløn under uddannelse med løn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 22:37
Jeg står desværre i den uheldige situation at jeg har måttet sygemelde mig fra min elev uddannelse. Jeg er under uddannelse som SOSU assistent og er ansat af region syddanmark, jeg startede 1.oktober og var allerede dér syg, men ikke da jeg søgte ind, desværre blevet hele bare værre og efter 2 indlæggelser måtte jeg erkende at jeg trængte til ro for at blive rask.

Ikke at det har nogen betydning, men så drejer det sig om at jeg lider af idiopatisk intrakranielt hypertension, kort sagt for højt væske tryk i kraniet, oveni dette også abnorme fund i spinalvæsken med tegn på infektion.

Faktum er i hvert fald at jeg har været sygemeldt siden 17.januar, og forventer at være det nogle måneder endnu, idet flere indlæggelser og medicin forsøg følger.

Jeg troede egentlig ikke det ville være et problem at få sådan et ufrivilligt afbræk, folk går jo gladeligt på barsel i tide og utide på denne uddannelse også, men skolen nævnte så lige at det hele afhænger af om ansættende myndighed vil forlænge min uddannelsesaftale.

Men hvad er egentlig mine rettigheder her?
Jeg er selvfølgelig medlem af Foa og ringer i morgen, men kunne da være interessant om nogen havde prøvet noget lignende.

På forhånd tak

* Louise *

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 00:34

Hej

Er du ikke medlem af en fagforening og en A-kasse ? For det er fagforeningen som du skal kontakte mht. at få forlænget din uddannelsaftale.

Om du er berettiget til nogen form for sygeløn under uddannelsen, skal stå i din ansættelseskontrakt. Prøv at læse den godt igennem.

Held og lykke.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

læs igen tak
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 13:14

Hanne; tak for svar, læs evt mit indlæg igen.

Jeg ER medlem af FOA, og de er også kontaktet, jeg venter på de undersøger sagen og ringer tilbage.

Jeg har INGEN ansættelseskontrakt, men en uddannelsesaftale, som jo så skal forlænges svarende til min sygeperiode.

Lovgrundlaget er lidt tyndt, så er på udkig efter "præcedens", andre som har prøvet eller hørt om nogen som blev syg og hvad skete der så?

* Louise *

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 15:12

Hej

Jeg havde lige overset at du var medlem af FOA

Da jeg i sin tid var i lærer, var den en anden elev, som fik hendes uddannelses forlænget med fire uger pga. sygdom. Jeg husker ikke hvor længe hun reelt var væk. Hun og hendes praktiksted (Vordingborg Kommune) forlænede bare aftalen, så vidt jeg ved.

Når du er medlem af en fagforeningen, så lad dem arbejde for dig, det er det du betaler dem for.

Jeg var selv indlagt på sygehuset i 6-7 dage, da jeg var elev, men det var i mn skoleperiode, og det blev der ikke sagt noget til, heller ikke fra praktikstedet side af. Jeg havde ialt 8 fraværs dage på de 3 år jeg stod i lærer.

Men det er jo svært, allerede nu at forlænge aftalen, da du ikke ved hvor længe du reelt vil være syg i hele din uddannelsperiode.Kommer det ikke først på tale senere hen i forløbet ?

Hvad siger din praktikansvarlige til det, på dit praktik sted ? Jeg har lidt svært ved at, læse ud af dit indlæg, hvor længe du allerede har været fraværende ialt.

Venlig hilsen Hanne

10.000 m2 stor grund til salg NU KUN 350.000 kr i 4894 Øster Ulslev

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 23:38

Prøver at forklare mig lidt tydeligere;

SSA-uddannelsen har optag 2 gange om året, oktober (hvor jeg er startet) og maj, og følger fastlagte skole- samt praktikophold.

Jeg har sygemeldt mig 1 uge inde i skoleophold 1B, men gennemført skoleophold 1A samt praktik 1A, dog med en del fravær. Har dog både lærers og praktiksteds ord for at mit fravær ikke på nogen som helst måde har været en faglig hindring.

Problemet opstår ikke i mit bagudrettede sygefravær, men i det fremadrettede, idet jeg ikke vil kunne gennemføre uddannelsen på de fastlagte ophold da jeg forventer at være syg resten af skoleophold 1B samt muligvis praktikophold 1B. Dvs min uddannelse kan ikke gennemføres på den "normerede" tid min uddannelsesaftale løber i.

Min egen tanke går selv ¨på at jeg forhåbentlig er klar til at starte igen når det hold der er startet til maj 2012 kommer ind til deres skoleophold 1B, og det gør de 6/8.

Men efter en kort samtale med FOA i dag, lyder det ikke som om det er noget der lige kommer dumpende ned fra himlen.

....og så bliver jeg ærligt talt en smule arrig over at man kan planlægge graviditet midt i sin uddannelse og derefter få det hele skræddersyet, men her står jeg og er reelt syg, med udsigt til nul og niks.

* Louise *

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 23:13
Har desværre ikke fået nogle brugbare input, og FOA trak også bare lidt på skuldrene, men tilbød at sidde med ved mødet i morgen. Som jeg så desværre kommer ret uforberedt til.
Jeg ved udmærket godt hvad jeg vil, men om jeg kan forlange det er en anden sag

* Louise *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider