Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Støt og vind en bil ???
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 18:02

Er jeg den eneste der synes, at det lyder lidt .... ehm, forkert ? Hvis man støtter Danmarks indsamlingen til Afrika, så har du muligheden for blandt andet at vinde en bil. (Mener det er P4, der har annonceret med den præmie blandt mange andre)

netnyhederne.dk/2012/01/24/danmarks- indsamling-2012-stot-og-vind-ting- fra-tv-serien-fra-matador/

Jeg er godt med på, at den præmie er sat for at lokke flere til at støtte. Men er jeg den eneste, der synes at bilfabrikanten skulle have doneret det beløb bilen står i - i stedet for at Hr. og Fru Jensen kan vinde bilen ? Jeg synes faktisk, det er at slå plat på andres ulykke.

Støt børn der er på flugt, og vind en luksus genstand.

Jeg synes det er helt forkert, at man kan vinde noget ved at støtte. Det er da en helt gal drejning tingene har taget. At man bliver nødt til at lokke med præmier for at få støtte kroner - så kunne man jo fristes til at tro, at støtten egentlig ikke er reel, men blot for at have muligheden for at vinde noget luksus .......

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Støt og vind en bil ???
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 19:23

Det var da en del der har læst, men ikke kommenteret.. Så må jeg være den eneste der, finder det smagsløst..

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Det ville da være
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 20:04

bare SÅ skørt kun at nøjes med det beløb de kunne få for bilen!!! -

Når de kører et "lotteri" og får folk til at støtte "sagen", ved at de får lov at deltage i lotteriet - og mulighed for at vinde en bil, så får de da nok over 1000 gange det beløb ind som sådan en bil koster - sååååå - Det er altså nok slet ikke så tosset at gøre.

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

Støt og vind en bil ???
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 20:31

Jo men hvorfor afholder man overhoved et lotteri, med udgangspunkt i andres ulykke ? Det er det jeg synes er usmageligt.. Og du skal da ikke bilde mig ind, at bilproducenten ikke udnytter det som PR ?! Så i sidste ende, så skummer de fløden, på bekostning af stakkels børn på flugt.. Ja ja, hvis de ikke bliver udnyttet på den ene måde, så er det da tydeligvis den anden !

Det er en indsamling, der så sideløbende er et lotteri ???? Det er jo helt forkert !!!

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 20:56

Forkert eller ej, så FÅR de nok flere penge ind på den her måde. :)

Måske er folk ved at køre sur i alle de indsamlinger til alt muligt hele tiden og så igen?? Og hvis det er tilfældet, har der nok siddet en eller anden "guru" og har fundet på at en bil i lotterigevinst vil kunne tiltrække flere bidragsydere.. :)

Michael

GO FOR IT!!

0
0
Svar på denne tråd

Det er fuldstændigt ok
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 21:06

Det har jeg slet ikke noget imod. Det er da en god ide at bruge en bil som en "gulerod" til at få folk til at deltage. Hellere det, end at jeg skal være tvunget til "donation" via mine skattekroner, som der jo i forvejen er så stor rift om Og hermed ikke sagt, at jeg IKKE donerer penge til katastrofehjælp - !!!

Man er, i mine øjne, naiv, hvis man tror folk bare "suser" penge afsted uden at blive opfordret gennem reklame, gevinster etc. Nej - sådan "hænger" verden altså ikke sammen. Det er, når der er store tv- og reklamedækkede indsamlinger at der virkelig ryger penge i "kassen". Penge som virkelig kan hjælpe masser af børn - ikke kun nogle få.

Ja, bilforhandleren får god reklame - Men det er vel også ok - HAN skal vel ikke dække alt verdens nød og elendighed ´??? - og han ville såmænd heller ikke komme langt hvis det var værdien af en bil (eller for den sags skyld 1000 biler) der skulle dække den.

Et ordsprog siger "Målet helliger midlet" og det tror jeg så på i dette tilfælde.

Frederven

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 21:28

Problemet er, at indenfor de seneste par år, er folk generelt blevet bombarderet med billeder af sultene afrika-børn i en sådan grad, at de fleste af os er blevet mere eller mindre imune overfor det

= vi er sværere at få til at støtte ting.

Princippet med at støtte andre ved at købe noget til sig selv, eller som her, støtte ved at deltage i et lotteri er en ny strategi, der løser det problem.

Smagløst? Ja, måske.

Alternativet ville imidlertid være at støtte med færre penge, og skal jeg være helt ærlig, så synes jeg det er mere smagløst at fravælge reelle alternativer til at sikre en effektiv indsamling på baggrund af principper om, at folk ikke skal støtte (delvist) for egen vindings skyld.

0
0
Svar på denne tråd

Støt og vind en bil ???
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 21:45

Jamen det er vel egentlig problemet .. Hele den her indsamling, er blevet et mediestunt - hvor mere eller mindre kendte mennekser og virksomheder kan promovere sig selv - på bekostning af nødlidende mennesker. Det flytter jo i bund og grund fokus over på promovering af alle andre, end det indsamlingenn oprindeligt omhandler.

Min anke er netop, hvis man ikke kan samle reel penge ind, uden at der skal et kæmpe mediecirkus til - hvem er det så egentlig man samler ind til ???

Og så bryder jeg mig på igen måde om "målet helligere midlet". Heller ikke i en indsamling, det bliver i min optik fordækt.

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Lotter
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 11:48

Nu er det jo ikke noget nyt med lotterier som indsamlingsmetode.

Det nye er nok, at DR gør endnu mere ud af det end de har gjort med radioudsendelser hele ugen, show osv.

Før i tiden havde f.eks Kræftens Bekæmpelse store lotterier som man kunne købe lodsedler til. Der var hovedpræmien ofte også en bil+utallige andre præmier.

Jeg er også ret sikker på, at Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp mfl. også havde lotterier, men det eneste jeg kan huske lige nu, er Kræftens Bekæmpelse.

Og det med at virksomheder og kendte mennesker kan promovere sig selv gennem den slags indsamlinger, er heller ikke nyt.

I Danmark går traditionen med store indsamlingsshows helt tilbage til Ungarnsindsamlingen i 1957 hvor man lavede 3 store indsamlingsshows.

Dengang var der også optræden af diverse kendte, og firmaer kunne donere penge mod at få deres navn nævnt, så intet nyt der heller.

Jeg kan egentlig ikke forarges ovewr det, det er en meget effektiv måde at samle ind på.

Jeg har selv idag været med i et sms-lotteri på P3. Man kunne vinde en rejse til Ol i London. Det kunne jeg da godt tænke mig

Forventede ikke at vinde, og gjorde det heller ikke, men så har jeg givet lidt penge til et godt formål.

Uanset om jeg havde vundet eller ej, så er der nogen der får glæde af de penge jeg gav. Er man i nød, tror jeg ikke, at de penge er mindre værd, selvom jeg så skulle have vundet en rejse.

Men det fik da lokket mig til at give lidt ekstra

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 15:49

Det er jo også mange mange mange der samler ind helt uden show, ofte synes jeg shows er HER OG NU penge der skal bruges, måske en naturkatastrofe, eller lign, Jeg støtter nogle foreninger hver mdr, og de holder aldrig shows, men jeg ved da også godt hvor de fleste penge så bliver lagt, det er da ved de foreninger der gør "noget ud af det" for store firmaer til at give, og nej de giver ikke kun af godhedens i deres hjerte, så nej det kan ikke forarge mig at der bruges lidt penge for at få så mange flere ind. Fred være med det.

Jeg kunne aldrig drømme om at deltage i mange af de der konkurrencer bare fordi, men jeg er mere tilbøjelig til at gøre det hvis jeg ved at ved at jeg deltager og giver 50 kr pr sms, så gør det måske livet en lille micro smule bedre for en anden.

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Flere tanker
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 22:53

Jeg har tænkt lidt mere på det der med lotterier, og jeg vil ti gange hellere støtte et lotteri hvor pengene går til et godt formål, end et lotteri, der ikke gør.

Diverse ugeblade og aviser har indimellem konkurrencer hvor man får en lodseddel sammen med bladet/avisen. Det er da langt værre. Formålet er ene og alene at lokke nogle flere til at købe bladet, og overskuddet går i bladejerens lomme.

Det samme med DVs lotteri ved hingstekåringen i Herning. Jeg er ret sikker på, at der er et kæmpe overskud på det, som så går til DV.

Jeg vælger så alligevel at deltage, da jeg da gerne vil vinde deres trailer.

At bilforhandleren får lidt PR ud af at give en bil til lotteriet kan jeg ikke se noget galt i. Han har stadigvæk doneret noget til en værdi af 110.000 kr, mener jeg det er, som endda kan generere endnu flere penge, så for min skyld må de gerne nævne hans navn et par gange. Jeg aner forresten ikke, hvilken bilforhandler det er

Nu lytter jeg til P3s programmer i bilen, og jeg synes faktisk at de gør rigtig meget ud af at fortælle, at det drejer sig om en indsamling til børn og unge i Afrika

Alternativet er, at man lader være med at annoncere indsamlingen, dropper show og lotteri osv. og forlader sig på danskernes gode vilje til at give.

Det kunne man jo godt, men det ville gøre indsamlingen "hemmelig" hvilket ville betyde at de kun fik indsamlet en brøkdel af hvad de får samlet ind på den anden måde.

I denne slags situationer synes jeg faktisk at "målet helliger midlet" er et udmærket udgangspunkt.

Målet er at få samlet så mange penge ind som muligt.

At midlet så bla. er et lotteri, skader ikke nogen, tværtimod. Der bliver samlet rigtig mange penge ind og en enkelt dansker er heldig og vinder en bil.

Det må være det, der hedder en win-win-situation

Der er flere muligheder for at støtte, man er ikke tvunget til at deltage i et lotteri, hvis man ikke bryder sig om det.

Man kan støtte med henholdsvis 50 og 150 kr ved at sende en sms, og der er sikkert også flere muligheder, så der er noget for alle.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd

Fed idé
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 23:17

Jeg mener ikke der er noget fordækt i det - hvis man har set DR1 den sidste uges tid, har han kunne følge med i nogle korte dokumentar programmer om de projekter pengene går til.

Og det at en bil bliver doneret - so what - den giver 10 fold igen ved sådan et "lotteri"

Jeg synes på ingen måde at indsamlingen bliver fordækt - men vi er i DK så fokuseret på at vi vil underholdes - og der vil ikke være seertal til et program hvor en Mr. ukendt stod og fortalte om at nu havde fru jensen sms'et 150 kr. til formålet.

I sidste uge var der et EU møde omkring hvad man skal gøre ved de flygtninge som kommer til sydeuropa. Derer nemlig store problemer med at håndtere de mange flygtninge - og der er hammer dyrt - væsentligt dyrere end at gøre noget i landene syd for sahara. Jeg mener stadig det er virkelig væsentligt at vi forbedre skoleforholdene og infrastrukturen syd for sahara.

Indsamlingen på fredag går til Børn på flugt (og deres familier) - og det er (også) en rigtig god gruppe at rette midlerne imod, da det giver dem en grund til at blive på eget kontinent og udvikle deres handelsmuligheder. På sigt vil de jo også aftale varer og tjeneste ydelser fra Europa, og det giver flere arbejdspladser.

Tingene hænger jo sammen. Jeg er af den holdning at pengene er givet godt ud. Og det går altså bedre - det er IKKE et sort hul. Men det er et F.cking stort kontinent!

Til jer som ikke mener der sker nogle ændringer - please tag et kig på denne side:

verdensbedstenyheder.dk/nyheder/

Tadaa - Der er også GODE historier om at redde dyr!

Herfra er der i hvert fald støtte på fredag.

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 23:45

Jeg tror vist, at jeg grundlæggende er uenig med dig på en hel del punkter Nuller89, bl.a.:

"Jamen det er vel egentlig problemet .. Hele den her indsamling, er blevet et mediestunt...."

Her er jeg uenig. Det er ikke mediestunts som dette, der har gjort os imune, for de virker stadigvæk til en hvis grad. Det er reportagerne fra katastrofeområderne, der har gjort os imune, eller rettere, antallet af dem.

Vi er simpelthen blevet så vant til forfærdelige billeder, at vi enten ignorerer dem eller har lært at skifte kanal eller bladre videre for at kunne holde det ud. Begge dele har det resultat, at vi ikke får doneret noget.

Men pointen er, at det ikke er kampagner som denne, der har givet et problem, men derimod billeder som den der WSPA-reklame med dansebjørnene og æselføllet. Når vi bliver bombarderet med den slags kampagner er de flestes reaktion efterhånden blevet at lade være at kigge - og så får de ikke penge ind. Ja, nogle støtter og thumbs up for det, men det er dem, der sandsynligvis ville have haft brug for meget lidt opmuntring til at støtte anyways.

Men selv om disse mennesker støtter, er der altså stadig en kæmpe del af befolkningen, som det er tæt på umuligt at motivere til at støtte noget som helst, og det er dem, man forsøger at fange med de her lotterier og lign. "win-win"-strategier.

"- hvor mere eller mindre kendte mennekser og virksomheder kan promovere sig selv - på bekostning af nødlidende mennesker."

Ja, de promoverer helt sikkert sig selv, men jer er dybt uenig i din afslutning "på bekostning af", idet jeg mener, at det netop ikke er "på bekostning af", men tværtimod "til gavn for".

"Det flytter jo i bund og grund fokus over på promovering af alle andre, end det indsamlingenn oprindeligt omhandler."

Jeg er helt enig i, at det flytter fokus, men som jeg ser det, er dette netop en nødvendighed. Vi er nødt til at få flyttet fokus over på noget andet, for at få de mennesker med, der er svære at få til at støtte, fordi de er blevet "imune" overfor stærke billeder af dansebjørne og babyæsler.

Ved at koble det til fx kendissernes signalværdi, gøre det til en win-win situation og give det et positivt spin, får man nogle mennesker med, som ellers ikke ville have støttet. Fx i denne reklame:

globalisationanddevelo...dpress.com/ 2009/05/gisele-bundchen.jpg

Den reklamerer for et eller andet kort, hvor du støtter kampen mod AIDS med x antal kroner, hver gang, du bruger kortet. Du støtter altså samtidigt kampen mod AIDS, hver gang, du bruger penge på dig selv. Samme koncept er anvendt på en lang række produkter, hvor du støtter AIDS ved at købe et "rødt" produkt.

"Min anke er netop, hvis man ikke kan samle reel penge ind, uden at der skal et kæmpe mediecirkus til - hvem er det så egentlig man samler ind til ???"

Hvordan man samler ind ændrer jo ikke på, at der samles penge ind til formålet. Spørgsmålet forstået ordret giver ikke særligt god logisk mening, MEN, jeg kan forestille mig, at du måske tænker på, "for hvis skyld, samler man ind?".

Jeg synes stadig, at man samler ind til de nødlidende, uden skyggen af tvivl i mit sind, MEN jeg er fuldstændig enig i, at det kommer andre mennesker til gavn også. Fx sponsorer, en tilknyttet kendis, indsamlings-arrangøren, forbrugeren osv.

Jeg mener ikke, at der er noget i dette, der er spor fordækt, alle er jo 100% klar over vilkårene, hvis de ikke har levet i en jordhule siden 1957

Jeg kan godt se, at man ved at bruge disse metoder accepterer en egoistisme hos dem, der skal støtte, hvor man normalt plejer at give dem skyldfølelse, så de ikke er egoistiske.

At det måske kan påvirke samfundets generelle opfattelse af og holdning til indsamlinger på langt sigt, så det bliver mere acceptabelt bare at være egoistisk, er selvfølgelig en risiko. Eller at vi også bliver helt imune overfor denne form for indsamlinger, fordi det bliver normalen, at alle mærker støtter et eller andet.

Vi ved aldrig helt, hvad der kommer til at ske, og der er selvfølgelig altid risici ved nye strategier som enne.

Pt peger rigtig mange ting dog på, at det her er en potentiel løsning på en del af de problemer, der er i forhold til at motivere folk til at støtte nødlidende.

Vi kan også se på nuværende tidspunkt, at jo flere reklamer, de laver med dansebjørne, jo mere skyder de sig selv i foden og spænder ben for fremtidige indsamlinger.

Og er det OK at tilsidesætte målet, bare fordi vi godt kan lide midlet???

Dét synes jeg ikke, og jeg synes, at man er nødt til at afprøve andre muligheder i stedet for at bibeholde en dumstædig tro på, at IMORGEN ændrer det meste af menneskeheden sig nok til bedre og mindre selviske mennesker.

0
0
Svar på denne tråd

bil og lotteri
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 23:45

Det rager mig en høstblomst at en pige i går vandt et par sko til 9500 kr. i P3 eller at en gut i dag vandt 100 dvder til en værdi af 10.000 kr. og lige så rager det mig at der er en bil på spil.

Det der rammer mig er, at jeg på vej ud til hestene i dag hørte at de nu var over 1. mio. kr. - og jeg tog mig selv i at blive så rørt at jeg fik blanke øjne over AL den HJÆLP de mennesker nu kan få til bl.a. at vende hjem og starte en tilværelse.

Ok, nu er jeg måske også lidt "farvet" qua min forkærlighed for Afrika og børnene der.

Men på vegne af dem I hjælper ved at støtte, vil jeg tillade mig at sige TAK!!!

Jeg har ikke det vilde at gøre med, da alle mine "sparepenge" går til mit eget Afrika-projekt, men jeg har støttet denne indsamling og glæder mig over at vi i Danmark kan hjælpe dem i nød igen-igen!

Mvh Louise.

Mit projekt i Ghana:

GhanAlive

Traver Action Speed

Welsh M. Meraviglioso Hello Cavallino

0
0
Svar på denne tråd

Igen-igen
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 23:53

Katja H ?Musse?

Godt skrevet! Helt enig

Louise *De Eneste To*

Det der rammer mig er, at jeg på vej ud til hestene i dag hørte at de nu var over 1. mio. kr. - og jeg tog mig selv i at blive så rørt at jeg fik blanke øjne over AL den HJÆLP de mennesker nu kan få til bl.a. at vende hjem og starte en tilværelse

Nemlig. Det er dét, det handler om

0
0
Svar på denne tråd

jgkdgjklm
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 03:10

Altså jeg er helt sikker på at de stakkels små sultne forældreløse børn der samles ind til via lotteri er komplet ligeglad med at der er en bilforhandler der får lidt reklame på det, så længe de får mad er de vel glade :D Kan nu heller ikke se det forkerte i at der sam´les ind via et lotteri ..

Hilsen Sandra..

Søger part til min dejlige haflingervallak i Esbjerg, hans annonce ligger under min præsentation :)

0
0
Svar på denne tråd

indsamling
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 16:12

Nu har P3 alene nået 2,9 mio. og hvor det dog glæder mig!!

Igen gør det mig ikke spor at folk vinder alle de præmier, bare der kommer penge i kassen der kan hjælpe børnene og deres familier i Afrika!!

Mvh Louise.

Mit projekt i Ghana:

GhanAlive

Traver Action Speed

0
0
Svar på denne tråd

godt skrevet
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 16:27

Katja H ?Musse? og fuldstændig ritig. Jeg er også kørt totalt død i æselreklamen, jeg er sikker på æslet ikke refketerer over livet som de giver udtryk for.

Ikke at forglemme lille mona snart må være tæt på voksen, for nu har reklamen kørt i jeg ved ikke hvor mange år.

Så er det altså svært og tage sådan rigtig seriøst.

Jo der er problemer og til alle racister, så er det altså vigtigt I støtter op med store beløb, det er nemlig den eneste måde i kan holde mindre velsignede i deres eget land, nemlig ved og forbedre deres vilkår.

Vi andre kan nøjes med og støtte med de store beløb, blot fordi vi har en grad af medmenneskelighed og gerne vil gøre en forskel.

Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes det er helt
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 16:54

reelt.

Mediestunt eller ej, er der ingen tvivl om at P3 har "tjent kassen" til nødlidende børn.

Måden - tjae - hvem udover ville nå så langt som de har nået i løbet af indeværende uge???? Ved relativt lidt arbejde har det - nu indsamlet 3 mio....

Det synes jeg er fint og godt gået.

Der er ingen der reflekterer og får ondt i en hvis legemsdel over at tømrer Olsen har sit skilt hængt op i ridehuset....så hvorfor hyle højt over nogle bliver nævnt i radioen, på nettet eller andre steder.

Formålet....er det der tæller - og her må man sige at det er lykkes på et eller andet plan.

KH:)Annette der også har smidt et par sms'er afsted i løbet af ugen....

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Enig Louise
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 21:14

Uh Louise, dit indlæg er så rigtigt og sigende. Jeg er rørende enig med dig, og sidder også i skrivende stund og ser Danmarks Indsamling med blanke øjne.

De har bare så meget brug for al den hjælp de kan få. Så kan jeg godt undvære 150 kr. af min SU denne måned!

Mvh Majken

Sygeplejestud. med fokus på sundhed, sundhedsfremme og forebyggelse

>> Med frieserblandingen Mox Diamond *

0
0
Svar på denne tråd

indsamling
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 21:29

Majken - Dejligt at jeg ikke er den eneste med blanke øjne!!

Jeg bliver voldsomt rørt, og jeg erkender det blankt, når SÅ mange penge bliver doneret.

Godt nok er der ikke så mange på flugt i de lande jeg har været i, i Afrika, men jeg har alligevel oplevet nøden på nærmeste holdt - det er måske medvirkende til at jeg har så let til (MEGET) blanke øjne ved sådanne begivenheder.

Ps. Spottede lige din signatur - det er da lige sådan en som dig jeg får brug for et par år ude i fremtiden....

Mvh Louise.

Mit projekt for handicappede børn i Ghana:

GhanAlive

Traver Action Speed

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 21:36

Synes også det er usmageligt at udlodde en bil!

*** Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey ***

*** Dear Tana C. & Wicksen ***

2 Angel´s In Heaven...

Rytter søges = Se annonce!

0
0
Svar på denne tråd

Bom bom..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 22:09

Louise - Jeg kan udemærket forstå dig. Det er jo dit hjertebarn. Har ikke været i Afrika - men håber inderligt at jeg i forbindelse med min uddannelse kan få lov til at tage et semester der.

- Og det ville jeg slet ikke sige nej tak til. Har jo før læst om dit projekt, som lyder yderst tiltalende for mig og mit sygepleje-gen

Mvh Majken

Sygeplejestud. med fokus på sundhed, sundhedsfremme og forebyggelse

>> Med frieserblandingen Mox Diamond *

0
0
Svar på denne tråd

Afrika
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 22:19

Jeg kan godt forstå du gerne vil ud og opleve - og især Afrika er fantastisk.

At det så er ifm. sygeplejeuddannelsen er jo bare, i mine øjne, endnu mere fantastisk. Der er så hårdt brug for hjælp så mange steder ude i verden. :D

Men jeg sender dig lige en HN-besked, så jeg har dig i mit "arkiv".

Mvh Louise.

Mit projekt for handicappede børn i Ghana:

GhanAlive

Traver Action Speed

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm....
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 23:12

De sultende og syge i Afrika er da fuldkommen hvordan pengene er blevet indsamlet.

Jeg kan slet ikke forstå, at nogle her i tråden har så stort et fokus på reklamestuntet i indsamlingen og ikke bare kan glædes over det afkast det giver til sultne børn.

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  03-02-2012 23:32

jeg forstår det heller ikke helt, en forhandler kan vælge at donere 100.000 kr eller en bil, og den her bil kan så i et lotteri så trække bilens værdi gange nogle gange hjem. Hvad skal man så gøre?? ja tænke tænke, jeg ville da bestemt sige ja tak til bilen og udlodde den hvis det kan give 4-5-600000 i stedet for de 100.000 .

Nå ja tilstået jeg har selv deltaget lidt flere gange end jeg ville hvis det "bare" var en tilfældig konkurrence hvor det gik til "dem" selv og ikke en god sag

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

Underlig
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 00:23

Det var da en underlig indgangsvinkel, at have til de virksomheder, der donere gaver til konkurrence.

Mediestunt og reklame - det gør da ikke sagens tjeneste hverken værre eller bedre, at pengene er kommet ind, på den vis. Bare der kommer penge i kassen.

Uden det her show, reklamerne og gevinsterne - ville det jo aldrig kunne lade sig gøre, at samle den slags penge sammen.

Selvom de kan trække noget af det fra - er det stadig penge virksomhederne trækker ud, af deres drift. Og selvom man kun har en micro-chance for, at vinde - er det da lige lidt mere spændende, at donere.

Det føler jeg mig altså ikke mindre "ren-hjertet" af.

Vi gør det da også i klubberne - laver amerikansk lotteri - for at tjene lidt til klubkasseerne...

0
0
Svar på denne tråd

jo..........................
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 11:09

jo det er total smagsløst og tankevækkende at familien dk skal motiveres på den måde til at give.... Men det virker jo åbentbart.... så midlet helliger målet.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

På bekostning af?
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 15:43

Det undrer mig i en sådan grad at nogle bruger udtrykket "på bekostning af de små stakkels børn" ....

Undskyld mig min uvidenhed - men hvad er det præcist der går tabt for børnene ved at mange firmaer (heldigvis) ønsker at støtte og donere til denne indsamling? ..

Får børnene ikke blot flere penge til mad og fornødenheder på denne måde? ...

Ja hvad ved jeg - men jeg kan ikke se hvor det er de stakkels børn bliver snydt ... :) ...

ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Stengers Maskinservice- reperation af alle former for biler, maskiner og alt i svejseopgaver-værkstedet der har åbent når du har tid!

Ring 24656668

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-02-2012 16:48

Jeg er helt enig med Frederven.

Og kan ikke se hvordan det er på "bekostning" af de sultne afrikanske børn?! Det er jo netop dem pengene går til..?

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider