Der var engang en skuespillerinde (fra før Anden Verdenskrig), som blev kvalt i sit "kilometer" lange tørklæde, da hun kørte i åben sportsvogn, og tørklædet fik fat i det ene baghjul.
Det var ikke godt - det var tragisk og der blev lavet en film over det.
Så har der været et par tragiske historier med børn, der er blevet kvalt på legepladser i elefanthuer og i deres jakker. Frygteligt.
Nu er der så et firma der sælger tørklæder med velcro lukning i nakken, ved at spille på folks frygt, ved at skrive:
Hvert år kommer tusinder alvorligt til skade, en del med døden til følge. Børn hænger fast på legepladsen, i træer, under ridning, cykling osv.
Det er godt nok en besynderlig måde at markedsføre sit produkt på.
Googler man - til skade tørklæder, - kvalt tørklæde eller - ulykke tørklæder - kommer der ikke et eneste hint frem om, at nogen er kommet til skade eller nogen er døde.
Jeg synes det er en grim måde at markedsføre sit produkt på, ved at spille på ulykker og dødsfald der måske kan ske.
Synes egenlig at firmaet bør komme med noget dokumentation for deres påstande - før HN hopper med på, at gøre gratis reklame for dem.