Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Tørklædet der kan redde dit liv
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 10:00
Indsat fra nyheden Tørklædet der kan redde dit liv:

Hvert år kommer tusinder alvorligt til skade, en del med døden til følge. Børn hænger fast på legepladsen, i træer, under ridning, cykling osv.

Faktum er, når vinteren er som koldest, bærer de fleste halstørklæder som halsvarme både i stalden og på rideturen.


Pabpy Safety Scarf kan forhindre nogle af disse ulykker og skader. Det er patent- og designbeskyttet og derfor helt unikt på markedet.


Det er testet i pædagogisk institution (børnehave) og af ryttere på ridegymnasiet Helsingborg, og både har børnene, pædagogerne, og rytterne har været meget begejsterede, forklarer Fritz Petersen fra Pabpy til Heste-Nettet. Efterfølgende blev Safety Scarf lanceret i Sverige i januar 2011.


Sikkerheden består i et stykke velcrobånd i midten af tørklædet, der får det til at gå midt over, hvis man er så uheldig at hænge fast.


Se videodemonstration her


Tørlædet kan bestilles direkte her.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tørklæder???
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:16

Der var engang en skuespillerinde (fra før Anden Verdenskrig), som blev kvalt i sit "kilometer" lange tørklæde, da hun kørte i åben sportsvogn, og tørklædet fik fat i det ene baghjul.

Det var ikke godt - det var tragisk og der blev lavet en film over det.


Så har der været et par tragiske historier med børn, der er blevet kvalt på legepladser i elefanthuer og i deres jakker. Frygteligt.


Nu er der så et firma der sælger tørklæder med velcro lukning i nakken, ved at spille på folks frygt, ved at skrive:


Hvert år kommer tusinder alvorligt til skade, en del med døden til følge. Børn hænger fast på legepladsen, i træer, under ridning, cykling osv.


Det er godt nok en besynderlig måde at markedsføre sit produkt på.


Googler man - til skade tørklæder, - kvalt tørklæde eller - ulykke tørklæder - kommer der ikke et eneste hint frem om, at nogen er kommet til skade eller nogen er døde.


Jeg synes det er en grim måde at markedsføre sit produkt på, ved at spille på ulykker og dødsfald der måske kan ske.


Synes egenlig at firmaet bør komme med noget dokumentation for deres påstande - før HN hopper med på, at gøre gratis reklame for dem.



Rambo dækken 155cm 370g sælges

Se under mine annoncer.



Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der må jeg
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:28

nok give Pony-mor ret.



Mvh Janni


Life without horses...

I dont think so !

0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:38

jeg syntes det lød smart - intil jeg så størrelsen af det. så lille et tørklæde dur ikke til mig, så kan det altså være ligemeget.


så skulle de komme i samlesæt hvor man fik en 5-6 stykker at sætte sammen ;D



...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænkte det samme
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 16:44

Jeg HAR hørt om børn der er kommet til skade eller blevet dræbt ved at tørklædet har viklet sig ind i noget men TUSINDER??


Det ser ellers meget smart ud men jeg må indrømme at jeg også stiger af i forhold til markedsføringen..


VH,


MaggieMay


"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..



"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 17:16

De er da snu nok. Der bliver jo ikke skrevet at tusinde kommer til skade med deres tørklæder, men bare at tusinde kommer til skade og det har de jo ret i





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tørklæde.
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:48

Med den længde det tørklæde har, så er der vist ingen risiko for, at den hænger fast nogen steder gg.




Ejer af den smukkeste frieser hingst Zeus Fan Stennissegaard og den skønne DV vallak Lindgaardens Cato.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-10-2011 21:56

Ligner da nærmere en hagesmæk

Men sikkert smar nok da



0
0
Svar på denne tråd
 
 pony mor..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:07

du har helt ret.. det er en perfid måde at lave reklame på og man kan undre sig over at HN har valgt at hoppe med på den vogn..



Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN


Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tænkte
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:34

straks.. jamen så brug da en halsedisse... det gør jeg og mine unger bruger det også.. der er da ikke noget der flapper..


hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.


Billig Citroen Xantia fra 2000 sælges, synet jan 2011.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:46

Ja - Det er en noget usmaglig markedsføring.


Det kan være det er en af HNs døtre/koner/kærester der har startet firmaet - siden de kan få gratis reklame - andre får slettet deres tråde, hvis de bare lugter af noget med salg.


Ja der er sådan lidt hagesmæk/babyklud over dem.




Rambo dækken 155cm 370g sælges

Se under mine annoncer.



Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:51

at HN har valgt at slå det op som nyhed er noget underligt noget at kommentere på.


det er da fint for dem der sidder og syntes det er en god ide, og som gerne vil have fat i et. :)


jeg har også hørt om folk der er kommet til skade i tørklæder, og ja de dramatisere det da, men de udnytter bare deres produkts funktion ligesom alle andre reklamer gør.




...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 jep....
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 09:53

Jeg ser intet nyt og revulotionerende i det,
og ideen om velcro har været fremme længe til hals produkter,
som foreksempel her i en halsedisse fra Reima
www.pinocchioshop.dk/product/sumac- 638-halsedisse/


Et noget mere brugbar produkt til børn, og også til os ryttere.
Men alt man kommer om halsen er jo "farligt" under de forkerte omstændigheder, men at der ligefrem skulle være sket så mange uheld har jeg heller ikke hørt om.


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.


* * *


Køb/Salg & Bytte dag i Hvorupgård
22.10 - kl.14-17


Pony søger rytter i Hvorupgård, Nørresundby

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:07

ja se det vidste jeg så ikke :D



...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:14

- og jeg har lært et nyt ord i dag - HALSEDISSE


Det lyder som noget til nisser.




Tænker du på at købe en Henra trailer så se her:

www.heste-nettet.dk/forum/6/160510/ 160510/

0
0
Svar på denne tråd
 
 qwerty
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 10:49

Jeg har arbejdet som vikar i en børnehave, hvor der var en dreng der blev hængt under leg på legepladsen på Århus-kanten - så det sker altså!


Og af samme grund har mine unger heller ikke halstørklæder på og evt snore omkring hat eller hals bliver klippet af...



Og så spekulerer jeg på, om det ikke er irriterende med det velcro hvis man har langt hår??

Når jeg arbejder i ko-stalden har jeg stort set altid kasket på og går i en lang bue uden om dem der bliver lukket med velcro, da det sætter sig fast i mit lange hår; og det er dælme træls...

Det må da være det samme med det velcro på tørklædet, mon ikke?



Pernille





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 12:05

Pernille : det burde det ikke være hvis det er lavet ordentligt - altså så det er den bløde del af velcroen der vender ud mod håret. hvis det er den hårde side der vender mod håret har jeg også det problem. ellers ikke :P



...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 halsedisse
Forfatter: 
Dato:  19-10-2011 13:53

ALTSÅ en halsedisse..


min disse er så hjemmestrikket og teoretisk set kan man vel godt komme til skade, men der er da ikke noget der flapper ud..


hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.


Billig Citroen Xantia fra 2000 sælges, synet jan 2011.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var Isabel Duncan
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 19:31

Berømt stumfilmsstjerne, der døde i en ulykke, hvor hendes lange flagrende tørklæde kom ind i bilens hjul (et hjul med eger).

 

 



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå ja- jeg går med brede og lange
Forfatter: 
Dato:  20-10-2011 19:37

Halstørklæder, to tørne om- og så en tørn kan trækkes over hovedet i dårligt vejr.

 

Medmindre min mand kvæler mig i det, tror jeg ikke, det er farligt.

 

Derimod har jeg strikket moderigtige (rent tilfælde!) smalle tørklæder til min søn og svigerdatter (for et par år siden). Det må jeg lade være med så!



Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov rettelse
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 15:13


Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Halsende
Forfatter: 
Dato:  21-10-2011 19:46

Nu kan det godt være, at jeg bare er fattesvag, men hvordan kan man hænge fast med et halstørklæde når man rider????


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider