Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Venner sloges om travgevinst
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 11:00
Indsat fra nyheden Venner sloges om travgevinst:

En 55-årig mand fra Aalborg vandt sidste år lidt over 41.000 kr. på en travkupon. De 200 kr. kuponen kostede, havde han lånt af en ven.


Vennen krævede efterfølgende at få halvdelen af gevinsten, men det afviste den 55-årige, hvilket resulterede i, at de to venner kom op at toppes og måtte have besøg af politiet.

Politiet konfiskerede kuponen og udleverede den efter afhøring til vennen, der hævede gevinsten og gav 20.000 kr. til den 55-åriges kæreste.


Den 55-årige fandt det dog ikke rimeligt og indbragte sagen for retten. Her krævede han resten af gevinsten samt 20.000 kr. i erstatning af politiet for anvendelse af fysisk vold på anholdelsestidspunktet.


Kravene blev afvist både i byretten og landsretten, og den 55-årige hænger nu på sagens omkostninger.


Kilde: NordJyske.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 15:33

Man må da nærmest håbe det er en historie der er tale om her.


Det kan da ikke være rigtigt at man på enm lånt 200 kr seddel skal betale det 100 dobbelte igen.
Vælger man at udlåne penge har man vel kun ret og rimeligt krav på at få det samme igen, evt med lidt mere.

Men lige frem 100 gange så meget det er da ågerrenter i stor stil.


Og jeg finder det da helt forkert at politiet ligefrem udleverer kuponen til vennen, fordi denne har udlånt pengene.

Vennen har vel vidst hvad beløbet gik til da han lånte det ud.


Der er vist ingen retfærdighed til i Danmark for tiden.


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår
Vi har 2 bokse til udlejning i Nørresundby.
Fuldpension 1600.-/mdr.


* * *

Super skøn 3 års efter Don Romantic sælges KUN 45.000.-
*
.Dressur Part tilbydes på vallak 157 cm pris 500.-

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 15:36

Det er da forrykt, det er da en underlig måde at låne penge på, det giver overhovedet ingen mening!

Er helt enig med Team Rahmberg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 234567890+
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 17:46

Tja jeg er også rimelig paf... Tænk at man kan ende sådan.. Hvor er retfærdigheden så henne i det danske land


FØler virkelig med manden der vandt og nu har tabt det hele...


Hilsen Annette


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 20:31

Jeg ville godt nok føle mig uretfærdigt behandlet hvis jeg var den 55årige :o :o Skod politi og skod ven... Det er jo helt uhørt!!


Låner man 200 kr, så låner man 200 kr. Så behøver man vel ikke fortælle hvad de skal gå til og hvad ved jeg :o Og hvad er det for en elendig ven der føler han har råderet over gevinsten bare fordi han har lånt den 55årige pengene til kuponen. Nej det er godt nok unfair!! :o


Mvh Bonnie


Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did

Fotografering tilbydes:

www.bonniejensen.dk / foto@bonniejensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 vandt penge
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 21:12

Gad vide om han kun skule have betalt halvdelen tilbage hvis han havde tabt... mærkeligt udfald denne her historie har



It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhm....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 02:01

Hvordan i alverden kan politiet udleverer noget til nogen der ikke er retmæssigt deres???

Kuponen var sådan den 55-åriges og ikke vennens. Ikke for kloge betjente dér



/Patricia


- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 09:38

Det lyder som en joke og er det korrekt i lovens forstand, så kunne vennen der fik pengene, jo skylde sin bank penge, som så kunne gøre krav på gevinsten, altså medmindre banken også skylder.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 14:42

Tjaaa... skal nok ikke lige ringe i banken og spørge om overtræk til en lottokupon - tænk hvis man vandt



Gitte


Memento mori

0
0
Svar på denne tråd
 
 det lyder
Forfatter: 
Dato:  17-09-2011 14:49

For mig lyder det 200% som en vandrehistorie eller aprilsnar, hvis ikke det var fordi historien står her på HN, som en nyhedshistorie.


Mvh Tina


R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider