Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 DB - akut linje :)
Forfatter: 
Dato:  06-08-2011 21:55

Ja, så havde jeg min første erfaring med Dyrens Beskyttelses akut telefon :)


Ude i stalden idag var der tre svale unger der faldt ud af reden i vores loft. Moren har ikke været der i lang tid og give dem mad heller :( De to andre måtte vi desværre aflive da de var medtaget af faldet - men der var én der overlevede uden mén.


Først ville de andre slå den ihjel også, men jeg insisterede på at ringe til Falck. Det gjorde jeg - som henviste mig videre til DB nye akuttelefon. Jeg kom igennem til en SUPER sød dame som spurgte lidt ind til ungen. Hun gav mig så et telefon nr til Roskilde vildtfugle station og ville ringe tilbage til mig senere om hører. Jeg ringede dertil og hørte om der var noget andet at gøre - andet end at de kunne tage den i pleje. De mente det var bedst den kom i pleje hos dem så den overlevede da den ikke var flyvebar endnu.


Heldigvis skulle en fra stalden alligevel mod Roskilde hjem og tog den med derud :) Ellers ville DB akuttelefon havde sørget for transport til Roskilde (y)


Super service.. Og jeg er så glad for at vi gav svalen en chance selvom det "baare er en fugl".


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 00:45

Rigtig godt at høre, at første erfaring med det nye akutnummer er positiv!

Jeg synes det er et mega godt initiativ :) Du gjorde det rigtige, selvom det "bare var en fugl".


Håber den lille fætter kommer sig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 11:26

Ja, det var en god service - det jo dejligt. De andre forstod mig dog ikke rigtigt - det var jo bare en fugl ;) Men alle liv er da noget værd og når de havde en vildtfugle station lige ude ved Roskilde så skulle den da have en chance.


Hende der afleverede den sagde at hende som ejer fuglestationen sagde da hun kom med den - at den ville overleve. Den var ikke så stor, meget sulten - men så sund og rask ud ellers og peb for et godt ord :D Så den fik lynhurtigt noget af spise og så om nogle uger var den flyveklar så skulle den fri i naturen igen :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du er.....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 11:30
En god pige er du :) dejlig historie

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 12:36

Jég er RASENDE !!!

Jeg har lige fået en mobil regning på at ringe til 1812 akutlinjen på 170kr for 4 mins opkald til dem !!


Dette oplyser de INTET om når man ringer på nr. Jeg er simpelthen SÅ gal!1


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var da voldsomt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 12:57
Det burde da være alm takst?

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -




0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 13:53

Det er det så åbenbart ikke. Min mor ringer derind imorgen til dem og klager. Fint hvis de havde oplyst det i starten når man ringer at det koster dét og dét - men ligefrem bare at tage så mange penge for det uden at oplyse det nogen steder, det sku da svineri !!


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 16:09

WHAT?!! Der står da INTET nogen som helst steder om, at det koster så mange penge! :O

Ej jeg er målløs?! Der var da en hel artikel om det nye nummer i Dyrevennen og der stod da ingen steder, at der kostede en bondegård at ringe!


Ej helt ærligt, det kan de da ikke tillade sig?!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fejl....?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 16:18

Det må da være en fejl med regningen? Det håber jeg. Hvordan er du blevet oplyst om regningen?


Ellers rigtigt godt gjort med svaleungen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 20:16

Jeg har Telmore. Den skrev en sms til mig imorges om at min konto var i minus. Min far har været inde og kigge på min konto derinde fra. Og kan se at 1812 nr har trukket over 172kr fra da jeg har ringet til dem igår aftes kl. halv 6 :S Så det ER altså dem der har trukket så mange penge.


Min mor ringer ind til DB imorgen tidligt - det sku noget svineri !!! Jeg er rigtig sur!


Selvom jeg er super glad for at jeg stadig reddede den svaleunge og gav den en chance, er det alligevel mange penge når man er på SU :( - og bare gerne ville redde en fugl. Men selvom jeg ikke får pengene igen, er jeg glad for jeg gjorde det og så var det alligevel pengene "værd" end bare at slå den ihjel :(


Jeg skal nok opdaterer når jeg hører noget fra dem af. Dog skal jeg på ferie imorgen - så jeg er først hjemme torsdag til at skrive igen herinde.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder da vanvittigt ......
Forfatter: 
Dato:  07-08-2011 21:28

..... hvis teleselskaberne skal tjene så tykt på sådan en service.

Jeg har sendt en besked om denne tråd til en god bekendt, der er kredsrepræsentant hos DB.




Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min bekendte har fået svar fra DB
Forfatter: 
Dato:  08-08-2011 18:09

De fortæller, at det er teleselskaberne, der selv fastsætter deres takster, men at de vil arbejde hårdt på at få det ændret.


Jeg synes da personligt, det er dårligt, de har startet denne service op, uden at kende til denne overtaksering


Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 20:46

Tak for informationen Lisbeth :)


Ja, det altså uroligt for dårligt. I så fald burde de skrive det et sted eller sige det når man ringer op :S


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider