Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er jeg egoistisk(kat)?
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:06

Sagen er den at jeg har haft dyr hele min barndom og siden jeg får tre år siden flyttede hjemmefra har jeg sådan savnet et have et dyr. Nu bor jeg i en lejlighed, hvor man må have hund og kat og jeg ville så gerne have en kat igen. MEN jeg har bare altid syntes at det var synd at have en indekat og nu er jeg jo lidt ved at bryde mit princip. Min plan er lidt at finde en kat på et internat som er vant til at være inde, men så er mit dilemma jo om det er synd for katten. Jeg synes jo at en kat skal have lov til at være ude. Så kan ikke helt finde ud af om jeg er egoistisk, når jeg sådan vil gå på kompromis med mine principper bare fordi jeg godt kunne tænke mig en kat.


Hvad synes i? Er det synd at have en kat der kun er inde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oooooo
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:09

Vi har haft katte der kun har været inde, og alle 3 glade og tilfredse katte som ikke har virket som de har været kede af livet, hvis du køber en killing som ikke har været vant til at have været ude før ved den jo ikke hvad den ''går glip af'' ..


» Michella §

* med stjernen Leda ©

! Janette&Athene, i vil altid være savnet!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:13

Alternativt kan du købe en kat som egner sig bedre til at være inde end ude - Brittish Shorthair har jeg ladet mig fortælle af en avler af denne race, skulle være ideelle indekatte pga deres temp. Måske du så bedre kan forsvare det overfor dig selv at du bryder dit princip?


Er forøvrigt selv af den holdning at katte skal have lov at komme ud og bruge deres instinkter :)


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:18

Jeg ville i stedet kalde dig ansvarlig.

at du vælger at have kat, overholder lovgivningen om husdyr og ikke mindst ikke udsætter din kat for unødige risikoer, og sidst vil jeg kalde dig en rigtig god nabo der viser hensyn til at dine naboer ikke nødvendigvis gider have din kat rendende..


Så du ville blive en af mine favorit katteejere.

Den slags der viser sig værdige og ansvarlige


Men nok ikke lige det svar du fiskede efter


Team Rahmberg

Dressur & Springning på hestens vilkår



Super All Round hest på 10 år, 168 stg.
La spring på distriktsplan & Mb niveau i dressur sælges.
Pris.: 65.000.-


Sort 17" Caprilli Bates Dressur byttes til anden dressursadel,

med mere støtte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min kat ville dø hvis den ....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:20

Min kat ville dø hvis den skulle være udekat...


Hun (og hendes race) egner sig best som sofapuder...



så skulle hilse fra margrethe at sige at man bestemt ikke er et dårligere katteliv fordi man ikke fiser rundt ude i naturen og bliver våd, kold, loppefyldt, angrebet af andre katte/biler/hunde mv.




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 **********
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:24

min kat er almindelig huskat. Og startede sine første år som indekat, som var han udekat i 3måneder, indekat igen i 9 måneder og har nu været ude kat i over et år. Min kat vil allerhelst være inde. Han er langt mere inde end ude. Her om vinteren er han ude 2 min og så ind igen 3 gange om dagen.

Om sommeren er det fint at være ude, men går somregl ikke længere end ud i haven. En altan er han også fuldt ud tilfreds med. Bare solen kan varme mavsen lidt :)




Nu mor til jordens

smukkeste pige

Alice Sofia


13. Februar 2010

3330 g og 53 cm lang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indekat
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:44

Vores kat som blev 15 år og døde i juli var ude/indekat, altså med det bedste af to verdener. Det var han vant til og det passede os alle fint. Men han var så også opvokset med den mulighed.


Nu for et par uger siden var jeg så ude "i marken" og lave noget et par timer og da jeg kom op til huset sad der en lille kat og miavede. For at gøre en lang historie kort er det nu endt med at hun er flyttet ind, og hun har ikke været ude i 10 dage nu og viser ingen, altså INGEN interesse i at komme udenfor igen. Hun er så tydeligt en indekat der er blevet sat af, og det er bare hendes held, at hun kom til et hus hvor der var nogen hjemme, for ellers ville hun nok ikke sidde og spinde her i dag. Hun ville slet ikke kunne klare sig udenfor. Jeg ville nu egentlig gerne have at hun ville lidt ud, men måske når det bliver forår... Men ellers forbliver hun da bare indekat.


Det er vist meget en vanesag, og som en anden skriver, hvis du vænner en killing til at være indekat så ved den jo ikke hvad den går glip af ude i den store vilde verden.


Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 23:04

Mine katte trivedes med at være indekat. Men jeg ville klart vælge en killing eller en voksen som er vant til at være inde og aldrig en som har levet udenfor før. Medmindre det er en "ude"kat som hellere vil bo inde





Vh Pernille


Lykkelige ejer af *Skovbakkens Avalon*


& kattene Dina & Kailey.


R.I.P Dear Tana C. My Soulmate!!!



Klik: *Stald Royal* = Se Præsentation, Opstaldning!

0
0
Svar på denne tråd
 
 altid to katte
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 07:58

Jeg har også indekatte og kunne aldrig drømme om at lukke dem ud , men jeg syntes det er synd hvis ikke man har mindst to katte så de har hinanden.




Diana Tornbjerg Hansen


Sommergræs tilbydes i Jerlev(7100 vejle)
tornbjerg.dk/mark



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 09:09

vel altid "egoistisk" at have dyr - men så længe de har det godt, så er det jo underordnet. Jeg har selv to indekatte, fordi jeg virkelig ønskede at have kat igen. Jeg anskaffede dem som killinger, og de bliver virkelig passet og plejet med alt. Jeg er ret sikker på, at de allerhelst ville være udekatte, men de er vant til indelivet, og de hygger sig med hinanden.


Jeg anskaffede mig to, så de aldrig rigtig skulle være alene. Det var en god beslutning, og de har det godt sammen (er brødre).






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan sagtens...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:36

...have en kat inde. Vi har fire katte i huset (har haft en 5.), som alle er tidligere udekatte men har det meget godt med at være inde. Jeg ville ikke drømme om at lukke dem ud - ja, de skal have lov til at bruge sine naturlige instinkter, men det kan de sagtens med legetøj og lignende også indendørs - bilen er desværre ikke en naturlig fjende til katten, og da jeg bor forholdvis tæt på en motorvej ser jeg alt for tit døde katte ligge ved siden af vejen. :(

Størrelsen på kattens domæne er egentlig lige meget hvis bare den har noget at lave.


Én af vores katte viser interesse for at komme ud, og han pusler så rundt i haven, i snor, en gang imellem, men har det så fint med at komme ind igen. Alle fire er sunde og raske, leger og spinder - så jeg ville da slet ikke synes, du er egoist. :)


Forget about world peace. Visualise using your turn signal.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:54

klart anbefale dit eget forslag om at se efter en voksen kat, som du ved trives med indelivet.


At killinger ikke "ved hvad de går glip af" holder ikke altid - nogen katte har så stor "udlængsel" at de aldrig kommer til rigtig at trives med indelivet, til trods for at de er opvokset indendørs - selvom der nok er racer der generelt er bedre egnet til det end andre.


Og helt ideelt ville det jo være, hvis du kunne finde to katte, der både trives inde og sammen...


Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 vivi (Thorleif)
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:48

Skulle hilse fra min Minimis og sige at hun er fuldstændig ening med Margrethe, og hun ved hvad hun taler om, hun kan menlig gå ud hvis hun vil..... Og det kan godt være hun stikker næsen ud igen til foråret - for en kort bemærkning.


Hun er iøvrigt en alm. huskat


Men det der udeliv er altså vildt opreklameret synes hun


Karin


0
0
Svar på denne tråd
 
 indekatte.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:59

Har samme holdning som dig trådstarter. Jeg er principielt imod indekatte da jeg syntes det er forkert at holde en kat indendørs.


Ikke desto mindre har jeg lige nu en killing på 4 mdr. som er indekat.


Vi havde ellers besluttet at vi ville vente til vi fik et sted og bo hvor vi havde mulighed for at have kat under ordenlige forhold.


Men så kom ham her 7 uger gammel, alene, forvirret og sulten og sprang op i favnen på min kæreste ude på hans værksted. vi kunne jo ikke bare smide ham ud af værkstedet og overlade ham til sig selv.

Vi tog ham med hjem, fremlyste ham i brugsen og stemte dørklokker for at se om der var nogen der savnede ham. Ingen reaktion.

To uger efter blev han syg og kostede 1000 kr hos dyrlægen, pga enorme mængder orm som udviklede sig til en mave/tarm infektion. + ca. alt hvad en killing i den alder kan fejle.


Så kommer der nu nogen og gør krav på ham ja så er der også lige en dyrlæge regning de kan få også.


jeg forsvarer over for mig selv at vi ikke skal blive boende i den her lejlighed for evigt og at han derfor om et år eller to kan komme til at leve et ordenligt katteliv udenfor.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Indekat
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 13:29

Hej


Jeg tror nu også min British Shorthairhun ville blive noget så fornærmet hvis jeg lukkede hende ud.

Minnie elsker livet som indekat, hun har ikke det der minder om udlængsel. jeg kan fortælle at hendes indstinkter ikke fejler noget, hun jager gerne fluer og andet kryb i stuen.


Jeg har så valgt at købe et stort hundtransportbur som jeg så sætter op hver sommer på terassen. Her sidder Minnie så fra morgen til aften og hygger sig, så lidt udeliv har hun.


En bekendt af mig har en skovkat, som pt lever som "indekat" da han ikke gider og ud i kulden.

Men om sommeren er han ude hele dagen, indtil hun kommer hjem og fylder madskålen.


Mette


carpe diem - grib nuet


Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008


Sov sødt Cæsar

2003 - 2009


Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!


HF Student anno 2009


Barfodstrimmer bør forbydes!!!


0
0
Svar på denne tråd
 
 marsvin?
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 14:07

Jeg selv er af samme holdning som dig, og kunne ikke finde på at have en indekat, som netop er indekat pga. forbud mod at komme ud - og ikke fordi den bare selv helst vil være inde.

En kat er et ret selvstændigt dyr, og bør efter min mening få stimuleret dens instinkter - havde kontakt til andre end ejer og i det hele taget have muligheden for at strejfe omkring - om den så kun har lyst til det en gang om ugen, bør så være op til den:)


Har du overvejet marsvin? De er utrolig selskabelige og hyggelige. De elsker simpelthen opmærksomhed, nusseri og er overraskende underholdende (de får som andre dyr mange sære vaner og ideer). Derudover er de ikke egnet til at være ude og stortrives i et stort bur (aller helst to sammen). Derudover kan man om sommeren sætte dem på græs i udebur og dermed stadig overholde sine egne principper om muligheden for afveksling og udeliv - uden at genere naboerne. Derudover er det altid nemmere at afsætte et marsvin hvis man skal på ferie, da dyrhandlere tilbyder feriepasning og marsvinet er ret ligeglad med hvem der kommer fodder i skålen. Oveni må man vist ha dem alle steder, og evtuel flytning vil altså ikke medføre at man skal skille sig af med det kære kræ :)

Det kunne være en alternativ løsning på din lyst til en selskabeligt dyr ;)



Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi fik Malle
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 00:49

(som vist var noget siambla.) Og hun egnede sig ikke til at være indekat. Hun blev bare ret så understimuleret, dvs jeg købte noget kattelegetøj, hvor hun bare hjernede igennem- og ikke passede på sig selv. Bagefter lå hun og gispede på gulvet.

Længe.


Så det legetøj blev kasseret i en vis fart!

Vi havde ellers andre katte, men hun blomstrede som mor. Hun overtog også en anden kats små (ikke med dennes gode vilje), men hun var MOR.

Hun var en dejlig kat, og vi savner hende meget. Men indekat- ville hun nok ikke været godt tilpas med.



Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 01:01

Vores gamle indekat lukkede vi ud engang imellem, selvom vi egentlig havde aftalt at hun skulle være 100% indekat.

Det resulterede i at hun blev kørt ned, så det gør jeg ikke igen.


Vi har nu to lækre skovkatteblandinger, der nyder sofalivet, sammen med to dejlige killinger.


Så her får de altså lov til at blive inde, og det ser jeg intet forkert i.

Jeg leger med dem, snakker med dem og de får mad og vand hver dag, samt en hund at lege med.


Mvh. Lykke


"If it's not a walker, it's just a horse"


*If love alone could have saved you, you never would have died*

R.I.P Dixie!


Han killing sælges HER

Skilte til dyr laves HER

Nyt forum for Eksotiske dyr HER

0
0
Svar på denne tråd
 
 perserkat
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 11:42

Hej. Jeg har haft perserkatte i lejlighed, bor nu i lejlighed med teresse, og mine katte har aldrig ville ud, har en tilbage på 14 år og vejret skal virkelig være godt før hun træder ud under den åbne himmel, næææ så heller ligge inde i sofaen. Jeg kan helt klart anbefale en perserkat som indekat.


Med venlig hilsen

Anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 indekatte...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 13:56

Jeg har to indekatte. Startede med en, men endte med at købe en ven til ham. De savner bestemt ikke et udeliv. Tykkemis kan godt lide at komme ud på altanen i snor. Hvidemis er højdeskræk og vil kun en tur ud i gårdhaven i snor, det tør tykkemis så til gengæld ikke. Om vinteren er der ingen interesse for at komme ud.


Når vi engang flytter i hus vil de få enten en indhegnet have at lege i eller en voliere. Ikke tale om at de skal udsættes for sure naboer, jeg gider såmænd heller ikke at fremmede katte skulle skide i min have. Og biler...... Nej de forbliver inde eller sikkert indhegnet.


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider