Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Folks køre stil
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 16:50

Er lige trådt ind af døren lettere rystet og faktisk også harm og vred.

Visse folk har da bare hovedet under armen når de køre og sætter ikke bare deres eget helbred på spil, hvilket jeg egentlig også er ligeglad med, men når de sætter mit og andres på spil bliver jeg bare rigtig rigtig vred

Eksempel fra i dag : Hvad pokker tænker folk på, når de bare trække ud foran en når man kommer i overhalingssporet og jeg kommer med 80 og de køre 60. Jeg er meget OBS på bremselængde denne tid. Jeg har nogle super gode vinterdæk på, men med is på kørebanen står jeg lige så lidt fast som andre og kan altså ikke bare bremse! og jeg havde ikke en hale bag mig så vent dog til jeg har passeret og du kan trække sikkert ud!


Så er der andre dage, hvor egofræserne bare ligger konstant i overhalingsbanen, træk dog ind når der er plads i indersporet og lad os andre passere! Gjorde alle det - blev alle bare lidt bedre til at flette ind og ud på motorvejene, så ville trafikken altså glide MEGET mere glat! Træk ind når der kommer en bag dig med mere fart på end dig, og lad ham eller hende passere, og så kan du trække ud igen, når du møder en i indersporet, som du kan overhale..

Jeg ligger mig selv ind i indersporet igen, når jeg har overhalet også, selvom der ikke lige kommer en bag mig!


Dermed ikke sagt, at jeg er en ren engel i trafikken (tror jeg de færreste er), men jeg gør selv meget ud af at trafikken skal glide nemt og ikke køre hassaderet, såsom at trække lige ud eller ind foran folk når det er P I S S E glat!


Er jeg den eneste der oplever sådan nogen som sætter ikke kun deres eget men også os andres liv på spil?




Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørsel
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 16:59

Okey så er jeg faldet lidt ned, og kan se jeg selv kommer til at lyde som en der bare drøner derud af ud hensynstagen til føret. Jeg køre selvfølgelig efter forholdene.. Blev dælme bare SÅ forskrækket over ham der lige pludselig trak ud ligeforan mig - han kunne i det mindste have blinket ud, så jeg havde anet hvad han havde i sinde..


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 jaaaaaaa....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:07

og så ville det være vildt rart om folk tøjrede deres @!#$ fast, INDEN de begav sig ud på motorvejen!


Kørte for et stykke tid siden bag en båtnakke, der smed tre cykler. Han havde dem i et stativ bag på bilen - beregnet til EN cykel, - dér havde et stykke snor gjort underværker.


.

0
0
Svar på denne tråd
 
 enighed
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:23

kan godt følge dig, der er mange der ikke fatter at køre bil.. og en anden ting jeg godt kan blive harm over, er (når der self. er ordenlig forhold) at folk ikke kører det de SKAL.. Der er ikke noget værre end en bilist der kører 50 km/t ned af en motorvejs afkørelse.. Helt ærligt.. der burde være flere der sku miste deres kort på det.. KØR DET DER STÅR PÅ SKILTENE.. Politiet kan faktisk give bøder for at folk kører for langsomt.. og burde måske gøre det noget oftere..


nu skal det ikke lyde somom jeg er helt vild fart glad og ræser derud af, men jeg har været i siutationer hvor det har været direkte farligt at bilisten foran har kørt for langsomt


Mvh.Sabina og Tommy Hilfinger


0
0
Svar på denne tråd
 
 båtnakker
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:30

Det ville ligeledes være rart, hvis dem der kører på motorvejen, lader folk flette ind, når de kommer ned fra en motorvejstilkørsel, i sær når der er massere af plads på motorvejen til at manøvre deres bil væk på.


Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sabina...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 18:34

Faktisk SKAL man ikke køre det, der står på skiltene, man må HØJEST køre det.

Men ja, meget træls, når nogen kører meget langsommere, end det man må.


Og ja, jeg møder også tit idioter i trafikken, og man kan bare få et chok der siger spar2.






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 heller langsomt
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 18:52

Jeg synes faktisk at folk der kører for stærkt er et LAAAAANGT større problem end folk der kører for langtsomt.


Mine heste har mulen forrest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skildpaddefart
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:42

Jeg kan hidse mig mere op, når folk kører 50/60 stykker på landevejen, hvor det ikke er muligt at overhale, især om morgenen. Og som regel er det en med blød hat.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh jeg kender fornemmelsen!
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 20:58

Jeg kender det godt! Jeg er normalt et ret fredeligt menneske men bliver fuldstændigt hvidglødende af raseri over alle de folk der mener at indersporet er giftigt. Jeg hader det som pesten!!! På vej ud til stalden fletter to motorveje og folk vælter ud i midtesporet helt uden grund lige så snart de kan komme til det


Mvh Signe


Med hesten Paragraff


Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:09

Grundlæggende mener jeg, de langsomt kørende er et langt større problem end dem der køre for stærkt. Eneste brist som nogle af dem der køre for stærkt her, er at de køre for tæt på og chikanere dem som køre det de må. Hvis de holder afstand og overhaler forsvarligt, så kan jeg ikke hidse mig op over dem. Hvorimod de langsomt kørende virkelig også kan bringe mit sind i kog og da især om mogenen, der køre jeg en strækning mellem Holbæk og Sorø og den vej er næsten umulig at overhale på. Så at køre bag ved en der tøffer afsted med 60 km i timen, det er der bare ikke meget sjovt ved.

Ang fart og begrænsninger så har man vist pligt til følge trafikken - ergo køre du 60 hvor du må køre 80, sænker du øvrig trafik og må holde ind, ligesom med traktore og andre langsomt kørende køretøjer har pligt til, og lade andre billister passere.


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu kører jeg
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:24

næsten aldrig på motorvej da jeg ikke bryder mig om det !


Og selv om jeg er oppe i alderen har jeg ikke kørt så mange km som nogle af jer med mindre år på bagen


Men her i nordjylland ligger der altså meget fastfrosset is på vejene og én dag som idag hvor der har været sol vil jeg mene man skal være ekstra forsigtig.


Så det er ikke en nødvendighed for mig at køre 80 km/t, hvis jeg finder det uforsvarligt.


Min første prioritet er at komme frem, men også gerne overleve




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:50

Hvis de langsomme bringer dit @!#$ i kog, så vil jeg da næsten mene, at du er mere farlig end dem... For så er det jo ikke fordi de er farlige, men fordi de generer dig, at du hidser dig op.


Hvis vi antager, at både de langsomme og de hurtige er farlige i trafikken, så er det jo alt andet lige de hurtige, der vil være skyld i de største ulykker, hvis det skulle ske. Såååå.... nej, jeg tror ikke lige, at sneglene er de farligste. Det er de fjolser, der tror, at biler er legetøj, og ikke et transportmiddel.


Og ja, man skal følge trafikken. Jeg ved ikke hvornår langsomt bliver betragtet som FOR langsomt.






Skrev hende den tykke, som er blevet mor...



Alle mennesker er født lige dumme

- nogen får bare mere ud af det end andre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cykel vs bil
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 21:54

Nu var jeg godt nok på cykel, men jeg havde også en rigtig ubehagelig oplevelse tirsdag aften. Det var ved 22 tiden og der var isslag efter en dag ved ca. 0 grader = tø + isslag = ikke skide godt føre.

Nå men jeg kom cyklende og kunne høre på den frosne sne at der kom en cyklende bag mig, hurtigt begyndte han at ringe med klokken for at få mig til at trække ind til siden, men der var ikke ryddet, så det kunne jeg ikke da der var høje sne/is bunker. Desuden var der max 25 meter til næste lyskryds, hvor der var ryddet og han ville kunne overhale uden problemer.

Jeg mærker så at han tager fat i armen på mig, og tænker han må have mistet balancen, da han er ved at overhale hvor der ikke er plads.

Nej - det tog jeg fejl - han SKUBBEDE mig ud i sneen, så han kunne komme forbi Siger jer jeg fik et chok - og varmen!! Jeg nåede heldigvis at tage fra med foden, og væltede ikke ..

Det var som sagt lige før et lyskryds, og der var rødt. Jeg var ret nernøs for at skulle køre op og holde ved siden af ham, for enten var han jo syg i hovedet eller også måtte han da virkelig have en god forklaring.

Dette havde jeg dog ikke behøvet bekymre mig om, for han tog den da bare direkte over for rødt - TRE GANGE!!! (det er tre kryds i et, da vejene drejer og der var rødt ved alle tre lyskryds han kørte over).


Jeg håber virkelig der var ild i hans hus eller sådan noget .. Hvad gør man med sådan en cykel - hvis det havde været en bil eller scooter havde jeg jo ikke tvivlet med at tage nummerpladen og melde vedkommende ..




Hver dag er en fest


Besøg min blog om mode og skønhed på
www.soesblog.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørsel
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:02

At jeg bliver gal over folk ikke følger trafikken men snegler sig afsted er godt nok ikke en jeg ensbetydene med at jeg er en farlig bilist. Jeg har jo ikke nogen steder skrevet, at jeg køre op i bagdelen på dem for at presse dem, blinker med lygterne eller laver hassaderede overhalinger, jeg følger dem på behøring afstend og når mulighedden melder sig så overhaler jeg. Men der findes MANGE, som ikke har samme tålmodighed som mig og de skaber farlige situationer som ikke ville opstå hvis folk ikke var bange for at køre i deres køretøj


Hvis ikke man er tryg ved at følge de anvisninger, som skiltene giver, og som eksperter formodentlig har vurderet forsvarlige på landevejene, så bør man ikke sætte sig i en bil og køre ud blandt andre.

Men der er vi jo så forskellige i vores holdninger og syn på sager.


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 når .....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:11

Hvis man kører 60-70 km/t, hvor man må køre 80, er der netop risiko for farlige overhalinger.. Folk kører jo efter hvad der står på skiltene og desuden kan det være utrolig svært at bedømme hvor hurtig en bilist for an kører hvis man kommer bagfra..



Jeg er helt enig i det sidste elisabeth skriver


Mvh.Sabina og Tommy Hilfinger


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sabina Høgh (Tommy)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:13

Også selvom der er fastfrosset is på vejene ?




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:18

hvis har læst hele tråden kan du se jeg længere oppe har skrevet at man selfølgelig kører efter forholdene.. så nej


Mvh.Sabina og Tommy Hilfinger


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sabina Høgh (Tommy)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 22:37

Det havde jeg ikke lige set.


"My bad" - er det ikke sådan I unge mennesker siger nu om dage




Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 "ta´10 af farten"
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 00:02

Jeg selv er ikke fejlfri i trafiken, MEN..jeg køre med stor rutine

og jeg tager aldrig chancer!


Jeg har nogle faste rutiner jeg gør mig selv opmærksom på når jeg køre i bilen.


Alle i min bil bruger selen ellers køre jeg ikke.

Obs på omgivelser og holder mig orinteret et godt tykke foran.

At jeg så vidt holder en fast fart og husker at give mine signaler. Køre ikke mere eller mindre...Køre efter forhold.


Har nogle et problem med den foran kørene, kan man overhale! eller så bliv hvor man er og hold afstand!

(ellers får man bermselyste af mig )


Ja, jeg kan godt finde på at køre 80 på motorvejen, det er der ikke noget forkert i, da det er minimums farten. Men sikke mange lange lys man får, især far lastbilerne. Så må de jo slå fartpiloten fra de 100 og nøjes med 80 hvis de ikke må overhale mig.


Noget der pisser mig af er.

Folk der giver lang lys til mig, selvom jeg holder den oplyste minimums fart for køretøj.

Folk der bræmser helt op for at dreje.

Folk der skal svinge til venstre, holder bilde på skrå så de bagerest ikke kan køre forbi.

Folk der ikke holde afstand i glatførre.

Folk der køre over det tilladte i en byzone.


Jeg har selv oplevet en bilulykke, der kostet 3 mennesker i chok og 2 total skadet bilder.


Så jer med sølvgrå bilder der køre i styrtene rejnvejr, i skal ikke være sikker på i er set på vejen. Min bil blev overset, da den næsten var usynlig og en bil med fuld stop (hajtænder) overså mig på 70 m afstand og hun kørte lige ud foren mig. selvom min fart kun var 70, hvor vi måtte køre 80. Havde jeg lige læst kampange skiltene opfor min søn, som stod i vejkanten.

" ta´10 af farten" og med det regnvejr og de skilte, satte jeg farten ned til 70. Havde jeg kørt de 80 var vi ikke her idag.





0
0
Svar på denne tråd
 
 milijøbevist...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 00:33

i der ønsker at køre 80 på landevejen som blive møg sure på os der ønsker at køre 60 på landevejen. I kan da bare overhale! hvis forholdene ikke tillader det, må i jo bare blive tilbag hvor i høre til. Man SKAL IKKE køre 80 på en landevej! man må køre 40 hvis det tillades.. SÅLÆNGE man IKKE er til gene for ander! Man må køre 60 så længe man har lyst..


Man SKAL køre 80 på motorvejen.


Nu køre jeg i en gammel ww som sluger en den benzin, især når jeg træder pedalen helt i bund. Så helt bevist køre jeg så økonomisk som muligt og det gør jeg ved at holde farten på max 80. Med de benzin priser vi har idag, har jeg omlagt min fart begrænsninger på mortorvejen og spare faktisk 1000 kr pr mdr i benzin. Jeg får ikke særlig meget ud af at køre 110-130 på mortorvejen, udover et par minutter ekstre på arbejdet eller hjemme og en dyr benzin regning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 højre spor.
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 06:12

jeg tror mange af DK's bilister har problemer med at dreje til højre, når de kører på motorvej, eller holder i kryds med dobbelt svingbane.

Og det er da noget af det første jeg lærte da jeg tog kørekort, hold til højre, så snart det er muligt.


Men lastbiler der overhaler op af bakke og bruger en hel formiddag på det, og som samtidig trækker en flere kilometer lang kø efter sig.

Der er da ikke noget mere irriterende, og bare fordi den ene lastbil kan køre 10 km/t hurtigere end den anden......


Men vi bilister skal heller ikke pudse glorien for meget, for jeg har før set bilister der trækker ud foran lastbiler, med det formål at sænke farten på lastbilen, inden en bakke.

Lastbilen kan jo af gode grunde ikke trække så godt op af bakke, og derfor bliver det en kamp at komme ovenud af bakken, hvis ikke de har god fart på.


Men der er generelt mange bilister, der er bange for at køre, hvis der er glat og så sidder de nærmest med foden konstant på bremsen, det er altså lige så farligt med sådan en nervøs bilist, som med en fartgal.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Syntes..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 08:21

det er møg træls at folk ikke bare kan køre det man må..


Om morgenen tager det mig en halv time på en god dag at køre på kursus.. Om eftermiddagen tager det ti minutter og jeg overholder altså fartgrænserne..


Om morgenen er der en eller anden idiot der køre 50 km/t.. Og har en mega lang hale efter sig af biler..


Det er fair nok at folk kører lidt langsommere, men når man er tæt på at køre det halve af det tilladte, så bliv da for pokker hjemme eller tag bussen istedet for..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 08:56

Annika ?

Man SKAL køre 80 på motorvejen.



Hvor står det? Link tak.


Jeg køre altid efter forholdene, og færselstavler.


Jeg er af den holdning, at hvis man hidser sig op over nogle der køre langsommerer end man selv vil, pga. forhold ( der er nu engang forskeld på hvor hurtig folk føler de har styr på det i forskellig føre) Ja så skulle de være kørt tidliger hjemmefra.


Det beretter simpelhen ikke at man køre helt op i den foran og blinker som en gal, fordi man syntes det går for langsomt, Eller at man overhaler i et sving uden udsyn, blot fordi man føgler sig som en bedre belist eller ikke har sit liv så kært.


Jeg har haft kørekort i snart 4 år ( tog det sent) og pga. omstændigheder, med en gammel bil og opereret hofte, er dette min første vinter bag rattet.


Vi har en super bil med fine vinterdæk og alt det der moderne anti skrid osv.


Men jeg skal lære hvordan man køre i sådan et vejr. så jeg er nok en af dem i syntes der er rigtig trals på vejene.


Har lige kørt kæresten på arbejde, der kørte jeg 80 hele vejen ( undtagen gennem byen) som loven forskrev. Vejene var fine, det var store veje.


Men i aften når jeg skal hente ham et andet sted, ved jeg at jeg kommer på et stykke vej hvor der ikke ryttes ret godt, der ligger store bunker af is og sne. Så der køre jeg som jeg føler jeg har styr på bilen.


Det er måske langsommer end mange af jer vil køre, Men jeg føler det er vigtig at jeg er tryk og ingen dårligoplevelser får, og hvem ved når vinteren er ved ende køre jeg måske hurtiger på det stykke.

Men alt tager tid at lærer.


Har rent faktisk oplevet at køre 80 som forskrevet og en stor bil kørte helt op bag ved mig og blinkede vildt, og overhalede så hasaderet. For at køre et stykke foran og slingre helt vildt fordi det gik for stærkt.


Jeg har mit liv for kært, jeg har altid som mål at komme hel hjem.



-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)


Odder barnevogn sælges

Gamle uldtrøjer søges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 09:30

Da jeg for snart 10 år siden tog mit kørekort var loven, at man minimun skal køre 80 på motorvejen (bl.a derfor cyklister og scootere, samt knallerter IKKE må køre der)

Men man skal selvfølgelig køre efter forholdene i denne tid, det er klart. Lå selv med 60 gennem Roskilde igår pga sne og islag.

Men de dage hvor vejene er sikre uden is eller aquaplanning der skal man køre 80 som minimum.


Jeg har flere gange været på glatbane siden jeg fik mit kort for at holde mig ajur og få det ind på rygraden, det gør jeg i dag kender min bil på en anden måde, både dens og min formåen samt dens og mine begrænsninger.

Kørelæren sagde sidst at de billister der faktisk "leger" med deres bil (Naturligvis steder hvor det ikke går ud over andre!!) øger deres køreegenskaber og er bedre til at forhindre ulykker, når de så køre blandt andre.

Og jeg tror han har ret.

Jeg føler mig naturligvis ikke uovervindelig bag rattet, men jeg føler mig ret sikker og er ikke usikker - jeg køre efter forholdene altid - jeg går op i trafikken glider og gør mit til det - jeg tager altid hensyn, trækker ind til højre, lader andre flette ind, holder pænt når jeg skal dreje - jeg presser ikke nogen - JA gu kan jeg blive gal og skælde ud over folk der bare køre deres eget lille egotrip hvorend det er er og hvordan, men jeg "straffer" dem ikke, som jeg ofte ser andre, men passere så snart det er sikkert og ja så tænker jeg mit og hvad så, billisten har jo ikke mærket til det ;)


Selvfølgelig skal man ud og have rutine når kortet er taget, har jo selv været der - men så synes jeg måske ikke man skal køre i mylretiden.

Ofte tænker folk altså ikke ret langt ud over deres egennæsetip og det er død ærgerligt, for det skaber farlige situationer, ta bare ham der trak ud lige foran mig igår uden så meget som at blinke ud, jeg have ikke en jordisk chance for at bremse fordi han tog min bremse længde - det var SÅ heldigt jeg ikke var oppe og kysse bagenden af hans bil og SÅ heldigt jeg vidste hvad jeg skulle gøre, bremse så stille ned som muligt istedte for at hakke bremsen i, så ville jeg jo være kommet i slinger.


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hurtigt, langsomt...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:20

tja, at køre efter forholdende er vel nok det vi alle gør, men vi bedømmer jo så forholdene meget forskelligt!


At følge trafikken er vist en god tommelfingerregel, men kan jo være et problem når den forreste bil kører 30 km./t, midt på vejen så man ikke har muligheden for at komme uden om (blot et eksempel).


Oplevede det selv i går inden ALT var sneet til i Roskilde og omegn, der blev kørt 20 km./t iflg. mit speedometer, og den forankørene træk en vældig lang hale, for kørslen var placeret midt på vejen. Jeg trækker ud og lægger en til en astadig overhaling, og hva skete der? Vedkommende mente åbenbart jeg var sindssyg (min fortolkning) og hornede mig samtidig med at jeg blev presset mod venstre og kom i kontakt med nogle snedriver. Der skete intet andet end min bil dansede lidt og jeg kom forbi og ligeså gjorde den resterende hale.


Kørte jeg sindssygt? næ, jeg mener jo jeg kørte efter forholdende og det mente den bilist jeg overhalte sikkert også at han/hun gjorde.


(Nogle) fodgængere glemmer jo at bilisterne har svært ved at bremse på ren is og går bare over - på gravstenen kan man jo passende skrive jeg holdt på min ret, men tabte kampen.


Under alm. forhold uden is, sne osv. på vejene, så skal jeg gerne indrømme at det kan irritere mig hvis der køres 80 i MIDTERSPORET (uden hestetrailer e.l) på motorvejen, foregår der derimod i inderste spor er jeg helt ligeglad for så har jeg to andre spor at benytte Så omtanke fra begge sider af hastighedssagen ville nok ikke skade; vil du køre "langsomt", fint men sørg for at andre kan komme udenom. Hurtigt eller langsomt - husk at der andre på vejen

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg tror nu egentlig nok loven siger
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:26

at køretøjer der kører på motorvejen skal kunne køre 80, ikke at de skal køre 80 hele tiden. der er jo en væsentlig forskel.





Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mindste græsen..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 10:34

på motorvejen er vidst 40 km/t.. Men kan godt være jeg tager fejl..


Men hvis man kører 40 på motorvejen uden nogen egentlig grund udover usikkerhed eller bare at man ikke har travlt, syntes jeg man skal finde en anden rute.. Det er til gene for alle at køre så langsomt og lastbiler må ikke overhale på visse strækninger, så de ville så blive tvunget til at køre bagved..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjahh....
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 20:03

Vinterdæk, skilte, fartbegrænsninger bla bla bla...


Personligt kører jeg IKKE 80 km/t på en iset kørebane!


Så må folk bagved blive akurat så sure som de lyster, JEG skal ikke sætte eget eller andres liv på spil på en isglat vej. Selv de bedste dæk kan fejle på is, og jeg vil ikke tage chancen.



Tilgengæld er jeg ikke ked af at køre "hurtigt" på en ordentlig vej... Men i is og sne!?

Der er jeg tilsyneladende en blød hat! Jeg har bare ikke råd til at smadre min bil, ej heller har jeg amvittighed til at risikere at smadre andres!



Milla


Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig skal..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 20:06

man køre efter forholdene..


Men her omkring har de store veje været sorte den sidste uge og bestemt ikke glatte..





Krone og Bølge - En selvfølge


Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 20:16

Lidt fra færdselsloven:


44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.



Good evening...


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 21:57

Hvis det er til mig du skriver - så vil jeg lige citere hvad det er jég reagerer på i trådstarters indlæg:


"Eksempel fra i dag : Hvad pokker tænker folk på, når de bare trække ud foran en når man kommer i overhalingssporet og jeg kommer med 80 og de køre 60. Jeg er meget OBS på bremselængde denne tid. Jeg har nogle super gode vinterdæk på, men med is på kørebanen står jeg lige så lidt fast som andre og kan altså ikke bare bremse"



Altså kører trådstarter tilsyneladende 80 på en isglat vej...


Som jeg også har skrevet i mit indlæg, så er det jo netop den glatte vej jeg reagerer på...



Milla


Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Al den snak om langsomme billister..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 22:31

Ja jeg fatter det ikke ! ... At folk kan hidse sig så meget op over langsomme biler foran..

Folk kører jo for pokker ikke langsomt for sjovt ( sjældent ihvertfald - og så gør dit humør jo hverken fra eller til ).


Der er forskel på biler og folks køreevner.


Nuvel jeg har vinterdæk på og har kørt bil hver dag i mange år.. MEN min bil er baghjulstrukken og jeg står bare r..dårligt fast pt. Om det så er manglende kørevener skal jeg ikke kunne sige, MEN.. Vil i ikke hellere have, at jeg kan styre bilen i et sving end at smadre ind i jer?


Hvis jeg "bare følger den forankørende" ( er prøvet ) vil min bil oftest slingre eller skride i et sving. Jeg bliver såmænd selv overrasket. Har ikke oplevet det i tidligere biler. Men indrømmet.. Jeg er nok et kvaj til en baghulstrukken bil..


Ikke desto mindre forbeholder jeg mig retten til at kunne styre den i det tempo jeg mener er passende.. For min, din og vores børns skyld ;-)


Mor til Alexander 31.10.04 og Laura Josephine 29.04.06

0
0
Svar på denne tråd
 
 stress ned
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 23:10

Jeg synes seriøst at folk skal tage et afstressningskursus hvis det er så svært for det at køre lidt langtsommere på en strækning.


For det handler om stress. Da jeg boede i Kbh. blev jeg osgå vildt irriteret over ingenting, når jeg kørte. Her 6 år efter jeg er flyttet til Nordjylland har jeg ikkes så travlt længere og nyder i dag at køre væsentlig langtsommere end jeg gjorde tidligere - også gerne under hastighedsgrænserne. Forskellen i tid på hvornår man kommer frem er så uendelig lille.


Og hvorfor bruge al den vrede energi på noget man ikke kan ændre !


Mine heste har mulen forrest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Til trådstarteren.....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 00:15

læs lige dit eget indlæg igen. Du skriver at andre er til fare, men at du kører 80 på isglat vej. Hallo da, hvem er det lige der er til fare for andre????


Man kører ikke hurtigerer, end at man kan nå at stoppe, inden man ryger ind i den forankørende. Jeg beklager, men du kører dybt uansvarligt.


Med venlig hilsen

Merete


Shetlænderavl

Jeg har altid en eller anden børnevenlig shetlænder til salg. Se min hjemmeside.

http://www.stutteri-winther.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 GOD GRUND TI L KUN AT KØRE 40mkt
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 00:41

Ja, der skal være en sælrlig god grund til kun at køre 40 km på en motorvej. Allt køretøj der ikke kan køre 80 må ikke køre på motorvejen. Hivs din bil ikke kan køre 80, er der noget galt. Her kan man være til farre for andre og måske skulle bilen en tur på værksted.


Hvis du er alene eller trafiken er til det, køre du vel bare som du ønsker.DU skal køre 80 hvis bilen kan, du må ikke være til farre..der fra kommer jeg frem til de 80 på motorvej.

Det har jeg lært af min kørelære og er rat sikker på jeg har læst det et sted og så må det jo passe


Men i det store hele der det således:

Bekendtgørelse af færdselslov

LBK nr 712 af 02/08/2001 (Gældende)

§ 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Det er dog ikke tilladte for en alm. personbil eller andre at køre med 40 km/t med mindre at der er en grund til det. Det vil i så fald være en overtrædelse af :

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

og

§ 41. Et køretøjs hastighed skal til enhver tid være afpasset efter forholdene med særligt hensyn til andres sikkerhed. Den kørende skal herved tage vej-, vejr- og sigtforholdene, køretøjets tilstand og belæsning samt færdselsforholdene i øvrigt i betragtning. Hastigheden må aldrig blive større, end at føreren bevarer fuldt herredømme over køretøjet. Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes. Ved nedblænding fra fjernlys (langt lys) til nærlys (kort lys) skal hastigheden før nedblændingen tilpasses de nye sigtforhold.


Så hvor langsomt du må køre er et vurderingsspørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke rigtigt
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 11:43

Altså i sidste uge lykkedes det en dame at bakke ind i min parkerede bil. Heldigvis var der 30 skolebørn, som så det ske, og damen kunne ikke køre fra det (som mange desværre gør).


Noget jeg finder rigtig irriterende er, når bilen bagved kører alt for tæt på. Jeg har flere gange prøvet, at en stor bil kører helt op i enden og "presser" mig til at kører hurtigere. Det er virkelig ubehageligt. Faktisk har jeg også "straffet" en, som gjorde sådan.

Han kørte få meter bagved mig med 80 km/t. Og jeg kunne ikke køre hurtigere, da man kun måtte køre 80. Det var ikke muligt at overhale, da der var fuldoptrukket midterlinje. Anyway, så skal jeg dreje til højre ad en smal landevej. Jeg blinker selvfølgelig i god tid, men det opdager manden måske ikke. Men da jeg bremser for at dreje, opdager manden, at han ikke kan nå at bremse uden at ramme mig, så han laver et akut-sving til venstre over den optrukne midterlinje og kører ud på marken. Heldigt for ham, at der ikke om nogen modkørende. Og heldig for den eventuelle modkørende. Men faktisk havde jeg ikke spor ondt af manden, og jeg var også ligeglad med, om han skulle bruge mange penge på at få lavet en evt. bule i den fine bil.


Venlig hilsen


M




Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Whinter
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 14:44

Hallo selv der!? Underlig måde at henvende sig på og formulere sig på?

Jeg er fuldt ud klar over hvad jeg skriver, måske du skulle prøve at læse det en gang til? Jeg køre 80 på motorvej hvor der er pletvis isglat ja, MEN jeg følger trafikken foran mig og de køre det samme og det går også fint for dem, og jeg holder behørig afstand til forankørende. Jeg køre det jeg finder forsvarligt og errindre ikke du kørte med i min bil til at vurdere situaion, kørsel, vejer og føre - ergo du kan på ingen måde udtale dig om jeg køre uansvarligt eller ej. Jeg føler selv jeg kørte ansvarligt og det er hovedsagen for enhver billist selv dem der køre langsomt det er jeg opmærksom på som jeg også tidligere har skrevet. Min bil stod fast og sligrede ikke én gang under kørsel. Den farlige situation opstod først, da en trækker ud foran mig og tager min bremselængde uden så meget som at signalere med et blink! Det finder jeg uansvarligt og meget farligt ikke kun for mig - og JA sådan noget gør mig tosset, fordi DET er uansvarligt! Han havde lagt bag lastbilen i hans side et stykke tid og kunne da godt have ventet til jeg var passeret, når jeg nu ikke havde nogen bag mig, i stdet for at trække ud foran mig når han kan se jeg kommer hurtigere end han køre og uden nogen lige bag mig.. Men ok det er så hvad jeg får ud af at overholde bremselængder.


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

"Lille" Mand


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


"Kun med hjertet kan man rigtigt se, det væsentlige er usynligt for øjet"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm.....
Forfatter: 
Dato:  11-12-2010 15:04

kan du måske have ligget i en blind vinkel for ham????



Jeg er enig i at det er uforsvarligt, men af og til kommer man til at gøre noget hvor man bagefter tænker, hov, det var måske lidt våget, eller for sat.. da, ham havde jeg ikke set.



Det bør ikke ske, og det sker kun MEGET sjældent for mig selv fordi jeg er meget opmærksom, men det kan stadig ske, og det er noget virkeligt lor! hvis det sker. Problemet er at man ikke lige kan forklare hvorfor man gjorde det i situationen da man sidder i hver sin bil!



Bare en tanke herfra inden i alle river hovderne af hinanden, både her og i trafikkenb ;-)



Hilsen Helle.


Dejligt hus i Slagelse sælges.


LP- plader sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider