Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forvandlingen til ridehest :D
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 19:09

Min lille dreng er under rivende udvikling til at blive ridehest:D . Det er SÅ SÅ SÅ fedt at se og følge hans udvikling, se hvad man bl.a selv har lagt i ham udfolde sig. Har fulgt ham siden han var i min hoppes mave. Var der under folingen og de første 9 mdr af hans liv - så blev der solgt halvpart i ham, og aftalen var at de skulle have ham og tilride ham. Skæbnen ville så, at jeg skulle sige farvel og sende Cacharel til et bedre sted i nov sidste år . Efter 2 mdr fik jeg Ichiro tilbudt for en meget rimelig sum og dec ankom han til sjælland. Han har siden han var 9 mdr gået sammen med andre ungheste (er i dag 4 år) og det er begrænset hvad der har været arbejdet med ham i den tid. Han har taget alt forbløffende roligt og med ophøjet ro, han har lært hurtigt og nydt at blive udfordret. I går var 6 gang han havde rytter på, og igen tog han alt så pænt, at jeg spurgte om ikke jeg måtte prøve (kunne bare ikke vente længere). Så igår var jeg på min lille dreng for første gang - og skridtede rundt med hans rytter som tovholder. Det er noget af det bedste jeg længe har prøvet, det var simpelthen så stort!!!!

I dag var 7 gang, og han kom i trav og rytteren skridtede ham selv af og igen gik alt simpelthen så flot. Jeg er så stolt af ham, han er bare så sød og dejlig og noget helt specielt, ligesom hans mor var!

Det skal lige siges at han havde en pause på 1 mdr midt i tilridningen, da han pådrog sig en skade. Og i dag faktisk kun var 3 gang, siden pausen.


Ville bare lige dele det med jer :) - kan stadig ikke helt forstå, at det lille føl min hoppe bragte til verden, mens jeg sad en smuk forårsmorgen med en kop the på marken, efter at have vogtet over hende en HEL nat i stalden og 20 min efter hun bliver lukket ud simder sig næsten foran mig og foler min lille Ichiro - at han nu er på vej til at blive ridehest og ikke en helt dårlig en af slagsen :D :D :D


Lige 1 billede af min lille dreng :)

Billede


Kom gerne med jeres glædes historier om jeres heste hvis i har lyst :D




Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridningen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 20:59

Det er ikke kun min hest der skal have ros! Det skal hans rytter bestemt også!!! Er virkelig glad for måden hun håndtere og omgåes ham på og er bestemt også meget glad for at jeg bliver inddraget og at der er rum til at vi kan tale om tingene. Så stor ros til hende også!


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jaaa....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2010 22:57

han er sååå dygtig den søde smukke Ichiro og det var så fedt at du kom på ryggen af ham i går, jeg kender jo selv til den store følese af sejr og glæde ved at sidde på hesten for første gang (om den så er ung eller gammel) det er bare så fedt.

Også herfra en stor ros til vores dygtige tilrider, det var bare så godt at vi (du) tog os tiden til at finde den rette og ikke bare tog den første og den bedste


Mvh


Britt




Savnet er stort:


Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilridningen
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 08:49

Ja, det var rigtig godt vi tog os tid til at finde den rette, og ikke bare tog den første og bedste.

Vi må hellere få dokumenteret at vi sidder på vores ung heste og også den "gamle ko" LoL

Ej I er virkelig gode sammen, og hun nyder det, slet ingen tvivl om det :D

Er spændt på bare om et par mdr hvordan hun og drengene har uddviklet sig :D


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 09:15

SUPER Tina!

Så kom du op og ja, det er en stor følelse...det er jo stadig "lille følle".


Glæder mig til, at se billeder af dig på ham


Jane


*Heldig ejer af den skøre, men smukke Milan*


Alle stavefejl er helt gratis

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 09:43

Ja har bare ventet på at komme igang med ham og ikke mindst selv prøve ham!


Må sige han er meget mere end hvad jeg turde håbe på - han har nogle super gode gangarter, foruden et rigtigt supert temperament. Han bliver en kanon ridehest, det er jeg slet ikke i tvivl om - det er lige før det er ærgerligt, jeg ikke har stævne ambitioner. Men så kan det jo være der kommer en part en dag, der kan og har lyst til at ride ham på stævnepladserne. :D


Mvh

Elisabeth


Med den "japanske" hest

OG

lånehesten Charlie


Cacharel, mit hjertebarn, elsket og aldrig glemt, R.I.P


Back on Track købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hehe ja det ...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2010 10:01

... må vi hellere ellers kan det være at folk tror at vi snyder dem

Jeg er også spændt på hvordan de udvikler sig, forhåbentligt bliver de alle 3 super gode


Mvh


Britt




Savnet er stort:


Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider