Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvalpe dumpet
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:09

ekstrabladet.tv/nyheder/112/ article1375022.ece


Er det dét der er SÅ godt OG velovervejet i den nye lov? Loven får folk til at dumpe forsvarsløse dyr af for at de derefter "får lov" at lide en grum skæbne!

Heldigt for hvalpene at de blev fundet, men hvad hjælper det hvis de alligevel ikke må leve!? Det eneste positive er, at de får en human afslutning på deres ekstremt korte liv..

Jeg korser mig over politikernes magt og uvidenhed!


www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:15

sgu (undskyld!) at det siger lige så meget om de (NOGLE) hjernedøde mennesker, der avler de hunde...


Man er simpelthen for langt ude, hvis man kan finde på den slags. Lov eller ej!


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.


www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Loven...?
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:22

Hvem siger de er dumpet der pga. af loven?


Iøvrigt vil jeg mene man er dybt uansvarlig hvis man dumper sine dyr på den måde lov eller ej! Så egentlig vil jeg ikke skyde skylden på loven, men på de folk der har dumpet deres hvalpe. I mine øjne er det lidt "billige points" at give loven skylden for folks uansvarlighed...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:25

Er bestemt enig!!!

Jeg mener dog stadig at politikerne sidder med en stor del af skylden i lige den her sag og samtidig er det nævnt i en anden tråd at nogle dyrlæger ikke vil aflive sunde og raske hunde.

Lige den blanding får som vi så kan se, flere fatale følger for de, i nogens øjne, uønskede racer.


Ved godt det kan ske/ er sket selv inden loven kom og ikke kun med hvalpe men så sandelig også med andre dyr.


www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:28

Synes bestemt ikke det er billige point!

Det er med garanti ikke tilfældigt at hvalpene er havnet der hvor de er set i lyset af at loven om netop disse racer er blevet indført!


www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Betina....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 10:46

Betina - Hvordan kan du vide det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:12

Det kan jeg heller ikke vide, men mener stadig at det er lidt for tilfældigt et sammentræf til ikke at skulle have en betydning!


Det er jo ikke det første eksempel på at folk der har en af de blacklistede racer vil af med deres hund/hunde pga den nye lov!


Forstå mig ret, jeg synes bestemt at det er forkasteligt at efterlade dyr til deres egen skæbne, men i dette tilfælde er der for meget der taler for at det har med hundeloven at gøre!


Det ene fører som regel til det andet og det er denne dumpning, for mig, et tydeligt bevis på at det holder stik!


Kan godt være jeg er hurtig til at dømme, men det er stadig min mening i den her sag!


www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Betina...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:22

Betina - Det kan ikke udelukkes der er en sammenhæng, men jeg synes bare ikke man kan konkludere det? Nu er dette tilfælde fremme i medierne, men gad vide hvor mange hvalpe der tidligere er blevet dumpet af de "forbudte racer" før loven kom?


Deudover mener jeg stadig ikke man kan skyde skylden på en lov? En lov giver da på ingen måder folk en undskyldning for at være dybt uansvarlige?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:33

Jeg synes der skulle laves sådan en slags frit lejde - lige som der gøres med våben.


Alle dyrlæger skulle tage imod og aflive disse hvalpe, uden det kostede noget for de som afleverede hvalpene.


Så ville ingen hvalpe lide overlast.


Bagefter skulle dyrlægerne sende regningen til staten.


Så tog dyrlægerne ansvar dyreetisk og regeringen politisk.


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 skæringsdato
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:42

syntes jo det er fulstændigt tåbeligt , at regeringen har sat den skæringsdato, som de har.


man skulle i stedet have sagt , at den dato, som de er blevet enig om og så 70 dage frem (som det nu tager for en drægtig , at føde kullet.

Dem der så er født efter den dato, må så aflivet, for så har folk haft en chance, til selv at løbe den risiko.


Det er fulstendig grotesk, at aflive dyr der er blevet lavet inden lovgivningen satte datoen.


Så må da håbe at samtlige dyrlæger nægter at aflive.


Stakkels små pus, det er helt ude i hampen, det der sker.


Hilsen Mig

Hvorfor ikke handle med Hjertet????

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Også special foder til Frieser og Tinkere


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:42

Netop som jeg har skrevet længere oppe, er jeg udmærket godt klar over at der er blevet dumpet mange andre før disse og ikke kun hunde.


Jeg mener nu også at jeg flere gange har givet udtryk for at jeg IKKE mener at det er i orden at folk er uansvarlige!


Som jeg prøver at forklare (tilsyneladende håbløst forsøg) er, at handlinger går som regel hånd i hånd, hvilket vil sige at, feks i dette tilfælde: en ny hundelov kommer, et antal racer forbydes, folk får hvalpe, hvalpene kan ikke sælges pga den nye hundelov, hvalpe bliver dumpet/overladt til egen skæbne/aflives pga hundeloven.


Konklusionen er så umiddelbart den, at eftersom der i forvejen er så mange hundeejere der vil af med deres hund/hunde pga. den nye lov og muligvis ikke kan få dem aflivet hos en dyrlæge fordi vedkommende ikke vil aflive dem, så er den eneste udvej at "smide" dem ud.


Det er højest tænkeligt ikke sidste gang at der bliver fundet hvalpe af de forbudte racer, i en kasse et tilfældigt sted eller bliver fundet i en skraldespand efter at have lidt druknedøden.

Der kommer højest sandsynligt flere sager frem om hunde der er blevet bundet i skoven fordi folk ikke kan komme af med dem på anden vis.



www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 11:49

Der er jo ikke noget nyt i at der bliver dumpet hundehvalpe og kattekillinger.


Det gør der ofte i sommerhalvåret.


Hos aviserne er det agurketid og selvfølge tager EB denne slags følelsesladdedet emner op.


De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Konkludere...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 12:20

at det er pga loven kan man ikke, men når man tager dyrlægernes udmeldinger de sidste par dage med i regnestykket, så kunne det godt lugte lidt henad et problem opstået pga hundeloven.

Generelt er spørgsmålet jo: Hvad pokker skal en opdrætter stille op med måske 10 hvalpe han/hun ikke må sælge, ikke kan aflevere på internat og ikke kan få aflivet ?

Som sagt så kan jeg ikke udtale mig om lige disse hvalpe - det kan være en tilfældighed - men lur mig om ikke der vil dukke flere lignende tilfælde op i løbet af året.

Og lad mig så lige slå fast at det IKKE er fordi jeg synes det er i orden bare at dumpe hvalpene eller selv aflive dem, men jeg kan godt forstå hvis man ikke kan se andre udveje med mindre man har råd/plad/tid til at have et helt kuld (måske flere hvis det er en større opdrætter) plus de voksne resten af deres liv....
/Maiken

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony-mor....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 12:20

Pony-mor: Jeg er så bare ikke helt enig i at samfundet skal betale for aflivning af disse hunde?


Betina; Uanset hvordan man vender og drejer den vil jeg stadig ikke sige at der er en sammenhæng. Altså jeg mener det er der muligvis/muligvis ikke, men man kan ikke drage konklusioner om at der.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 12:52

Nu kom den nye lov jo altså med øjeblikkelig/tilbagevirkende kraft.

Så der var jo folk der havde fået parret deres hunde, eller HAVDE små hvalpe da den kom, og de kan ikke komme af med dem nu.

Så JO, jeg tror der kommer flere nu.

Jeg har det fint med loven, den burde bare først træde i kraft lidt senere, så folk kunne nå at få afviklet deres hvalpe.


Jeg synes selvfølgelig IKKE at det er ok at smide dem ud til egen skæbne, eller aflive selv.


Hvad stiller de dyrlæger så op i disse tilfælde?

Vil de aflive de små sunde og raske hvalpe?

Eller mener de at det er ok at forlange at folk pludselig skal beholde 10 hvalpe selv?


Håber sørme at folk leder til de finder en dyrlæge der vil aflive så.

Men loven burde altså havde givet folk en chance for at afsætte disse hvalpe.


Fed trense med rødt sælges. Ny. Pony.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hunde...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 13:02

Nu har denne lov jo været undervejs i, ihvertfald, mere end to måneder.

Så medmindre, at der er tale om uheld, så synes jeg altså at det er meningsløst, at have overvejet flere hvalpe..


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.


www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo jo....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 13:07

Men eftersom tæverne går drægtige i noget tid, og

hvalpene ca skal være 12 uger når de tages væk,

kan jeg stadig se et tidsproblem for nogle.


Fed trense med rødt sælges. Ny. Pony.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12 uger?
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 13:09

Så er det da blevet lavet om?

Min hund var da kun 8, da jeg hentede ham


"No man is worth your tears, and the one who is, won´t make you cry"


Aloysius - Elsket og savnet. Hver eneste dag.


www.k9welfare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 13:28

Katte 12 uger.


Hunde 8 uger.



De bedste hilsner

Pony-mor


Gode veninder er dem der forstår,

både når man tier og når man vrøvler.


Læs her før du handler Henra trailer

http://www.henra-trailers.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jow jow
Forfatter: 
Dato:  09-07-2010 15:22

Jeg ville ikke sende hvalpe afsted før de er mindst 10 uger,

og ved at flere opdrættere også holder dem lidt længere:-)

Men pointen er stadig at nogle tæver lige var sat i drægtighed,

da loven roterede.


Fed trense med rødt sælges. Ny. Pony.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår det aldrig
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 13:18

Jeg tror ikke der er tale om avlere eller ansvarlige hundeejere, der efterlade deres hvalpe sådan. Mon ikke der nærmere er tale om nogle af de "forkerte" hundeejere, der slet ikke skulle have haft hund fra start af.


Jeg nægter at tro, at ejerne til disse hvalpe har forsøgt at få aflivet hvalpene ved en dyrlæge. Det skulle nok være muligt at finde mindst én dyrlæge, der vil gøre det, så det tror jeg ikke er forklaringen.


Personligt kunne jeg aldrig se en acceptabel grund til at gøre sådan noget!


Carina


- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er synd...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2010 15:07

for det er jo ikke hvalpene der har valgt livet ...


En anden ting jeg undrer mig over er hvem der kan "se" hvad race hvalpene er???


....så får du ikke mere for den 25 øre....


Maja


Ég elska litla íslenska gullmoli minn


0
0
Svar på denne tråd
 
 Majse..
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 12:14

Skal man følge den nye lov, så er det principielt underordnet hvilken race de er, for det kan jo ikke bevises hvem deres mor og far er, så uanset hvad vil de skulle den samme vej: aflivning...



www.stald-soemosegaard.dk

Lykkelig ejer af de skønneste hypdyr i verden :0)



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456678
Forfatter: 
Dato:  11-07-2010 23:26

Jeg er fuldstændig enig med Ponymor - staten burde bekoste aflivningen af de stakkels hvalpe, der er kommet i klemme i lovgivningen - og dyrlægerne bør leve op til deres etiske ansvar i den henseende, og netop modvirke, at sådant noget, som tråden handler om, kan ske. Politikerne har vedtaget loven - og de bør tage hånd om, at de hvalpe, der nu er uafsættelige, får en skånsom død.


Sys


Living is - knowing which bridges to cross - and which to burn !!


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider