Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til de 13 forbudte hunderacer!
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 11:51

Hej :)

Jeg søger efter nogen love eller vedtægter omkring de forbudte hunderacer da jeg selv er ejer af den dejligste amerikanske bulldog. Og vil gerne vide hvordan og hvorledes jeg skal forholde mig så hvis der er nogen som ligger inde med et link til en side så ville jeg være meget glad


På forhånd mange tak :)


Kristine


Så blev man os ejer af Søndergårdens Sheik <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 12:45

Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 12:45

Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Denne del
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 13:21

... er vist den der har betydning for dig:


Stk. 4. Personer, som den 17. marts 2010 besidder hunde omfattet af § 1 a, stk. 1, nr. 3-13, i lov om hunde som affattet ved denne lovs § 1, nr. 3, eller krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår, kan fortsat besidde disse. Sådanne hunde må dog ikke overdrages. På gader, veje, stier, pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, skal hundene føres i bånd og være forsynet med forsvarlig, lukket mundkurv. Kravet om, at hundene skal føres i bånd, gælder ikke i skove, hvor ejeren har givet tilladelse til, at hunde kan færdes uden bånd. Båndet skal være en fast line med en maksimal længde på 2 m.


Dvs. du må ikke sælge din hund.


Alle andre steder end privat grund skal den føres i max 2 meter lang snor og med mundkur.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gruppe
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 14:44

Elsker mine dejlige Klank-heste!

I er frække men I er dejlige!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusinde tak :)
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 17:23

Det var rart lige at der var nogen som kunne finde lidt info så jeg nu ved hvordan jeg skal forholde mig :)

Tusinde tak skal i have.

Hvis der er flere som har mere så er de velkommen til at skrive :)


Så blev man os ejer af Søndergårdens Sheik <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 Forvirrende
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 19:43

Har svært ved at forstå helt præcist, hvad den lov betyder... Det der er skrevet, gælder det ikke alle hunderacer? Kan godt se at noget af det er minded på de 13 racer, men er det fx ikke lige meget hvilken race der bider, så skal den aflives eller hvad? En eller anden, skær det lige ud i pap


Med streng disciplin kan man få sit barn til at gøre praktisk talt alt, undtagen at kaste sig i ens arme, når man kommer hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 19:46

Nu skriver de en specifik dato, men hvad med dem der står og har lavet hvalpe på deres hund, efter denne dato?? Det gælder vel først, når loven er vedtaget?!? Eller er der noget jeg har misset her?



Ejer af hoppedyret Shannon og pølsehunden Emma

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 21:38

I teorien må de hunde, der lige nu, har hvalpe i maven eller har født efter den dato ikke sælge de hvalpe, eftersom det er tævens ejere der ejer hvalpene.


Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Loven er vedtaget
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 21:42

Vedtaget af Folketinget ved 3. behandling den 4. juni 2010



Salvia


Ledige bokse i dejlig stald i Lynge.
Gode folde og meget foldtid.
Rolige omgivelser.
Bus til døren.
Fair priser.


Har du et mønster på nordbokjolen som jeg må låne/købe/få?

Størrelsen er ligegyldig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 heej (;
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 22:10

Jeg synes altså det er kompelt latterligt..

Min hund blev overfaldet af en Dobermann for to uger siden, med den besked at var hunde blevet hængende i struben på min hund bare 1 minut mere skulle jeg ikke regne medat have fået min hund med hjem igen..


Men er det iorden bare fordi Dobermann ikke står på listen?


Hvad er forskellen? Skal alle hunde ikke straffes på den ene eller anden måde før at gøre sådan noget?


*Camille*


Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan er det i praksis pr 1. juli:
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 07:32

Her er fakta. Pr 1. juli at det forbudt at sælge nedstående racer. Hvis man i dag ejer en af disse racer, så skal den pr lov fra første Juli være neutraliseret. Hvis man har en af disse racer, og hunden er gravid. Så skal hvalpene aflives. Det samme gælder for alle blandings hunde med en af de nævnte racer i sig. De 13 racer er. 1) Pitbull terrier. 2) Tosa inu. 3) Amerikansk staffordshire terrier. 4) Fila brasileiro. 5) Dogo argentino. 6) Amerikansk bulldog. 7) Boerboel. 8) Kangal. 9) Centralasiatisk ovtcharka. 10) Kaukasisk ovtcharka. 11) Sydrussisk ovtcharka. 12) Tornjak. 13) Sarplaninac. Så er der i den nye lov også indført en ny ting der berører alle der får hvalpe - uanset race. 1. § 1, stk. 1, affattes således: »Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, inden den er 8 uger gammel, er mærket og registreret. Besidderen af en hund skal endvidere sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.« (Skiltet kan du få her) Det vil altså sige, at hvalpe skal registerets når de er senest 8 uger gammel, mod 4 måneder før. Så er der indført denne paragraf. § 1 b. Hunde, der holdes eller indføres i strid med § 1 a, aflives ved politiets foranstaltning. Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type. Stk. 3. Hvis besidderen ikke straks kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation, jf. stk. 2, træffer politiet foranstaltninger med henblik på midlertidigt at fjerne hunden fra besidderen. Det betyder altså, at hvis politiet stopper dig, og mener at din hund ligner en kamphund, så er det op til dig at dokumentere at der ikke er en af de 13 racer i. Kan du ikke det, så skal hunden neutraliseres, og du må ikke sælge den. Det er uanset om det er en gravhund eller noget helt andet du har. Du kan læse hele loven som ER vedtaget, og som træder i kraft den 1 juli 2010 - ved at klikke her Hvad betyder det her for dem som har en blandingshund der bliver gravid? I første omgang betyder det ikke så meget, med mindre at der er tale om blandinger med de 13 racer naturligvis. Men hvis det ikke er tilfældet, så kan man stadig formidle hvalpe uden stamtavle. Men det er en rigtig god ide at have styr på hvem forældrene er, og få skrevet det ned. Hvis du har spørgsmål til den nye hundelov, så er du velkommen til at skrive til os på kontakt@gipote.dk - så skal vi svare så godt vi kan.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 16:35

:) Tusinde tak for alle de svar, de var rigtige nyttige :D

Nu ved jeg lidt mere om hvordan man skal forholde sig til det hele.




Mvh. Kristine :)


Ejer af den dejlige hingstebasse Søndergårdens Sheik <3


0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 21:53

Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens race eller type.

Stk. 3. Hvis besidderen ikke straks kan fremlægge tilstrækkelig dokumentation, jf. stk. 2, træffer politiet foranstaltninger med henblik på midlertidigt at fjerne hunden fra besidderen.

Stk. 4. Har besidderen ikke inden for en frist, som politiet fastsætter, fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at hunden ikke tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, anses hunden for at være holdt i strid med § 1 a.«



Jeg tænker der må være andre end mig der ikke ved hvad deres hund er en blanding af, jeg er så sikker som jeg kan være på at der ikke er nogle af disse racer i ham, men jeg kan jo ikke bevise det. Hende vi fik ham af da han var 1½ år gammel anede det ikke, hun havde bare hentet ham på en gård.


Så kan jeg stå der med alle mine talenter og miste min hund hvis noget skulle ske.



-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)





0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider