Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Coca cola sponsere rodeo?
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 13:58

Jeg falder over denne video på hestegalleri:


www.hestegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=205491


Jeg ved ikke hvor gammel videoen er, men er det virkelig sandt at et brand Coca Cola sponsorer rodeo? Det kunne jo være det var længe siden vidoen er optaget og at de derfor ikke er med til det mere. Jeg ved det ikke.


MEN, hvis det er sandt og at de stadig støtter dette må jeg indrømme at jeg ikke vil købe noget som helst sodavand fra dem OVERHOVEDET! Så meget elsker jeg ikke Coca cola at jeg vil støtte rodeosport. Så tror jeg i hvert falde godt jeg kan finde mig et andet mærke eller drikke vand i stedet.


Jeg hader virkelig rodeo det er mig ubegribeligt at de kan få lov at foregå i denne tid!!!!



Hvad er din holdning? Dropper du colaen, fantaen, spriten mm?


Er der iøvrig nogle som ved mere om deres sponsorat?


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 to tanker
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 14:09

For det første, så er det med stor sandsynlighed ikke tale om et direkte sponsorat - mange steder er det sådan at salg af drikkevarer udlisiteres til ET firma, og det firma trykker så en masse reklame - så det er ikke til at vide ud fra filmen om coca cola hælder penge direkte i rodeo, eller om de istedet har vundet salg af drikkevarer på stedet.

Der udover vil det ikke påvirke mit coladrikning - jeg synes der er hundrede gange værre ting der sker rundt om i verden, som jeg vælger at bruge min energi på istedet for (vil fx. helt ikke købe noget med GMO-soja, eller lign. i)


Tilsidst må jeg sige, at det jeg blev mest chokeret over, var hvor lang tid der går inden nogen for sat sig på den hest der hopper uden for indhegningen - der går jo flere (8-10) sekunder fra den vælter, til den bliver holdt fast - og det selv om der står 10 mænd der...

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 14:19

Men selv om det ikke er et direkte sponsorat så ligger Coca Cola jo stadig navn til. Og en eller anden form for "magt" har firmaet vel til at lade deres under forretninger/sælgere vide at de ikke vil have deres logo på hvad som helst? I mine øjne er det en enorm dårlig forretning at få sit logo på noget som er SÅ omdiskuteret.


Ja vel findes der værre ting i verden. Sygdom, død, krig, osv. Men det gør vel ikke mere iorden. Selv de mindste ting bør man vel forsøge ikke at støtte?

Selv en så lille og ubetydelig (i nogens øjne) som burhøns bør man ikke støtte. Derfor køber jeg KUN økologisk æg. Det er måske ikke det værste i verden at høns har det skidt. Men det er en SÅ lille ændring i MIN hverdag at jeg ligeså godt kan ændre vane og vælge øko æg i stedet for de andre æg. Ligesom at jeg godt kan fortage en så forholdsvis lille ændring at lade være med drikke Coca Cola. Jeg kan jo f.eks bare vælge Pepsi i stedet. Smagen er en vane sag, jeg kan drikke begge dele og nej smagen og min kræsenhed skal ikke bestemme om jeg vil være med til indirekte at smide penge efter rodeo. Jeg vil på alle området i mit liv forsøge at støtte de gode ting. Det er den magt jeg har som forbruger. Og et så stort unde er det altså ikke for mig.


Ja der er meget i den video som vi kan undre os over. F.eks at hesten bare bliver ved med at skade sig selv gang på gang. Indtil der er nogen som ligger sig på den. Det er ikke noget jeg kan gøre noget ved. Men da jeg så hvem der (muligvis) putter penge i sporten giver det lige pludselig os andre en mulighed for at gøre noget!


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 14:28

Uanset hvad, så har Coca Cola jo åbenbart valgt at sætte sit brand i forbindelse med disse usmagelige shows - føj for den lede.


Hvis du kan lide duften af roser, må du også kunne tåle dens torne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalaa
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 14:32

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalal
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 14:38

Jeg søgte på "Coca Cola rodeo" og fandt en masse. Bla denne video, hvor i kan se hvad der bla OGSÅ foregår:


www.hestegalleri.dk/ vid_vis.aspx?page=2&am...3#comments


I kan også se at Wrangler OGSÅ sponsorer dette. Wrangler Hats, står der på et stort gult skilt!


Glad for jeg at jeg INTET fra Wrangler ejer! Men hvor har jeg drukket meget Coca Cola og jeg har en masse Zero stående i mit køleskab!


Uaset hvor ubetydelig småt man kan mene det er så synes jeg det er forkasteligt at man tvinges til indirekte at støtte sådan en "sport"!

Og uanset hvad så er det jo meget meget meget MEGET let at gøre noget ved det... Lad være med at købe noget fra dem som giver penge til Rodeo. = lad være med at købe Coca Cola produkteR!


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 14:52

Hvad med en af dem der er dygtige til at skrive breve herinde, lige sendte en mail til coca cola og spørger ind til det?


Jeg er også færdig med coca cola hvis de støtter rodeo, slet ingen tvivl om den sag.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh gud dog
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 15:11

Det kan altså ikke bringe urinet i kog her..



sammenklappeligt babybadekar købes. Skal være billigt og befinde sig i Nordsjælland.


mvh PiaR
quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd
 
 coca cruelty
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 00:20

Det kommer sgu ikke bag på mig. Jeg støtter heldigvis ikke coca cola på nogen måde, præcis ligesom jeg ikke støtte mc donalds..

Rodeo eller ej..


-Veo; Veganer og dyreretsaktivist!

Stald Nordlund www.LeoGio.dk

Tinkeren Coco

Ismulen Halla fra Hejelte

Ismulen Ljufá fra Vestergaard

Is'føllet Ljúf fra Nordlund

.

*Ungdomshuset, Jagtvej 69 lever stadig*

0
0
Svar på denne tråd
 
 coca cola
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 07:34

Nu er Coca Cola ét af verdens største brands, og jeg tvivler på at ét lille bitte brev fra én lille bitte dansker kan gøre den mindste forskel.

I USA som er Colaens hjemland er Rodeo jo (desværre) en kæmpe industri, og dér er det kun én ting der spiller ind: PENGE!!!


Og så har man desværre (visse steder) i USA ikke samme holdning til dyrevelfærd. Til gengæld har man et dyrepoliti som, også tjekker rodeoerne.


Jeg synes at jer der har et problem med at Cola sponserer rodeo, skal lade være med at købe Cola. Desværre vil det kun være jer der føler i gør en forskel, for med mindre i drikker flere hundrede liter Cola om dagen, så gør det jo (desværre) ingen forskel.


Man kan desværre ikke redde hele verden...


Hilsen Benedicte


R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen.


Paint og quartere sælges: http://wisemice.dk/


Part søges til arabervallak: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/259847/1/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk nu
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 08:57

mens i boycutter coca cola og vil finde et andet mærke at drikke, at coca cola ikke kun laver coca cola men osse en masse andre mærker af sodavend


Ja jeg ejer wrangler bukser ect da de tER de bedste til mit forbrug. Nu er det jo ikk så underligt at wrangler sponsorerer til den slags eftersom de laver både støvler, hatte, og tøj mv - som er det der oftest anvendes inden for rodeo...


Man kan jo mene hva man vil - og måske er det ikk i orden her hjemme grundet den danske dyrevelfærds lov. men det er det i andre lande. Og den slags kræver sponsorater såvel som så meget andet om man vil det el ej.


Så kan man selvfølgelig boycutte - men det gør vist ikke den store forskel at 10 måske 20 danskere boycutter - selvføgelig må man gøre noget ellers får man aldrig råbt op om det man vil ha gjort noget ved. MEN rodeo kommer derovre fra- så jeg forventer altså ikke man får dem på andre tanker uanset hva man end gør.


Og så er det som med alt andet - det handler om penge og for nogle overlevelse.



Nikon-pics4U


Med troldeungen!


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


Manglen på D`er skyldtes dumt tastatur!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske kan
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 09:04

man som enkeltperson ikke gøre den store forskel. Men man kan udbrede sin viden og så kan det jo være at andre følger trop mht at undlade at støtte Coca Cola. Og måske kan man få så mange med at Coca Cola kan mærke en lille forskel. Det udsender jo også et signal til firmaet at man som forbruger ikke bare accepterer det de gør som virksomhed.

I øvrigt laver coca cola-koncernen jo ikke kun cola, så vil man stoppe med at støtte dem, skal man lige kigge sig lidt for:

www.coca-cola.dk/contentstore/da_DK/ pages/products/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kontakt Coca-cola
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 09:57

Her er mailen til Coca Cola's danske kontakt vedr. sponsorater:

mblaesbjerg@eur.ko.com


Min egen mail er nede lige nu men Coca Cola får en mail fra mig i aften vedr. om det virkelig kan passe at de støtter rodeo, og at de på den måde mister alle de kunder som tager dyrevelfærd alvorligt.


De har et fint statement på deres hjemmeside hvor de erklærer at de tager dyb afstand fra børnearbejde, de burde kunne have et lige så fint statement at de tager afstand fra dyremishandling - her i form af rodeo - tillige.


Skriv til dem, tøser...


Måske kan vi ikke gøre en forskel, men om ikke andet kan vi gøre dem opmærksomme på hvilket signal de sender til alle der holder af dyr ved at støtte rodeo - måske har de slet ikke tænk over hvor groft dyr bliver behandlet i forbindelse med rodeo? Mange ser det jo som ren fis og ballade, fordi de aldrig har taget sig tiden til at se hvad der bliver gjort ved dyrene i forbindelse med rodeoshows?



"Pony" er til salg, 4 års NF, LC spring LC dressur - perfekt temperament!



Opdræt og salg af løvehoved og marsvin, mange dyr til salg pt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Angående Boycut af Coca Cola...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 20:47

...for mange år siden blev Coca Cola boycuttet på næsten alle værtshuse her i Danmark


...det var p.g.a. noget med nogle sydamerikanske colaarbejderer der blev skudt fordi de ville strejke


...og selvfølgelig nytter det noget at boycutte, hvis vi er mange nok ;-)


...vi skal bare have det rette indstilling :-)

...altså ikke den der med "at det ikke nytter noget" ;-)



:-) ;-) :-D Med Venlig Hilsen Hanne :-) ;-) :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 tralala
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 20:57

Der var da også vild ballade omkring det rodeo show for nogle år tilbage som skulle have gæstet parken? Rigth?


Men det blev også aflyst fordi folk herhjemme stillede sig imod.


Måske ville det hjælpe hvis vi fik nogle medier ind i sagen. til at starte med et heste medie eller dyrevelfærdsmedie/forening.


Jeg aner bare intet om hvordan får noget igang. Jeg synes i hvert falde det er forkasteligt at man tvinges til at støtte denne sport når man drikker cola eller køber andre af deres produkter...


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er der
Forfatter: 
Dato:  17-05-2010 22:05

forskel på at boycutte et rodeoshow der alene foregår her i DK og så boycutte et mærke for rodeo i et andet land- som distribuere i hele verden.


Forskellen er det er meget nemmere at stoppe noget sådant i lille DK end i hele verden ved at boycutte et mærke - der var jo ikk tale om at boycutte et mærke dengang.



Nikon-pics4U


Med troldeungen!


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


Manglen på D`er skyldtes dumt tastatur!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu vi er igang
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 10:40

husker i så at boycutte MC Donald fordi de er medvirkende til at regnskoven bliver fældet.. der skal jo bruges græs til køerne..


og ikke fodre med soyaskrå til hestene da regnskoven også her bliver fældet for at der skal indbringes dyrkbar jord..


men ja .. jeg drikker ret meget cola og køber sjældent coca cola.. (vil hellere ha en tuborg squasc) og så vidt muligt køber jeg dansk.. det er lettere at styre..


men jeg mangler stadig at finde danskproduceret soyaskrå eller i det mindste produceret bærredygtigt.. desværre..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar fra Coca Cola
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 14:31

Jeg har sendt følgende til Coca Cola's danske afdeling for sponsorater:


Kære Coca Cola

Jeg har drukket sodavand fra jeres produktsortiment det meste af mit liv, og har i nyere tid haft opfattelsen af at Coca Cola stod for gode menneskelige værdier, ved at tage afstand fra børnearbejde og lignende.

Desværre er det blevet kendt i min omgangskreds at Coca Cola sponsorerer rodeoshow i USA, der efter min og mange andres opfattelse er grov dyremishandling.

Er det virkelig sandt at Coca Cola stadig sponsorerer disse modbydelige shows?

Med venlig Hilsen
Tina Jensen


Og modtaget følgende svar:


Hej Tina,

Tak for din henvendelse.
Vi er af den naturligvis den opfattelse, at rodeoshows af denne karakter ikke er forenlig med god dyrevelfærd. Til din orientering kan jeg oplyse, at begivenhederne ikke er sponsoret af The Coca-Cola Company, men af lokale tapperier, der bruger vores brand i markedsføringen. Derfor har vi også i alle konkrete tilfælde påtalt de kritisable forhold og anmodet om, at vores brand ikke optræder i forbindelse med sådanne shows, eller at vi på nogen måde bidrager til finansieringen af sådanne begivenheder. Det er vores indtryk, at dette er blevet taget til efterretning. .
Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål.
Med venlig hilsen,

*xxxx xxxxxxx
Coca Cola Nordic*

Er der nogen der kan be- eller afkræfte dette?
0
0
Svar på denne tråd
 
 fedt :)
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 14:35

skide godt initiativ :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen det
Forfatter: 
Dato:  18-05-2010 16:21

var jo positivt må man sige - så er der jo ingen grund til at droppe coca colaen, spriten el fantaen


Tror måske man skulle ha forhørt sig FØRST - før man talte om at droppe deres produkter - men på den anden side kan de jo påtale, det er ikk ens betydning med tapperierne overholder - og igen hvorfra ved man så at de reelt HAR påtalt...



Nikon-pics4U


Med troldeungen!


Elsket eller hadet, intet midt i mellem!


Manglen på D`er skyldtes dumt tastatur!!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider