Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At stoppe med at ride...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 13:49

... Kan man det? Tanken giver mig en klump i halsen og hvis jeg gav dem lov, ville tårerne løbe ned af kinderne på mig.
Jeg går i 3.g nu og bliver derfor student til sommer. Om 1½ år vil jeg gerne i gang med en uddannelse. I Århus, og jeg bor i Silkeborg.


Jeg startede med at gå til ridning, da jeg var 8 år. Et års tid red jeg på en lille rideskole, men da den lukkede var jeg nødsaget til at flytte til en anden, Silkeborg Rideklub. Og gudskelov for, at jeg gjorde det! SIR er nok det sted, der allermest af alt har været med til at definere hvem jeg er og hvad jeg sår for. Det er mit andet hjem og menneskene derude er min anden familie.


Jeg fik Nellie, min første egen hest da jeg var 15. Da var hun 11 år. Nu er jeg 19 og hun 15. Vi har rykket os længere end nogen havde turdet tro eller håbe på. Men det er ikke det vigtigste. Nellie er min soulmate, 100%. Nellie er meget svær at køre i trailer med, så derfor rider jeg kun stævner herhjemme. Selvom jeg har råd, så vil jeg ikke have en anden hest, for Nellie er min bedste ven. Jeg ved det lyder latterligt, men sådan er det. Jeg vil hellere være sammen med hende end nogen andre. En løbetur i skoven med hende ved siden af er bedre end alt andet i verden. At se hende blive glad for at se mig, gør mig så lykkelig. Nellie har mange gode år endnu, ingen tvivl om det. Men årene som dressurhest på fuld tid er der måske ikke så mange tilbage af!


I folkeskolen blev jeg meget mobbet og rideskolen og hestene var mit fristed. Da jeg kom på gymnasiet var jeg en stille og indelukket pige, men jeg kom i en klasse, der er helt fantastisk og den pige jeg altid havde kunnet være på rideskolen, kunne jeg nu også være i skolen. Jeg lærte hvad klassefællesskab, og ja, jeg er ked af at sige det, men det gik den vej som det går for rigtig rigtig mange dedikerede hestepiger: Alt muligt andet blev lige pludselig meget mere spændende. Og dog, for det bedste var stadigvæk Nellie og hende ville og vil jeg ikke slippe for nogen pris.

Jeg har altid været vis på at når jeg skulle til at studere, så ville jeg blive boende i Silkeborg, så jeg kunne blive ved med at have Nellie på SIR.

Men det sidste halve års tid er det gået op for mig, at hvis jeg gør det, vil jeg ikke kunne gøre noget helt. Jeg vil hverken kunne være rytter helt, eller almindelig studerende helt. Jeg vil godt nok gerne flytte til Århus og være helt almindelig studerende, men jeg kan slet slet ikke bære tanken om at forlade SIR og at stoppe med at ride.

Hvis jeg flytter til Århus skal Nellie med, men hun ender nok desværre med at gå på pension og blive skovturshest. Jeg kan slet ikke undvære hende og at sælge er slet ikke en mulighed!

Men jeg kommer til at savne SIR og at ride dressur. Helt vildt. Men en uddannelse skal jeg jo have, og den er vigtigere end dressurridning.


Hvad jeg vil med det her? Jeg vil egentlig bare ud med det. Og så vil jeg gerne høre hvad i synes. Og evt. fra folk, der studerer i Århus OG har hest og hvordan det går.




Signe

- det handler om at vinde, ikke kun at være med


"Forever trust in who you are - no nothing else matters"


Se min hjemmeside, unikke pandebånd tilsalg:

Lady G Design


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 15:47

Åh gud hvor tænkte jeg bare det er mig, det er mig, da jeg læste dit indlæg igennem. Jeg har mere eller mindre været igennem det samme:) Nu ved jeg ikke noget om din hest, alder osv.. Men altså hvorfor ikke finde en halv eller helpart til din hest, evt lade den holde orlov :P mens du læser. Et videregående studie kræver MEGET tid, også på det sociale plan.

Jeg har valgt at droppe hesten for de næste 4 år. Min mor har dog min gamle pony som jeg da vil ride lidt på indimellem, men ingen hest til mig de næste 4-5 år... Jeg har så til gengæld fået en lille hund som jeg bruger meget af min tid på :) Herligt, dejlig selskab og betydeligt billigere end det at have hest :P


Hilsen Mie

- Nu uden hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 studerende
Forfatter: 
Dato:  14-02-2010 16:17

Nu har jeg altid haft mine heste herhjemme hos mine forældre, så det har været rigtig nemt! :)


Jeg har det helt på samme måde min gamle hoppe. Hun er mit et og alt. Så har jeg en vallak efter hende på 4 år som også er rigtig skøn.


Jeg skal, hvis jeg kommer ind på mit studie til KBH og studerer (bor i Østjylland nu). Og jeg skal have vallakken med. Kan ikke undvære hest i så mange år ;) Hoppen har gigt, så hun får lov at gå på pension hjemme hos mine forældre når jeg flytter.


Det kommer til at blive svært at få det til at hænge sammen økonomisk og tidsmæssigt at have Thor med, men jeg ved at mange kan få det til at hænge sammen, så kan jeg også. Jeg tænker at man sikkert kan få en halvpart, så udgifterne til hesten ikke bliver så store og så man ved at han bliver rørt fx. 3 gange om ugen, hvis jeg indimellem er så presset at jeg ikke selv kan nå det.


Rikke med Katinka og Thor

A good horse is never a bad colour.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du behøver ikke...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2010 12:08

Du behøver ikke at opgive noget som helst, bare fordi du flytter hesten med til Århus. Du skal bare gøre som du har lyst til - og så lave dine prioriteringer rigtigt. Du skal bruge god tid på at finde et sted til hesten, som du kan komme til at holde af. Og så skal du da sørge for at besøge din gamle rideklub ligeså tit du har lyst til det.

Det vigtigste er at det ikke går ud over din uddannelse. Den skal du bruge i mange år fremover. Men det er også vigtigt at du har det godt i hverdagen, og så må hesten jo flytte med så du kan få dit sædvanlige frirum hos den. - det får du brug for, når dit hoved hver dag bliver fyldt med ny information.


Mvh. Randi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider