Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Blå farve i "Marked"
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 13:34

Er ikke 100% om dette er postet det rigtige sted, og det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har altså googlet for svar, -uden held :( :)


Jeg er godt igang med syningen og skal bruge noget stof i samme farve som "marked" menuen


(Oppe i toppen er der den der menu, hvor kategorierne har forskellige farver, ex. er "forside" ..øhm...bæ-orange eller sådan noget, "ryttersnak" er grøn, "viden" er brun, os.v. os.v...)


"Marked" har sådan en flot blå farve, er der nogen der ved hvad den slags blå hedder?

Først troede jeg, det var noget alá dueblå, men det er det tydeligvis ikke :(

Nogle gode bud, eller farve eksperter??




Mvh.


L Nielsen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan æh
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 15:04

Er den muligvis en slags petroleums(staves?)farvet?




"Det tar lang tid, at få en gammel ven"


Trakehner FAN :)


Nu også med titlen Mor!




列弗

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere navne
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 16:47

Den farve har flere navne, alt efter hvor man kigger henne. Altså ikke et officielt navn. Karibisk blå, pastelblå, himmelblå, nordlys...


Når det drejer sig om stof, er det ikke nok at kende farvens navn. Materialer, kvalitet og valør spiller også ind. Køber du stof via nettet, så bestil nogle stofprøver inden køb. Det bedste er at printe et screenshot med farven på, og tage den med i stofbutikken. Alternativt finde farven på et farvekort fra malerbutikken, og medbringe den.


Farven har præcis denne opløsning:


Billede


Salvia



Med balloner forholder det sig som med livet selv, nemlig at det er vigtigt at vide hvornår man ikke skal give slip på snoren.
Hele forholdet med balloner er at lære små børn dette.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  07-11-2009 20:11

kalde den noget i retning af "almueblå" men det kommer jo helt an på hvordan den enkeltes PC skærm er indstillet.


Jette K

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider