Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 katte og antibiotika....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 20:12

Hej allesammen


Jeg skriver fordi min kat(Margrethe) den sidste tid har nyst og snottet lidt - jeg tog hende så til dyrlæge i mandags og fik at vide at hun havde en infektion/virus som bl.a. havde givet lidt råd/svamp på tungen...

Hun skulle på antibiotika kur med Ronaxan hvilket gik fint mandag og tirdags - men i går ca 20min efter hun havde fået pillerne kastede hun op (slimet/skummet opkast)... Jeg prøvede igen i dag(denne gang fik hun mad inden) og det samme skete - jeg kontaktede dyrlægen igen og hun skal nu på en ny slags antibiotika fra i morgen...


Har i oplevet at katten ikke kunne tåle pillerne(og mærkeligheden i at hun kunne tåle dem de første to dage?!?)??

Jeg har kun haft hende en mdr og hun kommer fra internat så jeg kan desværre ikke kontakte gamle ejer for at høre om eventuelle medicin overfølsomheder...


Hilsen Vivi og Margrethe




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 antibiotika
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 21:21

Min ene kat er overfølsom over for nogle slags antibiotika. Jeg er ikke helt klar over hvilke, for i første omgang troede jeg, at det var foderet, han reagerede på. Hans viser sig som kløe og som følgende bare pletter.


Jeg ved ikke, hvorfor din kat først reagerer efter et par dage. Men for foderallergi er det sådan, at langt det meste allergi er over for kylling, som er i næsten al kattemad - allergien rammer altså på produkter, som katten har fået i rigelige mængder. Mens ufatteligt få er allergiske over for lam, fordi det er sjældent brugt (og dyrere) i kattemad. Måske har din kat simpelt nået den der grænse for, hvad den kunne tolerere på 3. dagen?


Infektion med råd/svamp på tungen... er det calicivirus, den har fået?


Hvordan giver du pillerne? Hvis du for eksempel giver dem på et nyt foderemne, kan det også være det, katten reagerer på.


mvh. tina


Sælges:


- Mod fluer og svamp: Tectonic (den blå), Søndergårds Fly Away, Bio repel shampoo og Imaverol Vet.


- Easy Boot Bare str. 3.



0
0
Svar på denne tråd
 
 foder emner..
Forfatter: 
Dato:  17-09-2009 21:29

Katten får pillerne i halsen - den er meget kræsen og spiser kun sine foderpiller så kan ikke gemme piller i noget "lækkert".. I går spiste den ikke inden pillerne og i dag spiste den før - og den kastede op begge gange...


det kan godt være en calicivirus - men det er jo symptombaseret så nu må vi se om ikke antibiotikaen kan slå det ned!




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronaxan
Forfatter: 
Dato:  18-09-2009 14:12

Er et kraftigt bredspektret antibiotika.

Ikke alle katte kan tåle det.

Min Felix er herpes kat og skal jævnligt på antibiotikakur, han får Ronaxan, jeg har tabletter i hundestr, det er en pille per 10kg dyr, så jeg skal hakke dem i mindre bidder. Egentlig skulle han have 1/3 pille en gang om dagen, men så ryger den op efter 5 min, akurat som du beskriver det. Får han 1/4 pille i stedet kan jeg som regel få ham gennem sin kur, han skal have den efter sin morgenmad og så skal han helst have en snack bagefter.


Jeg har fået andre kure til ham, men de har ikke slået virus'en ned, så jeg må holde mig til det kradse strads som han ikke helt kan tåle, men alligevel virker.


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 
 ny med nye tabletter
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 10:24

Margrethe(katten) har for en time siden fået den første pille af den nye antibiotika kur - det ser heldigvis ud til ikke at komme op igen! Mærket er denne gang Noroclav vet..




Hilsen Vivi og hul-i-hegnet-hesten

"ingen hest har græsset forgæves" - steffen brandt ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var godt
Forfatter: 
Dato:  20-09-2009 16:47

Så håber jeg hun får det godt igen. :)


Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider