Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rotter i lejlighed hva gør jeg!?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 20:02

Hej.

Ja så blev min mistanke bekræftet

Havede rykket mit køleskab ud for at gøre rent og tjekke med strøm da min opvasker pluslig ikke har strøm til sig


Bag køleskabet er der så et "fint" hul i væggen samt rotte @!#$ på gulvet bag ved og ind under køleskabet..

Bid mærker i ledningen til køleskabet.


Har prøvet at ringe til udlejer men der er selvfølig tlf svare på hans tlfer da han er eletriker og har fri i weekenderne..

Så kan først ringe mandag til ham

Ringer selvfølig også på kommunen mandag og fortæller om mit problem.


Mit spørgsmål er om udlejer evt skal genhuse en?

Der er rotter i de fleste vægge kan høre gnave lyde i mit sove værelse om natten.


synds virkelig det er klamt har også to små børn at tænke på.

Så kan jo ikke bare lægge gift hvis de kommer i nærhenden af det samt har to katte som heller ikke skal forgiftes.


Går bare og håber på at de rotter ikke får gnavet i flere ledninger så vi får brand (er forsikret) men der er kun en udgang med mindre vi skal hoppe ud fra 2 sal som i øvrigt er meget højt oppe.. :-(


Nogen der kender evt regler eller andet der måske kan hjælpe..


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)
R.I.P Mojoe 16/3-08-6/2-09 Sov sødt min elskede ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, du skal
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 20:16

kontakte kommunen, teknisk forvaltning, og sige at du har rotter.... Så sender de en rottefænger....


Nogle kommuner kan man "bestille" rottefængeren via nettet.


Har aldrig hørt om genhusning og andre tiltag pga. rotter.... Med mindre de ligefrem danner et gulvtæppe....



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)


0
0
Svar på denne tråd
 
 rotter.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 20:23

Kunne du virkelig se at det var rotte høm høm ?


altså min erfaringer er at mus også kan lave stor skade og de larmer rigtig meget i væggene også.

Men klart de skal jo bekæmpes hvis det er rotter, og ringer du til kommunen, så sker der også noget.

God jagt

/Betina


Stengårdens DSP'er - søde, velredne ponyer til glade børn.


www.stald-stengaarden.dk

www.123hjemmeside.dk/friluftsliv



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 20:31

ja jeg er meget sikker på at det er rotter og ikke mus (vil sq hellere ha mus!) lortene er meget større end ved mus samt det er et stort hul de har gnavet...


Tænker bare om de bare lægger gift ud dem fra kommunen eller? jo ikke fedt hvis der lusker sig en rotte frem som lægger sig til at dø og mine katte får fat i den...

Eller mine små piger for den sags skyld..

Jeg tror at der er MANGE rotter da det pusler og gnaver rigtig meget om natten

kan også lige se der ligger døde rotter over det hele i væggene bliver da lækkert til sommer er en tag lejlighed jeg har så her steger hurtigt bare solen skiner..


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)
R.I.P Mojoe 16/3-08-6/2-09 Sov sødt min elskede ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 rotter
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 22:31

De lægger ikke gift ud i beboelse, men sætter fælder op, da du som du skriver kommer til at ligge døde rotter inde i væggene, ikke specielt hygiejnisk! Vi havde rotter på et tidspunkt, og der kom rottefængeren med klapfælder, som vi skulle stille op, og fylde med havregryn, vi var ret hurtigt fri for rotter.


I vore dage opdrager man ikke sine børn

Man financierer dem!

Medlem af Bullerklubben, på Facebook!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål om gift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 22:36

Apropos, er der nogen der ved om det er farligt for kattene, hvis der lægges gift ud - altså hvis det er udenfor?


Jeg vil nødig miste mine katte i kampen mod eventuelle rotter.


Kan man evt. nægte at få lagt gift ud, og kun få fæller? - eller er det noget rottefængeren bestemmer?


Og hvad gør man så med rotterne i fælden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ved jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 22:50

Jeg har engang haft lagt musegift ud, og dét gør jeg ikke igen. Min store hund kunne tage dem- og de små svin lagde sig til at dø ubekvemme steder. (I min kuffert med sommertøj fx-og at stikke hånden ned i en omgang maddiker- ja, jeg skreg op!)


Den eneste rotte, vi har haft, åd katten. Der kom rottemanden ud og lagde gift i skuret. Min dreng var da.. 4 år. Så ikke ud i skuret.


Vi har ikke haft en rotte siden. Kun de der store mus. Men dem napper kattene også. De vil nu hellere gamse markmus.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Katte og hunde
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 23:26

kan IKKE tåle muse og rottegift, de får indre blødninger og dør.


Kontakt kommunen mandag morgen, så kommer de og sætter fælder op, så risikerer du heller ikke at de ligger og dør og rådner inde i væggene, for det er ikke så lækkert, tænk på lugten til sommer når det er 25 grader udenfor


Super smuk irish cob hoppe sælges,


www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/214336/



Velholdt hus på Sjælland (Store Heddinge)på landet sælges uden ejendomsmæglergebyr, ring for info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 *****************
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 23:46

xtiny, jeg læste dit indslag som om rotten havde ædt musen............

Jeg må vist hellere gå i seng, da jeg må være meget træt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 *********************
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 23:47

Aj altså, selvfølgelig mente jeg som om rotten havde ædt KATTEN!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 23:56

Du er træt. ;-D


Jeg kom til at lukke vore unge hanhat inde i skuret. Og efter 6 timer- Hvor er Simba?


Vi fandt ham så i skuret med en meget død og godt gnasket i rotte. BVADR.


Men det er efterhånden MEGET længe siden. Rottemanden lagde gift ud- men der ar kun den samme (meget døde), som katten tog.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja - kontakt
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 00:02

kommunen hurtigst muligt og fortæl om din begrundede mistanke om rotter !


Ja, jeg kan sandelig godt forstå du taler om genhusning, for jeg ville også hellere sove på herberg/vandrehjem/campingplads/ bænk, end dele hjem med en rotte.


Da min far var spæd ( han sov i barnevognen nede i gården) - kom min farmor og så til ham ( længe før baby alarmens tid ) og der sad en rotte på barnevognen og bed efter ham !


Jeg hader rotter, men på den anden side beundrer jeg også deres overlevelses evner


Men jeg vil under ingen omstændigheder dele bopæl med dem



Mvh Janni


Venter føl efter Mon-Ami X

April 09


0
0
Svar på denne tråd
 
 rotter
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 08:31

Min ex-kæreste og jeg havde en rotte på besøg en aften/nat.

Vi fik den lukket ude i køkkenet og fik ringet til kommunen om morgenen.


Der kom en rottefænger og da han kunne se rotten skød han den med 3 skud.


Jeg troede også han ville sætte en fælde op, men nej...


Her var dog kun tale om en enkelt rotte (vi fandt aldrig ud af hvor den kom fra), så han kunne ikke gøre mere, ham rottefængeren.


Held og lykke med projektet. :)


Mvh Louise.


*Queen Of F*cking Everything*




11 rotteunger sælges pr. 25. marts.

Send pb. for mere info.



0
0
Svar på denne tråd
 
 En rotte
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 09:17

Jeg havde også på et tidspunkt en rotte. Ringede med det samme til udlejer, og var virkelig helt hysterisk fordi den var kommet ind i mit soveværelse.. ad ad ad.

Så begynder han at beskylde MIG for at tiltrække rotter! Det ene og det andet.. vil smide mig ud.. Indtil han endelig kommer med en rottefænger der taler med mig i stedet for at beskylde mig (lol), og vi finder ud af at der ikke er noget rottegitter i kloaken (!) og at den sandsynligvis er kommet ind igennem mit badekar som ikke har nogen rist og som udlejer nægter at få ordnet (!!). Da de kommer udenfor tjekker han, jep, ingen rottegitter (!!!), men en KÆMPE ROTTEREDE under naboens skur (!!!!) - den samme nabo som krævede at jeg blev smidt ud fordi jeg tiltrak rotter. Nå


Men altså, der kom rottegitter og rottegift, og jeg har ikke set en rotte siden.


/Lene


Basse

198? - 15/09/08.


"A thousand times I missed you,

a thousand times I cried -

If Love alone could have saved you,

you would have never died"



Nu med "Mini-Kæmpen" Cargo B - Fordi luften er bedre heroppe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogen der
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 10:05

gider at fortælle min hund, at den burde være død?


For nogle år siden havde den fået fat på en pose rottegift og havde ædt halvdelen af det (dengang var det kg. poser) og hun var og er altså totalt upåvirket....


Selvfølgelig skal man sørge for at de ikke kan komme til giften, for det er jo ikke sikkert at de slipper lige heldigt, hvis de æder det i store mængder ofte....



Zamangah



En ven er den, som ved alt om dig og som synes om dig alligevel

(Elbert Hubbar)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores døde
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 10:11

Vores gamle hund døde af indre blødninger efter at have ædt en død mus - dyrlægen var sikker på musen var død pga musegift og derved havde forgiftet vores hund


Hilsen Betty


Tæl ikke dagene - Lad dagene tælle


Dansk Svensk Gårdhund søges til parring af tæve Sommersted/Haderslev/Vojens


Gitte bog nr 4 og 7 købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...........
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 10:40

ja rotte og muse gift er meget farligt for dyr. kender flere der har mistet katte pga det :-( samt min søster har haft en stor dyrlæge regning for at rede sin kat som heldigvis lykkes første gang.. men ikke anden gang


Jeg ringer på mandag og er helt sikker på at jeg også får skylden for at tiltrække rotter af min udlejer for mine børn sviner jo med krummer og andet hver dag

Så jeg bereder mig også på "krig" med udlejer men han må jo selv komme at se for jeg er bestemt ikke i tvivl om de er her AD!


Med den dejlige Ma Fila Noir.

Jessica 28/11-05

Monique 19/10-07

Elsker mine 3 tøser :-)
R.I.P Mojoe 16/3-08-6/2-09 Sov sødt min elskede ;-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rotter...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 17:50

Vi havde også rottebesøg i lejligheden for et par mdr siden ...


Det var så galt i flere opgange (bor i boligforening) ...


Rottefængeren sagde faktisk vi ikke måtte bo der indtil de var fanget, de kan være rigtig farlige for mennesker pga bakterier i deres urin ...


Så vi var flere der blev genhuset, jeg valgte så at rykke ind hos kæresten istedet, her måtte hunden så ikke være men da mine forældre bor i samme boligforening som jeg, gav formanden mig tilladelse til at de måtte have hunden hos dem så længe det var nødvendigt..


Her tog de det bestemt meget seriøst..


De lægger som andre siger ikke gift indendørs, de sætter fælder ... Hos os brugte de såkaldte levende fælder de fleste steder, men under skabe osv var der også smækfælder ...


Lad ikke noget mad stå fremme, heller ikke til dyr.. Sørg for at skyl alt service osv af med det samme... Og sørg endelig for at få skraldespanden tømt ofte, evt få en lukket spand til den ...




MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider