Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erfaring med at farve stoffer
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 21:49

Hej alle sammen


Er der nogen af jer der har prøvet at farve noget stof eller tøj..

Jeg overvejer nemlig at farve mit hvide(cremfarvet) sengetæppe sort for at spare lidt penge.. Meeeen hvor effektivt er det.. og bliver det flot??


Kom glad med erfaringer og måske billeder...



Knuser Annette

Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy

Drøm sødt min elskede Octavia


LÆKKER ANDELSBOLIG/RÆKKEHUS SÆLGES I AALBORG

Se mere: WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er nok
Forfatter: 
Dato:  05-03-2009 23:43

ikke så godt at hjemmefarve sort, min erfaring er, at det sjældent bliver rigtig sort :-(


Desuden skal det skylles igen og igen og smitter af :-(


Men andre farver kan man godt hjemmefarve (y) - de har bare en tendens til at blive bleget i sollys ;-)


Man kan vist godt få noget farve, der er bedre - men så er det vist med kemikalier mv.


Mon ikke du kan finde en hjemmeside for vævere, silkemalere eller andre, der selv farver? ;-)


:-) fra NinA


God, gammeldags, almindelig dressur

rentaktet og foran lod :-D



Sig nej til billeder med taktfejl i DRF's nye Fordringer:

www.onlineunderskrift.dk/Vis/ Skriv%20Under/NEJTILTAKTFEJL


www.epona.tv (y)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmålet er- om det KAN farves?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 08:18

Hvad er det lavet af? Bomuld er bedst, mens visse kunstoffer enten ikke tager farve/tager ujævnt imod. Er det bomuld ville jeg godt turde prøve.


Jeg har farvet gardiner med det der Dymo til vaskemaskiner- følg brugsanvisningen nøje! Mine blev fine i første hold, men andet hold blev mere cyclamen end røde, for jeg havde ikke nok salt- og salt fikserer farven... Så min fejl. :-P


Man kan forhindre afsmitning ved at bruge 3-4 dcl eddike i stedet for skyllemiddel ved vask, det gør jeg. Men- man kan regne med, at de fleste farvede tekstiler afgiver en vis mængde overskudsfarve i de første vaske. Nye farvede tekstiler bør vaskes separat. (Eller- jeg vasker sort med sort- smitter noget af- så de det måske hjælpe lidt på en forvasket gråsort sag. ;-D ) Eddike er også super til uldne ting- ved håndvask tilsættes eddike i næstsidste hold skyllevand, det neutraliserer den basiske sæbe. Og nej, det kommer IKKE til at lugte surt. Eddike neutraliseer faktisk lugt.


Jeg har arbejdet på et tekstiltrykkeri, og der anbefalede vi det med eddike for, at at der ikke skulle ske afsmitning fra trykket. Eller fra tekstil til fx hvidt tryk.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg farvede noget sort
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 08:19

Hey


Jeg har kun prøvet det een gang.. men det tøj som jeg farvede sort.. Nøøøj det var som at få nyt tøj


Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 19:56

Tusinde tak for jeres svar og tips.. Sengetæppet er bomuld samt noget andet.. Jeg har været i matas idag og høre mig lidt frem og det blev lidt halvdyrt da tæppet vejer små 3kg øv øv..


Så jeg må nok hellere købe et nyt sort sengetæppe..



Knuser Annette

Mor til Noah (12september 2007) og den franske bulldog Fluffy

Drøm sødt min elskede Octavia


LÆKKER ANDELSBOLIG/RÆKKEHUS SÆLGES I AALBORG

Se mere: WWW.FRIHAUGE.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Farvning
Forfatter: 
Dato:  06-03-2009 20:06

Håber det er okay jeg lige låner tråden?!


Jeg har to hvide underlag som jeg gerne vil farve postkasserøde, er det en dum idé?



MVH Tine Vejlstrup og Freya


Nu en del af Team Lodberg!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Næh- men du skal
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 07:37

Huske at bruge nok farve og i samme omgang.



Mvh
xtiny


*** Kærnemælkshorn til Folket!***




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 09:26


Kunststof bliver aldrig den farve man forventer.


Er stoffet en blanding af bomuld og kunst, bliver bomulden den forventede farve og kunsten blive ofte grøn eller lilla, når man farver sort.


Rød er en af de sværeste farver, der skal MEGET farve til og det vil blive ved med at smitte af, også i tør tilstand.


Farver man i vaskemaskinen, skal man sørge for, at afkalke den godt og grundigt både før og efter favning. Farven sætter sig i kalk og sæberester, som efterfølgende kan smitte af på det tøj man vasker.


Store stykker stof som sengetæpper, vil næsten altid blive skjoldede.


Tager man sine forholdsregler, kan man farve med rigtig flot resultat.



Hilsen fra Pony-mor.


Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider